П. Глазовий «Неволя»
Мета: ознайомити учнів із творчістю П.Глазового, вчити визначати мораль байки, знаходити її в тексті; вдосконалювати навички виразного читання; розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас учнів, вміння висловлювати власні думки, робити висновки, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати увагу, уяву; формувати зацікавленість до читання.
Обладнання: мультимедійний комплект, мультимедійна вправа
https://learningapps.org/watch?v=pktni4m3c22,підручник Українська мова та читання. Частина 2 (автор О.Вашуленко,2021), матеріал для роботи у групах.
Хід уроку
Організація класу
Вправа «Подаруй усмішку»
Мотивація навчальної діяльності
– Від уроку я очікую…
– Однокласникам я бажаю…
Актуалізація опорних знань
*Гра «Дай правильну відповідь»
Діти обирають картки із запитаннями, намагаються дати правильну відповідь.
Казка- це…
Оповідання-це…
Міфи-…
Легенди…
Байки…
*Виконання мультимедійної вправи
https://learningapps.org/watch?v=pktni4m3c22
Повідомлення теми і мети уроку
-Який автор для вас ще не знайомий?
-Сьогодні ми дізнаємося про життєвий шлях Павла Глазового, ознайомимося із його байкою «Неволя»
Вивчення нового матеріалу
*Робота в групах
Опрацювання біографії, творчості, цікавих фактів життя письменника.
І група Біографія
Павло Прокопович Глазовий народився 30 серпня 1922 року в селі Новоскелюватка (нині Казанківського району, Миколаївської області) в сім’ї хлібороба.
Вчився у педагогічній школі на Дніпропетровщині. Після закінчення педагогічної школи у 1940 році був призваний служити в армії.
Після війни навчався в Криворізькому педагогічному інституті,а потім переїхав до столиці України.
ІІ група Творчість
Друкуватися почав з 1940 року. Пік популярності поета припав на 1980-ті.
1950 року закінчив філологічний факультет Київського педагогічного інституту імені О. М. Горького.
У 1950–1961 роках — заступник головного редактора журналу «Перець», згодом заступник головного редактора журналу «Мистецтво».
Найвідоміші збірки Павла Глазового – «Великі цяці», «Смійтесь,друзі,на здоров’я», «Посібник для всіх, кому любий сміх».
ІІІ група Цікаві факти про Глазового:
Його дитинство було складним, він пережив голодомор.
Ще у школі мріяв стати вчителем української мови. Але зміг лише 1 рік попрацювати вчителем молодших класів. Коли почалася Друга світова війна Павло був на фронті.
До останніх днів життя Остап Вишня та Павло Глазовий товаришували. Глазовий вважав його своїм учителем.
Літературна спадщина Глазового — 20 книжок сатири і гумору, 6 творів для дітей, поема «Слався, Вітчизно моя!».
Джерело: https://dovidka.biz.ua/pavlo-glazoviy-biografiya-skorocheno
*Презентація робіт
Робота над байкою «Неволя»
*Виразне читання байки вчителем
-Назвіть персонажів байки.
- Як ви вважаєте, чому автор вибрав саме цих пташок?
* Самостійне читання байки.
-У чому хотіла переконати солов’я ластівка?
-Вона це робила з добрих чи лихих міркувань?
-Що їй відповів соловей? Прочитайте.
*Виразне читання. Читання з другом. Читання за особами.
- У яких рядках зосереджено мораль байки? Прочитайте. Поясніть.
* Інсценування байки
Підсумок
Рефлексія
Самооцінювання
-Діти, проаналізуйте свою роботу на уроці та поставте відповідні позначки на шкалі успіху. ( шкала успіху на дошці.)
Домашнє завдання
Вивчити байку «Неволя» напам’ять.