"Ознайомлення з основними інструментами й приладдям для роботи з папером і картоном".

Про матеріал
Конспект заняття в гуртку Початкового технічного моделювання. Ознайомлення дітей з основними інструментами та приладдям для роботи з папером і картоном. Практична робота виготовлення закладки.
Перегляд файлу

План-конспект заняття        

Тема: Т.Ознайомлення з основними інструментами й приладдям для роботи з папером і картоном. Правила безпеки роботи з ножицями.

П.р. Виготовлення закладинок.

Мета:

  • Навчальна: ознайомити учнів з основними інструментами та приладдям для роботи з інструментом, узагальнити й поглибити та закріпити знання учнів про властивості паперу, вивчити правила роботи з ножицями;
  • Розвиваюча: розвивати у дітей позитивні якості особистості: працелюбність, наполегливість у досягненні мети, нести відповідальність за результати власної діяльності, створювати умови для самореалізації;
  • Виховна: виховання економного використовування матеріалів під час роботи, дбайливого і бережного відношення до природи і ії ресурсів, акуратність, уважність, товариськість, культуру праці.

Тип заняття: заняття засвоєння нових знань

Обладнання: зразки виробів, схеми, ножиці, олівець, клей-олівець, лінійка.

Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, практична робота, інструктаж.

Хід заняття:

 

1.Організаційний момент.

  • привітання, виявлення присутніх;
  • сформувати задачі та завдання заняття;
  • перевірка готовності до занять;
  • упорядкування робочих місць.

2.Мотивація навчальної діяльності.

  • Оголошення теми завдань та плану заняття.

3. Актуалізація опорних знань

Відповіді на запитання.

  • Чому папір такий важливий у нашому житті?
  • З чого роблять папір?
  • Які ви знаєте інструменти для роботи з папером?

4. Засвоєння нових знань.

Розповідь, бесіда

Для картонажних робіт інструменти буде потрібно дуже нескладні. Листи паперу і тонкого картону можна різати ножицями.

Ножиці — звичайні швейні або зігнуті; лінійка —дерев’яна або з пластмаси, Дерев'яна лінійка придатна для розмітки.

Корисне пристосування для розгладження складок на згинах паперу — гладилку, або кісточку. На малюнку 1 зображені гладилки різної форми.

При розрізані паперу і картону ножем або зробити дірочки в картоні щоб не псувати кришку столу, на неї кладуть підрізну дошку. Довжина дошки — не меншого 45 сантиметрів, ширина — З0— 35 сантиметрів.


Мал. 1. Інструменти і приладдя для роботи з папером і картоном:

1 — ножі (внизу саморобний, з полотна ножівки); 2 — ножиці; 3 — лінійка металева; 4 — кисті для клейстеру і клею; 5 — підрізна дошка; 6 — кругоріз; 7 — гладилки.

Підрізну дошку можна замінити прямокутним шматком фанери.

Маючи в своєму розпорядженні такі інструменти й приладдя можна приступити до будь-яких робіт з паперу або картону.

Під час роботи з папером ножицями придержуються певних правил.

ПРАВИЛА РОБОТИ З НОЖИЦЯМИ

1.Користуйся ножицями із заокругленими краями.

 2.Клади ножиці на стіл так, щоб вони не виступали за край стола.

 З.Не працюй тупими ножицями і ножицями з ослабленим шарнірним кріпленням.

 4.Під час роботи слідкуй за лінією розрізу.

 5.Під час різання притримуй матеріал лівою рукою так, щоб пальці були в стороні від леза.

 6.Не тримай ножиці кінцями вверх.

 7.Не залишай ножиці розкритими,

 8.Не ріж ножицями на ходу.

 9.Не підходь до товариша під час різання.

 10.Передавай ножиці товаришу тільки в закритому вигляді, тримаючи їх за робочу частину.

5.Застосування нових знань. Практична робота.

1. Створення проблемної ситуації

Керівник пропонує учням відгадати загадку.

 Дуже я потрібна всім –

І дорослим, і малим.

Всіх я розуму учу,

А сама завжди мовчу. (Книга)

Життя без книги уявити собі неможливо. Книга відкриває захоплюючий невідомий світ, розповідає про щось неймовірне або звичайне. Її читають, перегортають, повертаюся до прочитаних сторінок. А щоб швидше це зробити, користуються невеличкими помічниками.

- Хто ці помічники?

- Чим вони корисні?

- З чого їх можна виготовити?

2. Повторення правил користування ножицями та клеєм.

 Правила користування ножицями:

- Ножиці повинні мати заокруглені кінці. Кладіть ножиці так, щоб вони не виступали за край робочого місця.

- У процесі різання уважно стежте за розміткою.

- Ріжучи, повертайте папір, а не ножиці.

- Не розмахуйте ножицями, не підходьте надто близько до того, хто ними працює.

- Після роботи тримайте ножиці закритими.

- Передавайте ножиці закритими, кільцями вперед.

Правила користування клеєм:

 - Клей треба наносити пензликом від середини до країв.

- Під деталі, на які наносите клей, підкладайте папір.

- Великі деталі намащуйте клеєм по краях, малі - повністю.

- Залишки клею витріть серветкою, руки та пензлик ретельно вимийте.

3. Виготовлення виробу — закладки для книжки.

Для роботи підготуйте кольоровий папір, ножиці, клей, фломастер.

1) Для закладки нам знадобиться квадрат коричневого паперу. Папір має бути однакового кольору з обох сторін. Тепер цей квадрат складаємо в трикутник, пригладжуємо складочку.

 2) Потім беремо нижній куточок і підгинаємо його до верхнього. Важливо, щоб кути лягли рівно один до одного.

3) Так само потрібно зробити з другим нижнім кутом. Отримуємо ромб.

4) Тепер відгинаємо ці куточки назад. Посередині у нас лист як би подвійний, бо квадрат на самому початку ми складали. Нам потрібно підчепити тільки один листок за верхній кут. Його відгинаємо до нижнього куточка, утворюючи трикутник.

5) Тепер беремо один з нижніх куточків і просовуємо його під трикутник, якій отримали. Тобто, як би засовуємо його в кишеню посередині.

6) І другу сторону теж поміщаємо туди.

7) Основа для закладки готова. Тепер будемо робити мордочку кота.

 Для цього складаємо вдвічі листочок коричневого паперу і вирізуємо два однакових невеличких трикутнички. Це будуть вушка.

З жовтого паперу потрібно вирізати два трикутника поменше. Їх приклеюємо на коричневі трикутники.

8) Утворені вушка приклеюємо до заготівлі.

9) Тепер з коричневого паперу нам потрібно вирізати нерівну смужку для хвоста. Він буде хвилястим, тому вирізаємо деталь відповідної форми.

10) Приклеюємо хвіст знизу заготовки зліва чи справа.

11)Тепер нам потрібно вирізати два однакових невеликих овалу з чорного паперу для вічок. Зверху приклеїмо відблиски. Їх робимо з білого паперу. Вирізуємо дві зовсім маленькі деталі у формі крапельок. Приклеюємо їх на чорні овали зверху.

12) Потім з червоного паперу вирізаємо трикутник з закругленими кутами. Приклеюємо його на місце носика вершиною вниз.

13). Чорним олівцем намалюємо вусики з обох сторін від носа.

Закладка - куточок у вигляді кота готова! Таким способом можна зробити закладку у вигляді будь-якої іншої тварини. Досить тільки змінити мордочку і вушка.

 

 

Закладка-кот из цветной бумаги: фотоМастер-класс по созданию закладки-кота из цветной бумаги: фото 1Мастер-класс по созданию закладки-кота из цветной бумаги: фото 4 

 

 

 

 

 

 

Мастер-класс по созданию закладки-кота из цветной бумаги: фото 5Мастер-класс по созданию закладки-кота из цветной бумаги: фото 6Мастер-класс по созданию закладки-кота из цветной бумаги: фото 2 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мастер-класс по созданию закладки-кота из цветной бумаги: фото 8Мастер-класс по созданию закладки-кота из цветной бумаги: фото 9Мастер-класс по созданию закладки-кота из цветной бумаги: фото 7 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.Зкріплення нових знань

Чорна скринька

 

 

1. Визначити інструмент, матеріал за текстовим описом.

  - Цей інструмент складається з довгої ніжки із голкою і короткою для олівця вставки. Інструмент для проведення кіл заданих розмірів. (циркуль).

  - Круглі вушка,

              Гострі ручки.

Ніжки чик-чик –

Вирізали рушник. (ножиці).

- Невеличка деревина,

Із графіту середина.

Всім потрібна, щоб писати,

Щоб картинки малювати. (олівець)

- Рівно риску проведи

   І квадратик спробуй,

   Та візьми спочатку ти

   Цю пряму особу.

   Натиск витримає стійко

   Впевнена, струнка…….(лінійка)

- Олівці Петрусь узяв,

Швидко щось намалював.

Хоч крути, а хоч верти,

Має тільки три кути.  (трикутник)

- Я негарно написала,

А вона усе злизала.

Олівців моїх сусідка,

Ця вертлява-буквоїдка. (гумка)

- Біле поле, мудрий на нім оре.

А із кольорового — саморобки робить. (папір)

7. Підсумок заняття.

Аналіз робіт

Керівник оголошує закінчення роботи. Діти оцінюють свою роботу і роботу інших. Обговорюється процес виконання та труднощі, які виникли під час роботи.

Підведення підсумків

- Чи сподобалося вам заняття?

- Що нового дізналися?

- Чому навчилися?

8. Прибирання робочих місць.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
13 вересня 2020
Переглядів
1498
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку