П`АМЯТКА ВЧИТЕЛЮ «СЕКРЕТИ ВСТАНОВЛЕННЯ ДОБРИХ СТОСУНКІВ МІЖ ВЧИТЕЛЯМИ ТА УЧНЯМИ!»

Про матеріал
П`АМЯТКА - це поради, що будуть корисні вчителям, які хочуть дізнатися про стратегію поведінки в конфлікті та дізнатися СЕКРЕТИ ВСТАНОВЛЕННЯ ДОБРИХ СТОСУНКІВ МІЖ ВЧИТЕЛЯМИ ТА УЧНЯМИ!
Перегляд файлу

Психолог - вчителю

 

Кодекс поведінки в конфлікті

 

Дванадцять правил

 

  • Дай партнеру «випустити пару». Доки він роздратований вам не домовитись. Під час «вибуху» поводься спокійно, впевнено, але не зверхньо.
  • Вимагай від партнера спокійно обґрунтувати свої претензії. При цьому скажи, що будеш звертати увагу тільки на факти. Людям властиво плутати факти й емоції. Тому частіше запитуй «Це факти чи ваша думка?». Емоції відкидай.
  • Збивай агресію неочікуваними засобами. Наприклад, спитай поради, згадай минуле, скажи комплімент …(переключи свідомість на щось інше).
  • Не давай негативних оцінок, говори про свої почуття. Не кажи: «Ви мене обманюєте», - скажи: «Я відчуваю себе обманутим».
  • Попроси сформулювати бажаний кінцевий результат. Проблема – це те, що потребує розв’язання. Ставлення до людини – це фон, на якому її треба розв’язати. Визнач разом з партнером проблему і зосередься на ній.
  • Запропонуй партнеру висловити свої думки щодо проблемного питання і свої варіанти розв’язання. Не шукай винних, а шукай вихід з ситуації. Не зупиняйся на першому ж варіанті, створи спектр, а потім обирайте кращий. Шукайте варіанти, які влаштовують обидві сторони. Ви обидва повинні стати переможцями.
  • У будь – якому випадку дай партнеру можливість «зберегти своє обличчя». Не дозволяй собі відповідати на агресію агресією. Не чіпляйте особистість партнера.
  • Відображуй, як лупа зміст висловлювань партнера. Частіше запитуй: «Я правильно зрозумів, що …», «Ти хотів сказати …?». Ця тактика не тільки унеможливлює непорозуміння, вона демонструє повагу до людини, що зменшує агресію.
  • Тримайся «на лезі ножа», в позиції «на рівних». Тримайся в позиції спокійної впевненості, вона втримує партнера від агресії, допомагає обом не «втратити обличчя».
  • Не бійся вибачитись, якщо відчуваєш, що винен. По-перше, це обеззброює партнера, по друге, викликає повагу.
  • Обговори взаємостосунки в майбутньому.
  • Незалежно від результату розв’язання конфліктної ситуації, намагайся не руйнувати взаємостосунки. Вислови свою повагу і добрі наміри, шкодування з приводу виникнення конфліктної ситуації. І якщо ти збережеш стосунки і не даси співрозмовнику «втратити обличчя», не треба буде шукати нового партнера. Адже знайти нового надійного, неконфліктного друга – завдання не з простих.

 

 

 

«СЕКРЕТИ ВСТАНОВЛЕННЯ ДОБРИХ СТОСУНКІВ МІЖ ВЧИТЕЛЯМИ ТА УЧНЯМИ!»

  •    Спілкуйтесь з нами якомога більше, особливо в позаурочний час. Ми хочемо знати вас краще.
  •    Цікавтеся стосунками у нашому колективі. Пам’ятайте:якщо будете знати, хто з однолітків є для нас авторитетом, це допоможе вам на уроках.
  •    Пригадайте себе в дитинстві та впізнайте в нас колишнього себе. Давайте вчитися одне в одного! Будь ласка, відчуйте нас. Сприймайте нас такими, якими ми є, зрозумійте наш внутрішній світ. Тоді ви зможете передбачити нашу поведінку чи реакції.
  •    Пам’ятайте, що добрі стосунки легко руйнуються, їх треба постійно підживлювати. Дрібниць тут не буває. Щоб зміцнити наші добрі стосунки, давайте разом шукати спільні інтереси та потреби.
  •    Не обманюйте нашої довіри. Іі важко завоювати, легко втратити. Будьте чесні з нами.
  •    Примушуйте нас до чогось лише тоді, коли всі інші засоби впливу виявилися марними. Бо інакше ми можемо сприйняти це як посягання на нашу свободу особистості.
  •    Вимагайте щось від нас з повагою. Нам легше сприймати вимоги якщо ви робитимете їх у ввічливій формі: вимоги-прохання , вимоги-поради.
  •    Не будьте безапеляційні у своїх покараннях!
  •    Ми любимо тих вчителів, які посміхаються та в яких є почуття гумору.
  •    Зрозумійте. Часто ми мовчимо не від незнання предмета, а від страху перед аудиторією. Пригадайте свої перші уроки.
  •    Викликаючи в нас почуття страху, ви принижуєте себе та нас. Ми починаємо хвилюватися та нічого не розуміємо. Подумки  полічить до 10, перш ніж викликати наших батьків, робити запис у щоденнику чи відсилати нас до завуча: а чи не розписуєтесь ви у власному безсиллі?
  •    Пояснюючи, переконуйте нас, дивіться на нас, не кричіть – в нас ще п’ять років.
  •    Зрозумійте,ваш предмет – важливий, але не центр землі, є ще й інші!... Не намагайтеся перекласти на домашнє завдання те, чого ви самі не встигли на уроці.
  •    Не стрижіть нас, будь-ласка, під один гребінець. Адже ми всі різні!
  •    Пам’ятайте: те, наскільки легко нам вивчати ваш предмет, залежить тільки від вас.

 

 

 

«УЧИТЬ ДЕТЕЙ – ДЕЛО НЕОБХОДИМОЕ, СЛЕДУЕТ ПОНЯТЬ, ЧТО ВЕСЬМА ПОЛЕЗНО И НАМ САМИМ УЧИТЬСЯ У ДЕТЕЙ».

 

 

 

МАКСИМ ГОРЬКИЙ          

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
16 липня 2019
Переглядів
547
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку