Патріотичне виховання на уроках історії України 8 клас
Люди, які плюють на своїх вчителів, безсилі перед своїм ворогом.
Східна мудрість
Тема: «Національно-патріотичне виховання учнів - стратегічний напрямок сучасної освіти»
Мета: виховати свідомого громадянина – патріота, формувати почуття гідності, громадську активність молоді, які люблять свій народ, країну, її історію через формування у дітей вдячності до своєї родини та батьківщини.
На початку заняття необхідно зрозуміти поняття самого терміну «патріотизм», привернути увагу до значення, що термін означає:
Патріоти́зм - громадянське почуття, змістом якого є любов до Батьківщини готовність пожертвувати своїми інтересами заради неї, відданість своєму народові, гордість за надбання національної культури, особливе емоційне переживання своєї приналежності до країни і свого громадянства, мови, історії, традицій, готовність діяти в інтересах вітчизни та постати на її захист у разі необхідності. Містить ряд важливих морально-етичних, етнічних, культурних, політичних та історичних аспектів. Включає в себе кілька понять, тісно пов'язаних з націоналізмом.
Складовою цього терміну є любов до Батьківщини, до рідного дому. Це почуття любові до рідних людей, а самими рідними людьми є батьки, які є першими вчителями в житті. Батьки вкладають сили і час в свою дитину, намагаючись її захищати, підтримувати, допомагати, розвивати, щоб дитина стала гідним членом суспільства. І саме це має усвідомити дитина. Зрозуміти цінність свого життя, зусилля своїх батьків, своєї родини, і тільки тоді дитина усвідомить, за що вона має дякувати своїм рідним. Слова подяки , сказані дитиною, змушують зрозуміти чого її навчили, що вона отримала, чим з нею поділилися. Якщо замість вдячності діти знецінюють своїх батьків, вчителів, то вони нічого не навчаться, не зможуть перейняти досвід старших, і тому стають беззахисними перед небезпекою, саме цій мудрості вчать на Сході дітей. Коли людина знає і розуміє, кого і що має цінувати, тоді вона береже і захищає свої інтереси. Тоді в дитини формується поняття патріотизму через вдячність своїм батькам, своїм вчителям та іншим людям, які ведуть її по життю.
Завдання.
На уроці історії провести роботу з учнями, перед якими поставлено 2 завдання:
Отримані результати:
Перше завдання було виконано учнями не зразу, вони намагалися усвідомити, що вони дійсно мають подякувати близьким. У відповідях діти намагалися висловити свою любов, і вони зрозуміли, що це почуття дуже особисте, індивідуальне , і навіть, коли вони писали не самі, а з допомогою інших, вони все одно глибоко замислювалися над цим питанням.
Приклади робіт:
«Рома Д.
Я дякую своїм батькам за те що вони подарували мені життя завжди підтримують меня ну інколи я буваю егоістичним і впертим Я дякую своїм батькам за мудрість, тепло, підтримку, яких я іноді через свій підлітковий максималізм не помічаю»
«Неля М.
Я б хотіла подякувати своїм батькам за те, що я взагалі з'явилася в цьому світі .Я їм дуже вдячна за виховання, турботу, якою вони оточували мене в перебігу всього життя .Я вважаю себе розумною, самодостатньою особистістю і доброю, розуміючою дівчиною - це теж частка виховання, за що низький уклін мамі і татові»
Друге завдання, яке отримали діти на уроці історії України було виконане у вигляді есе. Учні справилися з цим завданням, беручи за приклад діяльність конкретної історичної особи, яку вони вважали патріотом в своєму розуміння. І саме відповідь на перше питання стала для них фундаментом, тому що вони бачили зв’язок між почуттям любові до батьківщини і відданості у вчинках відомих історичних постатей і своїм ставленням до своїх рідних.
Висновок: я вважаю, що такий аналітичний та діяльнісний підхід до виховання у дітей розуміння цінності сім'ї, через подяку близьким та на прикладах з життя видатних особистостей, формує патріотичне відношення у молоді до батьківщини, що призводить до захисту інтересів своєї країни, свого народу і своєї родини.