ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ
Вчитель: Коваль Артем Васильович
Клас: 11
Предмет: інформатика
Тема. Системи опрацювання табличних даних
Урок № 14
Тема уроку. Урок узагальнення знань, умінь та навичок Мета:
навчальна – узагальнити та систематизувати основні поняття з теми «Системи опрацювання табличних даних»; закріпити практичні вміння та навички при роботі з MS Excel
v розвиваюча – розвивати творчі здібності, аналітичне мислення та вміння використовувати набуті знання;
v виховна – виховувати пізнавальну зацікавленість до предмету, та привчати працювати творчо. Виховувати старанність, активність при вивченні нового матеріалу. Виховувати почуття людської гідності, порядності, вміння захоплюватися красою.
Обладнання: Комп’ютер, ППЗ, підручник «Інформатика 11 клас», план конспект уроку.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку:
Етап 1. Організація класу.
Заходжу в клас, вітаюся з учнями. Пропоную учням сісти і підготувати все необхідне для уроку. Відмічаю відсутніх. Роздаю кожному учню картку само оцінювання.
Етап 2. Мотивація навчальної діяльності
Я почув і забув. Я побачив і запам'ятав. Я зробив і зрозумів.
Конфуцій
Для того щоб на сьогоднішньому уроці отримати відмінні оцінки потрібно, щоб вас супроводжував успіх . Давайте розберемо кожну літеру цього слова:
Уважними
Самостійними
Працьовитими
Ініціативними
Харазматичними
Сучасний період розвитку суспільства характеризується сильним впливом на нього комп'ютерних технологій, які проникають в усі сфери людської діяльності. Сьогодні неможливо уявити сучасний офіс чи лабораторію без повсякденного та широкого застосування комп’ютерної техніки. Комп’ютер став неодмінним атрибутом працівників багатьох професій. В наш час зросла потреба у висококваліфікованих працівниках, які вміло виконують завдання в галузі комп’ютерного аналізу та моделювання.
На уроках інформатики ви ознайомились з можливостями програм для опрацювання різних видів інформації, отримали практичні уміння і навички роботи за комп’ютером.
Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся:
vПригадаєте що вчили про табличний процесор, показникову функцію;
vЗастосуєте набуті знання на прикладі розв’язування різних типів задач
vЗакріпите навички роботи в команді
vРозвиватимете пам’ять, логічне мислення, обчислювальні навички та вміння;
Експрес опитування:
1. Яку програму ми вивчали з вами впродовж декількох останніх уроків? (MS Excel)
2. Що таке табличний процесор? (програма для опрацювання табличних даних)
3. В яких галузях суспільства можна використовувати табличний процесор? (виробництво, бухгалтерія, моделювання, статистика, наука, торгівля)
Етап 3. Актуалізація опорних знань
Інтерактивна вправа «Так/Ні»
1. Табличний процесор – це програма, призначена для створення, редагування та форматування текстових документів. (-)
2. Файли MS Excel мають розширення *. exe (-)
3. За замовчуванням робоча книга містить 3 аркуші. (+)
4. Формула в електронній таблиці починається зі знака «=» (+) 5. В електронній таблиці формула не може містити ім’я клітинок (-).
6. Посилання В7 є відносним. (+)
7. Посилання $В$7 є відносним. (-)
8. Діапазон клітинок позначається адресам лівої нижньої та правої верхньої, відокремлених двокрапкою. (-)
9. У діапазоні А1:В4 виділено 5 клітинок. (-)
10. Діаграма – це засіб наочного представлення числових даних. (+)
11. Функції в MS Excel використовуються для виконання стандартних обчислень. (+)
12. Для пошуку та відбирання даних таблиці, які відповідають певній умові, використовують фільтрацію. (+)
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Ні |
Ні |
Так |
Так |
Ні |
Так |
Ні |
Ні |
Ні |
Так |
Так |
Так |
А зараз кожен поміняйтеся аркушами з сусідами по парті і оцініть опонента по 12 бальній шкалі. Кожне питання оцінюється по 1 балу.
На екрані відображаються правильні відповіді. Учні виконують взаємоперевірку.Кожне питання оцінюється по одному балу. Учні викладають свою оцінку в картку самооцінки..
Етап 4. Систематизація знань, умінь та навичок.
Опитування(Інтерактивна вправа незакінчені речення)
1. Показникова функція це …
2. Якщо0<а<1 то графік показникової функції ….
3. Якщоа>1 то графік показникової функції ….
4. ОДЗ показникової функції , якщо
Ланцюгова реакція.
Сформуйте ланцюжок у такій послідовності:
І група
ІІ група
На двох партах розташовані картки з показниковими функціями, різними графіками функцій, ОДЗ та множинами значень. Потрібно сформувати вірний ланцюжок згідно властивостей заданої функції. Після чого представник команди цей ланцюжок прикріплює до дошки
Використання показникової функції
Ріст населення
Зміна кількості людей в країні за великий проміжок часу t описується формулою: N = N0eat, де N0 – кількість людей при t = 0, N – кількість людей в момент часу t,а, e – постійні величини
Приріст деревини Дерево росте так, що кількість деревини в початковий момент збільшується з часом за законом m=m 0 a k t де m 0 – кількість деревини в
початковий момент, k – деяка постійна, t – час у роках
Розмноження бактерій
Колонія живих організмів (зокрема, бактерії) зростає в результаті розмноження. Якщо за рівні проміжки часу число живих організмів збільшується в одне й те саме число разів, то число N організмів по закінченні часу t після початку спостережень виражається формулою N=na t де a >1 – постійна величина, що характеризує швидкість росту даної колонії і залежить від біологічного виду організмів та від умов зовнішнього середовища.
Етап 5. Первинне закріплення матеріалу
Інструктаж з правил техніки безпеки.
Учні виконують комплекс вправ для зняття зорової втоми .
Інструктивна картка для І-групи
Завдання. Проаналізувати, як зміниться приріст населення Кельменецького району на протязі 10 років в залежності від значення змінної а. Побудувати графік даної залежності та зробити висновок. Зміна кількості людей в країні за великий проміжок часу t описується формулою: N = N0eat, де N0 – кількість людей при t = 0, N – кількість людей в момент часу t,а, e – постійні величини.
1. Створіть структуру папок: D(E)\ Навчання ліцей\11 –Б\Урок 14\ Власне призвіще\Дослідження. Xlsx
2. На аркуші Аркуші 1 Створити таблицю за зразком
3. Заповніть таблицю та обрахуйте результат
4. Побудуйте на цьому самому аркуші графіки приросту населення при різних значеннях а. Додайте назву графіка і назви осей, змініть їхній формат. Змініть формат області діаграми і області побудови.
5. Сформуйте висновок.
6. Збережіть книгу у власній структурі папок у файлі з іменем Дослідження.xlsx.
Інструктаж з правил техніки безпеки.
Учні виконують комплекс вправ для зняття зорової втоми .
Інструктивна картка для ІІ-групи
Завдання. Проаналізувати, яких втрат зазнає лісництво Кельменецького району, якщо вирубає 1000 м3 деревини на протязі 10 років в залежності від значення змінної а. Побудувати графік даної залежності та зробити висновок. Дерево росте так, що кількість деревини в початковий момент збільшується з часом за законом m=m 0 a k t де m 0 – кількість деревини в початковий момент, k – деяка постійна, t – час у роках
1. Створіть структуру папок: D(E)\ Навчання ліцей\11 –Б\Урок 14\ Власне призвіще\Дослідження. Xlsx
2. На аркуші Аркуші 1 Створити таблицю за зразком
3. Заповніть таблицю та обрахуйте результат
4. Побудуйте на цьому самому аркуші графіки втрат лісництва при різних значеннях а. Додайте назву графіка і назви осей, змініть їхній формат. Змініть формат області діаграми і області побудови.
5. Сформуйте висновок.
6. Збережіть книгу у власній структурі папок у файлі з іменем Дослідження.xlsx. Інструктаж з правил техніки безпеки.
Учні виконують комплекс вправ для зняття зорової втоми .
Інструктивна картка для ІІІ-групи
Завдання. Проаналізувати, як буде змінюватися кількість бактерій на протязі 10 днів в залежності від значення змінної а. Побудувати графік даної залежності та зробити висновок. Колонія живих організмів (зокрема, бактерії) зростає в результаті розмноження. Якщо за рівні проміжки часу число живих організмів збільшується в одне й те саме число разів, то число N організмів по закінченні часу t після початку спостережень виражається формулою N=na t де a >1 – постійна величина, що характеризує швидкість росту даної колонії і залежить від біологічного виду організмів та від умов зовнішнього середовища.
1. Створіть структуру папок: D(E)\ Навчання ліцей\11 –Б\Урок 14\ Власне призвіще\Дослідження. Xlsx
2. На аркуші Аркуші 1 Створити таблицю за зразком
3. Заповніть таблицю та обрахуйте результат
4. Побудуйте на цьому самому аркуші графіки розвитку колонії бактерій при різних значеннях а. Додайте назву графіка і назви осей, змініть їхній формат. Змініть формат області діаграми і області побудови.
5. Сформуйте висновок.
6. Збережіть книгу у власній структурі папок у файлі з іменем Дослідження.xlsx.
Етап 6. Підведення підсумків уроку
Кросворд «Хто більше».
(Роздаю кросворди кожному учню)
У кожного з вас є кросворд. Вам потрібно за 5 хвилин знайти якнайбільше слів, що відносяться до теми «Системи опрацювання табличних даних». Читати слова можна в будь-якому порядку, крім діагонального.
Д |
І |
А |
Г |
Р |
А |
М |
А |
І |
С |
У |
А |
В |
Л |
Д |
О |
Ф |
М |
І |
Е |
Я |
Ф |
А |
С |
К |
И |
Г |
І |
Р |
О |
К |
О |
Т |
С |
М |
К |
В |
Б |
Ц |
А |
О |
И |
Д |
Я |
Н |
А |
Р |
Щ |
Т |
О |
Щ |
Г |
О |
Б |
М |
З |
Н |
Н |
Д |
Ф |
Б |
М |
К |
О |
Ф |
О |
Р |
М |
У |
Л |
А |
К |
О |
О |
У |
С |
А |
Р |
Г |
К |
Ц |
А |
С |
Д |
М |
І |
Н |
С |
К |
Н |
О |
Т |
У |
Р |
З |
Й |
Ф |
А |
Р |
К |
У |
Ш |
Н |
Е |
К |
Л |
А |
Г |
А |
В |
М |
І |
Т |
Б |
Т |
О |
Х |
А |
Ж |
Ц |
Ю |
К |
О |
М |
Г |
Ь |
К |
Я |
Л |
О |
Г |
І |
Ч |
Н |
І |
Т |
Д |
В |
А |
В |
Т |
О |
С |
У |
М |
А |
З |
Є |
В |
Я |
Н |
Т |
А |
Г |
І |
Д |
А |
З |
М |
І |
Ш |
А |
Н |
А |
Ч |
А |
Ґ |
П |
Ю |
С |
О |
Р |
Т |
У |
В |
А |
Н |
Н |
Я |
И |
Ф |
І |
Л |
Ь |
Т |
Р |
А |
П |
А |
Д |
Р |
Е |
С |
А |
С |
С |
А |
Д |
З |
Е |
С |
Р |
З |
Н |
А |
Ч |
О |
Ф |
И |
Л |
Ф |
І |
Н |
А |
Н |
С |
О |
В |
І |
Ж |
І |
Щ |
А |
Д |
О |
Рефлексія:
vЧи задоволені ви своєю роботою?
vЗ яким настроєм ви працювали на уроці?
vЩо вам запам’яталось на уроці?
vЧи було вам комфортно на уроці?
vДе вам стануть в пригоді здобуті знання?
В кінці уроку перевіряю точність і якість виконання роботи.
Відмічаю учнів, які успішно виконали завдання, вказую на помилки, які допущені учнями. Учні виставляють бали за роботу на уроці «Картки оцінювання», виводять середній бал.
Етап 7. Домашнє завдання
Розробити кросворд не менше 10 пунктів на тему «Системи опрацювання табличних даних»