Педагогічна ідея
Патріотичне виховання учнівської молоді з елементами використання інтернет сервісів на уроках захисту України
Останні три навчальні роки в Україні пройшли в особливих умовах пандемії та широкомасштабного вторгнення військ росії в Україну. Всі ми були змушені змінити нашу форму навчання з очної на дистанційну. Саме новітні технології нам допомогли продовжити освітній процес. Тому сучасний урок вже неможливо уявити без інтернет сервісів.
В сучасних умовах реформування шкільної системи освіти постає необхідність у модернізації змісту освіти спрямованого на комп’ютеризацію навчального процесу. Оснащення кабінету сучасним мультимедійним устаткуванням створює основу для використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі. Сучасні інформаційні системи дозволяють швидко та оперативно віднаходити необхідні навчально - довідкові відомості. Новітні інформаційні технології дають можливість підвищити ефективність уроку захисту України, створити такі умови, за яких усі учні залучаються до активної творчої навчальної діяльності, процесу самонавчання, учаться співпрацювати, критично мислити, аналізувати, висловлювати й відстоювати власні думки та ідеї.
Моєю метою є зробити свої уроки цікавими, змістовними, нестандартними і водночас простими для розуміння учнями, аби навчальний матеріал засвоювався повністю, використовуючи смартфони, комп’ютери не для шкоди інтелекту учнів, а для їх розвитку.
Провідною педагогічною ідеєю є вчити учнів виявляти та використовувати можливості соціальних освітніх мереж для підвищення якості навчання та розвитку інформаційної компетентності.
Перевірка знань стала для дітей не стресом, а можливістю проявити себе, свої знання, відчувати себе комфортно. Це стосується і вчителя: більше не потрібно витрачати багато часу та грошей на друкування самостійних, контрольних, узагальнюючих робіт. Зникає потреба кожного року друкувати нові завдання, бо інтернет сервіси дають змогу редагувати та змінювати завдання.
Тому я ставлю перед собою такі завдання:
У результаті впровадження моєї педагогічної ідеї час виконання узагальнюючої роботи зменшується, всі учні в рівних умовах, не виникає проблеми в учнів «Я не встиг(ла) виконати останнє питання і т.д.», залишається більше часу на уроці одразу зробити роботу над помилками, виявити прогалини в засвоєні матеріалу, зробити чіткий підсумок теми і уроку, виставити підсумкові оцінки.
Інтернет сервіси можна використовувати не лише для уроків узагальнення, а і на кожному уроці у процесі актуалізації знань, на початку уроку, та перевірки засвоєного матеріалу, в кінці уроку.
Мета кожного вчителя зробити освітній процес цікавим, яскравим, насиченим, якісним і доступним для учнів. Широкі можливості для цього дають нові технології, комп’ютеризація, використання Інтернет-сервісів. Тривалий термін роботи з різними інтеренет сервісами довів про доцільність їх використання у навчальному процесі. Створення власних вправ, завдань, робіт вчителем та залучення учнів до цього виду діяльності доводить про співпрацю вчителя з учнем для досягнення головної цілі – засвоєння матеріалу, вмінню застосовувати його на практиці.
На мою думку, вчителі повинні осучаснювати свої уроки, і дотримуватися певних порад, рекомендацій, які я розробив для себе, щодо використання Інтернет-сервісів, на уроках захисту України: