Пам'ятка для батьків «ЗОЛОТІ ПРАВИЛА ВИХОВАННЯ ЩАСЛИВИХ ДІТЕЙ»

Про матеріал

Роль сім'ї у вихованні дітей - велика і відповідальна. Батьки є першими вихователями, які зміцнюють і загартовують організм дитини, розвивають її мову і мислення, волю і почуття, формують її інтереси, прагнення, смаки, здібності, виховують любов до знань, допитливість, спостережливість, працьовитість.

Перегляд файлу

 

 

                                                 Вчитель: Рейпаші І.О.

 

 

«ЗОЛОТІ ПРАВИЛА ВИХОВАННЯ ЩАСЛИВИХ ДІТЕЙ»

1. Не марнуйте часу дитини.

2. Формуйте самоповагу.

3. Навчіть дитину спілкуватися.

4. Пильнуйте, щоб дитина не стала «телеманом».

5. Виховуйте відповідальність, порядність.

6. Навчити дитину шанувати сім’ю.

7. Подбайте про гарне оточення дитини.

8. Привчайте дитину до праці.

9. Не робіть за дітей те, що вони можуть зробити самі.

10. Будьте вимогливими.

                                                          

 

Рекомендації батькам щодо виховання дітей

1. Повірте в неповторність своєї дитини, у те, що вона-єдина, унікальна, не схожа на жодну іншу і не є вашою точною копією. Дайте їй право прожити власне життя.

2. Дозвольте дитині бути собою, зі своїми вадами, вразливими місцями та  чеснотами. Приймайте її такою, якою вона є. Підкреслюйте її  сильні властивості.

3. Не соромтеся виявляти свою любов до дитини, дайте їй зрозуміти, що любитимете  за будь - яких обставин.

4. Не бійтеся «залюбити» своє маля: саджайте його собі на коліна, дивіться йому в очі, обіймайте та  цілуйте, коли воно того бажає.

5. Обираючи знаряддя виховного впливу, удавайтеся здебільшого до ласки та  заохочення, а не до покарання та осуду.

6. Намагайтеся щоб ваша любов не перетворювалась на вседозволеність та бездоганність.

7. Ніколи не давайте дитині особових негативних оцінювальних суджень « ти поганий», «ти брехливий», «ти злий». Оцінювати треба лише вчинок.

8. Намагайтеся впливати на дитину проханням-це найефективніший спосіб давати  їй  інструкцію. Лише тоді можна вдаватися до прямих інструкцій, наказів, що буде досить ефективним для дитини, яка звикла реагувати на прохання батьків.

9. Не забувайте, що шлях до дитячого серця пролягає через гру. Саме у процесі гри ви зможете передати необхідні навички, знання, поняття, про життєві правила та цінності,  зможете краще зрозуміти один одного.

10. Частіше розмовляйте з дитиною, пояснюйте їй незрозумілі явища, ситуації, суть заборон та обмежень.

11. Нехай не буде жодного дня без прочитаної разом книжки (день варто закінчувати читанням доброї, розумної книжки).

12.Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мовлення. Щодня цікавтесь її справами, переживаннями, досягненнями.

13. Дозволяйте дитині малювати, ліпити, розфарбовувати, вирізати, працювати з конструктором.

14. Відвідуйте разом театри, музеї, сімейні екскурсії, знайомлячи дитину з населеним пунктом де ви мешкаєте.

15. Привчайте дітей до самообслуговування, формуйте трудові навички та любов до праці (підтримуйте ініціативу й бажання допомагати вам).

 

Десять кроків, щоб стати кращими батьками

Крок 1. Любов є найважливішою потребою усіх дітей і однією з основних передумов позитивної поведінки дитини. Батьківська любов допомагає дитині формувати впевненість у собі, викликає почуття власної гідності.

Крок 2. Прислуховуйтесь до того, що говорить Ваша дитина. Цікавтеся тим, що вона робить, відчуває.

Крок 3. Всі взаємостосунки, в тому числі й ті, що будуються на любові й довірі, потребують певних обмежень. Батьки самі мають визначити ці обмеження для дітей.

Крок 4. Сміх допомагає розрядити напружену ситуацію. Часом батьки бувають надто серйозними. Це заважає їм сповна відчути радість батьківства.

Крок 5. Намагайтеся побачити світ очима Вашої дитини і зрозуміти її почуття.

Крок 6. Хваліть і заохочуйте дитину. Сподівайтеся, що дитина поводитиметься добре

Крок 7. Поважайте свою дитину так, як поважали б дорослого. Дозвольте дитині брати участь у прийнятті рішень, особливо тих, що стосуються її.

Крок 8. Плануйте розпорядок дня дитини. Малі діти почуватимуться більш безпечно, якщо дотримуватимуться чіткого розпорядку дня.

Крок 9. У кожній сім`ї є свої правила. Будьте послідовним в їх дотриманні і намагайтеся виявляти певну гнучкість щодо дотримання цих правил маленькими дітьми. Діти можуть бути введені в оману, якщо одного дня правило виконується, а іншого – відміняється.

Крок 10. Не забувайте про власні потреби. Коли батьківство починає надто нагадувати важку працю, і Ви відчуваєте, що Вам бракує терпіння, приділіть трохи часу лише собі. Робіть те, що приносить Вам задоволення.

       

РЕКОМЕНДУЄЄЄЄєМО БАТЬКАМ

1. Радійте вашому сину, дочці.

2. Розмовляйте з дитиною турботливим, підбадьорливим тоном.

3. Коли дитина з вами розмовляє, слухайте уважно, не перебиваючи.

4. Встановіть чітко визначені вимоги до дитини.

5. У розмові з дитиною називайте якнайбільше предметів, їхніх ознак, дій з ними.

6. Ваші пояснення повинні бути простими і зрозумілими.

7. Говоріть чітко, ясно.

8. Будьте терплячі.

9. Спочатку запитуйте «Що», а потім «Навіщо і чому».

10. Щодня читайте дитині й обговорюйте прочитане.

11. Заохочуйте в дитині прагнення ставити запитання.

12. Заохочуйте цікавість, допитливість і уяву вашої дитини.

13. Частіше хваліть дитину.

14. Заохочуйте ігри з іншими дітьми. Піклуйтеся про те, щоб у дитини були нові враження, про які вона могла б розповісти.

15. Намагайтеся, щоб дитина разом із вами щось робила вдома.

16. Збирайте диски із записами улюблених пісеньок, віршів, казок та мультфільмів дитини: нехай вона слухає і дивиться їх знову і знову.

17. Регулярно водіть дитину в бібліотеку.

18. Будьте прикладом для дитини: нехай вона бачить, яке задоволення ви одержуєте від читання газет, журналів, книг.

Не втрачайте почуття гумору.

19. Грайте з дитиною в різні ігри.

20. Чимось займайтеся разом усією родиною.

 

                                         

НЕ РЕКОМЕНДУЄМО

1. Не перебивайте дитину, не говоріть, що ви все зрозуміли, не відвертайтеся, поки дитина не закінчила розповідати, — іншими словами, не дайте їй запідозрити, що вас мало цікавить те, про що вона говорить.

2. Не ставте занадто багато запитань.

3. Не примушуйте дитину робити те, до чого вона не готова.

4. Не змушуйте дитину робити що-небудь, якщо вона крутиться, втомилася, засмучена.

5. Не вимагайте занадто багато — пройде чимало часу, перш ніж дитина привчиться самостійно прибирати за собою іграшки чи упорядковувати свою кімнату.

6. Не слід постійно виправляти дитину, постійно повторюючи: «Не так, перероби».

7. Не говоріть: «Ні, вона не червона», краще скажіть: «Вона синя».

8. Не треба критикувати дитину віч-на-віч, тим більше не слід цього робити в присутності інших людей.

9. Не треба встановлювати для дитини безліч правил: вона перестане звертати на них увагу.

10. Не очікуйте від дитини розуміння усіх логічних правил; усіх ваших почуттів;  абстрактних міркувань і пояснень.

11. Не виявляйте підвищеного занепокоєння з приводу кожної зміни в дитині вперед чи деякого регресу.

12. Не порівнюйте дитину ні з якими іншими дітьми: ні з її братом (сестрою), ні із сусідами, ані з її приятелями чи родичами.

 

 

ВИСЛОВИ, ЯКИХ НІКОЛИ НЕ ПОВИННА ЧУТИ ВАША ДИТИНА:

1. «Підеш в школу, – ще довідаєшся», «Може там з тебе людину зроблять»

2. «Мені такий хлопчик (таке ледащо…) не треба …!»

3. «Вчитель не такий», «Клас не підходящий, – не такий, як сусідній», «Школа взагалі гірше, ніж та (якась!)»

4. «Перестань! Сядь і посидь! Набрид, мотаєшся отут перед очима!»

5. «Дай здачі, чого сидиш?», «Вдома ти он яка швидка, а як без мене, то нічого не варта…»

6. «А чого від нього чекати гарного? Він же…»

7. «То й що, що вчителька казала писати ось тут, а я тобі кажу…», «Хай собі каже вчителька, а в нас немає часу ходити на вулицю, дивитись на ту берізку… Ще чого!..»

8. «І що ти за дитина така! Он у інших діти як діти…»

9. «Поклади на місце! Пам’ятаєш, як минулого разу… Втомилася я вже прибирати після тебе…»

10 «Ти в мене найкраща, найгарніша, не те що та Тетянка… Ніколи нічого в неї нема: ні фарб, ні клею.. Не дружи з нею…».

ВИСЛОВИ, ЯКІ ХОТІЛА Б ПОЧУТИ ВАША ДИТИНА:

1. «Ти мені дуже допоміг!» «Ти нас так порадувала! Ми знаємо, що ти нас не підведеш!»

2. «Я подумала, а що як нам зробити отак… Знаєш, а в бабусі виходить саме так, як ми хочемо, але вона робить трохи інакше…»

3. «Я тебе так люблю… Ти нам дуже потрібна…»

4. «Ми з татом хочемо, щоб … , тому, що….»

5. «Я в тебе вірю…», «Подумай ще раз,… я теж колись зробила таку саму помилку…»

6. «Якщо вчителька саме так просила написати, то звичайно, звісно ж…»

7. «Колись давно я теж була у схожій ситуації… Знаєш, я подумала, може й тобі так зробити…»

8. «Мені було б приємно, якби ти… А бабуся мені вже давно казала, що дуже зраділа б, якби..»

9. «У тебе сьогодні такий войовничий настрій… То може оголосимо війну бруду й пилу … Допоможеш мені…»

10. «В тебе таке непросте домашнє завдання. Ти розумний хлопчик, впорався. Але додавши ще й охайності, вийде ідеально… Що, як ми зробимо так…»

 

Пам’ятка батькам «Діти, Інтернет, Мобільний зв’язок»

 

Змістом державної політики у сфері захисту суспільної моралі є створення необхідних правових, економічних та організаційних умов, які сприяють реалізації права на інформаційний простір, вільний від матеріалів, що становлять загрозу фізичному, інтелектуальному, морально-психологічному стану населення (т.. 5 Закон України „Про захист суспільної моралі”).

Відповідно до статті 17 Закону України „Про захист суспільної моралі” Національна комісія є постійним позавідомчим державним експертним і контролюючим органом, який діє відповідно до цього Закону та чинного законодавства України і є відповідальним за утвердження здорового способу життя, належного стану моральності суспільства, контролює обіг продукції і видовищних заходів сексуального чи еротичного характеру.

Діти в Інтернет

Проблема безпеки дітей в мережі Інтернет вже не здається Україні такою далекою. Ніхто не може заперечити, що на сьогоднішній день вона постала особливо гостро.

Відомо, що підлітки у період заниженої самооцінки шукають підтримки серед своїх друзів, а не у родинному колі. Що роблять підлітки в он-лайні

В он-лайні підлітки завантажують музику, використовують обмін миттєвими повідомленнями, електронну пошту та грають в он-лайнові ігри. За допомогою пошукових серверів підлітки знаходять інформацію будь-якого змісту та якості в мережі Інтернет.

Як забезпечити безпеку дітей в мережі Інтернет

Пропонуємо декілька рекомендацій, які слід взяти до уваги:

  •            розміщуйте комп’ютери з Internet-з’єднанням поза межами кімнати вашої дитини;
  •            поговоріть зі своїми дітьми про друзів, з яким вони спілкуються в он-лайні, довідайтесь як вони проводять дозвілля і чим захоплюються;
  •            цікавтесь які веб сайти вони відвідують та з ким розмовляють;
  •            вивчіть програми, які фільтрують отримання інформації з мережі Інтернет, наприклад, Батьківський контроль в Windows*;
  •            контролюйте інформацію, яку завантажує дитина (фільми, музику, ігри, тощо);
  •            цікавтесь чи не відвідують діти сайти з агресивним змістом;
  •            переконайтеся, що діти консультуються з Вами, щодо будь-яких фінансових операції, здійснюючи замовлення, купівлю або продаж через Інтернет мережу;
  •            розмовляйте як з рівним партнером, демонструючи свою турботу про суспільну мораль.

 

 

 

 

 

Використовуючи ці рекомендації, Ви маєте нагоду максимально захистити дитину від негативного впливу всесвітньої мережі Інтернет. Ви повинні навчити свою дитину правильно користуватися цим невичерпним джерелом інформації. Та найголовніше, дитина повинна розуміти, що Ви не позбавляєте її вільного доступу до комп’ютера, а, насамперед, оберігаєте. Дитина повинна Вам довіряти.

                        

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. cидеренко світлана
    дякую за гарний матеріал
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
1 липня 2018
Переглядів
8170
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку