Урок на тему:" Іменник. Слова – назви істот та неістот. Вимова і написання слів килим, ведмідь"

Про матеріал

В конспекті дібрано різноманітні вправи та завдання для вивчення іменника як частини мови,відповідно до програми.В конспекті пропонуються завдання для індивідуальної, групової та парної роботи,використано інноваційні технології.

Перегляд файлу

 

                                            Українська мова       2 клас                     

Тема: Іменник. Слова – назви істот та неістот.  Вимова і написання

            слів   килим, ведмідь.

Мета: Ознайомити учнів з термінами "імен­ник", "назви істот",

           "назви неістот".Формувати вміння ставити питання до

            слів-предметів,  визначати назви істот та неістот; вчити

            розпізнавати слова, які відповідають на питання хто? що?;

            ознайомити з новими словниковим словами;

            Розвивати мислення, уміння аналізувати; удосконалювати

            вміння працювати в групах та парах.

            Виховувати  позитив,повагу один до одного,

            почуття  дисциплінованості, старанності.

Обладнання: мультимедійна презентація, малюнки, мікрофон,

             таблиці  «оцінювальне вікно», роздаткові картки для роботи

              в парах, групах.

ХІД УРОКУ:

 І.  Організація  класу

 Всі  мерщій  сідайте, діти !

         Домовляймось не шуміти.

 На  уроці  не  дрімати,

 руки  вчасно  піднімати.

         У класі стало тихенько,

         Усі сидять рівненько,

         Вчитель до вас усміхається,

         Наш урок починається.

   -  У  мене  є чарівна долонька, торкнувшись якої ви зарядитесь позитивом і гарним настроєм на цілий день.

  • Заплющить очі і про себе скажіть : « Я уважний, я можу, у мене все вийде.» Я бажаю вам успіхів,

- А щоб наша спільна робота була успішною, пригадаємо закони уроку (Слайд1 )

  1. Вести себе спокійно.
  2. Не викрикувати.
  3. Бути терплячими.
  4. Дати можливість висловитися своїм товаришам.
  5. Поважати один одного.

1.Каліграфічна хвилинка  (слайд 2)

--- Каліграфічно запишемо букви і буквосполучення (алгоритм написання)

          Кк Кк В в Ввв ки ил лим ве ед мі дь

         --- Які слова можна утворити? (Килим, ведмідь).

         --- Яке питання поставимо до слова килим? (Що?)

         --- На яке питання відповідає слово ведмідь? (X т о?)

  --- Що ж означають слова килим і ведмідь, дізнає­мося із довідкового бюро. (Сьогодні  в довідковому бюро працюють Крецька Дар'я та Ольховський Денис)

(Килим — тканий виріб із візерунками для оздоб­лення стін, покривання підлоги).

  (Ведмідь — великий хижий звір із густою буро білою чи чорною шерстю, що живе у дрімучих лісах, високих горах та на Півночі).

 Це  словникові слова запишіть  і запам'ятайте їх правопис

 

 

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Є на світі звичайна і незвичайна країна Предметія. Звичайна тому, що живуть у ній предмети і речі, люди і тварини. А незвичайна тому, що у ній тільки два міста: Хто? і Що?

У місті Хто? живуть люди і тварини. Вони – є істоти.

У місті Що? – всі інші предмети. Вони – є неістоти.

Керує країною незвичайний король – Іменник. Так назвали його після того, як він почав давати назви, клички, імена всім, хто жив у країні І от, зібравшись на велику раду, вирішили жителі країни називатися іменем свого короля – іменниками.

 --- Сьогодні ми будемо вивчати слова, які відповідають на питання

Xт о? Що? Дізнаємось, як правильно називаються такі слова, і зустрінемось із зовсім новим для вас словом, яке подорожуватиме з нами країною знань.

А зараз помандруємо  до веселого і людного місця — ярмарку.

IV. Мотивація навчальної діяльності  ( слайд 3)

На ярмарок прошу гуртом чи поодинці,

Чекають на всіх там чудові гостинці!

Мерщій-бо на ярмарок всі поспішайте,

Купуйте, милуйтесь, танцюйте і грайте!

 --- Що таке ярмарок? Чи доводилося вам бути на ярмарку? ( слайд 4)

Ярмарок (нім. слово — річний ринок) — місце, де відбувалася гуртова і роздрібна торгівля різними товарами; продавці й покупці з'їжджалися на ярмарок з різних місць.

V.Сприймання і первинне усвідомлення матеріалу.

1.Робота з підручником. Впр. 1 с. 65.

  --- На ярмарку багато людей, одні з них щось про­дають, інші — купують. Уявіть, що ми з вами на ярмарку, де звідусіль чути голоси продавців.

Інтерактивна модель   «Мікрофон»  (Опрацювання вправи в особах)

  1. Словникова робота.

Полив'яна — покрита поливою.

Полива — особливий склоподібний сплав.

Глечик — висока, кругла, переважно глиняна посудина.

 --- Що продають на ярмарку? --- Продовжіть речення.

На ярмарку продавали: писанки, килими, ковдри, хустки, намисто, віночки, тарелі, глечики.

 --- Яке питання можна поставити до виписаних слів?

--- Це слова, що означають неживі предмети, або неістоти.

Отже, слова-неістоти відповідають на питання щ о?

Читання правила  с. 66.

  1. Робота з підручником. (Впр. 2, с. 66).
  2.  --- Прочитайте текст.

 --- Продовжіть речення.

З ярмарку поверталися: ведмідь, лисиця, їжак(запис в зошитах)

 --- Яке з цих слів словникове?

 --- Яке питання можна поставити до цих слів? (Хто?)

 --- Що означають ці слова? (Живі предмети).

 --- Тобто істоти. Отже, слова-істоти відповідають на питання хто?

Читання правила с.66

  1. Виконання практичної роботи учнями.

         --- Дайте відповіді на питання впр. 3.

         --- Що купив ведмідь? (Ведмідь купив діжку меду).

         --- Що несе лисиця? (Лисиця несе солодкого півника на паличці).

         --- Хто купив нитки? (Нитки купив їжак).

VІ .Фізкультхвилинка

  1. Ознайомлення учнів з терміном "іменник".

--- Настав час дати ім'я словам — назвам істот та словам — назвам неістот. Яке саме?

VІІ. Осмислення нових знань.

Презентація: казка про  іменник

--- Яку ж роботу виконує іменник? (Він називає речі).

Заучування правила за підручником.

VІIІ. Закріплення поняття "іменник"

  1. Інтерактивна модель «Мозковий штурм». Робота в групах

Картка 1.
- Підкресли слова, які відповідають на питання хто?
Квітка, осінь, хлібороб, хліб, кошеня, годинник, мірошник.
Картка 2.
- Підкресли слова, які відповідають на питання що?
Берізка, дощ, учень, пекар, батон, хвилина, папуга.

2. Гра «Хлопчики-дівчатка»

 Вчитель називає іменники, хлопчики підводяться на слова, що відповідають на питання ХТО?, дівчатка – на питання ЩО?

Дятел, береза, комбайн, зозуля, озеро, школа, лікар, дзеркало, джміль, осінь, школяр.

3. Робота в парах

На партах у вас картки-малюнки. Розподіліть їх на дві групи: Хто? Що? ( Моряк, білка, вовк, літак, сонце , хліб.)

4. Інтерактивна модель «Прес» Гра «Баскетбол»

На дошці дві корзини, діти по черзі закидають м’яч (з написами) у потрібну корзину з доведенням своєї думки.

Всі м’ячі влучили в потрібне кільце.

ІХ. Підсумок уроку

 Інтерактивна модель  «Незакінчене речення»

Я зачитую початок, а ви закінчуєте  речення.

- Слова, які означають назви людей і тварин, відповідають на питання… (хто?)

- Слова, які означають назви інших предметів, відповідають на питання…(що?)

- На питання хто? відповідають слова-назви …(істот)

- На питання що? відповідають слова-назви …(неістот)

Як називається частина мови з якою сьогодні ознайомились? (іменник)

Є в королівстві Іменника чудо-квітка, на пелюстках якої іменники поділені на групи. Вам потрібно назвати по декілька слів-іменників.
Інтерактивна модель «Мікрофон»

Оцінювальне вікно

Оцінювання учнів вчителем

Х. Д/З (диференційовано)

Вивчити правила (підручник, с. 66)

 1. Творче завдання: написати твір-опис «Наша класна кімната», уживаючи іменники, що називають назви істот та неістот.,

2.Завдання на картках.,

3.С. 66, впр.3 виконати завдання за зразком.

docx
Додано
3 грудня 2018
Переглядів
1086
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку