«Освітній процес має бути здоров’язбережувальним»

Про матеріал
Здоров’я – це найцінніше, що є в людини, це показник цивілізованості держави, який відбиває рівень соціально-економічного розвитку суспільства. Конституція України визнає життя і здоров’я людини, як одну із найвищих соціальних цінностей. Проблема формування, збереження, зміцнення і відновлення здоров’я дітей була і є і завжди стрижневою та актуальною.
Перегляд файлу

 

Здоров’я – це найцінніше, що є в людини, це показник цивілізованості держави, який відбиває рівень соціально-економічного розвитку суспільства. Конституція України визнає життя і здоров’я людини, як одну із найвищих соціальних цінностей.

Проблема  формування, збереження, зміцнення і відновлення здоров’я дітей була і є і завжди стрижневою та актуальною.

     Через економічні обмеження та матеріальну скруту, екологічні кризи більшість дітей в Україні живе у несприятливих  соціально – побутових та психологічних умовах, що згубно позначаються на їхньому здоров’ї.

 До причин, які зумовлюють відхилення у стані здоров’я, відносимо:

  • несприятливі соціально-економічні, побутові умови;
  • відсутність належних умов для ігор, занять, різних видів праці у сім’ї, закладі освіти;
  • гіподинамію, недостатньо збалансоване харчування;
  • формальний підхід до загартування;
  • неправильне регулювання динаміки фізичної, психічної та емоційної працездатності вихованців (упродовж заняття, дня, тижня, року);
  • порушення режимів організації життя дітей – санітарно-гігієнічного, повітряного, світлового.

Здоров’язбережувальні та здоров’яформувальні технології слід застосовувати з дітьми. Ці технології сприяють не тільки максимальному розвитку фізичного тіла дошкільнят, а й розвитку їхньої психіки, формують навички комунікативності.

Планування системи здоров’язбереження вимагає рішення цілого комплексу задач: пошуку сучасних, ефективних наукових підходів до моделювання педагогічної та оздоровчої діяльності; вибудовування результативної стратегії управління здоров’язбережувальноїдіяльністі в

дошкільному навчальному закладі; визначення педагогічних умов, що забезпечують максимальну ефективність досліджуваної діяльності.

Засоби, які дозволяють вирішити ці завдання:

– безпосереднє навчання дітей елементарним прийомам здорового способу життя (оздоровча, пальцева, коригуюча, дихальна гімнастика, самомасаж) і найпростішим навичкам надання першої медичної допомоги при порізах, саднах, опіках, укусах; а також прищеплення дітям елементарних культурно-гігієнічних навичок;

– реабілітаційні заходи (фітотерапія, кисневий коктейль, вітамінотерапія, ароматерапія, інгаляція, функціональна музика, лікувальна фізкультура, масаж, психогімнастика, тренінги);

– спеціально організована рухова активність дитини (фізкультхвилинки, заняття оздоровчою фізкультурою, рухливі ігри, спортивно-оздоровчі свята, тематичні свята здоров’я, вихід на природу, екскурсії).

Ефективність позитивного впливу на здоров’я дітей різних оздоровчих заходів, складових здоров’язбережувальних технологій, визначається не стільки якістю кожного з цих прийомів і методів,скільки їх грамотної "злагодженістю" в загальній системі, спрямованої на благо здоров’я дітей і

педагогів.

Застосування в роботі дошкільного закладу цих технологій підвищить результативність навчально-виховного процесу, сформує у вихователів і батьків ціннісні орієнтації, спрямовані на збереження і зміцнення здоров’я дітей, позитивні мотивації до ведення здорового способу життя.

docx
Додано
31 жовтня 2022
Переглядів
430
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку