№ |
Показники |
Характеристики проекту |
1 |
Назва проєкту |
ПРОЕКТ “Навіщо вивчають логарифми?»
|
2 |
Тип проєкту |
творчий, практико-орієнтований; |
3 |
Проблемне питання |
Навіщо вивчають логарифми? |
4 |
Тематичні питання |
Робочі групи і питання для дослідження
Група “Математики”
|
5 |
Актуальність проєкту |
Логарифми з'явилися в ХVI ст. під впливом все зростаючих потреб практики як засіб для спрощення обчислень. Чи потрібні вони сьогодні, коли обчислювальна техніка досить розвинена, щоб справлятися з найскладнішими розрахунками? Так навіщо вивчають логарифми сьогодні? Споконвіку метою математичної науки було допомогти людям дізнатися більше про навколишній світ, пізнати його закономірності і таємниці. Математики, виділяючи самі істотні особливості того чи іншого спостережуваного в природі явища, вводячи числові характеристики і пов'язуючи емпіричні дані за допомогою різних математичних залежностей, тим самим складають математичну модель явища. При складанні моделі того чи іншого явища, досить часто звертаються саме до логарифмічної функції. |
6 |
Мета проєкту |
Пошукова діяльність учнів по збору інформації про поняття, види, основні властивості логарифмів; активізація пізнавальної діяльності яка, в свою чергу, сприяє розвитку різнобічної особистості.
|
7 |
Навчальні предмети, з якими пов’язаний проєкт |
Алгебра, історія, музика, |
8 |
Учасники (співучасники) проєкту |
Учні 11 класу (физико-математичного профілю). |
9 |
База реалізації |
Учні 11 класу (физико-математичного профілю). |
10 |
Термін реалізації |
1 урок |
11 |
Ресурси |
1. Презентація (для даної статті презентація змінена з метою зменшення інформаційного обсягу); |
12 |
Планування діяльності |
Робота над творчими проектами включає в себе три етапи:
Для більш детального розгляду етапів привожу алгоритм роботи:
1 крок - визначення теми. “Навіщо вивчають логарифми”.
|
13 |
Критерії оцінювання проєктної діяльності та її результатів |
|
14 |
Продукт проєктної діяльності
|
Створення презентаційних проектів (при захисті проекту використовуються засоби Microsoft Power Point) (комп'ютерна версія). |
Кейс
Математика 5 клас
Тема уроку: Дії з десятковими дробами
Не менш болючою проблемою планети Земля є проблема води. Адже вода-початок всіх початків, у ній зародилося життя. Вона вкриває більше половини нашої планети. “Вода, в тобі немає ні смаку, ні кольору, ні запаху. Тебе неможливо описати. Тобою насолоджуються, не знаючи, що ти таке. Не можна сказати, що ти необхідна для життя, ти-саме життя...Ти найбільше багатство на світі...”- Антуан де Сент-Екзюпері. Сьогодні кожна десята річка на Землі забруднена, а в океанах щорічно збирається 6,5 млн. т сміття. Головними забруднювачами є багаточисельні фільтруючі накопичувачі, необладнанні звалища промислових і побутових відходів, інтенсивна хімізація сільськогосподарських угідь.
Завдання для групи 1.
1 м3 неочищених стічних вод забруднює в середньому 50 м3 чистої води. Скільки води щодоби оберігатиметься від забруднення, якщо протягом цього часу споруди очищатимуть 1,2 тис. м3 води?
Завдання для групи 2.
В Україні є споруди, здатні очищати 5 млн. м3 води за добу. Скільки кубічних метрів води можуть очистити вони за місяць (30 днів), за рік (365 днів).
Завдання для групи 3.
В Україні є споруди, здатні очищати 5 млн. м3 води за добу. Скільки кубічних метрів води можуть очистити вони за 2 місяця (60 днів), за 2 роки (730 днів).