Педагогічна рада на тему“НУШ як педагогіка партнерства. Формування освітнього простору Нової української школи шляхом організації взаємодії педколективу та батьків”
“НУШ як педагогіка партнерства. Формування освітнього простору Нової української школи шляхом організації взаємодії педколективу та батьків” Педагогічна рада
“НУШ як педагогіка партнерства. Формування освітнього простору Нової української школи шляхом організації взаємодії педколективу та батьків” Педагогічна рада Заступник директора з НВР Лукаш С.В.
Номер слайду 2
Педагогіка партнерства, орієнтація на учня, виховання на цінностях - саме ці складові концепції Нової української школи спрямовані на те, щоб побудувати довіру між школою, дітьми, батьками та суспільством. П.Хобзей
Номер слайду 3
Місія нової української школи – допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства усіх учасників освітнього процесу: учителів, учнів і батьків
Номер слайду 4
Засади педагогіки партнерства - спілкування, взаємодія, співпраця між учителем, учнем і батьками; - учні, батьки і вчителі об'єднанні спільними цілями, рівноправні учасники освітнього процесу, відповідальні за результат; - школа має ініціювати нове ґрунтовне залучення родини у побудові освітньої траєкторії дитини; - діалог і багатостороння комунікація між учнями, учителями й батьками замінить односторонню авторитарну комунікацію “учитель-учень”;
Номер слайду 5
Педагогіка партнерства Основні принципи цього підходу: повага до особистості; доброзичливість і позитивне ставлення; довіра у відносинах та стосунках; діалог-взаємодія-взаємоповага; розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв`язків); принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов`язань, обов`язковість виконання домовленостей)
Номер слайду 6
Педагогіка партнерства В підґрунті педагогіки партнерства – спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками. Учитель має бути другом, а родина залучена до побудови освітньої траекторії дитини.
Номер слайду 7
Педагогіка партнерства За педагогікою партнерства учень – добровільний і зацікавлений соратник, однодумець, рівноправний учасник освітнього процесу, турботливий і відповідальний за його результати.
Номер слайду 8
Педагогіка партнерства Вчитель + учень + батьки = школа
Номер слайду 9
Нові ролі педагога роль фасилітатора (від англ. facilitate – полегшувати, сприяти), той, хто підтримує дитину в її навчальній діяльності через педагогічну взаємодію, допомагає, надихає; роль тьютора (від англ. tutor — учитель), той, хто індивідуально працює з інтересом дитини – виявляє освітні запити, проектує освітню діяльність, організує рефлексію, проектує наступні кроки в освіті.
Номер слайду 10
Основні принципи педагогіки співробітництва зміна стосунків з учнями, заснованих на увазі вчителя до учнів, залучення дітей до навчання, налаштування їх на успіх, постійний рух уперед; діалог, взаємодовіра, вільний вибір у процесі навчання; необхідність самоаналізу та самооцінювання; активна співпраця з батьками дітей; співробітництво та взаємодія всіх вчителів. позитивно вплинуть на шкільне освітнє середовище
Номер слайду 11
Взаємодія між учителем та батьками в рамках педагогіки партнерства включає такі елементи: Постійну комунікацію, яка дозволяє оперативно реагувати на будь-які зміни та проблеми (створення чатів чи груп у соціальних мережах та месенджерах, проведення відеобесід). Неформальне спілкування (спільне святкування визначних подій та свят, які мають важливе значення для життя дітей та школи). Усебічну допомогу й участь батьків у організації та проведенні свят, тематичних та позашкільних заходів. Участь батьків у навчальному житті своїх дітей (добровільна допомога під час створення навчальних матеріалів та формування освітнього середовища, обмін життєвим та професійним досвідом).
Номер слайду 12
Як же школі й батькам працювати разом розвиваючи партнерство? Є два суттєві шляхи успішної співпраці: це постійне, чітке, двостороннє спілкування; різні способи залучення батьків до освітнього процесу.
Номер слайду 13
Ефективні форми налагодження партнерських взаємин Навчальний тренінг – це форма активної взаємодії педагога та батьків, завдяки якій учасники отримують нові корисні знання та формують позитивний досвід вирішення нагальних проблем. Він ґрунтується на постійній взаємодії учасників задля пошуку відповідей на важливі запитання. Крім того, тренінги базуються на принципах рівноправності та партнерства, що дозволяє краще розвивати педагогічні можливості батьків. Педагогічний практикум – це спосіб розвитку педагогічного мислення у батьків, під час якого можна ознайомитися з найбільш ефективними стратегіями розв’язання навчальних та педагогічних ситуацій. Наприклад, учасники мають змоделювати конфліктну ситуацію (яка може відбутися у реальному житті) та знайти способи її вирішення. Водночас кожен учасник має висловити власне бачення суті проблеми. Круглий стіл – обговорення, яке проводиться з метою обміну думками задля вирішення конкретних проблем. Завдяки таким зустрічам можна краще зрозуміти позиції одне одного, детально розглянути нагальні проблеми, висловити власні зауваження та аргументи.
Номер слайду 14
Ефективні форми налагодження партнерських взаємин Ділова гра – форма спільної роботи вчителя та батьків, коли учасники, виконуючи певні ролі, спільно знаходять оптимальні варіанти вирішення проблемної ситуації. Вона може бути організована у змагальній формі, але не має створювати атмосферу протистояння. Такі ігри формують позитивний досвід вирішення реальних проблем у різних ситуаціях. Дискусія – традиційна, але дієва форма взаємодії з батьками, коли всі учасники активно висловлюють свою позицію щодо проблемного питання, аргументовано її відстоюють, конструктивно критикують думки колег та спільними зусиллями знаходять компромісні варіанти вирішення питань. Під час таких обговорень усі присутні можуть знайти спільну мову. Індивідуальні зустрічі дозволяють обговорити важливі питання, які стосуються життя та навчання кожної дитини. Це дає можливість предметно вивчити успішність учня, оцінити його успіхи та визначити проблемні точки у навчальному процесі. Можна додатково створити спеціальний розклад у чаті класу чи використайте хмарні сервіси.
Номер слайду 15
Батьки як помічники вчителя Роль батьків як волонтерів є найбільш звичною у наш час – час, коли не вистачає ресурсів, особливо фінансових і матеріальних. Керівники шкіл і вчителі вже звикли, що батьки допомагають у проведенні ремонту класних приміщень, придбанні необхідних матеріалів тощо. Проте, батьки можуть надавати й іншу, не менш цінну допомогу в усіх аспектах шкільного життя, як наприклад: Помічник учителя у роботі з дітьми – батьки або інші члени родини можуть допомагати вчителю в організації та проведенні навчальних занять, підготовці навчальних матеріалів. Помічник учителя у роботі з іншими батьками – допомогає вчителю у контактуванні з іншими батьками. Коли у класі є додаткова доросла людина, у вчителя збільшуються можливості організації роботи в малих групах. Помічник учителя може допомогти у різних видах діяльності – читати книгу, слухати розповіді дітей, допомагати дітям виконувати мистецькі роботи. Дітям дуже подобається бачити власних батьків у ролі вчителів, а для інших дітей – це ще один приклад моделі поведінки дорослих людей. Можна також запросити до співпраці інших членів родини – бабусь та дідусів, які часто із задоволенням візьмуть участь у цьому процесі.
Номер слайду 16
Результатом співпраці класного керівника, батьків та учня повинен стати випускник Нової української школи вміння співіснувати з іншими людьми; допомагати одне одному; дбати про імідж класу, школи, а не лише про свій; ставити спільні завдання і піклуватись про успішне їх вирішення, мати чітку особисту позицію
Номер слайду 17
«Якщо вчитель став другом дитини, якщо ця дружба осяяна благородним захопленням, поривом до чогось світлого, розумного, у серці дитини ніколи не з'явиться зло» Василь Сухомлинський