Оздоровчі системи. Практична робота№2 «Визначення рівня індивідуального фізичного розвитку»
Мета: знайомство учнів з оздоровчими системами та принципами оздоровчого харчування; формування навиків та вмінь оздоровчого харчування; охарактеризувати сучасні та традиційні системи харчування; продовжити формування навиків та вмінь визначати свій фізичний розвиток; формування здорового способу життя.
Тип уроку: засвоєння нового матеріалу
Обладнання: підручник «Основи здоров’я» Т.Є. Бойченко, І.П. Василашко, Н.С. Коваль, -К, «Генеза», 2008; наочність.
Терміни: оздоровча система, релаксація, аутотренінг, дієта, піст, анорексія, БАД.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Як ви думаєте скільки часу ми діємо за звичкою?
Чи можна позбутися шкідливих звичок?
Як ви думаєте що таке оздоровча система?
Як ви зрозуміли, ми сьогодні будемо говорити про оздоровчі системи.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Що ж таке оздоровча система?
Оздоровча система – це комплекс вправ і методів, спрямованих на поліпшення стану здоров’я, забезпечення нормального розвитку й активного способу життя (визначення записати у зошит).
Основні складові ОС- робота з підручником С.33, коментоване читання із записом у зошит:
Знання особливостей свого організму. Прагнення щастя. Загартовування.
Активний відпочинок. Правильне харчування. Планування часу. Позитивне спілкування. Самовдосконалення.
Основна складова ОС – це безпечне харчування.
Їжа приносить користь організму людини, але неякісна їжа може призвести до хвороб. Щоб їжа не завдавала шкоди, слід ознайомитися з основами безпечного харчування й, перш за все, навчитись оцінювати якість їжі.
Якість їжі можна визначити візуально, тобто слід уважно її роздивитися. Зовнішній вигляд їжі свідчить про те, як довго вона зберігалася або як її було приготовлено. Можна визначити якість їжі і за її запахом. Більшість зіпсованих продуктів мають неприємний запах. Якщо людина вже почала вживати їжу, то про її якість повідомляють смакові рецептори.
Треба уважно читати те, що написано на упаковці продуктів, особливу увагу звертаючи на дату їхнього виготовлення й термін зберігання. У жодному разі не можна вживати продукти, термін придатності яких уже минув.
Найшкідливіші продукти:
1. Вироби з тіста – торти, печиво тощо.
2. Продукція фаст- фудів.
3. Жувальні цукерки, пастила, «мейбони», «чупа-чупси».
4. Чіпси - дуже шкідливі для організму. Чіпси - це ніщо інше, як суміш вуглеводів і жиру, в оболонці фарбників і замінників смаку.
5. Солодкі газовані напої .
6. Шоколадні батончики.
7. Сосиски і ковбаси.
8. Жирне м'ясо сприяє утворенню бляшок холестеринів на судинах, що прискорює старіння організму.
9. Майонез містить величезну кількість жирів і вуглеводів, а також фарбників, підсолоджувачів, замінників.
10. Локшина швидкого приготування .
11. Сіль знижує тиск, порушує соле-кисловий баланс в організмі, сприяє скупченню токсинів.
Корисні продукти харчування:
1. Помідори зайняли перше місце у списку корисних для людини продуктів харчування, складеного британськими фахівцями. Перше місце помідорів забезпечило високий вміст особливо активних антиоксидантів - лікопенів, а також вітаміну С. Проведені в останні роки дослідження показали, що помідори підтримують в здоровому стані серцево-судинну систему, а також здатні попереджати розвиток раку.
2. На другій позиції в списку - вівсяна каша. Вона містить велику кількість вітаміну Е, а також протеїн і клітковину, які надзвичайно необхідні для нормальної роботи організму.
3. Першу трійку замикають ківі. Ці фрукти містять вітаміни А, С і Е. В їх насінні знаходяться також жирні кислоти омега-3.
4. На четвертому місці - чорний виноград. Його антиоксиданти флавоноїди мають здатність не допускати утворення раку і сприяють підтримці здорового серця.
5. На п'ятій позиції - апельсини. Вони містять велику кількість вітаміну С, а також пектини. Останні знижують в організмі рівень шкідливого холестерину.
6. Потім йдуть броколі, мають високу концентрацію антиоксидантів, і авокадо, містять жирні кислоти, стабілізуючі в крові рівень цукру.
7. Часник, містить стабілізуючий кров'яний тиск аліцин, і оливкове масло, багате антиоксидантами.
Ознайомлення учнів з правилами проведення практична робота № 2 «Визначення рівня індивідуального фізичного розвитку». Виконання практичної роботи за інструкцією підручника С.45 доцільно провести вдома із записами результатів.
ІV. Підсумки уроку.
1. Що таке оздоровча система?
2. Охарактеризуйте складову ОС.
3. Назвіть корисні та шкідливі продукти харчування.
V Домашнє завдання.
1. Читати § 3, С. 32 – 38.
2. Виконати практичну роботу №2 С.45