Презентація "Освіта. Наукова діяльність" (9 клас)

Про матеріал

Презентація для уроку з економічної географії в 9 класі. Містить динамічні опорні схеми, діаграми, картографічний матеріал, який дозволить унаочнити навчання з теми, яка мало методично розроблена. Матеріал ознайомить учнів з сучасною системою освіти в України, найбільш комфортними для навчання країнами світу, найкращими університетами України, територіальними формами організації наукової діяльності. В презентації подані максимально оновлені статистистичні дані станом на 2018-2022 рік, які вдалося відшувати та узагальнити. В презентації розроблена система навігації між слайдами. Особливо допоможе при дистанційній формі роботи.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

ОСВІТА процес набуття знань, умінь, навичок, компетентностей ПРОДАВЕЦЬ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ СПОЖИВАЧ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ заклад освіти: дошкільної (дитячий садочок); середньої (школа, коледж, училище…); вищої (університет, інститут)… школярі; батьки споживачів освітніх послуг; абітурієнти; роботодавці; підприємства та установи. вносить плату за навчання особисто або за нього це робить держава навчає споживача освітніх послуг; підкріплює отриману освіту документом (свідоцтвом, дипломом, атестатом, посвідченням…); веде боротьбу за споживача освіти. ОСВІТНЯ ПОСЛУГА комплекс матеріальних та матеріальних ресурсів, необхідних для процесу навчання є товаром (тобто об'єктом купівлі-продажу) на ринку послуг

Номер слайду 3

Визначає досягнення країн в області освіти за двома показниками: Індекс грамотності дорослого населення (2/3 ваги). Індекс сукупної частки осіб, які отримують початкову, середню та вищу освіту (1/3 ваги). Вважають, що розвинені країни мають мінімальний показник 0,8, хоча більшість з них має 0,9 й вище. Індекс рівня освіти в країнах світу (Education Index) – комбінований показник Програми розвитку ООН (ПРООН). Поновлюється 1 раз на 2 роки. 15. США – 0,900; 17. Канада – 0,894; 29. Японія – 0,851; 41. Франція – 0,817; 47. Україна – 0,799; 57. Португалія – 0,768; 82. Молдова – 0,711; 185. Південний Судан – 0,307; 186. Чад – 0,288; 187. Малі – 0,286; 188. Еритрея – 0,269; 189. Нігер – 0,249.

Номер слайду 4

ОСВІТА в УКРАЇНІ дошкільна; загальна середня; позашкільна; професійно-технічна; вища; післядипломна; аспірантура; докторантура; самоосвіта. початкова загальна освіта (4 роки); базова загальна середня освіта (5 років); повна загальна середня освіта (2-3 роки); професійно-технічна освіта; неповна вища освіта; базова вища освіта (4 роки); повна вища освіта (+1-2 роки). денна (очна); вечірня; заочна; екстернат; дистанційна; заочно-дистанційна. молодший бакалавр; бакалавр (4 роки вищої освіти); магістр (1-2 роки вищої освіти); доктор філософії (4 роки аспірантури); доктор мистецтва (3 роки творчої аспірантури); доктор наук. Структура вищої освіти України побудована відповідно до структури освіти розвинених країн світу, яка визначена ЮНЕСКО, ООН та іншими міжнародними організаціями Види освіти Освітні рівні Форми освіти Ступені вищої освіти має структуру європейського типу (Закону України «Про освіту»)

Номер слайду 5

Номер слайду 6

39,9% 60,1% 71,7% 28,3% 58,6% 41,4% Дані на 01 вересня 2021 року 13 991 4 230 358 434 755

Номер слайду 7

На 06 травня 2022 року в Києві працює 577 середніх навчальних закладів (4,12% України)

Номер слайду 8

Номер слайду 9

2 групи навичок, що необхідні для STEM-кар'єри Hard skills Soft skills «жорсткі» базові навички з предметів «м'які» навички з комунікацій Ефективний STEM-фахівець майбутнього = = академічні знання + навички з комунікацій формуються на уроках традиційними методами Через: роботу в групах; навчання через запитання; самооцінювання; проєктне навчання. STEM-НАВИЧКИ

Номер слайду 10

QS Ranking випускається британською компанією Quacquarelli Symonds й визначає щорічно топ-50 вишів світу Рейтинг базується на 5-ти критеріях: Репутація в академічному середовищі (якість викладання та досліджень): опитування 130000 осіб зі сфери вищої освіти – 40% від загальної оцінки; Репутація серед роботодавців: опитування з-поміж 75000 представників великого та малого бізнесу – 10% від загальної оцінки; Співвідношення «студенти / викладачі» – 20% від загальної оцінки; Індекс цитування наукових публікацій (показує значущість дослідницьких робіт) – 20% від загальної оцінки; Міжнародна орієнтованість: кількість іноземних студентів та викладачів – 10% від загальної оцінки. 11 країн світу за кількістю університетів із топ-50 за версією QS World University Ranking, 2022 р. Рейтинги університетів: світові (≈20) – порівнюють 500-1500 вишів світу; національні (≈60).

Номер слайду 11

ТОП-20 найкомфортніших країн для здобуття освіти (2020 р.) згідно з даними видання U.S. News & World Report Рейтинг базується на 3-х аспектах: якісна державна система освіти; бажання людей навчатися в університетах країни; наявність топових вишів у країні. 20. Португалія 19. Сінгапур 18. Іспанія 17. Люксембург 16. Італія 15. Фінляндія 14. Нова Зеландія 13. Австрія 12. Норвегія 11. Японія 10. Данія 9. Нідерланди 8. Швеція 7. Австралія 6. Швейцарія 5. Франція 4. Німеччина 3. Канада 2. Велика Британія 1. США З-поміж них: в Європі – 14 країн; в Америці – 2 країни; в Азії – 2 країни; в Океанії – 2 країни.

Номер слайду 12

 5. ФРАНЦІЯ  Обов'язкова освіта з 6 до 16 років. Випускники шкіл вступають на бакалаврат, для здобуття вищої освіти. Важливу роль в освітньому житті відіграє філософія. 2 університети в Парижі входять до світових топ-50: Паризький університет наук і літератури (44) та Паризький технологічний інститут (49). Серед іноземних студентів особливою популярністю користуються спеціальності: мода та дизайн, мистецтво, графічний дизайн, бізнес та кулінарія. Їх можна вивчати англійською мовою. ТОП-5 найкомфортніших країн для здобуття освіти (2020 р.) згідно з даними видання U.S. News & World Report Будівля колишнього університету Сорбонна, заснованого в ХІІІ ст. Париж. Нині реорганізований в 13 окремих університетів

Номер слайду 13

 4. НІМЕЧЧИНА  Дитячі садочки  4-річна початкова школа  3 типи середніх шкіл: гімназія (для тих, хто хоче вступати в коледж); «Realschule» (для тих, хто хоче мати «офісну роботу»); загальна школа (для робітничих та ремісничих спеціальностей). У вишах для іноземців ведеться навчання німецькою чи англійською мовами. У приватних найбільш поширені спеціальності – бізнес та менеджмент. ТОП-5 найкомфортніших країн для здобуття освіти (2020 р.) згідно з даними видання U.S. News & World Report Будівля бібліотеки державного Гейдельберзького університету, заснованого в ХІV ст. Відомий своїми факультетами медицини, філософії, археології, біології та астрофізики.

Номер слайду 14

 3. КАНАДА  Початкова та середня освіта безкоштовні, обов’язкові для дітей з 5-6 років. Освітня система децентралізована, тобто може різнитися в різних провінціях. У провінції Квебек вимагають 2 роки спеціалізованої школи перед вступом в університет. Вища освіта якісна й дешевша, ніж у США. 5 канадських вишів входять у топ-100 університетів світу, а 3 – в топ-50: Університет Торонто (26), Університет Макгілла в Монреалі (27), Університет Британської Колумбії (46). Міграційна політика та легкість працевлаштування після завершення навчання та можливість отримати громадянство в перспективі. ТОП-5 найкомфортніших країн для здобуття освіти (2020 р.) згідно з даними видання U.S. News & World Report Державний науково-дослідницький університет Торонто заснований у 1827 році. Всесвітньо відомий своїми відкриттями й розробками в області медицини, біохімії, генетики, інженерії. На гербі – гасло «Як дерево крізь віки»

Номер слайду 15

 2. ВЕЛИКА БРИТАНІЯ  Навчання в школі триває з 5 до 16 років. Учні проходять 4 ступені середньої освіти. Дуже різняться класичні, сучасні й комплексні школи. Працює багато кількість шкіл-пансіонів, які приймають міжнародних студентів різного віку. В країні діє понад 395 університетів та коледжів, 4 з яких входять у топ-10 вишів світу: Оксфорд (2), Кембридж (3), Імперський коледж Лондона (7) та Університетський коледж Лондона (9). Навчання у вишах коротке: 3 роки бакалаврат, 1 рік магістратура. Вже з першого року навчання студенти заглиблюються у свою спеціалізацію. Якісна освіта сприяє науковим дослідженням світового класу. ТОП-5 найкомфортніших країн для здобуття освіти (2020 р.) згідно з даними видання U.S. News & World Report Оксфордський університет – найстаріший англомовний університет у світі, заснований у 1096 році. Складається з факультетів, 37 коледжів та 7 закритих закладів (гуртожитків), які належать релігійним орденам. На гербі – гасло «Господь – моє світло».

Номер слайду 16

 1. США  Державна освіта фінансується з федерального бюджету та бюджету штатів. Діти навчаються 13 років: від дитсадка до старшої школи. Лише 45% випускників продовжують освіту, вступаючи в виші. Університети США – найпрестижніші у світі. Тут 5 з топ-10 найкращих університетів, в т.ч. Массачусетський (Бостон), Стенфордський (Каліфорнія, поблизу Сан-Франциско) та Гарвардський (Кембридж). Вища освіта в США передбачає широке охоплення базових тем, а профіль обирається лише на останніх курсах. Бакалаврат триває 4 роки, магістратура 2 роки. Все навчання платне. Після завершення навчання іноземці можуть залишитися в країні протягом 1 року для працевлаштування. Для випускників зі STEM спеціальностей даний період становить 29 місяців. ТОП-5 найкомфортніших країн для здобуття освіти (2020 р.) згідно з даними видання U.S. News & World Report Гарвардський університет – найстаріший в США, заснований у 1636 році. Приватний. Знаходиться в м. Кембридж біля Бостона. Складається з 13 окремих підрозділів. Його випускники – представники наукової та політичної еліти. На гербі – гасло «Істина»

Номер слайду 17

В Україні налічується 282 університети, академії та інститути; 8 українських вишів потрапили о топ-1300 університетів світу. Вони знаходяться в 4 містах: Харкові (2), Києві (3), Сумах (1) та Львові (2). Найвищу позицію серед українських вишів зайняв Харківський національний університет імені Василя Каразіна. У Києві є 96 вищих навчальних закладів: від класичних до консерваторій.

Номер слайду 18

НАУКОВА ДІЯЛЬНІСТЬ  інтелектуальна творча діяльність, спрямована на одержання та використання нових знань ФУНДАМЕНТАЛЬНА НАУКА  наукова теоретична та (або) експериментальна діяльність, спрямована на одержання нових знань про закономірності розвитку природи, суспільства, людини, їх взаємозв'язку ФОРМИ НАУКИ Основні напрями розробка нових виробів, нових матеріалів, технологій та технологічного обладнання; розробка нових методів лікування хвороб, медичних препаратів та медичного обладнання; виведення нових сільгоспкультур, нових порід свійських тварин та промислових риб, пошук нових технологій сільгоспвиробництва; пошук покладів корисних копалин. ПРИКЛАДНА НАУКА  наукова і науково-технічна діяльність, спрямована на одержання й використання знань для практичних цілей

Номер слайду 19

Найбільша кількість науковців працює: в Китаї (≈1,7 млн. осіб), США (≈1,4 млн.) та Японії (665,6 тис.); За часткою витрат на науку від ВВП лідерами в світі є Ізраїль (4,25%), Республіка Корея (4,24%) та Швейцарія (3,37%). США за цим показником на 11-му місці в світі – 2,74%.

Номер слайду 20

Нобелівська премія – одна з найпрестижніших міжнародних премій, яку щорічно присуджують за видатні наукові дослідження, революційні винаходи або значний внесок у культуру чи розвиток суспільства. Заснована згідно із заповітом Альфреда Нобеля. Весь свій статок (≈31,5 млн шведських крон) він призначив на фінансування міжнародної премії. Згідно з його волею, річний прибуток від цієї спадщини має ділитися на 5 рівних частин між особами, які попереднього року найбільше прислужилися людству в різних сферах діяльності. Сума премії змінюється залежно від доходів Фундації Нобеля (1-1,5 млн $). Присуджується щорічно з 1901 року за видатні заслуги в області: Альфред НОБЕЛЬ (1833-1896) шведський хімік, інженер, підприємець, володар 355 патентів, винахідник динаміта, філантроп 1) фізики й хімії; 2) медицини та фізіології; 3) літератури; 4) діяльності за збереження миру; 5) з 1968 року – з економіки.

Номер слайду 21

Кількість Нобелівських лауреатів за країнами світу На частку США припадає майже 45% усіх отриманих у світі Нобелівських премій.

Номер слайду 22

Хоча серед лауреатів Нобелівської премії поки що немає українців за громадянством, Україна – батьківщина 7 Нобелівських лауреатів. Іллі МЕЧНИКОВ (1845-1916) фізіологія та медицина, 1908 р., Росія, Франція («За вивчення імунної системи») Зельман ВАКСМАН (1888-1973) фізіологія та медицина, США, 1952 р. (антибіотик стрептоміцин) Шмуель Йосеф АГНОН (1888-1970) література, 1966 р., Ізраїль Саймон (Семен) КУЗНЕЦЬ (1901-1985) економіка, 1971 р., США, навчався в Харкові

Номер слайду 23

Хоча серед лауреатів Нобелівської премії поки що немає українців за громадянством, Україна – батьківщина 7 Нобелівських лауреатів. Роалд ГОФФМАН (народ. 1937) хімія, 1981 р., США Георгій ХАРПАК (1924-2010) фізика, 1992 р., Франція Світлана АЛЕКСІЄВИЧ (народ. 1948) література, 2015 р., Білорусь

Номер слайду 24

Найбільшим науковим центром в Україні є Національна академія наук (НАН) України з її 168 науковими установами. Великими науковими центрами також є національні університети: Київський, Харківський, Львівський, Одеський, Чернівецький та «Київський політехнічний інститут». Борис ПАТОН (1918-2020) учений в області металургії та електрозварювання; був Президентом НАН 58 років Володимир ВЕРНАСЬКИЙ (1918-2020) Перший президент АН України, заснованих геохімії, біохімії, радіогеології, вчення про біосферу та ноосферу

Номер слайду 25

ТЕХНОПАРКИ   науково-інноваційні центри, територіально виділені комплекси, які поєднують організації, фірми, об'єднання, що охоплюють весь цикл здійснення інноваційної діяльності від генерації нових ідей до випуску й реалізації наукоємної продукції ТЕХНОПОЛІС НАУКА + ОСВІТА + НОВІТНЄ ВИРОБНИЦТВО ТРИ МОДЕЛІ ТЕХНОПОЛІСІВ центр впровадження досягнень науки й техніки; як правило, новозбудоване місто, в якому запроваджуються у виробництво нові розробки, а також проживає населення. Американська Японська Змішана (європейська) здача університетами в оренду наукомістким фірмам площ для досліджень та створення інноваційних зразків будь-якого профілю й масштабу ▪ активна участь держави в плануванні й будівництві нового міста; ▪ наукова + виробнича спрямованість; ▪ в центрах традиційних виробництв. ▪ наявність будівель для розміщення нових інноваційних фірм; ▪ наявність кількох засновників: університет, НД центр (наукова підтримка) + міська влада (надає землю, інфраструктуру); ▪ наявність агентства з розвитку території.

Номер слайду 26

ФУНКЦІОНАЛЬНА СТРУКТУРА ТЕХНОПОЛІСА ТЕХНОПОЛІС НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКИЙ СЕКТОР ВИРОБНИЧО-ТЕХНОЛОГІЧНИЙ СЕКТОР ОСВІТНІЙ СЕКТОР СЕКТОР ОБСЛУГОВУВАННЯ

Номер слайду 27

Перший у світі науково-технологічний парк був створений у штаті Каліфорнія в агломерації Сан-Франциско в 50-х рр. ХХ ст. на базі Стенфордського університету й мав власну назву Силіконова (Кремнієва) долина (від використання  кремнію (силіцію) як напівпровідника при виробництві мікропроцесорів). Виникнення й розвиток цього технологічного центру пов'язані з зосередженням провідних університетів, великих міст на відстані менше години їзди, джерел фінансування компаній, а також кліматом середземноморського типу. Центр міста Сан-Хосе (біля Лос-Анджелеса), яке називають столицею Силіконової (Кремнієвої) долини

Номер слайду 28

Нині Силіконова долина Сан-Хосе – світовий центр електроніки. Відзначається значною щільністю високотехнологічних компаній (комп'ютери та їхні комплектуючі (особливо мікропроцесори), програмне забезпечення, мобільний зв’язок, біотехнології тощо). Тисячі ІТ-компаній мають тут свої штаб-квартири: Adobe Systems, Apple Inc, Google, Intel, Yahoo та інші. Моффет Філд з ангарами для дирижаблів

Номер слайду 29

В Японії проект «Технополіс» передбачав оголошення конкурсу на створення спеціальних «міст науки», «міст мозку», до яких висувалися певні вимоги: транспортна доступність: не далі 30 хвилин їзди від великих міст та в межах одного дня дороги від найбільших міст (Токіо, Нагої, Осаки); площа технополісу не більша, ніж 500 квадратних миль (1300 км2); збалансована сучасна науково-технічна база зі зручними умовами життя, культурою та місцями відпочинку; технополіс має знаходитися у мальовничій місцевості й гармонійно вписуватися у місцеві ландшафти. За японським досвідом були зведені технополіси в інших країнах Азії: Китаї біля Сянгану (Шенжень та Гуандун), Республіці Корея, Таїланді, Індонезії, Філіппінах, Малайзії. Цукуба – перше «наукове місто», в Японії, спеціально збудоване в 1987 році. Тут сконцентровано близько 30% наукового потенціалу Японії Цукуба

Номер слайду 30

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Кулик Раиса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Піхенько Тамара Славіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Карпевич Леся Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
До підручника
Географія 9 клас (Кобернік С. Г.,Коваленко Р. Р.)
Додано
19 травня 2022
Переглядів
3537
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку