тренінг «особистість і індивідуальність»

Про матеріал
цілі заняття: Допомогти учням зрозуміти цінність кожної особистості; підкреслити унікальність і неповторність кожної людини; спробувати визначити, що таке особистість.
Перегляд файлу

тренінг

«особистість і індивідуальність»

 

 

цілі заняття: Допомогти учням зрозуміти цінність кожної особистості; підкреслити унікальність і неповторність кожної людини; спробувати визначити, що таке особистість.


устаткування:

- дошка;

- аркуші формату А4.- ватман;

 - м'яч; - скотч;

- стікери; - ножиці;

- ручки; - маркери;

 

 

Хід заняття:

1. Привітання.

Доброго дня! Сьогодні на занятті ми поговоримо про себе, і тема нашого заняття так і називається «Особистість і індивідуальність». Щоб ви змогли активно включитесь в роботу, пропоную вам познайомитися з допомогою вправи «Я люблю ... Я не люблю ...».


Вправа «Я люблю ... Я не люблю ...»
завдання: познайомитися з учасниками тренінгу, налаштуватися на заняття.
Інструкція:
Учасники кидають один одному м'яч; той, хто його впіймає, буде говорити «Я люблю ...» і називати що-небудь улюблене. Можна називати дії, предмети, їжу, напої і т.п. Після цього він кидає м'яч комусь іншому. Необхідно простежити, щоб м'яч побував у всіх учасників. Потім ті ж самі дії проводяться зі словами «Я не люблю ...».


2. Прийняття правил.
Перед тим як продовжити заняття я пропоную вам виробити правила роботи в групі. Ви будете називати по колу правила, які ви б хотіли, щоб дотримувалися в групі, а я їх записувати на ватмані.


3.Основні частина.
 

Дискусія «Унікальність і своєрідність кожної людини»

завдання: Введення в тему заняття, визначити поняття «особистість»

Виконавши вправу «Я люблю ... Я не люблю ...» ми побачили, яке велике розмаїття улюблених і нелюбимих предметів, явищ, дій є у кожного з нас. Але хіба тільки цим ми відрізняємося? Подивіться один на одного. У нас різний колір волосся, очей, різний зростання, у кожного є своє ім’я. Но те, що одна людина відрізняється від іншого, не означає, що хтось гірше, а хтось краще. Всі люди різні. Кожен з них унікальний, неповторний по-своєму. У цьому-то і проявляється його індивідуальність. тепер давайте проведемо дискусію на тему, що таке індивідуальність. Дискусія - це таке обговорення, яке проводиться відповідно до тих правил групи, які ми прийняли на початку заняття. Причому кожен може запропонувати таке визначення, яке йому здається вірним. Ваші ідеї будемо записувати на дошці, а потім всі разом обговоримо кожну з них.

Добре. Ви висловили свою думку, але стало зрозуміло, що це досить складне завдання - пояснити поняття індивідуальності. Її легше відчути. А для цього давайте виконаємо наступну вправу.


Вправа «Я - ...»

завдання: заглянути в свою індивідуальність, дати собі характеристику.

Інструкція:
Зараз  роздаємо  листочки, які розділені на дві половини. Кожна половина містить питання, на який нижче потрібно буде написати по 8 відповідей.
 


Хто я? Який я?


Хлопчик 1. Високий


Учень 2. Активний


Спортсмен 3. Блакитноокий


4 ....


 

Пояснення для ведучого
Зразок відповідей можна написати на дошці. Необхідно дати учням 5-7 хв для виконання вправи, а в цей час обійти їх і допомогти тим, у кого виходить не дуже добре.

Всі написали? А тепер розділіться на пари (можна розрахуватися на перший-другий по порядку) і прочитайте один одному, які якості вам вдалося у себе виявити.

Потрібно виділити кілька хвилин на прочитання.

Забавно, правда? Виявляється, всі різні, але всі дуже хороші люди. Ви просто чудово попрацювали. Кожен спробував заглянути в свою індивідуальність і дати їй характеристику.

Тепер ми можемо сказати, що індивідуальність - це своєрідність людини, то, що робить його схожим на оточуючих, це оригінальність його особистості.


Енергізатор  «Вітер дме на ...»

завдання: зняття напруги в групі.

Інструкція:
Стоячи всередині кола, провідний вимовляє фразу «Вітер дме на ...» і називає будь-якої ознака, що об'єднує більшість гравців. Гравці повинні швидко встати і помінятися місцями, а завдання ведучого зайняти місце когось. Хто залишився без місця стає ведучим і гра починається заново.


Вправа «Що таке особистість?»

завдання: визначити поняття «особистість».
Інструкція:

Ми не раз вже за сьогоднішнє заняття вживали слово ОСОБИСТІСТЬ. А що воно означає? Що включає в себе це поняття, яке ми так часто чуємо, про який так часто говоримо?

Зараз кожен з вас напише на стікерах, що для нього означає слово «особистість» і вивісить на дошку, а потім ми всі разом прочитаємо що у нас вийшло.

Звичайно, це далеко не повний перелік складових частин особистості. Особистість - це набагато складніша структура. Ми говоримо зараз лише про самих основних її частинах. Але як би там не було, кожна особистість унікальна і відрізняється від інших зовні, своїми фізичними особливостями, а також своїми інтересами, бажаннями, талантами і здібностями, захопленнями, ставленням до людей і до себе самої, своїми емоціями, поведінкою, моральними цінностями і т .п. Бути може, людям буває цікаво один з одним тому, що вони відрізняються один від одного. Спілкуватися постійно тільки з абсолютно такими, як ти сам, людині недостатньо. І ми повинні дуже цінувати в кожній людині унікальність його особистості.


Енергізатор «Побутовий прилад»
завдання: зняття напруги групи.
Інструкція:
Група встає в коло. Ведучий показує обриси різних речей, які завжди виконуються в трійках. Він / вона вказує на одного з членів групи в колі і називає річ, яку необхідно зобразити. Ця людина і його / її сусіди зліва і справа швидко реагують і зображують цю річ. Кожен, хто помилиться, йде в коло і продовжує гру з новою річчю.

тостер- два гравці витягують руки, з'єднують кисті і зображують тостер. Третій, перебуваючи всередині зімкнутих рук, зображує присмажуватися скибочку хліба, (неодноразово) підстрибуючи між руками двох інших.
міксер- людина в середині піднімає свої руки над головами двох інших і швидко обертає ними, а сусіди повинні крутитися.

Пральна машина - два гравці витягують руки, з'єднують кисті за типом «вікна» і зображують корпус пральної машини, що знаходиться по середині людина повинна крутити головою в «вікні» з рук.


Вправа «Похвала по колу»
завдання: підкреслити індивідуальність кожного учасника.
Інструкція:
Учасники передають по колу м'яч і кажуть, що саме подобається в тій людині, якій дає м'яч, що привертає в ньому.

 

 

 

 


4.Заключна частина.


Вправа «Цікаве - корисне»

завдання: з'ясувати, що нового, цікавого і корисного дізналися учасники тренінгу і який висновок зробили.
Інструкція:
Кожен учасник тренінгу висловлює свою думку про тренінг, розповідають, що сподобалося, що немає, що для них було найважливішим, що нового дізналися, який висновок зробили.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
20 липня 2019
Переглядів
4140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку