Освітня програма дошкільний підрозділ

Про матеріал
Освітня програма дошкільний підрозділ різновікова група Вступ. 1. Нормативно-правова база 2. Мета, завдання, структура та зміст Освітньої програми. 3. Загальна інформація про дошкільний підрозділ. Розділ І. Загальний обсяг навантаження та очікувані результати здобувачів освіти 1.1.Завдання освітньої діяльності з врахуванням вимог Базового компоненту у рамках кожної освітньої лінії 1.2.Загальний обсяг навчального навантаження в дошкільному підрозділі за віковими групами. 1.3.Очікуванний результат набуття компетентностей здобувача освіти. Розділ ІІ. Перелік , зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх галузей, логічна послідовність їх вивчення 2.1. Розкриття логічної послідовності використання комплексних, парціальних програм в забезпеченні варіативної та інваріантної складової Базового компонента дошкільної освіти 2.2. Програмно-методичне забезпечення освітнього процесу 2.3. Використання закладі інноваційних педагогічних технології Розділ ІІІ. Форми (особливості) організації освітнього процесу 3.1.Організація освітнього процесу відповідно режиму роботи закладу та особливостей комплектування мережі груп на 2021 – 2022 н.р.; 3.2. Аналіз планування освітнього процесу в дошкільному підрозділі; 3.3. Основні форми організації освітнього процесу; 3.4.Організація життєдіяльності дітей відповідно до режимних моментів кожної вікової групи. Розділ ІV.Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти 4.1.Системи внутрішнього забезпечення якості освіти; 4.2.Аналіз кадрового забезпечення дошкільного підрозділу 4.3.Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності 4.4. Ситема визначення якості освітньої діяльності в закладі. 4.5. Система моніторингу якості надання освітніх послуг
Перегляд файлу

 

 

                                                                                                                                    

 

 

 

 

«Схвалено»                                                                                              

 

Рішенням педагогічної ради

Марянівського НВК

№____«__________»                                                                                                           

Шполянської міської   ради об’єднаної                                                                                                     

територіальної  громади 

 Черкаської  області                                                                                                                                     

від ___2021 р.,протокол №__

 

«Затверджено»

 

 

 

Наказом директора

Мар’янівського НВК

Шполянської міської   ради об’єднаної                                                                                                     

територіальної  громади 

 Черкаської  області                                                                                                                                     

                                                                                                  №___від _____________

                                                                            ________________І.П. Шипінська

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

Дошкільний підрозділ «Малятко»

Мар’янівського навчально-виховного комплексу «Заклад дошкільної освіти – загальноосвітня школа I-III ступенів»

на 2021 – 2022 навчальний рік

 

 

 

Зміст

Вступ.

1. Нормативно-правова база

2. Мета, завдання, структура та зміст Освітньої програми.

3. Загальна інформація про дошкільний підрозділ.

Розділ І. Загальний обсяг навантаження та очікувані результати здобувачів   освіти

1.1.Завдання  освітньої діяльності з врахуванням вимог Базового   компоненту у рамках кожної освітньої лінії

1.2.Загальний обсяг навчального навантаження  в дошкільному підрозділі  за віковими групами.

1.3.Очікуванний результат набуття компетентностей здобувача освіти.

Розділ ІІ. Перелік , зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх галузей, логічна  послідовність їх вивчення

2.1.  Розкриття логічної послідовності використання комплексних, парціальних програм в забезпеченні  варіативної та інваріантної складової Базового компонента дошкільної освіти

2.2.  Програмно-методичне забезпечення освітнього процесу

2.3. Використання закладі інноваційних педагогічних технології

Розділ ІІІ. Форми (особливості) організації освітнього процесу

3.1.Організація освітнього процесу  відповідно режиму роботи закладу та особливостей комплектування мережі груп на 2021 – 2022 н.р.;

3.2. Аналіз планування освітнього процесу в дошкільному підрозділі;

3.3. Основні форми організації освітнього процесу;

3.4.Організація життєдіяльності дітей відповідно  до  режимних моментів кожної вікової групи.

Розділ ІV.Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти

4.1.Системи внутрішнього забезпечення якості освіти;

4.2.Аналіз кадрового  забезпечення дошкільного підрозділу 

4.3.Матеріально-технічне  забезпечення освітньої діяльності

4.4. Ситема визначення якості освітньої діяльності в закладі.

4.5. Система моніторингу якості надання освітніх послуг

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

1.Нормативно-правова

         Освітня програма дошкільного підрозділу «Малятко» розроблена на основі Базового компонента дошкільної освіти та освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина» (наук. Кер – В.О. Огнев’юк) - нова редакція 2016 року,   нормативних актів, що визначають єдиний комплекс освітніх компонентів для досягнення вихованцями  результатів навчання.

Дошкільний підрозділ «Малятко» загального розвитку з однією різновіковою групою для дітей віком від трьох до шести (семи) років заснований у 2011 році, у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», іншими законодавчими актами, Кабінету Міністрів, наказами МОН України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, Положенням про заклад дошкільної освіти та  статутом НВК.

Засновник або уповноважений ним орган здійснює фінансування  закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.

Форма власності – комунальна.

 

2.Мета, завдання, структура та зміст Освітньої програми.

 

Головною метою  дошкільного підрозділу  є задоволення потреб громадян у догляді та навчанні дітей дошкільного віку, у забезпеченні умов для здобуття дошкільної освіти

Головними завданнями дошкільного підрозділу  є:

— збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини;

— виховання любові до України, шанобливого ставлення до родини та рідної мови, національних цінностей українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;

— формування життєвокомпетентної особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду;

— виконання вимог Базового компоненту дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації;

Зміст дошкільної освіти визначається Базовим компонентом дошкільної освіти, який передбачає:

— набуття різних видів компетенцій дитиною дошкільного віку;

- формування особистісної культури дитини, її активної життєдіяльності;

— виховання елементів природодоцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;

— утвердження ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини;

— засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування, розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.

 

 3. Загальні  інформаційні відомості про дошкільний підрозділ

п/п

Відомості

Показники

1

Повна назва закладу

 (за Статутом)

Мар'янівський навчально-виховний комплекс "Заклад дошкільної освіти - загальноосвітня школа I-III ступенів" Шполянської об'єднаної територіальної громади, Звенигородського району, Черкаської області

2

Код ЄДРПОУ

24355720

3

Адреса закладу

с. Мар’янівка вул.. Центральна, 81

4

Телефон

(241)43324, (04741)43324

5

Е-meil

 shipinina@ukr.net

 

Адреса сайту

https://marianivkanvk.e-schools.info/

6

Державна атестація ЗДО

2017

 

Кількість педагогічних працівників

2

7

Проектна  потужність

30

8

Кількість вихованців

20

9

Кількість груп.

 

Різновіковa

 

10

Режим  роботи  закладу:

Режим  роботи  закладу:  Пн-Пт

                                            8:00 – 17:00

Вихідні дні: Сб. Нд.

11

Мова навчання

українська

12

Всього працівників:

Із них:

3

педагогічний персонал

2

обслуговуючий персонал

1

13

ПІБ директора НВК

Шипінська Інна Петрівна

14

Години прийому директора

Ср. Пт. 10:00 – 12:00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ І.

Загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання

1.1.Завдання  освітньої діяльності з врахуванням вимог Базового   компоненту у рамках кожної освітньої лінії

Зміст освітнього процесу в закладі у 2020-2021 навчальному році спрямований на формування  та  розвиток компетентностей вихованців відповідно до освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти: «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина у природному довкіллі», «Дитина у світі культури», «Гра дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини».

ПРОБЛЕМА:

«Вивчення індивідуальних особливостей дітей дошкільного віку»

 

ЗАВДАННЯ:

Аналіз діяльності педагогічного колективу, перспективи розвитку дошкільного закладу та реальний стан освітнього процесу підтверджують необхідність продовжити  роботу над реалізацією методичної проблеми «Вивчення індивідуальних особливостей дітей дошкільного віку»

         Враховуючи аналіз освітньої і методичної роботи у 2020-2021 н.р., досягнення і перспективи розвитку дошкільного підрозділу, педагогічний колектив у наступному 2021-2022 навчальному році буде спрямовувати свою діяльність на розв’язання основних пріоритетних завдань.

 

Пріоритетні завдання:

1.   Продовжувати роботу щодо розв’язання  науково-методичної проблеми ЗДО.

2.   Продовжити роботу щодо національно-патріотичного виховання дошкільників шляхом створення відповідних умов для розвитку духовно-моральних якостей, емоційно-ціннісного ставлення дітей дошкільного віку до рідного краю, Батьківщини;

3.   Розвивати творчі здібності засобами театрально-ігрової діяльності.

4.   Розвивати здоров’я збережувальні компетентності вихованців дошкільного навчального закладу.

5.   Забезпечити наступність та взаємодію в педагогічному процесі закладу дошкільної освіти і початкової школи для створення єдиної динамічної та перспективної системи, спрямованої на безкризовий розвиток дітей в умовах освітньої реформи «Нова українська школа».

 

 

Шляхи реалізації завдань:

— Блочно-тематичне планування.

— Організація розвивального середовища.

— Інтеграція різних видів діяльності.

— Використання в освітньому процесі інноваційних технологій.

— Забезпечувати особистісно – орієнтований, диференційований, індивідуальний, інтегрований, ігровий та інші сучасні підходи до організації дитячої життєдіяльності;

— Використовувати інноваційні технології в організовано – навчальну діяльність;

— Забезпечувати тісну співпрацю з родинами вихованців;

— Забезпечувати наступність дошкільного навчального закладу і початкової школи.

 

1.2.Загальний обсяг навчального навантаження  в ЗДО за віковими групами.

у 2020 - 2021 навчальному році в дошкільному підрозділі Мар’янівського НВК загальний обсяг тижневого навантаження за віковими групами становитиме:

Орієнтовні види діяльності за освітніми лініями

Орієнтовна кількість занять на тиждень за віковими групами

Різновікова група

(від 4 до 5 років)

(від 5 до 6 (7) років)

Ознайомлення із соціумом

2

3

Ознайомлення з природним довкіллям

1

2

Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо)

5

5

Сенсорний розвиток

-

-

Логіко-математичний розвиток

1

2

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування

3

3

Здоров’я та фізичний розвиток

3

3

Загальна кількість занять на тиждень

12

15

Навчання у формі занять у різновіковій групі починають проводитись з 4-го року життя, з поступовим нарощуванням їх кількості та тривалості. Тривалість занять становить:

Молодший дошкільний вік - 4-й рік життя – 15-20 хвилин;

Молодший дошкільний вік - 5-й рік життя – 20-25 хвилин;

Старший дошкільний вік - 6-й рік життя – 25-30 хвилин,

та розпочинаються:

- молодший дошкільний вік – 9.15.;

 - старший дошкільний вік – 9.15..

Тривалість перерв між заняттями становить:

Молодший дошкільний вік - 4-й рік життя – не менше 10 хвилин;

Молодший дошкільний вік - 5-й рік життя – не менше 10 хвилин;

Старший дошкільний вік – 6-й рік життя – не менше 10 хвилин. Планування роботи з дітьми дошкільного віку здійснюватиметься за режимними моментами з урахуванням сфер життєдіяльності та освітніх ліній розвитку. В освітньовиховному процесі використовуватимуться такі форми організації діяльності дітей:

1) заняття: групові, комплексні, комбіновані, інтегровані, міні-заняття та інші;

2) навчання дітей в ігровій діяльності, індивідуальній роботі під час прогулянок, а також під час проведення міні-занять протягом дня;

3) проведення занять в ігровій формі та під час самостійної ігрової діяльності у ІІ половину дня.

Заняття, які потребують підвищеної пізнавальної активності, проводяться переважно в першу половину дня та у дні з високою працездатністю (вівторок, середа). Такі заняття поєднуються та чергуються із заняттями з фізичної культури. Виконання домашніх завдань від дітей педагогами закладу дошкільного підрозділу не вимагається. Організоване навчання у формі фізкультурних занять проводиться з раннього віку. Визначаючи обсяг рухової активності дітей, враховується стан їхнього здоров’я та психофізіологічні особливості. Фізкультурні заняття для дітей дошкільного віку проводять не менше трьох разів на тиждень. Форма та місце проведення занять визначаються вихователем, в залежності від поставленої мети, сезону, погодних умов та інших факторів. Зміст освітнього процесу в закладі у 2021/2022 навчальному році спрямований на формування та розвиток компетентностей вихованців відповідно до освітніх ліній.

 

1.3.Очікуванний результат набуття компетентностей здобувача освіти

    Освітній процес у дошкільному підрозділі Мар’янівському навчально-виховному комплексі здійснюється відповідно до програмно-методичного забезпечення та єдиним комплексом освітніх компонентів для досягнення вихованцями результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, чинними освітніми комплексними та парціалними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України.

Відповідно до рішення педагогічної ради Мар’янівського навчально-виховного комплексу протокол № 1 від 30 серпня 2021 року, освітній процес здійснюється за програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки україни та парціальними програмами.

Зміст інваріативної складової Базового компонента дошкільної освіти забезпечується через Освітню програму для дітей від двох до семи років «Дитина», рекомендованої Міністерством освіти і науки України

У 2021/2022 навчальному році будуть упроваджуватись такі парціальні програми: програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку «Україна - моя Батьківщина», парціальна програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку «Про себе треба знати, про себе треба дбати»

Мова навчання та виховання дітей українська.

Планування та організація життєдіяльності у дошкільному підрозділі здійснюється за режимними моментами з урахуванням блочно-тематичного принципу планування.

У 2021/2022 навчальному році фунціонуватиме одна різновікова група з потужністтю 20 місць.

Очікувані результати навчання здобувачів освіти: Очікуваними результатами освітнього процесу є набуття компетентностей, що визначені за усіма освітніми лініями Базового компонента та комплексної і парціальними програмами, за якими здійснюється освітній процес. Набуття різних видів компетентностей дитиною дошкільного віку відбувається в різних видах діяльності (ігровій – провідній для дітей дошкільного віку); руховій, природничій, образотворчій, музичній, театральній, літературній, сенсорно-пізнавальній, мовленнєвій, трудовій і вимагає практичного засвоєння дитиною системи елементарних знань про себе та довкілля, моральних цінностей, уміння доречно застосовувати набуту інформацію

 

Розділ ІІ.

Перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх ліній, логічна послідовність їх реалізації

2.1.  Розкриття логічної послідовності використання комплексних, парціальних програм в забезпеченні  варіативної та інваріантної складової Базового компонента дошкільної освіти

Зміст освітнього процесу у дошкільному підрозділі у 2021/2022 навчальному році спрямований на формування та розвиток компетентностей вихованців відповідно до освітніх ліній Базового компонента:

 Освітні лінії:

 Особистість дитини.

Передбачає: - формування позитивного образу «Я», створення бази особистісної культури дитини, її активної життєдіяльності; - виховання в дитини позитивного ставлення до своєї зовнішності, формування основних фізичних якостей, рухових умінь, культурно-гігієнічних, оздоровчих навичок та навичок безпечної життєдіяльності. На кінець дошкільного періоду життя в дитини мають бути сформовані базові якості особистості: довільність, самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода поведінки і безпечність, самосвідомість, самоставлення, самооцінка.

 Дитина в соціумі.

Передбачає: формування у дітей навичок соціально-визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських взаємин, готовності співпереживати та співчувати іншим. Завдяки спілкуванню з дорослими, як носіями суспільно-історичного досвіду людства, в дитини з’являються інтерес та вміння розуміти інших, долучатися до спільної діяльності з однолітками та дорослими, об’єднувати з ними свої зусилля для досягнення спільного результату, оцінювати власні можливості, поважати бажання та інтереси інших людей. Взаємодія з іншими людьми є своєрідним видом входження дитини в людський соціум, що вимагає уміння узгоджувати свої інтереси, бажання, дії з іншими членами суспільства.

 Дитина в природному довкіллі.

 Містить доступні дитині дошкільного віку уявлення про природу планети Земля та Всесвіт, розвиток емоційноціннісного та відповідального екологічного ставлення до природного довкілля. Природнича освіченість передбачає наявність уявлень дитини про живі організми і природне середовище, багатоманітність явищ природи, причиннонаслідкові зв’язки у природному довкіллі та взаємозв’язок природних умов, рослинного і тваринного світу, позитивний і негативний вплив людської діяльності на стан природи. Ціннісне ставлення дитини до природи виявляється у її природодоцільній поведінці: виважене ставлення до рослин і тварин; готовність включатись у практичну діяльність, що пов’язана з природою; дотримування правил природокористування.

 Мовлення дитини.

Передбачає: засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування, елементарних правил користування мовою у різних життєвих ситуаціях. Оволодіння мовою як засобом пізнання і способом специфічно людського спілкування є найвагомішим 11 досягненням дошкільного дитинства. Мова виступає «каналом зв’язку» для одержання інформації з немовних сфер буття, засобом пізнання світу від конкретно-чуттєвого до понятійно-абстрактного. Мовленнєве виховання забезпечує духовно-емоційний розвиток дитини через органічний зв’язок із національним вихованням. Мовленнєва діяльність дітей дошкільного віку складається із різних видів говоріння та слухання, під час якої формуються мовленнєві вміння і навички. Вивчення української мови в дошкільних навчальних закладах національних спільнот передбачає залучення дітей інших національностей, які є громадянами України, до оволодіння українською мовою як державною на рівні вільного спілкування з іншими дітьми і дорослими, виховання інтересу та позитивного ставлення до української мови.

 

Дитина в світі культури.

 Передбачає: формування почуття краси в її різних проявах, ціннісного ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва, розвиток творчих здібностей, формування елементарних трудових, технологічних та художньо-продуктивних навичок, самостійності, культури та безпеки праці. Результатом оволодіння дитиною різними видами предметної та художньої діяльності є сформоване емоційно-ціннісне ставлення до процесу та продуктів творчої діяльності, позитивна мотивація досягнень; здатність орієнтуватися в розмаїтті властивостей предметів, розуміти різні способи створення художніх образів, виявляти інтерес до об’єктів, явищ та форм художньо-продуктивної діяльності, а також оволодіння навичками практичної діяльності, культури споживання.

Гра дитини.

 Передбачає: розвиток у дітей творчих здібностей, самостійності, ініціативності, організованості в ігровій діяльності та формування у них стійкого інтересу до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому. Гра забезпечує задоволення ігрових уподобань кожної дитини, сприяє виникненню дружніх, партнерських стосунків та ігрових об’єднань за інтересами, спонукає до обміну думками, оцінювання себе й інших, заохочує до імпровізації, висловлювання власних оцінно-етичних суджень.

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі.

Передбачає: сформованість доступних для дитини дошкільного віку уявлень, еталонів, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів довколишнього світу. Показником сформованості цих уявлень є здатність дитини застосовувати отримані знання у практичній діяльності (ігрова, трудова, сенсорно-пізнавальна, математична тощо), оволодіння способами пізнання дійсності, розвиток у неї наочно-дієвого, наочно-образного, словесно-логічного мислення. Сенсорно-пізнавальна освітня лінія спрямована на інтеграцію змісту дошкільної освіти, формування у дітей пошуково-дослідницьких умінь, елементарних математичних уявлень, цілісної картини світу, компетентної поведінки в різних життєвих ситуаціях.           Освітні програми дошкільного підрозділу забезпечують досягнення дітьми результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.

      Освітня програма «Дитина» побудована за лініями Базового компонента дошкільної освіти. Програми містять інваріантну та варіативну частини.

В інваріативній частині представлено розділи:

1. особистість дитини;

 2. мовлення дитини;

3. дитина в соціумі;

4. гра дитини;

5. дитина в природному довкіллі;

 6. дитина в сенсорно – пізнавальному просторі;

 7. дитина у світі культури.

В розділі «Особистість дитини» вміщено відомості про вікові особливості психічного розвитку дітей дошкільного віку, а також про зміст роботи із збереження і зміцнення здоров’я та забезпечення повноцінного фізичного розвитку.

 Змістова наповненість розділу «Мовлення дитини» побудовано з урахуванням особливостей природи мовленнєвої діяльності дітей, що обслуговує всі інші види дитячої діяльності та пов’язана із їхніми щоденними потребами у спілкуванні та взаємодії з оточуючими. Варіативна частина Базового компоненту дошкільної освіти закладу реалізована Парціальними програмами.

 Парціальна програма з фізичного виховання спрямована на своєчасну і організовану відповідно до природних закономірностей рухову активність дитини, закладає основи для подальшого ефективного її розвитку за іншими напрямами навчальної діяльності. Програма має наступні цілі:

- оздоровчі (підвищення захисних сил організму та збільшення адаптивних можливостей дітей до негативних змін внутрішнього і зовнішнього середовища);

 - профілактичні (профілактика порушень опорно-рухового апарату);

- виховні (формування моделі здорового способу життя як головної лінії особистісного розвитку);

- розвивальні (розвиток фізичних якостей: сили, гнучкості, швидкості, спритності, витривалості та окремих їхніх складників);

- навчальні (оволодіння основними руховими режимами.

 Реалізація завдань мовленнєвого розвитку дітей здійснюється в процесі їх щоденного спілкування з вихователями, батьками та однолітками, інтегруючись у різні види діяльності. Період дошкільного дитинства є надзвичайно важливим для розвитку особистості. Тож, керуючись цим твердженням та за допомогою Освітньої програми «Дитина» батьки і педагоги мають створити належні умови для зростання здорової, щасливої, самодостатньої, творчої особистості.

 У закладі забезпечується неперервність змісту освітніх ліній, а також наступність дошкільної та початкової ланок.

2.2.  Програмно-методичне забезпечення освітнього процесу

Освітній процес в дошкільному підрозділі будується на відповідному програмно – методичному  забезпеченні та представляє єдиний комплекс освітніх компонентів для досягнення вихованцями результатів навчання, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, освітніми програмами, рекомендованих Міністерством освіти і науки України.

Лист МОН від 22.07.2020 № 1/9-394 “Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2020/2021 навчальному році”

Комплексна програма:

 «Дитина» освітня програма для дітей від 2 до 7 років (наук. Кер. – В.О. Огнев’юк)  - нова редакція 2016 року

 

 

2.3. Використання в закладі інноваційних педагогічних технології

 

З метою підвищення якості освітнього процесу у 2020-2021 навчальному  році  в ЗДО «Малятко» запроваджуються інноваційні педагогічні технології, а саме:

 

Назва вікової

групи

Інноваційна технологія

Автор

Різновікова

Педагогіка М. Монтессорі (“Будинок вільної дитини”)

 

М. Монтессорі

 

 

Та інноваційні здоров’язбережувальні технології

Назва вікової

групи

Інноваційна технологія

Автор

Різновікова

Пальчикова гімнастика

 

 

 

 

Розділ ІІІ.

Форми організації освітнього процесу

     3.1.Організація освітнього процесу відповідно до режиму роботи закладу, особливості комплектування  мережі груп на 2021 – 2022 н.р.

Дошкільний підрозділ «Малятко» працює за 5-денним навчальним тижнем. Режим роботи закладу становить 9 годин, з 8.00 до 17.00.

Навчальний рік у  дошкільному підрозділі розпочинається 1 вересня 2021 року і закінчується 31 травня 2022 року.  З 1 червня – 15 червня працює літній табір.

В зв’язку з тим, що дошкільний підрозділ взаємопов’язаний зі структурою навчального року Мар’янівського НВК, тому освітній процес в канікулярний період призупиняється. 

Упродовж навчального року для вихованців дошкільного підрозділу проводяться  канікули: орієнтовно, осінні – з 22 жовтня до 30 жовтня, зимові – з 25 грудня до 10 січня, весняні – з 25 березня до 31 березня, літні – з 16 травня до 31 серпня. 

 

 

3.2. Аналіз планування освітнього процесу в ЗДО

Відповідно до річного плану роботи дошкільного підрозділу, з метою виконання Закону України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» для досягнення якісно нового освітнього рівня та на виконання таких завдань:

-  створення умов для системного впровадження інноваційних форм роботи, залучення педагогічних працівників до дослідницької, експериментальної діяльності;

-   реалізації ефективних технологій навчання педагогів, неперервного фахового вдосконалення, розвитку творчого потенціалу, педагогічної ініціативи та самоосвіти;

-   вивчення, узагальнення, пропагування, впровадження та поширення перспективного педагогічного досвіду;

-   вдосконалення наступності між дошкільною та початковою освітою;

- забезпечення духовного, інтелектуального, фізичного розвитку дитини;

-   подальшого впровадження інформаційно-комунікаційних технологій

навчання та використання їх у освітньому процесі;

-  моніторингу рівня навчальних досягнень вихованців, діагностики роботи педагогів з метою корекції та підвищення результативності освітнього процесу;

-  удосконалення системи національного виховання дошкільників.

 

Форма складання та  написання планів  освітнього процесу та організація життєдіяльності педагогічними працівниками затверджено педагогічною  радою  Протоко №1 від 30 серпня 2021 року.

Вихователями під час складання планів враховуються конкретні педагогічні умови (віковий склад групи, рівень розвитку дітей, оволодіння знаннямим, навичками, уміннями, умови закладу, напрям роботи колективу). Вихователі планують роботу з дітьми використовуючи 2 види планів: перспективний та календарний. Для реалізації намічених цілей, освітніх завдань важливо забезпечити взаємозв’язок перспективного і календарного планування.

Перспективний план складається на місяць, як правило, це сітка занять і окремі форми роботи: тема блоку та теми тижнів:

  •     комплекси ранкової гімнастики та гімнастики після денного сну (по 2 комплекси на місяць з визначенням ускладнень до кожного комплексу за тиждень);
  •     загартувальні заходи;
  • орієнтовний розподіл занять на тиждень;
  • потижневий розподіл форм та методів роботи з дітьми ;
  •     робота з батьками вихованців конкретної вікової групи (тема, термін проведення).

Календарні плани складаються на основі перспективних на тиждень для того щоб бачити перспективу. У цих планах зазначаються:

  •     тема блоку/тижня/дня;
  • дата; І чи ІІ половиня дня;
  • форми та методи роботи визначені перспективним планом роботи у поширеному вигляді в порядку проведення

Під час планування освітнього процесу вихователі використовують таку форму запису:

  • занять: розділ програми, тема, програмові завдання (навчальні, розвивальні, виховні), матеріал та обладнання, хід у вигляді плану (молоді спеціалісти планують хід заняття у більш розгорнутій формі);
  • ігор: назва, мета, атрибути, обладнання та інвентар, дозування;
  • дитячої праці: вид праці, форма організації (чергування, доручення, колективна праця), зміст трудових завдань, мета, інвентар, основні прийоми проведення;
  • спостережень, цільових прогулянок, екскурсій: об’єкт, мета, матеріал, перелік основних питань і завдань дітям;
  • прогулянок-походів за межі дитячого садка: кінцевий пункт, спосіб пересування, тривалість, мета, інвентар, хід у формі плану схеми  з визначенням місць, тривалості і змісту відпочинку;
  • самостійної  діяльності дітей (рухової, художньої): назва, форми роботи, матеріал та обладнання;
  • бесід (колективних, з підгрупами): тема, мета, запитання дітям;
  • розваг (фізкультурних, музичних, літературних): вид розваги, тема (сценарій складається окремо, зокрема музичним керівником чи інструктором з фізвиховання або спільно з вихователем);
  • індивідуальної роботи з дітьми: розділ програми, імена дітей, мета, завдання дітям, матеріал;
  • індивідуальної роботи з батьками: форма роботи, імена дітей, з батьками яких ця робота планується, тема, мета.
  • 3.3.Основні форми організації освітнього процесу

Діяльність дошкільного підрозділу регламентується планом роботи на рік, що схвалюється педагогічною радою закладу, затверджується його керівником і погоджується з відповідним органом управління освітою. Рекомендації щодо змісту та форми річного плану надано в інструктивно-методичному листі Міністерства освіти і науки України від 01.10.02 р. № 1/9-434. У навчально-виховному процесі дошкільного навчального закладу використовуються такі основні форми організації дітей: спеціально організована навчальна діяльність (заняття), ігри, самостійна діяльність дітей (художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька та ін.), індивідуальна робота, спостереження, екскурсії, походи, свята та розваги, гуртки тощо. Вони можуть бути організовані фронтально, підгрупами, індивідуально залежно від віку дітей, педагогічної мети, матеріальнотехнічного забезпечення закладу, професійної майстерності педагога. Основною формою організованої навчальної діяльності дітей дошкільного віку залишаються заняття з різних розділів програми (тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, домінантні та ін.).

З огляду на те, що провідною у дошкільному віці є ігрова діяльність, гра широко використовується у навчально-виховному процесі дошкільного навчального закладу як самостійна форма роботи з дітьми та як ефективний засіб і метод розвитку, виховання і навчання в інших організаційних формах. Пріоритет надається творчим іграм (сюжетнорольові, будівельно-конструктивні, ігри-драматизації та інсценівки, ігри з елементами праці та художньотворчої діяльності) та іграм з правилами (дидактичні, інтелектуальні, рухливі, хороводні тощо). Упродовж усього дня організовуються різні види ігор з урахуванням віку дітей, їхніх ігрових інтересів, місця гри в режимі дня, місця проведення, змісту попередніх і наступних форм роботи, сезонних умов, ступеня фізичного та інтелектуального навантаження на дітей.

Переорієнтація навчально-виховного процесу в сучасному дошкільному навчальному закладі на розвиток дитячої особистості надає особливої ваги таким формам організації життєдіяльності дошкільника як його самостійна діяльність та індивідуальна робота з ним.

 Самостійна діяльність дітей організується в усіх вікових групах щодня в першій та другій половині дня. Протягом дня поєднуються різні за змістовою направленістю її види (художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька та ін.) та поступово залучаються до участі в них всі діти даної групи. Зміст та рівень самостійної діяльності дітей залежать від їхнього досвіду, запасу знань, умінь і навичок, рівня розвитку творчої уяви, самостійності, ініціативи, організаторських здібностей, а також від наявної матеріальної бази та якості педагогічного керівництва. Організоване проведення цієї форми роботи забезпечується як безпосереднім, так і опосередкованим керівництвом з боку вихователя. Індивідуальна робота з дітьми як самостійна організаційна форма проводиться з дітьми всіх вікових груп у вільні години (під час ранкового прийому, прогулянок тощо) в приміщеннях і на свіжому повітрі. Вона організується з метою активізації пасивних дітей, додаткових занять з окремими дітьми (новенькими, тими, що часто пропускають через хворобу, інші причини та гірше засвоюють програмовий матеріал під час фронтальної роботи).


3.4.Організація життєдіяльності дітей відповідно  до  режимних моментів кожної вікової групи.

           Планування освітнього процесу та організація життєдіяльності дошкільнят здійснюється за режимними моментами  з урахуванням освітніх ліній. Крім цього до уваги береться сам режим роботи закладу. Тож відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти, програми від 2 до 7 років «Дитина»)відповідно до режиму роботи дошкільного підрозділу орієнтовний розподіл часу є таким:

 

 

 

 

Орієнтовний розподіл часу

на процеси життєдіяльності дітей

Режимні моменти, процеси

Орієнтовний розподіл часу

Час

Різновікова група

 

Зустріч дітей, огляд, ігри, індивідуальне спілкування,  гімнастика

8.00 -9:00

 

Ранкова гімнастика

9.00 - 9.10

 

Підготовка до сніданку

9.10 – 9.15

 

Сніданок

9:15- 9:45

 

Ігри, підготовка до занять, заняття (у підгрупах та індивідуальні), самостійна діяльність (за власним вибором дітей)                         

9.45 – 10.15

 

Фронтальні, групові та індивідуальні заняття

10.15 – 11.00

 

Підготовка до прогулянки, прогулянка, індивідуальні заняття, самостійна діяльність дітей (за власним вибором)

11.00-12.00

 

Поступове повернення з прогулянки

12.00-12.15

 

Підготовка до обіду, обід

12.15-12.45

 

Підготовка до сну

12.45– 13.00

 

Сон

13.00 – 15.00

 

Поступовий (в міру пробудження дітей), гімнастика пробудження, загартувальні процедури,  підйом, оздоровчі процедури

15.00 – 15.15

 

Підготовка до полуденка, полуденок

15.15 – 15.30

 

Ігри, самостійна діяльність (за власним вибором), заняття індивідуальні та у підгрупах, фронтальні та підгрупові заняття, СХД, СПД, театралізована діяльність

15.30 – 16.00

 

Підготовка до прогулянки, прогулянка, ігрова діяльність, індивідуальна

робота.

Повернення дітей додому

16.00 – 17.00

 

 

Розділ ІV.

Опис та інструменти внутрішнього забезпечення якості освіти

4.1. Система  внутрішнього забезпечення якості освіти

Внутрішня система забезпечення якості освіти створюється відповідно до Закону України «Про освіту». У дошкільному підрозділі Мар’янівського навчально-виховного комплексу сформовано систему внутрішнього забезпечення якості освіти, яку схвалено педагогічною радою закладу. Результати освітньої діяльності педагогів закладу з формування у дітей компетентностей будуть визначатись шляхом проведення моніторингових досліджень.

Згідно зі статтею 20 Закону України «Про дошкільну освіту» педагогічна рада Мар’янівського навчально-виховного комплексу формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності.

Внутрішня система забезпечення якості освіти створюється відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України, Державної служби якості освіти України з урахуванням: цілей, пріоритетів розвитку закладу дошкільної освіти; типу закладу, місцезнаходження, умов діяльності. До розбудови внутрішньої системи якості освіти залучаються усі учасники освітнього процесу підрозділу.

До розбудови внутрішньої системи якості освіти залучаються усі учасники освітнього процесу.

Мета моніторингу - виявлення ступеня відповідності результатів діяльності дошкільного навчального закладу стандартам і вимогам дошкільної освіти. Завдання моніторингу: - безперервно спостерігати за динамікою розвитку дошкільного підрозділу, своєчасно виявляти зміни і ті фактори, які викликають ці зміни; - здійснювати тактичне і стратегічне прогнозування розвитку найважливіших процесів у дошкільному навчальному закладі; - залучати батьківську громадськість в процес поліпшення якості освіти дошкільного підрозділу

4.2. Аналіз кадрового  забезпечення дошкільного підрозділу.

Заклад дошкільного підрозділу Мар’янівського НВК  повністю укомплектований педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом..

Загальна кількість працівників складає 3 особи, з них - 2педагогічних працівників та 1 особа обслуговуючого персоналу.

 

 

 

 

 

 

з/п

Прізвище, ім’япо-батькові

Посада

Освіта

Місячне

навантаження

Кваліфі

каційна

категорія

Стаж роботи

1

Федорич Олена Валентинівна

Вихователь

вища

1 шт.од

I

16р

2

Малик Надія Віталіївна

Вихователь

Середня спеціальна

0,55 шт.од

-

-

 

 

4.3. Матеріально-технічне  забезпечення освітньої діяльності

      Навчальні приміщення дошкільного підрозділу мають затишний та естетичний вигляд. Щороку проводиться поточний ремонт усіх приміщень, будівля підключена до централізованої системи опалення та каналізації, горячою проточною водою заклад забезпечений.

В групових приміщеннях створені необхідні умови для належної організації життєдіяльності дітей. Групові приміщення повністю забезпечені твердим та м’яким інвентарем, відповідають санітарно-гігієнічним нормам та сучасним вимогам щодо естетичного оформлення та облаштування. У групі є сучасне розвивальне та ігрове обладнання. До послуг дітей цікаві освітньо-розвивальні посібники та іграшки, які розміщені в ігрових осередках і створюють умови для розвитку творчої та пізнавальної активності дошкільників.

 

Освітнє середовище закладу наповнене відповідно до «Примірного  переліку ігрового та  навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти», затвердженого наказом МОН від 19.12.2017 р. № 1633. Безпечність  умов у закладі створено відповідно до вимог листа МОН  України  від  14.02.2019 р. № 1/11-1491 «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах  дошкільної  освіти».

.

В дошкільному підрозділі Мар’янівського НВК освітньо – розвивальне середовище в групових кімнатах організовано таким чином:

 

Назва центру

 

Куточки, що входять в центр

Наявність куточків у групах

Різновікова  група

 

Пізнавально-

розвивальний

Куточок сенсорного розвитку

+

Куточок логіко-математичного розвитку

+

Куточок конструювання

+

Куточок природи

+

Куточок українознавства

+

 

Мовленєвий

Міні-бібліотеки

+

Куточок театралізованої діяльності

 

Фізкультурно-  оздоровчий

Куточок коригуючої гімнастики

 

Куточок безпеки життєдіяльності

+

Художньо-естетичний

Куточок СХД

+

Куточок музичної творчості

 

 

 

 

Ігровий

Куточок настільно-друкованих ігор

+

Куточок будівельно-конструктивних ігор

+

Куточок сюжетно-рольових ігор

+

Куточок ряження

 

 

Центр самоорганізації

 

Куточок  художньої праці

+

Куточок чергових

+

Куточок усамітнення

+

4.4.Методична робота закладу.

Вимоги до особистісних і фахових якостей вихователя постійно зростають, що потребує удосконалення та урізноманітнення форм методичної роботи. У закладах дошкільної освіти для підвищення професійного рівня педагогічних працівників  використовуються  три  групи  форм  організації методичної  роботи:

  • колективні
  • групові
  • індивідуальні.

 

Індивідуальна методична робота буде ефективною лише в тому разі, якщо педагог добровільно прагнутиме самовдосконалення. Найпоширеніші індивідуальні форми методичної роботи: самоосвіта консультування вивчення перспективного педагогічного досвіду атестація курси підвищення кваліфікації.

 Самоосвіта . Це найефективніша індивідуальна форма здобуття педагогами нових знань, умінь і навичок шляхом самостійних занять на робочому місці чи поза ним. Вихователь-методист дитячого садка слідкує за тим, щоб самоосвіта педагогів була цілеспрямованою та результативною. Тому ознайомлюйте вихователів із сучасними аспектами професійного розвитку, роз’яснюйте їм законодавчі тонкощі, підказуйте правильні методи, прийоми та шляхи саморозвитку.

Отже, головним у методичній роботі закладу є постійна робота   над професійною та особистісною зрілістю педагогів закладу:

 

 

4.4.Система визначення якості освітньої діяльності в закладі

Для визначення якості освітньої діяльності в закладі, стану організації освітнього процесу в дошкільному підрозділі  вивчення стану реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти в закладі,  отримання оперативної інформації про реальний стан, систематично проводиться моніторинг рівня  професійної компетентності педагогів та контроль  якості освітнього процесу.

Моніторинг рівня  професійної компетентності педагогів.

Заходи

Мета

Термін виконання

1.

Педагогічна діагностика (обстеження) особливості розвитку дітей

Вивчення рівня розвитку дітей за освітніми лініями у групах

щоквартально

Відстеження результатів освітньої роботи для дітей низького і нижче середнього рівня розвитку

січень (у разі необхідності)

Виявлення рівня реалізації завдань програми

ІІ половина квітня

Визначення рівня шкільної зрілості в старшій групі

2.

Проведення підсумкових занять, індивідуальних бесід з дошкільниками

Визначення рівня розвитку дітей, їх обізнаності, визначення проміжних результатів.

1 раз на квартал

3.

Аналіз планів освітньої роботи з дітьми

Виявлення стану виконання державних вимог дошкільної освіти

Щотижнево

4.

Анкетування, тестування педагогів, батьків

Отримання різноманітного емпіричного матеріалу про необхідні аспекти діяльності педагогів, батьків

За потребою, протягом року

5.

Педагогічна діагностика професійної діяльності педагогів.

Визначення рівня професійної компетентності педагогів

Вересень, Квітень

6.

Моніторинг стану здоров'я дітей

Визначення груп здоров'я за підсумками поглибленого медичного огляду

Вересень, квітень

7.

Моніторинг стану захворюваності дітей та відвідування ЗДО

Визначення індексу здоров'я дошкільників

1 раз на місяць, 1 раз на квартал

8.

Моніторинг фізичного розвитку дітей

Виявлення ефективності розвитку фізичних якостей дітей

Вересень, квітень

9.

Педагогічний аналіз діяльності ЗДО за навчальний рік

Виявлення недоліків та прогнозування вирішення проблем

травень, серпень

Графік контролю за станом освітнього процесу

Теми контролю

Дата

Відповідальний

Форма

проведення

Результат

 

Готовність груп до нового навчального року.

серпень

Директор, заступник з виховної роботи

цільов. контр.

До вироб. наради

 

Ведення ділової документації педагогами

жовтень

лютий

Директор,

заступник з виховної роботи

операт.

контр.

 

Інформація до наради при директору

 

 Інформативне наповнення батьківських куточків у всіх вікових групах

жовтень

заступник з виховної роботи

операт. контр.

Інформація до наради при директору

 

Виконання рішень   педагогічної ради

грудень

березень

травень

Директор,

заступник з виховної роботи

операт. контр.

До пед. ради

 

 Виконання Інструкції з організації харчування

дітей у дошкільному підрозділі

раз/кварт

Директор

 

операт.

контр.

До виробнич. наради

 

Вивчення роботи різновікової групи

березень

Директор, 

заступник з виховної роботи

темат. контр.

Довідка, наказ

 

Виконання режиму дня

раз/кварт.

Директор ,

заступник з виховної роботи,

 

щгляд.-

опер.

Інформація до наради при дир.

 

 Якість планування освітньої роботи з дітьми

щомісяця

Заступник з виховної роботи

огляд.

контр.

Індивідбесіди

 

Стан організації роботи по дотриманню   вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності 

раз/кварт.

Директор, заступник з виховної роботи

 

огляд.- опер.

Інформація до наради при дир..

 

Виконання Інструктивно-методичних рекомендацій   «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах» №1/9-456 від 02.09.16 р.

двічі на рік

Заступник з виховної роботи,

 

огляд.- опер.

До наказу

 

 Дотримання санітарно-гігієнічних норм у дошкільному підрозділі

січень

Директор,

 

фронт.

До виробничої наради, наказ

 

Вивчення роботи педагогів, що атестуються.

листопад  березень

Члени атест.

комісії

спостер, відвідув.

Довідка

 

Аналіз занять та інших форм освітньої  діяльності

відповідно до графіку контролю

директор , заступник з виховної роботи

вибірк. контр.

До наради при директору

 

Аналіз рівня готовності старших дошкільників до навчання в школі

квітень

Директор, заступник з виховної роботи,

 

комплексн.

До наказу

 

Організація  корекційно-відновлювальної та розвивальної роботи з дітьми

травень

заступник з виховної роботи, психолог,

логопед

 

 До наказу

 

  Готовність закладу до літнього оздоровчого періоду.

 

травень

Директор,

заступник з виховної роботи,

 

огляд.- опер.

До виробничої наради

Отже, сучасний вихователь має знати основи трудового законодавства; нормативні документи, які стосуються дошкільної освіти; мету, напрями, завдання дошкільної освіти; особливості розвитку особистості дитини дошкільного віку; сучасні тенденції, підходи, технології виховання та розвитку дошкільників; традиції народу;правила безпечної поведінки для дорослих та дітей; принципи, методи та засоби педагогічного впливу на вихованців; оволодіти психологією та етикою спілкування як з дорослими, так і з дітьми. Крім того, вміти опрацьовувати документи про освіту, вибирати суттєве. Головне; аналізувати процес розвитку та виховання дошкільників; проводити індивідуальну роботу з дітьми; оцінювати власну діяльність, бути самокритичним; створювати позитивний емоційний мікроклімат у групі;спонукати дітей до творчості.

Курси підвищення  професійної майстерності та компетентентності педагогів дошкільного підрозділу

 

п/п

Прізвище, ім’я, по-батькові

Посада

Освіта

Стаж роботи

Рік останньої атестації

Рік останньої перепідготовки

Перспектива на атестацію

  1.  

Федорич Олена Валентинівна

Вихователь

Вища

16

2021

2021

2026

  1.  

Малик Надія Віталіївна

Вихователь

Середня спеціальна

-

-

-

2026

 

4.5. Система моніторингу якості надання освітніх послуг

 

Різновікова   група

Форма дослідження

Інструментарій

Діти віком від 4 до 5 років

Педагогічна діагностика: моніторинг

- Контрольні та підсумкові заняття; - міні-заняття з окремими дітьми; - спостереження за дітьми (безпосередні, опосередковані); - бесіда з дітьми (як допоміжний метод); - вивчення продуктів праці дошкільнят (малювання, ліплення, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості тощо); - контрольні зрізи рівнів знань та умінь дітей з різних розділів програми (нульові зрізи - у вересні, контрольні зрізи - у грудні-січні, підсумкові зрізи - у квітні-травні).

Діти віком від 5-6(7) років

Педагогічна діагностика: моніторинг

Контрольні та підсумкові заняття; - міні-заняття з окремими дітьми; - спостереження за дітьми (безпосередні, опосередковані); - бесіда з дітьми (як допоміжний метод); - вивчення продуктів праці дошкільнят (малювання, ліплення, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості тощо); - контрольні зрізи рівнів знань та умінь дітей з різних розділів програми (нульові зрізи - у вересні, контрольні зрізи - у грудні-січні, підсумкові зрізи - у квітні-травні).

Самооцінювання освітньої діяльності включає:

 - самооцінку показників освітньої діяльності та управлінських процесів у дошкільному підрозділі;

 - оцінювання педагогічної діяльності своєї діяльності.

Основні показники реалізації освітньої програми

 Виконання освітньої програми дасть змогу:

 • удосконалити організацію освітнього процесу в закладі з метою забезпечення ефективної реалізації завдань державного стандарту;

 • забезпечити формування у дітей дошкільного віку мотивації до навчальної діяльності та саморозвитку;

 • створити умови для якісного соціально-емоційного розвитку дитини дошкільного віку як запоруки успішної самореалізації на наступному етапі життя в початковій ланці школи;

 • забезпечити компетентнісний підхід до навчально-виховного процесу; • розширити спектр додаткових освітніх послуг;

 • забезпечити збереження психічного здоров`я дітей дошкільного віку; • задовольнити освітньо-культурні потреби здобувачів освіти;

• удосконалити систему підвищення професійної майстерності педагогів, надаючи пріоритет самоосвіті;

• упровадження в освітню практику сучасних інформаційних і комунікаційних технологій;

• упровадження ефективних технологій співпраці з батьками в практиці психологопедагогічного партнерства.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Николишин Віра
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 грудня 2021
Переглядів
2600
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку