П. Тичина, поезія «Гаї шумлять…».Поетичне втілення картин природи у віршах митця.Музичне(слухове), зорове наповнення поезії

Про матеріал
Навчити учнів виразно і вдумливо читати та творчо сприймати поезії, усвідомлювати та висловлювати свої відчуття, розглядати кольорову палітру віршів, відтворювати в уяві аналогічні картини природи, розвивати навички аналізу поетичних творів, висловлення власної думки про прочитане, розвивати естетичний смак. виховувати почуття любові до рідного краю, до природи
Зміст слайдів
Номер слайду 1

П. Тичина, поезія «Гаї шумлять…». Поетичне втілення картин природи у віршах митця. Музичне(слухове), зорове наповнення поезії

Номер слайду 2

Мета:навчити учнів виразно і вдумливо читати та творчо сприймати поезії, усвідомлювати та висловлювати свої відчуття, розглядати кольорову палітру віршів, відтворювати в уяві аналогічні картини природи, розвивати навички аналізу поетичних творів, висловлення власної думки про прочитане, розвивати естетичний смак.виховувати почуття любові до рідного краю, до природи

Номер слайду 3

Природа як повірниця настроїв поета, співучасниця його життя…Вона така близька й рідна П. Тичині у всіх своїх відмінах…Л. Новиченко

Номер слайду 4

Чому Л. Новиченко називає природу співучасницею життя поета?Поет –людина вразливої душі, зміни в природі впливають на його поетичний настрій

Номер слайду 5

Прослухати запис пісні «Гаї шумлять» (муз. Г. Майбороди). Уявіть, що ви на лоні природи, де є тільки ви й розмаїття барв,звуків.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

✵ Які враження справив на вас цей запис? ✵ Яка основна думка поезії? ✵ Яка ідея поезії? ✵ Хто виступає ліричним героєм? ✵ Які почуття виникають у тебе на природі?✵ Чи вслухався ти в шум дерев? Коли? Які враження в тебе виникли?✵ Чи спостерігав ти, як біжать хмарки? Яка тоді була погода?✵ Чи слухав ти церковний дзвін? Поділись враженнями.✵ Чи почувався ти ластівкою в польоті?

Номер слайду 8

Аналіз вірша «Гаї шумлять»Тема: Оспівування краси гаїв України.Ідея: Заклик до творення добра і краси. Основна думка : кожна людина відчуває природний світ своєрідно. Жанр. Ліричний вірш. Вид. Пейзажна. Художні засоби: Метафора: хмарки біжать, дзвін гуде, думки пряде, мріє гай. Епітети: тихий шепіт голублячий. Порівняння: неба край, як золото-поколото, ріка горить-тремтить, як музика, купаючи мене, мов ластівку.

Номер слайду 9

Проведення фізкультхвилинки

Номер слайду 10

Словесне малювання. Ген неба край —Як золото. Мов золото — поколото. Горить-тремтить ріка,Як музика.(Коли сідає сонце, над рікою утворюється сонячна доріжка, сонце відбивається у воді: золото — поколото)

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Дослідницько-пошукова робота Створити асоціативний кущ до слова «Природа»

Номер слайду 13

Скласти сенкан Природа. Сенкан — це вірш, що складається з 5 рядків. Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.1 рядок – слово, яке позначає тему (іменник)2 рядок – це опис теми, який складається з 2 слів (два прикметника)3 рядок – дія, пов’язана з темою, складається з 3 слів (це дієслова).4 рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.5 рядок – це одне слово — синонім до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок. Слова не мають повторюватися, і не мають бути спільнокореневими.1. Природа2. Чарівна,прекрасна3. Надихає,вабить,захоплює4. Природа-скарб цілого людства.5. Перлина світу.

Номер слайду 14

Вправа «Займи позицію»Чи потрібно людям відповідально ставитися до збереження природних ресурсів?Так Ні

Номер слайду 15

Домашнє завдання. Прочитати, с.137-139;Виконати завдання за посиланням https://learningapps.org/11013747

pptx
Додано
19 лютого 2023
Переглядів
1309
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку