Пам'ять. Види пам'яті.

Про матеріал
конспект уроку з теми " Пам'ять, види пам'яті", в конспекті подані також приклади людей з надзвичайною та феноменальною пам'яттю.
Перегляд файлу

1

 

Пам’ять

Мета уроку: сформувати поняття «пам’ять», «види памяті», «забування»; ознайомити учнів з механізмом формування пам’яті, з її якісною і кількісною характеристиками, процесами запам’ятовування та відтворення інформації; розвивати вміння порівнювати та аналізувати, удосконалювати вміння творчо розв’язувати поставлені завдання; виховувати працелюбність та наполегливість.

Очікувані результати: учні характеризують короткочасну і довготривалу пам’ять, процедурну і декларативну пам’ять; пояснюють механізм пам’яті.

Обладнання: _______________________________________________________________________

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

  • 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку

Добрий день діти, шановні гості, я рада вас вітати в цьому класі. Ми з вами зустрічаємось на другому  уроці гарного весняного дня.  Кожен з вас до цього моменту має свій настрій, свій емоційний стан. Адже від настрою з яким ви вступаєте в день сьогоднішній залежать і ваші успіхи на уроці

Перевірка домашнього завдання: Використовуючи сторінки школярів,якими, вони  користуються в соціальних мережах,цікаво та швидко опитати учнів.

Мотивація навчальної діяльності:

Вчитель читає уривок з вірша.

Ви прослухали уривок вірша,яким чином я змогла Вам його прочитати?

(думки учнів)Тож як ви зрозуміли темою нашого  сьогоднішнього уроку є «Пам'ять людини» (Відкрийте будь – ласка зошит та запишіть  тему уроку)

Вчитель пише на дошці слово Пам'ять. З чим асоціюється у вас це слово? (відповіді учнів)(вправа «Асоціативний кущ»)

(На листочках пишуть очікувані результати)

Засвоєння та вивчення нового матеріалу:

Пам'ять – це психічний пізнавальний процес,який полягає у запамятовувані,збереженні та відтворенні попереднього досвіду. Мнемозіна – у давньогрецькій міфології богиня пам'ять; мати дев’яти муз. У психології та біології залишилась традиція всі речі,які повязані з пам’яттю, використовуючи слова «мнемічний», «мнемо». Наприклад: мнемічні процеси,мнемічні прийоми.

Види пам’яті: Рухова  - це відтворення та запам’ятовування рухів. Наведіть приклади рухової пам’яті (ходьба,їзда на велосипеді,біг,гра на гітарі..)

А зараз я запропоную перевірити вашу власну рухову пам'ять. Викликаю двох учнів,хлопця та дівчину,(чищення картоплі або пришивання гудзика),для визначення кращої рухової пам’яті.

Емоційна: - це пам'ять відчуттів. Пригадайте,яке у вас з’являється відчуття ,при зустрічі з людиною,яка в минулому вас образила?Відчуття тривоги,неприємні відчуття.

Образна – збереження та відтворення всіх видів образів.(зорових,слухових,тактильних,смакових)Образна пам'ять тісно пов’язана з уявою. Прикладом образної памяті є картини Айвазовського,виявляється  картини його були намальовані не з натури,а по пам’яті,оскільки він довго служив на військовому кораблі. Гра «Художники»

(Викликаю двох учнів,один  протягом 10 с.,спостерігає за іншим,з зав’язаними очима,відтворює всі деталі одягу,аксесуарів ,колір волосяя,очей,однокласника.)

Словесно – логічна – при якій безпосередньо запам’ятовуються формули,схеми,терміни.

Гра «цифрова безкінечність»(завдання ,підрахуйте кількість цифр,які я назву «5», «7, » «0» тривалість 30 сек.

4

3

2

8

2

3

6

5

9

1

7

5

7

6

6

5

9

0

8

5

3

1

0

1

3

4

0

6

5

1

7

2

4

1

0

6

2

3

7

1

6

5

4

4

3

8

8

3

1

3

8

0

0

3

2

1

5

4

9

5

0

7

6

3

2

6

3

8

2

9

6

1

7

6

9

5

8

5

9

0

7

4

1

7

5

3

9

2

3

4

6

3

0

7

6

9

1

0

9

1

 

За ступенем участі основних аналізаторів виділять такі ще види памяті:

Зорова – краще запам’ятовується та сприймається та інформація,яка побачена чи прочитана. Давайте перевіримо вашу власну зорову пам'ять: Отже на екрані перед вами слова за 40 с прочитайте,та запам’ятайте,потім слова зникнуть,відтворіть слова,які запам’ятали. Чим більше слів запам’ятали,тим краще розвинена слухова пам'ять.

Які ще види пам’яті вам відомі?

Слухова – краще запам’ятовується матеріал,якщо почув його пояснення.

Прослухайте слова,а потім запишіть їх по пам’яті. Настрій,рушник,дірка,пігулки,настрій,відрор,гніздо,годинник,форма,огірок,місяць,пеньок,зорі,стільчик,пес,пенал,книга,чай.Відтворіть слова,які запам’ятали,чим більше слів ,тим краще розвинена слухова пам'ять.

Виділять змішаний тип пам’яті,коли задіяні декілька аналізаторів. Які ви самостійно можете назвати приклади змішаної пам’яті?

Подумайте будь – ласка і скажіть чи всю інформацію запам’ятовуєте однаково?Тому,що вчені виділяють за тривалістю збереження :короткочасну і довготривалу пам'ять. Короткочасна – це спосіб зберігання інформації протягом невеликого проміжку часу.відкрийте підручник на сторінці 243,і розглянте малюнок 71.1,подивіться на зображення 20 – 30 с. і запишіть назви предметів,які зображені на малюнку,пригадавши їх. Скільки об’єктів зберегла  короткочасна ваша пам'ять.

Скажіть будь – ласка,скільки буде 2*2 =4? А ви Марія назвіть номер свого мобільного телефону?А рік  битви під Крутами і число студентів,які загинули?Чому одні цифри,ви пам’ятає протягом життя,а інші швидко забули?Бо цифри таблички множення і номер  мобільного телефону повторювали багато разів,тобто виникла довготривала пам'ять. Давайте спробуємо дати визначення, довготривала пам'ять – це,інформація,яка зберігається і може бути відтворена через роки і десятиліття.

На уроках математики,ви вивчали число П,Чому воно дорівнює?3,14,а чи можете ви далі назвати цифри,які продовжують значення числа П? Як на вашу думку,чи є людини,які здатні відтворити дані цифрові значення числа П. Пропонує вам переглянути відеофрагмент. А що ж таке в вашому розумінні феноменальна пам'ять?І чи знаєте ви людей в яких феноменальна пам’ять?10 особистостей,що мали феноменальну пам'ять. (презентація)

То як ви вважаєте,чи можна зробити свою пам'ять феноменальною?Давай розпочнемо перший крок,потренуємо свою пам'ять.

Закріплення вивченого матеріалу:

Гра «День - ніч»

На дошці закріплено 10 малюнків. По команді «Ніч» діти закривають очі. В цей час вчитель знімає малюнок По команді «День» учні відкривають очі і називають предмет,який зник

Гра «Цікаві крапки» Дітям показується конфігурація,поділена на клітинки,в яких стоять крапки. Пропоную поставити такі ж крапки на попередньо заготовлених пустих картках

Гра «Подивись та запам’ятай»

На слайді зображено кілька фігур. Запамятайте,їх щоб потім відтворити на аркуші паперу.

Гра визначення «Памяті» За 20 с. намагайтесь запам’ятати цифри,з порядковими номерами,запишіть те,що запам’ятали,помножте на 2, і отримаєте коефіцієнт памяті.

91% – 100% – відмінна память;

71% – 90% –дуже добра память;

51% – 70% – добра память;

31% – 50% –задовільна память;

11% – 30% – погана память;

0% – 10% – дуже погана пам'ять Які види пам'яті ми оцінювали?(Логічну і зорову)

Підсумок уроку:  Продовж фразу

Сьогодні на уроці я довідався …

Було цікаво …

Було складно...

Я зрозумів…

Тепер я знаю, що..

Мене здивувало..

Урок дав мені для життя…

Я відчув(ла) що…

Я навчився(лася)…

Домашнє завдання: Опрацювати параграф 71ст. 243 – 245. Дати відповіді на запитання в кінці параграфу,скласти по два завдання для тренування тамяті.

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Вакулко Юлія
Додано
15 листопада 2019
Переглядів
17059
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку