Тема. Чарівники
Мета: Формувати у дітей знання про воду, де в довкіллі є вода, дати елементарні відомості води, використання води людиною, розвивати екологічну свідомість, допитливість. Виховувати дбайливість під час користування водою вдома та в дитячому садку.
Обладнання: люстерко, 3 склянки з водою, 2 кувшина, миска з водою, глобус, губка, олівець, цвях, м’ячик, камінчики, аркуші паперу, синя фарба, серветки, шматочки паролону.
Хід заняття
Гра з дзеркальцем «Який я буваю»
Вихователь: Давайте, діти, подивимося яке обличчя в нас буває коли ми сумні, сердиті, здивовані, ображені, веселі. Зараз я хочу, щоб увас був гарний настрій- посміхніться дзеркальцю, і воно вам відповість тим же. Привітайтесь до себе, до сонечка, землі, людей і залишайтеся удоброму настрої. А зараз покладіть люстерця, вони вам ще знадобляться.
Вихователь просить дітей прислухатись... Стук у двері. На порозі стоїть сундучок. З нього з’являється Капітошка і читає віршик:
Капітошка я з водички,
Умиваю усім вам личка.
Бульбашок в мене багато
І краплинок не злічить,
Дуже хочу я малята,
Зараз з вами подружить.
Вихователь: А ти хто?
Капітошка: Я – чарвник-Капітошка, із маленьких краплиночок води, а ви хто такі?
Діти:
Оцей пальчик – мій дідусь,
Оцей пальчик – бабця,
Оцей пальчик – мій татусь,
Оцей пальчик – мама,
Оцей пальчик – я, і звуть мене... (Ім’я дитини)
Капітошка: А ви теж із маленьких краплиночок води?
Діти: Ні.
Капітошка: А я вам докажу, що і в вас є водичка.
Есперемент з люстерком. (Діти дмухають на люстерко і воно пітніє.)
Вихователь: Так ми теж чарівники?
Капітошка: Ні, чарівником тільки той буває, хто багато про водичку знає. А ви знаєте щось про водичку?
Вихователь: Ми знаємо прислів’я, віршики.
Діти:
2. Водичко, водичко, умий моє личко.
Щоб щічки червоніли,
Щоб віченьки ясніли.
Щоб ротик посміхався,
Щоб зубчик мій кусався.
Капітошка: Молодці! А чи знаєте ви де є вода на нашій планеті? А яу називається наша планета? (Земля)
Розгляд глобуса, відповіді дітей де є вода (У морі, океані, річках)
Капітошка: А яка головна річка на Україні? (Дніпро)
А якого кольору вода?(...)
Експеремент з фарбами (3 склянки з водою)
Капітошка: А як можна гратися з водичкою? Зараз явам покажуфокус-покус, а ви здогайтеся, чому так сталося?
Експеремент з кувшинами і губкою, яка вбере в себе водичка.
Капітошка: Сподобалось? А тепер ви розкажіть про ігри з водою...
Діти: Купатися, плавати, пірнати...
Капітошка: А як ви гадаєте, чи все може плавати по воді?
Експеремент з водою та різними предметами «Що плаває, що тоне» (Цвях, папір, олівець, м’ячик)
Згадати про правила безпеки біля води та у воді.
Капітошка:
Я скажу, як кажуть люди,
Знаю правдою це буде.
Люблять воду всі малята,
Як маленькі каченята.
Діти танцюють під музику танок «Утята».
Капітошка: Ось тепер, я бачу, ви стали чарівниками, і навіть можете мені показати фокус-покус, якщо сядете за столи і за допомогою синьої фарби та води створите малюночок для мене.
Діти сідають за столи і затушовують синьою фарбою кожен свій аркуш паперу, на якому свічкою намальований човник. (Малювання губкою)
Капітошка: Дуже гарно, але мені час вирішувати, по землі подорожувати, а ви будете про водичку дбати, бо:
Джерельце висохне,
Струмочок заслабне,
Якщо вода з крана крапле.
Обміліють річки та моря,
Не втрачайте воду, люди,
Бо біда буде.
Капітошка прощається з дітьми.