Тема. Ознайомлення з поняттям алгоритму
Мета:
Тип уроку: комбінований
Індивідуальна робота: консультування учнів під час роботи в середовищах LearningApps та Google Chrome
Хід уроку
1.2 Повторення правил техніки безпеки в комп’ютерному класі
Вчитель. Уявімо, що предмет, який я зараз тримаю в руках, це мікрофон.
Передаючи його ланцюжком один одному, запропонуйте свій варіант завершення речення:
(Гра триває до моменту, поки всі учні не висловлять свою думку).
Вчитель. Сьогодні на уроці ви ознайомитеся із поняттям - алгоритм та навчимося наводити приклади алгоритмів. Отримані знання ви застосуєте на практиці, виконуючи цікаве завдання на комп’ютері.
ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок учнів
-Що таке команда? (Чіткий і короткий наказ)
-Наведіть приклади команд. (Візьми ручку! Відкрий програму! Вимкни комп’ютер!)
-Хто може бути виконавцем команд? (Людина, тварина, робот, машина…)
Вчитель. Кожного дня ти є виконавцем різних алгоритмів: безпечного перетину вулиці, виконання домашнього завдання, прибирання кімнати тощо.
3.2 Розповідь з елементами бесіди
Вчитель. Люди щоденно користуються різноманітними правилами, інструкціями, рецептами, що складаються з певної послідовності вказівок. Деякі з них настільки увійшли до нашого життя, що ми навіть не замислюємось, коли їх виконуємо. Іноді кажуть, автоматично. Тому, алгоритм - це послідовність дій, які призводять до виконання певниго завдання.
Виконавцем може бути лише той, хто розуміє команди алгоритму та може їх виконати.
3. 3 Вправа “Незнайко”
Вчитель. Пригадаємо героя казки, який одержав таке завдання: “Піди туди-не знаю куди. Принеси те - не знаю що!”
- Чи можна виконати цей алгоритм? Чому?(Ні, тому що цар давав накази-команди, які не були чітко визначеними, а тому не зрозумілі царевичу)
3.4 Розповідь з елементами бесіди
Вчитель. Кожний алгоритм складається для конкретного виконавця. Щоб скласти алгоритм, потрібно записати потрібні команди в певному порядку та врахувати його властивості:
Кожний алгоритм складається для конкретного виконавця. Щоб скласти алгоритм, потрібно записати потрібні команди в певному порядку.
Неможливо порушувати послідовність виконання команд.
3.5 Робота з плакатом
Вчитель. Розгляньте малюнки, розміщені на дошці.
Проаналізуйте малюнки, представлені графічно, та сформулюйте команди, які дитина виконує протягом дня.
- Хто є виконавцем даного алгоритму?
3.4 Дидактична гра “Смачний сніданок”
Вчитель. Складіть алгоритм, за яким потрібно діяти, щоб приготувати канапку.
Фізкультхвилинка
Раз! Два! Всі присіли. Потім вгору підлетіли. Три! Чотири! Нахилились, Зі струмочка гарно вмились. П'ять! Шість! Усі веселі.
|
Летимо на каруселі. Сім! Вісім! В поїзд сіли Ніжками затупотіли. Дев'ять! Десять! Відпочили І за парти дружно сіли. |
4.1 Завдання “Алгоритм”
Алгоритм роботи
4.1 Завдання “Команди” (додатково)
Алгоритм роботи
4. Покажіть результат роботи учителю.
5. Закрийте вікна всіх програм.
1. «Жмурки». Міцно-міцно замруж очі на 5 секунд, а потім відкрий їх.
2. «Метелик». Поморгай оченятами, як махає крилами метелик – швидко і легко.
3. «Світлофор». По черзі закривай то ліве, то праве око, як блимає залізничний світлофор.
4. «Вгору - вниз». Подивися спочатку вгору, потім вниз, не нахиляючи голови.
5. «Годинник». Нехай очі дивляться то вправо, то вліво, як годинник: «тік - так». Повтори цю вправу 10 разів.
VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія
Дидактична гра “Долонька”
Вчитель. Обведіть контури своєї долоні на аркуші паперу. Всередині контуру кожного пальчика упишіть відповіді на питання:
Молодці діти, ми сьогодні разом із вами активно працювали, а тепло ваших долоньок я залишу на згадку про урок, який ми і створили разом з вами.