Озера і болота України.

Про матеріал
Для 4 класу з я досліджую світ за Г. Гільберг - Озера і болота України. Мета: продовжувати формувати вміння наводити приклади використання людиною природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв; обговорювати безпечне й доцільне використання знань про природу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Озера і болота України с.104-106

Номер слайду 3

Розумова розминка. Розкажіть, як утворюється річка. Що таке притока?Як визначити лівий і правий береги річки?Як називається місце, де річка бере свій початок?Яка річка протікає через ваш обласний центр?Яка небезпека може очікувати на водоймах узимку? А яка - улітку?

Номер слайду 4

В Україні налічують понад 3000 озер. Озера різняться розмірами, глибиною, солоністю води, віком. Найбільшим за площею прісним озером України є озеро Ялпуг. Воно розміщено в Одеській області. Озеро Світязь розташоване в північно-західній частині України. Найбільша глибина - 58 м. В озері мешкає понад 20 видів риб. Озером називають водойму, яка виникла у природній западині на поверхні Землі.

Номер слайду 5

Чимало невеликих, але глибоких гірських озер можна побачити в Українських Карпатах. Найвідоміше - Синевир. На півдні України розташовані солоні озера. Одним з них є Сиваш, з якого добувають кам'яну сіль.

Номер слайду 6

Прісну воду озер використовують промислові підприємства, для сільського господарства, судноплавства, рибальства, для задоволення потреб людей у питній воді.

Номер слайду 7

Невеликі та прісноводні озера поступово заростають трав'янистими рослинами. Відмираючи, ці рослини перетворюються на мул, який з роками накопичується на дні. У результаті таке озеро поступово міліє і стає болотом. Болота осушують, прокопуючи канави, куди збирається вода. На місці осушених боліт вирощують відмінні врожаї сільськогосподарських культур.

Номер слайду 8

В Україні болота поширені на півночі. 3 боліт бере початок багато річок. У місцях, де населення потерпає від нестачі води, люди створюють штучні водойми. До них належать канали, ставки, водосховища.

Номер слайду 9

Канал - це штучна річка, яку спрямовують туди, де потрібна вода, тобто «перекидають» воду з однієї річки в іншу. В Україні побудовано Північнокримський канал. Ставки використовують для розведення риби, утримання водоплавної птиці, напування худоби, зрошення полів. У містах ставки є окрасою парків і зон відпочинку. Водосховища за своїми розмірами нагадують великі озера або навіть моря. Їх будують переважно на річках. Наприклад, Київське та Каховське водосховища розташовані на Дніпрі.

Номер слайду 10

Користуючись фото, розкажіть про значення водойм для людини? Наведіть власні приклади.

Номер слайду 11

У водоймах мешкає багато представників рослинного й тваринного світу. Щоб риболовля та полювання не призвели до зменшення чисельності тварин, ухвалено закони про раціональне використання та охорону водойм. Мешканці водойм дуже чутливі до забруднення. У водойми часто скидають відходи виробництва. 3 потоками талих вод або після злив у них потрапляють отрутохімікати й мінеральні добрива. Забруднюють водойми й побутовим сміттям. Усе це призводить до загибелі мешканців водойм. Чистота водойм залежить і від вас, вашої поведінки у природі.

Номер слайду 12

Коротко про головне. До природних водойм, крім річок, належать озера й болота. Озера бувають прісні та солоні Озеро, яке заростає трав'янистими рослинами, поступово перетворюється на болото. До штучних водойм належать: канали, ставки, водосховища. Водойми України потребують охорони.

Номер слайду 13

Чи знаєте ви, що…... Біле озеро, що на Рівненщині вважають найпрозорішим в Україні. Його також називають озером молодості, оскільки тут найвищий вміст гліцерину у воді.

Номер слайду 14

Перевіряємо себе. Як утворюються болота?Які річки й озера України потребують охорони? Запропо-нуйте заходи щодо їхньої охорони. Що є причиною забруднення водойм і які його наслідки?Розкажіть про значення водойм у природі та житті людини.

Номер слайду 15

Робота в зошитіВідкриваємо в зошиті с.50-51

Номер слайду 16

Завдання 1. Намалюй знаки, якими позначають озера і болота на планах місцевості.

Номер слайду 17

Завдання 3. Діти під час екскурсії біля озера побачили у воді рибу та пуголовків. Звідки в озері взялися пуголовки? З’явилися з ікри, яку відклала риба у воді. Утворилися з бруду на дні озера. Утворилися з речовин, розчинених у воді озера. З’явилися з ікри, яку відклала жаба у воді озера.

Номер слайду 18

Завдання 4. Зазнач, яку кінцівку найімовірніше матиме птах, який живе на воді.

Номер слайду 19

Завдання 5. Розглянь малюнки. Що на них зображено? Придумай їм загальну назву. Запиши. Пронумеруй малюнки у правильній послідовності._______________________________________________________________________Заболочування водойми

Номер слайду 20

Завдання 2. Познач на контурній карті України озера, про які йдеться в тексті параграфа, та річки: Дніпро, Дністер, Південний Буг. Дніпро. Дністер. Південний Буг.1. Ялпуг2. Світязь3. Синевір4. Сиваш

Номер слайду 21

Домашнє завдання. Повторити тему на сторінках 104-106.

pptx
Додано
22 листопада
Переглядів
2
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку