Тема: Ознайомлення з властивостями піску і каменю. Будинок для черепахи.
Мета: ознайомити дітей із властивостями піску і каменю; дати поняття про використання піску і каменю як будівельного матеріалу; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати дружні стосунки між дітьми.
Матеріал: демонстраційний (іграшка-черепашка, коробка з піском, ємність із водою); роздавальний (набір пасочок, сито, коробка з камінцями, губка).
Хід заняття
1.Психогімнастика.
2.Гра «Будівельники».
- Жила собі черепашка. Їй дуже подобалось будувати будиночки з піску і каменів. Черепаха хоче попросити вас побудувати разом із нею будинок з піску й камінців, щоб заховатися від холоду. Допоможемо черепасі? Вона заздалегідь приготувала для нас пісок і камінці.
Якого кольору пісок? (Жовтого)
Можна було будувати?(Полити пісок водою.)
Вихователь пропонує дітям допомогти полити пісок водою.
Діти самостійно будують будинок.
3. Фізкультхвилинка.
Діти повторюють рухи за вихователем.
Ми садочком йшли –
Яблучко знайшли.
Нагнулись, підняли,
У кошик поклали
І далі пішли.
Замість слова «яблучко» далі можна назвати будь-який фрукт чи ягоду.
4. Продовження гри «Будівельники»
- Щоб будинок у черепахи був міцний, потрібне каміння. Погляньте, які камінці привезла черепаха. Їх дуже багато.
Вихователь пропонує кожній дитині взяти камінець, роздивитись його за кольором, розміром, сказати, на що він схожий.
Вихователь пропонує опустити в ємність з водою камінь, потім – губку.
Візьміть камінці і постукайте один об одний. (Діти тукають.) А тепер покладіть камінь на підлогу і злегка тупніть по ньому ніжкою. Чи вдалося вам розробити камінь? Отже, міцний будинок буде у черепахи.
Вихователь пропонує викласти на будинку з піском камінці.
5. Дослідницька робота. Гра «Облаштуйте подвір’я».
Пропону єтьсядекілька варіантів проведення гри.
І варіант. Діти прикрашають будинок і роблять з вологого піску квітник. Вихователь пропонує прикрасити його відбитками різних предметів, наприклад з набору пасочок тощо.
ІІ варіант. Діти роблять на вологому піску відбитки за допомогою пластинок з будь-якого матеріалу (можна прокотити машинку, провезти черепаху.)
6. Гра «Відгадай»
У ємності з водою містяться різні предмети. Вихователь пропонує дитині із заплющеними очима дістати предмет з води, на дотик визначити, що це, й описати.
7. Підсумок заняття
- Із чого ми будували будинок для черепахи?
- Який пісок сиплеться через сито? А який ні?
- Що важче камінь чи губка?