Походження і значення медіа3 Термін «медіа» походить від латинського medium (засіб, посередник), або media (засоби, посередники) і у сучасному світі застосовується як аналог терміна засоби масової комунікації. В інформатиці медіа – це «носій» і «сигнал». У спілкуванні – це засіб комунікації та розповсюдження інформації. У словнику з медіаосвіти «медіа» визначається як засіб масової комунікації – технічні засоби створення, запису, копіювання, сприйняття інформації та обміну її між суб’єктом та об’єктом.
Науковий тезаурус медіапедагогіки4 Медіапедагогіка – 1) це сукупність педагогічних концепцій, теорій і методик, які базуються на застосуванні медійних засобів; 2) це галузь педагогічної науки, яка вивчає процеси соціалізації, виховання, навчання і розвитку особистості медійними засобами і спрямована на формування медіакомпетентності та медіанавичок людини з метою ефективної й цілеспрямованої взаємодії із цифровими медіа.
Система медіапедагогічних категорій7 Виділяють різні аспекти змістовного трактування поняття «освіта»: – –навчання; – система; – виховання; – процес; – розвиток; – результат. – цінність; Система освіти – це безліч освітніх (як державних, так і недержавних, неформальних, альтернативних) закладів, що вирізняються рівнем здобуття освіти і професійним напрямом. Освіта – це процес руху до заданої мети шляхом взаємодії викладачів з студентами.
Медіапедагогіка як складова медіакультури8 Медіакультура – сукупність інформаційно-комунікаційних засобів, що функціонують у суспільстві, знакових систем, елементів культури комунікації, пошуку, створення і передачі інформації, а також культури її сприймання соціальними групами та соціумом у цілому.роророр
Медіаграмотність у сучасному суспільстві. Медіакомпетентність педагога та її складові10 Медіаграмотність – це здатність до відбору, аналізу інформації, ціннісного оцінювання, яка має формуватись засобами інтеріоризації ціннісних установок, ціннісних орієнтацій, формування вмінь і навичок роботи з медіа, розвитку критичного мислення, сприймання, аналізу тощо.