Паспорт проєкту “Навіщо вивчають логарифми?» та кейс з математики 5 й клас

Про матеріал
Паспорт проєкту “Навіщо вивчають логарифми?» та кейс з математики 5 й клас до уроку "Дії з десятковими дробами"
Перегляд файлу

Показники

Характеристики проекту

1

Назва проєкту

ПРОЕКТ “Навіщо вивчають логарифми?»

 

2

Тип проєкту

творчий, практико-орієнтований;

3

Проблемне питання

 Навіщо вивчають логарифми?

4

Тематичні питання

 Робочі групи і питання для дослідження

Група “Математики”
1. Вивчити логарифми, їх властивості.
2. Математичне призначення логарифмів.
Група “Історики”
1. Знайти матеріали по історії походження логарифмів.
2. Сформулювати висновок про значущість логарифмів з історичної та математичної точок зору.
Група “Природа ”
1. Встановити призначення та приклади логарифмів в природі.
Група “Живопис”
1. Досліджувати унікальні властивості логарифмів в живопису.
Група “Музика”
1. Знайти матеріал, що підтверджує застосування логарифмів в музиці.
Група “Експерти”
Під час звітів робочих груп стежити за їх висновками і робити свої висновки, в кінці уроку дати оцінку роботі кожної групи.

 

5

Актуальність проєкту

           Логарифми з'явилися в ХVI ст. під впливом все зростаючих потреб практики як засіб для спрощення обчислень. Чи потрібні вони сьогодні, коли обчислювальна техніка досить розвинена, щоб справлятися з найскладнішими розрахунками? Так навіщо вивчають логарифми сьогодні?

          Споконвіку метою математичної науки було допомогти людям дізнатися більше про навколишній світ, пізнати його закономірності і таємниці. Математики, виділяючи самі істотні особливості того чи іншого спостережуваного в природі явища, вводячи числові характеристики і пов'язуючи емпіричні дані за допомогою різних математичних залежностей, тим самим складають математичну модель явища. При складанні моделі того чи іншого явища, досить часто звертаються саме до логарифмічної функції.

6

Мета проєкту

   Пошукова діяльність учнів по збору інформації про поняття, види, основні властивості логарифмів; активізація пізнавальної діяльності яка, в свою чергу, сприяє розвитку різнобічної особистості.

 

7

Навчальні предмети, з якими пов’язаний проєкт

 Алгебра, історія, музика,

8

Учасники (співучасники) проєкту

 Учні 11 класу (физико-математичного профілю).

9

База реалізації

  Учні 11 класу (физико-математичного профілю).

10

Термін реалізації

 1 урок

11

Ресурси

1. Презентація (для даної статті презентація змінена з метою зменшення інформаційного обсягу);
2. Малюнки;
3. Енциклопедичні словники;

12

Планування діяльності

 Робота над творчими проектами включає в себе три етапи:


• Початковий етап (визначення широкої теми, вибір робочих тим, об'єднання в групи, складання плану проектної роботи і формулювання мети, збір матеріалу).
• Основний етап (аналіз способів і цілей роботи в групах, пошук джерел необхідної інформації та збір матеріалу, аналіз можливих труднощів).
• Заключний етап (підготовка захисту готових проектів та їх захист, обговорення отриманих результатів).

Для більш детального розгляду етапів привожу алгоритм роботи:

1 крок - визначення теми. “Навіщо вивчають логарифми”.
2 крок - розбиття теми на більш дрібні підтеми.
3 крок  - формування ініціативних груп.
4 крок - збір інформації. (використання матеріалів підручника, журналів, Інтернету).
5 крок - переробка інформації та обговорення.
6 крок - систематизація і підготовка презентації, формулювання загальних висновків по темі.
7 крок - підготовка творчих звітів, презентація.
8 крок - висновок і рецензування.

 

13

Критерії оцінювання проєктної діяльності та її результатів

  •  
  • інформативність;
  • повнота розкриття теми;
  • доказовість;
  • естетичність;
  • колективність (при роботі у групах);
  • презентація та захист роботи;
  • власне оцінення досвіду.

 

14

Продукт проєктної діяльності

 

        Створення презентаційних проектів (при захисті проекту використовуються засоби Microsoft Power Point) (комп'ютерна версія).

 


Кейс

Математика 5 клас

Тема уроку: Дії з десятковими дробами

Не менш болючою проблемою планети Земля є проблема води. Адже вода-початок всіх початків, у ній зародилося життя. Вона вкриває більше половини нашої планети. “Вода, в тобі немає ні смаку, ні кольору, ні запаху. Тебе неможливо описати. Тобою насолоджуються, не знаючи, що ти таке. Не можна сказати, що ти необхідна для життя, ти-саме життя...Ти найбільше багатство на світі...”- Антуан де Сент-Екзюпері. Сьогодні кожна десята річка на Землі забруднена, а в океанах щорічно збирається 6,5 млн. т сміття. Головними забруднювачами є багаточисельні фільтруючі накопичувачі, необладнанні звалища промислових і побутових відходів, інтенсивна хімізація сільськогосподарських угідь.

Завдання для групи 1.

1 м3 неочищених стічних вод забруднює в середньому 50 м3 чистої води. Скільки води щодоби оберігатиметься від забруднення, якщо протягом цього часу споруди очищатимуть 1,2 тис. м3 води?

Завдання для групи  2.

В Україні є споруди, здатні очищати 5 млн. м3 води за добу. Скільки кубічних метрів води можуть очистити вони за місяць (30 днів), за рік (365 днів).

Завдання для групи  3.

В Україні є споруди, здатні очищати 5 млн. м3 води за добу. Скільки кубічних метрів води можуть очистити вони за  2 місяця (60 днів), за 2 роки (730 днів).

 

docx
Додано
20 січня 2022
Переглядів
234
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку