Педагогічна технологія "Щоденні 3": нестандартні завдання для формування математичної компетентності другокласників"

Про матеріал
Дана робота містить інформаційний, методичний та дидактичний матеріал до уроків математики у 2-му класі. У посібнику подано зразки ігор та вправ, які допоможуть учителю реалізувати педагогічну технологію «Щоденні 3» у цікавішому і нестандартному форматі, урізноманітнити уроки математики. Використання представлених матеріалів сприятиме формуванню ключових компетентностей школярів, розвитку критичного мислення, креативності та вмінь учнів орієнтуватися в інформаційному просторі, аналізувати, порівнювати, синтезувати, робити свідомий вибір, ухвалювати рішення та обґрунтовувати його.
Перегляд файлу

 

Малинський ліцей №2

Малинської міської ради

 

 Дидактичний посібник 

«Педагогічна технологія «Щоденні 3»:  нестандартні завдання для формування  математичної компетентності другокласників»

image 

 

 

 

 

 

Малин -2022

 

Підстава для видання матеріалів:

 

Укладач: Данюк І.М., учитель початкових класів Малинського ліцею №2 Малинської міської ради

 

Рецензент: Єнько Н.М., учитель-методист Малинського ліцею №2 Малинської міської ради

 

 

Анотація:

   Дана робота містить інформаційний, методичний та дидактичний матеріал до уроків математики у 2-му класі.

   У посібнику подано зразки ігор та вправ, які допоможуть учителю реалізувати педагогічну технологію «Щоденні 3» у цікавішому і нестандартному  форматі, урізноманітнити уроки математики. Використання представлених матеріалів сприятиме формуванню ключових компетентностей школярів, розвитку критичного мислення, креативності та вмінь учнів орієнтуватися в інформаційному просторі, аналізувати, порівнювати, синтезувати, робити свідомий вибір, ухвалювати рішення та обґрунтовувати його.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст

1.     ВСТУП…………………………………………………………………………4

2.     ОСНОВНА ЧАСТИНА

РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ  ВИКОРИСТАННЯ ПЕДАГОГІЧНО\

ТЕХНОЛОГІЇ «ЩОДЕННІ 3»………………………………………………….5

1.1.             Особливості використання педагогічної технології

       «Щоденні 3»………………………………………………………………….5

1.2.             Правила роботи під час «Щоденні 3»……………………………………..6

1.3.             Структура уроку математики з використанням технології 

          «Щоденні 3»………………………………………………………………….9 1.4. Зразки правил роботи над «Щоденні 3»……………………………………9

        РОЗДІЛ 2. ПРИКЛАДИ ЗАВДАНЬ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ

ТЕХНОЛОГІЇ «ЩОДЕННІ 3» НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ У 2 КЛАСІ

НУШ………………………………………………………………………….12

2.1.        Тема 1. Нумерація чисел першої сотні. Математичні вирази.

Рівності……………………………………………………………...12

2.2.        Тема 2. Додавання і віднімання чисел у межах 100 без переходу через розряд…………………………………………………………16

2.3.        Тема 3. Додання й віднімання чисел у межах 20 з переходом через розряд. Розв’язування простих задач різних типів……………….19

2.4.        Тема 4. Усне додавання і віднімання з чисел у межах 100 з переходом через розряд…………………………………………….22

2.5.        Тема 5. Арифметичні дії множення і ділення. Табличне множення і ділення……………………………………………………………...24

3.     ВИСНОВКИ……………………………………………………………28

4.     ДОДАТКИ……………………………………………………………...29

5.     СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ…………………………36

 

 

 

 

 

Вступ             У сучасних умовах ефективність початкової освіти пов’язують з реалізацією компетентнісного підходу. Компетентнісні результати навчання учнів початкової школи визначено у Державному стандарті початкової освіти (2018), Типовій освітній програмі для закладів загальної середньої освіти, розробленій під керівництвом О.Я.Савченко, Типовій освітній програмі початкової освіти, розробленій під керівництвом Р.Б.Шияна.

   Поміж ключових компетентностей, що має опанувати молодший школяр, виокремлено  математичну компетентність, яку визначають як особистісне  утворення, що характеризує здатність актуалізувати та застосувати  математичний досвід  у практичних, навчальних і життєвих ситуаціях. Для формування математичних компетентностей потрібні: здатність творчо мислити, послідовно міркувати та презентувати свої ідеї, уміти працювати в команді, ефективно застосовувати свої знання в житті.

     Досягнення  позитивного та якісного результату стимулює вчителів до використання  на уроках математики та в позаурочний час  діяльнісної технології «Щоденні 3» (Daily 3). Організаційна система Daily 3 передбачає різні види діяльності (математика самостійно, математика з другом, математика письмово) та сприяє активізації  навчальної діяльності школярів, підвищенню їхньої мотивації до самостійної роботи. 

   Завдання «Математика самостійно» спрямовані на закріплення  вивчених математичних понять і засновані на діяльності з маніпулятивними предметами. Ця діяльність залучає дітей до математичних ігор, а також спонукає використовувати інструменти для лічби чи ігрові матеріали.

   Завдання «Математика з другом» допоможуть не лише відпрацювати математичні навички, але й навчать учнів співпрацювати один з одним.

    Завдання «Математика письмово» зорієнтовані на вдосконаленні умінь і навичок самостійно розв’язувати задачі різних типів, обчислювати вирази, виконувати перетворення, конструювати, моделювати й креслити математичні фігури.

   Представлений посібник- добірка математичних ігор, цікавих завдань та головоломок. 

   

image

 

image              І. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ  ВИКОРИСТАННЯ     

               ПЕДАГОГІЧНО\ ТЕХНОЛОГІЇ «ЩОДЕННІ 3»

1.1 Особливості використання   педагогічної технології  «Щоденні 3»

   «Щоденні 3»- педагогічна технологія навчання математики, яку розробили Гейл Боші та Джоан Мозер. Ця діяльність залучає дітей до математичних ігор, як самостійних, так із партнерами, а також спонукає брати участь у діяльності та розв’язуванні проблем, використовуючи інструменти для лічби чи ігрові матеріали. На початку нового математичного блоку ця діяльність здебільшого охоплює перегляд попередньої практики навчання. Це дає змогу учням продовжувати вивчення викладеного матеріалу  та допомагає їм бачити, що ми не забуваємо попередній матеріал тільки тому, що почали вивчати нову тему.

    Мета цієї технології: зацікавити учнів, зробити навчання математики цікавішим, доступнішим для них. Одна з головних умов- це надання можливості учневі самостійно обирати певний вид завдань. Свобода вибору завжди подобається дітям, адже кому захочеться виконувати завдання, нав’язані кимось?   А ще дітям імпонує те, що вони можуть контролювати своє навчання. Це навчає самостійності в діях, наполегливості та відповідальності  за отриманий результат. Кожен вид діяльності виконують протягом 20 хвилин: математика самостійно, математика з другом,  математика письмово. 

    Під час роботи має бути умовний сигнал, за яким учні починають та закінчують свою роботу. Це може бути дзвіночок, мелодія, рядочок віршика, тощо. Якщо ви придумаєте умовний сигнал разом із дітьми – це буде ще цікавіше. Ця робота дуже захоплює школярів. Вона розвиває швидкість та логічність мислення, маніпулятивні навички. Учитель має звертати увагу на те, які саме ігри найбільше подобаються учням, і вже під їхні вподобання обирати та готувати наступні завдання.   Для введення «Математика самостійно» вчитель мусить змоделювати та провести підготовчу роботу  за певними кроками:

image

image

                1.2.            Правила роботи під час «Щоденні 3»

     Існує важливе правило для всіх щоденних видів діяльності: завдання, які виконують діти самостійно, мають бути для них знайомими. Тільки так діти зможуть утримувати увагу тривалий час. Мають бути правила, яких діти дотримуватимуться під час математики для себе. Вони розміщені у полі зору школярів. Важливо, щоб ці правила були складені самими дітьми спільно з учителем. У нашому класі такі:

Математика самостійно:

1.                 imageЯ обираю завдання для роботи.

2.                 Починаю працювати.

3.                 Під час роботи залишаюсь на одному місці.

4.                 Працюю увесь відведений час.

5.                 Дотримуюсь правил поведінки.

6.                 Працюю у тиші.

7.                 Складаю матеріали  або ігри у відведене місце.

       Під час діяльності учнів учитель не залишається осторонь, а працює з дітьми, які потребують допомоги. Він може працювати з окремими учнями або групою дітей.     Це час, коли діти можуть поліпшити свої знання з математики. Зазвичай – це математичні ігри. Під час ігор діти можуть використовувати будь-які матеріали у класі  для розв’язування  обраних завдань.

 

imageimageНастільні    ігри                                                                                    Танграм     

                                        

 

 

                                                                

imageimageМатематичні розмальовки   

 

 

Математика письмово

imageЦе час, коли учні виконують математичні завдання письмово. Учитель готує необхідні завдання. Математика письмово дає змогу відпрацьовувати вміння самостійно, зосереджено та наполегливо працювати. Цей вид діяльності потребує певних правил:

1.     Розпочинаю працювати одразу.

2.     Під час роботи залишаюсь на одному місці.

3.     Працюю увесь відведений час.

4.     Дотримуюсь правил поведінки.

5.     Працюю у тиші.

Математика з другом.

 

image        Цю діяльність уводять лише після того, які діти опанували дві попередні. Важливим є уміння обирати партнера. До правил можна додати «Камінь, ножиці, папір» для визначення правил роботи в парі з другом.

       Для «Щоденні 3»  у класі можна облаштувати спеціальний куточок, де будуть розміщені назви діяльностей  та назви математичних ігор та вправ, аби учням було легше здійснювати вибір.

   У Вашингтоні на Конференції з питань організації розвитку

навичок читання Реджі Рутман  говорила про концепцію «80\20».  Раніше 80%  часу вчителя припадає на пояснення матеріалу,  близько 20%-  на тренувальні прави.  Рутман  заперечила цю концепцію і довела, що для ефективнішого навчання потрібно зробити навпаки, тобто 20% - на пояснення, 80% учнівського часу має припадати на закріплення умінь та навичок.

    Правильно налаштована робота за ротаційними моделями  сприяє вихованню відповідальної класної спільноти, коли кожний відповідає за себе і за інших, на відміну  від тотального контролю вчителя.

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3. Структура уроку математики з використанням технології «Щоденні 3»

Час             Етап уроку

Зміст етапів

1 хв.

Організаційний момент. 

Налаштування учнів на позитивну та уважну роботу під час уроку.

2-3 хв.

Повідомлення теми, мети уроку, мотивація навчальної діяльності

Учитель ознайомлює з темою  та метою уроку. Пояснює,

 що і навіщо вони вивчають.

5-6 хв.

Сприймання і первинне усвідомлення нового матеріалу

Учитель пояснює нову тему.

До 15 хв.

Узагальнення і систематизація знань.

Практична робота учнів.

Учитель називає імена учнів, з якими буде працювати в малій групі. Решта обирають одну з діяльностей - математика письмово або математика самостійно.

7-8 хв

Підбиття підсумків уроку. 

Усі збираються й обговорюють, що вдалося, а що-ні.  Діти можуть оцінити свою роботу.

 

                  

1.4.   Зразки правил роботи над «Щоденні 3»

  Учителю важливо побудувати роботу над «Щоденними 3» таким чином, щоб учні самостійно склали правила роботи. Для цього можна використати різні картки: «Продовж правило», «Розмісти правила у правильній послідовності», «Знайди похибку», «Розшифруй піктограму». Ось зразки карток, якими користуюсь я:

image

 

image            2. Залишаюсь на                      

           4. Дотримуюсь                                  

 

 

 

 

 

 

 

image

ІІ. Приклади завдань для реалізації педагогічної технології

 «Щоденні 3» на уроках математики у 2 клас

Тема 1.Нумерація чисел першої сотні. Математичні вирази. Рівності. 

Математика самостійно

       Учень самостійно обирає види математичної активності, з якими він має бажання працювати: настільні ігри, робота з геометричним матеріалом, танграми, логічні завдання та інші. Ця діяльність здебільшого охоплює перегляд попередньої практики навчання та дозволяє учням, продовжувати вивчення викладеного матеріалу, а також допомагає їм бачити, що ми не забуваємо попередній матеріал тільки тому, що розпочали вивчати нову тему.  Вправа 1. «Шифрування»

Капітан корабля отримав шифрування. Допоможи йому розшифрувати його:

А

Б

В

Г

Г

Д

Е

Є

Ж

З

И

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

І

Ї

Й

К

Л

М

Н

О

П

Р

С

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

Т

У

Ф

Х

Ц

Ч

Ш

Щ

Ь

Ю

Я

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

1.Як називається корабель?

10-7

37-30

20+2

27-20

17-1

14+1

10-9

3

 

 

 

 

 

 

В 

 

 

 

 

 

 

2.     Що  допомагає пливти вітрильнику?

13-10

10+2

20+3

17-10

22-1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.     Як  називається пристрій для кермування кораблем?

20+9

20+3

25-1

11+10

63-60

11-10

10+6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.     Вправа 2. «Перетвори рівності». Знайди неправильні рівності. Перетвори їх на правильні.

16+10=36          10=20-10         17+12=29

50-20=70            45=30+5           65-33=32

80+10=100           29-9=21          72+2=70

3.     Робота з картками:

1.     Виконай за зразком:

5   дес.3 од.=53                          3 дес.=                               7 дес. 1 од.=

7 дес. 4 од.=                              5 од.=                                6 дес.8 од.=

6   дес.9 од.=                               3 дес.1 од.=                       5 дес.= 5 дес.4 од.=                                9 дес.7 од.=                       5 дес.5 од.=

2.     Встав пропущені числа:

10 ,      ,         ,   13,      ,    ,      16,     ,       ,      ,     ,           22.

3.     Запиши числа 4, 7, 13,2, 19, 22,20, 16 від найменшого до найбільшого.

Математика письмово

Це час, коли учні виконують математичні завдання письмово. Учитель готує необхідні завдання. Вони можуть стосуватися вивченої на уроці теми, і тем, що вивчалися раніше. Математика письмово дає змогу відпрацьовувати вміння самостійно, зосереджено та наполегливо працювати. Математика письмова, як інші види діяльності, потребує певних правил, за якими працюватимуть діти. Такі правила варто виробити спільно з дітьми як «Я-схема»:

1.   Розпочинаю працювати одразу.

2.   Під час роботи залишаюсь на одному місці.

3.   Працюю увесь відведений час.

4.   Дотримуюсь правил поведінки.

5.   Працюю у тиші. Завдання 1: Порівняй:

15-1      16              20-1      18+1                   15 кг- 1 кг          13 кг 17+1      18             14+1      15-1                     19 кг+1 кг         20 кг Завдання 2. 

Заповни пропуски та розв’яжи задачу:

До магазину привезли ____кавунів і _____динь. На скільки динь_____ ніж каунів?

Завдання 3: Постав два запитання до умови задачі  та розв’яжи її.

Василь у пятницю прочитав  10 сторінок книжки, а в суботу -12. Скільки? На скільки?

Завдання 4:

Обчисли зручним для тебе способом:

3+5+7=           8+6+2=

1+8+9=           4+8+6=

Вправа 5. «Обчисли». Обчисли вирази з від’ємником 6

 

23+6

6-6

9-6

36-6

28-6

50+6

20+6

86-80

45-5

58-6

6+10

16-6

78-6

44+6

26-6

76-6

36-6

6-0

6+12

12+6

 

6.   Картки:

image

 

Математика з другом

Цю діяльність вводять лише тоді, коли діти опанували математику самостійно та математику письмово. Важливим є вміння обрати партнера для діяльності. До правил можна додати «Камінь, ножиці, папір» для визначення правил роботи в парі з другом (або будь-яку іншу гру). У процесі цієї роботи учні працюють у парі, виконуючи різні завдання, які готує для них учитель, відпрацьовуючи математичні навички.

1.     Гра «Порівняй»

Один з учнів розкладає картки з числами  і пропонує другові визначити, яке з чисел найбільше або найменше. Інший учень повинен поряд покласти картку, що означає , на скільки число більше чи менше.  Потім гравці міняються ролями. 

2.     Гра «Кращий обчислювач»

У кожного гравця є кубик з числами. Гравці по черзі кидають кубик, називають число, яке випало, додають до суми попередніх  і повідомляють результат. Виграє учень, який перший отримає визначену для виграшу кількість балів. 

3.     Вправа «Портрет числа»

Охарактеризуйте числа 25, 37, 41, 84, 98 за планом:

1)    Одноцифрове чи двоцифрове

2)    Що означає кожна цифра

3)    Подати число у сумі розрядних доданків 4)Назвати попереднє і наступне число

5) Способи одержання числа.

 

4.     Вправа «Хто швидше»

Позмагатися з другом, хто швидше утворить усі можливі двоцифрові числа за допомогою поданих:

 

 image image image image

 

5.     Гра «Змагаємося  на час».

79-70=

8+12=

59-25=

69-25=

44+12=

28+40=

97-17=

96-16=

17-2=

33+33=

42+3=

43+2=

90+3=

46-6=

2+18=

17+3=

23-1-=

2+14=

3+17=

4+16=

87-6=

12+63=

90-20=

5+15=

58-32=

27-24=

58-50=

78-8=

60+4

17+12=

4+16=

50+7=

Прикладів за 1 хвилину:

 

 

 

6.     Математичні головоломки та пазли. Складаю самостійно або користуюся готовими на сайті «Розвиток дитини»[5].  

image

2.2. Тема 2. Додавання і віднімання чисел у межах 100 без переходу через розряд.

Математика самостійно.

1.        Вправа «Магічні квадрати».

Обчисли відсутні числа та запиши їх у порожніх клітинках. (Числа в квадратах утворюють однакові суми у всіх рядках, стовпчиках та діагоналях).

 

 

 

6

 

5

 

  4

 

2

 

8

 

6

 

5

 

4

 

2

 

  1

 

5

 

4

 

 

 

7

2.        Вправа «Арифметичний лабіринт»

Починаючи від стрілочки «вхід» обчисли вирази, що містяться у клітинках, та зафарбуй з них ті, у яких сума або різниця дорівнює 20

15+9

14+0

12+4

43-3

17+12

80-20

15+5

21-1

12+8

57-7

22+22

94-11

50+9

44-4

4+16

34-14

38+1

9+11

14-4

16+32

56+12

47-3

29-13

1+19

20+20

29-4

26-6

27-2

32-2

11+11

15+12

73-12

10+10

44+44

11+9

20-0

12+16

15-5

70-40

30+30

84-4

24-4

15+0

10+10

90-10

22-2

60-40

19+1

25-5

45-25

22-2

32+17

24-4

84-21

44+45

20-1

11+5

17-12

62+15

54-12

77-70

22-2

13+7

20+0

19+1

18+2

17+3

16+4

15+5

83+11

29-15

8+12

90-60

39-16

33-23

18+1

95-5

14+6

66-22

72+13

28-8

54+12

96-33

57+0

67-15

16-1

7+13

56-41

48-34

33-13

77-11

54-12

88-44

23+10

47-33

30-10

6+14

32-12

25-5

 

3.        Робота на картках:

Знайде зменшуване. Знайди від’ємник.

  - 6= 12

   -17=3

   12-    =6

   -8=10

    -7=12

   13-    =7

   -11=3

    -2=9

   13-    =9

   -6=3

    -3=12

    14-    =7

   -4=13

    -5=12

    14-    = 9

   -5=12

    -2=11

    15-    =6

   -9=4

    -5=13

     16-   =12

   -8=5

     -6=5

     18-   =9

 

Математика з другом

1.     Гра «Числа однієї родини»

Кожен учень утворює свою картку. Одночасно починають виконувати завдання: із чисел, що на картці, укладають усі можливі приклади на додавання і віднімання. Наприклад, із чисел 80, 86 і 6 утворюють приклади: 80+6=86   6+80=86, 86-6=80, 8680=6. Премежцем стає учень, який виконав завдання швидше і правильно.

image

2.     Математична гра «Звари борщ».

image 

Математика письмово

1.     Прочитай текст. Про що дізнаєшся, обчисливши значення поданих виразів?

Наталочка намалювала 10     image     та   3 image.

 

10+3

 

10-7

 

10-3

 

 

10+7

 

7+3

 

10+7+3

2.     З’ясуй, які числа сховалися за смайликами:

34+   image       =54

74- image = 50

image         +14=28

   image +25=45

image    +33=45

68-  image     =54

12+ image    =86

50+ image     =67

 image   -30=42

 

3.Склади задачі за коротким записом  та розв’яжи їх.

image 

3.     Головоломки: перестав 1 сірник, щоб рівність стала правильною.[6]

            image               image 

Прибери 2 сірники, щоб рівність стала правильною.

 

4.     Розглянь діаграму про читання книжок дітьми 2 класу під час канікул . Дай відповіді на питання.

Надія 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Олег

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жанна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сергій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діана

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Катерина

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1)На скільки менше книжок прочитала Катерина, ніж Діана?________________

2)На скільки більше книжок прочитала Діана, ніж

Сергій?____________________

3)На скільки менше прочитала Жанна, ніж Сергій?

 

 

 

2.3. Тема 3. Додання й віднімання чисел у межах 20 з переходом через розряд. Розв’язування простих задач різних типів.

Математика самостійно.

1.    Визнач порядок дій, щоб рівність була правильною. За потреби постав дужки.

17-3+7=21

18-6+2=10

12+7-3=16

12-6+8=14

9+5-3=11

11-3+5=3

19-7-3=9

14-7+5=12

8+9-4=13

13-5+8=16

14+3-9=8

6+2+9=17

2.    Склади задачі та розв’яжи їх:

 

image 

 

3.    Заповни таблицю:

-

9

8

7

6

5

4

3

2

18

 

 

 

 

 

 

 

 

17

 

 

 

 

 

 

 

 

16

 

 

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.    «Склади бджолу»

imageМатематика для себе передбачає використання геометричних фігур, танграмів, геобордів, гральних кубиків та інших інструментів.

  Діти з геометричного матеріалу  складають бджолу, квітку, будиночок або щось інше. За 5-10 хвилин об’єкти будуть готові, проте в більшості вони будуть різними. 

Математика письмово

1.     Запиши вирази у порядку зростання їхніх значень

9+5

7=4

6+6

10+8

8+7

7+9

4+9

8+11

9+8

2.     Розглянь таблицю. Дай відповіді на питання:

Ім’я 

Прочитали книжок

Сергій 

5

Дарина

8

Марія

7

Микола

6

1.Скільки книжок прочитали дівчатка?

2.Скільки книжок прочитали хлопці?

3.     На  скільки більше книжок прочитали дівчата, ніж хлопці?

3.     Знайди і виправ помилки:

9+3=13

3+8=12

12-7=9

8+5=13

7+8=15

2+9=11

7+4=12

15-9=7

5+7=14

6+6=14

17-10=27

14-6=8

4.     Вправа «Зміни задачу»

ØУ будинку 9 вікон і 6 дверей. Скільки разом вікон і дверей у будинку?

Зміни питання задачі так, щоб вона розв’язувалась дією віднімання.

ØНа першому кущі розквітло 11 троянд, а на другому- на 4 менше.  Скільки троянд розквітло на другому кущі?  Зміни в умові одне слово так, що відповідь стала більшою.

ØУ класі 7 дітей відвідують музичний гурток, 8- художній, 4 – спортивний.  Скільки дітей відвідують гуртки? Зміни другий доданок так, щоб сума стала меншою на 2.

ØКоли з автобуса вийшло 12 пасажирів, у ньому залишилося 13. Скільки пасажирів було спочатку? Зміни числот 13 так, щоб відповідь стала меншою на

 

Математика з другом

 

1. Гра «Ключ до скарбів»

Матеріал до гри: дві скриньки зі скарбами-мушлями, різнокольоровими камінцями, штучними коралами та перлами, монетами, набори завдань

Щоб відкрити скриньку, гравцям доведеться  виконати низку завдань  і знайти цифру коду  до кожної скриньки.Завдання можна написати на окремому аркуші.

Перша цифра коду- сума двох чисел, перше з яких менше від 13, але більше за 10, а друге – це число , що менше 6, але більше за 4. _____+_____=

Друга цифра коду- результат віднімання двох чисел, перше з яких менше, ніж 19, але більше за 17. Друге число менше, ніж 6, але більше за 4. ________-________=

Третя     цифра         коду-           другий        доданок      у        сумі,  що дорівнює 7, де перший доданок дорівнює 3.

Відповідь: шуканий код 15134

 

2. Вправа «Сума 50»

Рухайтесь у напрямках, що їх вказують стрілки, і пересувайтесь від квадратика до квадратика, додаючи числа.

-         Знайдіть шлях, що дасть суму 50. 

-         Повз яку кількість квадратиків пролягає цей шлях?

-         Знайдіть іще один шлях. Повз яку кількість квадратиків пролягає цей шлях?

image

                                                                                               50 

3.       Добери такі значення змінної а , щоб справдилася нерівність:

67-а     45, а= ____      а=_____

4.       Установи послідовність дій у виразі . Обчисли його значення по діях.

70-(40+27)+29=

1)

2)

3)

3.4. Тема 4. Усне додавання і віднімання з чисел у межах 100                              з переходом через розряд.

Математика самостійно.

1.     Випиши вирази, значення яких менше від 60.

 

45-30+24

99-43+21

34+(28-19)

12+56-36

17+(56+5)

52-9+13

12-7+49

22+(84-25)

47-(29+18)

78+19-27

97-(16+36)

25+8+12

89-46+24

63-27+34

80-36+9

2.     Виконай обчислення:

 

imageimageМатематика письмово Вправа 4. 

14+28=_+19

_-46=12+39

27+19=_-34

34+17=15+_

50-12=62-_

86-38=48-_

25+_=13+33

38+45= 54+_

14+17=50-_

74-25=84-_

32- _=44-35

55+25=100-_

78+19=56+_

46-39=17+_

18+_=60-22

Вправа 2. «Комп’ютер у голові»

Обчисли перший приклад. А потім швидко обчисли результати решти прикладів.

19+31

(19+31)-25

(19+48)+31

100- (19+31)

(19+(31+27)

19+10+31+22

 

Вправа 3. Склади задачу за виразом:

17+(17-30)                        (40-5)+6

25+(25+4)                       (70+4)-8

62+18-20                         20-(15-5)

Математика з другом Вправа 1.

Запиши вираз і обчисли його значення :

До суми чисел 28і 15 додати різницю чисел 50 і 6.

До суми чисел 26 і 37 додати різницю чисел 60 і 33.

Вправа 2. Задачі.

У шкільному гардеробі 25 курток і 9 пальто. 14 дітей одягнулися і пішли додому. Яка кількість верхнього одягу залишилася в гардеробі?

Вправа 3. Розстав дужки так, щоб рівності стали правильними:

30-12+8=10                   70-15-5=                         40+50-2=88

46-8+10=48                    57-29-19=                         63-8-5=60

Вправа 4. До кожної рівності на додавання склади по 2 рівності на віднімання:

55+15=                                   38+16=

44+16=                                    32+18=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.5. Тема 5. Арифметичні дії множення і ділення. Табличне множення і ділення.

Математика самостійно.

1.Вправа «Заплутана таблиця множення

Заповни всі клітинки, помножуючи відповідні числа.

 

5

8

6

10

3

9

2

7

4

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Розмальовка «Вчимо таблицю множення на 2». Розмалюй лише ті клітинки,  числа яких діляться на 2- отримай пінгвіна.

21

7

5

9

3

13

11

99

67

75

23

15

77

45

37

11

9

7

3

1

23

9

11

91

17

15

23

21

33

35

65

67

23

81

13

9

11

3

5

9

19

33

59

95

11

1

3

13

12

14

10

6

27

29

31

59

45

9

5

1

25

23

21

37

39

91

83

12

10

8

12

14

12

77

11

9

3

1

5

1

11

67

79

99

17

19

18

12

21

23

51

8

18

53

67

1

5

9

1

1

13

77

79

81

9

1

14

5

3

39

9

37

10

33

13

3

7

9

9

3

17

1

5

11

77

16

20

83

97

55

53

23

14

8

21

19

3

9

5

1

23

33

45

57

4

10

18

51

35

47

49

81

10

16

8

1

5

3

9

7

57

23

41

16

18

8

20

65

77

89

93

11

4

8

10

18

19

3

9

3

89

23

10

8

12

14

4

18

11

23

45

79

10

12

18

14

6

8

9

1

1

6

4

20

18

16

14

20

1

7

9

5

20

18

12

8

4

2

6

3

3

8

4

16

10

5

20

6

9

11

13

23

8

6

71

12

8

2

4

1

29

20

12

7

11

9

16

14

15

13

17

19

16

12

21

45

91

1

7

9

5

16

9

1

33

75

14

18

89

93

13

15

20

14

9

5

1

3

5

7

7

9

57

87

29

11

20

16

20

9

1

12

18

8

3

9

5

1

7

9

9

1

7

15

27

31

15

12

16

18

8

10

14

15

19

11

1

3

5

9

55

19

11

9

15

5

27

21

18

5

13

16

17

19

21

19

9

7

3

1

31

45

13

7

13

17

19

5

16

17

19

14

9

11

31

99

13

3

5

2

25

61

77

83

41

7

11

20

12

8

4

18

16

13

25

77

19

9

1

5

89

53

77

55

47

15

13

17

37

19

43

51

79

87

27

11

51

3

5

7

 

Математика письмово.

1. Вправа «Чарівна таблиця множення» [6]

                            image 

2. Розшифруй малюнок

      Математичне письмо передбачає закріплення та відпрацювання вивченої теми. Проте навіщо просто безцільно розв’язувати приклади в зошиті, якщо відповідь, отримана в результаті, може стати секретним числом, яке потрібно знайти та розфарбувати певним кольором на іншому роздатковому аркуші. А хто правильно розв’яже всі приклади чи рівняння, у того вийде певне зображення — сердечко, наприклад. Яка інтрига до кінця заняття! А яке зображення вийшло в сусіда?

image 

3.  

Математика з другом

image 

2. Гра «Плутанка»

     Один учень викладає на набірному полотні будь-які числа, а інший вибирає ті, які діляться на 2,3..

20,25,5,16,18,10, 21,24,13,3,15,27, 20,30.

1.     Вправа«Множ, діли, перемагай!»

Гравці обчислюють числа в суміжних клітинках, з яких можна скласти приклад на множення та ділення. Гравці по черзі замальовують  лінію з 3 чисел.

2

3

6

9

3

3

4

2

2

5

10

30

8

4

32

3

15

2

18

9

2

7

14

6

2

36

6

3

7

12

5

3

12

21

4

4

10

6

5

4

28

3

4

18

27

3

9

5

15

5

3

12

2

4

2

3

16

4

4

20

2.     Розфарбовки [7].

image 

3.  Головоломки: гра «Хрестики-нулики» [5],   [6]

image       

 

 

 

 

 

 

 

3.   ВИСНОВКИ

 

Отже, мета технології «Щоденні 3»  – зацікавити учнів математикою, розвивати у 

       самостійність, витримку, наполегливість, відповідальність, вміння працювати у          спільноті.

   Кожен вид діяльності розвиває у дитини самостійність, витримку, наполегливість, відповідальність і розрахований на певний час.

    Щоденні 3 – це щоденна діяльність, виконуючи яку, діти навчаються бути самостійними під час математики, а вчитель має можливість працювати з учнями індивідуально та у малих групах.

     Завдання:

1.                 Зацікавити школярів математикою.

2.                 Навчати дітей довірі та повазі.

3.                 Виробляти вміння працювати у спільноті.

4.                 Вчити робити вибір.

5.                 Розвивати у дітей відповідальність, наполегливість, витримку.

6.                 Навчати учнів самостійності.

      Правильно налаштована робота призводить до виховання відповідальної класної спільноти, коли кожний відповідає за себе і за інших. Діти мають свободу вибору (місце в класі, спосіб розв’язання задачі тощо) і навчаються робити правильний вибір.

                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки: 

Конспект уроку математики у 2 класі Тема: Додаємо і віднімаємо числа частинами. Закріплення.

Мета:  

-            Формувати інформаційно-цифрову, здоров’язбережувальну та  математичну компетентності через індивідуальні та парні види роботи; створити умови для формування  обчислювальних навичок, поглиблення  знань учнів про додавання і віднімання чисел частинами,  удосконалення навички розв’язувати задачі, уміння розпізнавати геометричні фігури за істотними ознаками; сприяти розвитку логічного, конструктивного мислення учнів, уваги, зорової та слухової пам’яті; сприяти вихованню ціннісного ставлення до держави та нації, мистецтва,  умінню слухати інших, активності, кмітливості. 

 

Очікувані результати:

 

-            розумітиме сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел;

-            застосовуватиме в обчисленнях правила додавання та віднімання, у межах 20 з переходом через розряд; 

-            коментуватиме свої дії під час виконання обчислень; 

-            володітиме обчислювальними навичками додавання  з переходом через розряд у межах 20;

-            Обчислюватиме суму (додає), різницю (віднімає) зручним для себе способом у межах 20, зокрема й користуючись предметами або засобами, які їх замінюють) 

-            З’ясовуватиме, яка інформація потрібна для розв’язування проблемного завдання, в тому числі й сюжетних задач (яка інформація наявна, якої інформації немає і яку треба знайти)

-            Перевіртиме правильність виконання додавання  та віднімання.

Тип уроку: комбінований

Методи і прийоми: словесні (бесіда, пояснення), практичні (метод вправ, самостійна робота), наочні (демонстрація, ілюстрація)

Інтерактивні методи і прийоми: «Дерево бажань», Настрій, рефлексія, «Кубуванння»

Форми роботи: Щоденні 3 (Математика письмово, Математика самостійно, Математика с другом)

Міжпредметна інтеграція: малювання, українська мова, іноземна мова, я досліджую світ

Здоров’язбережувальні технології: фізкультхвилинка

Обладнання:  конспект, смарт дошка, комп’ютер, платформа Learning Apps, різнокольорові картки Перебіг уроку

І Організація класу

- Я прийшла до вас із гарним настроєм, а для того, щоб визначити який настрій маєте ви, я пропоную створити дерево бажань. У кожного на парті є три листочки різних кольорів: червоний – поганий настрій, жовтий – нормальний, а зелений – хороший. На листочку, який відповідає вашому настрою сьогодні я пропоную написати своє найзаповітніше бажання та приклеїти його на наше дерево.

ІІ Актуалізація опорних знань

- Сьогодні ми відправимося у подорож до Країни бажань, але мандрувати ми будемо не самі, нас буде супроводжувати цифра 7. На шляху до Країни бажань нам будуть зустрічатися різні математичні  перешкоди за подолання яких ви будете отримувати винагороду, але справжній скарб нас чекатиме по прибуттю!

А ось і перша перешкода

1.Усний рахунок ( Learning Apps «З’єднай пару» https://learningapps.org/display?v=pnt0sqk7t21 )

Вам потрібно з’єднати вираз і відповідь. Якщо приклад розв’язаний правильно, то він зникне!

31 - 4 = 27                                                20 + 7 = 27

33 + 4 = 37                                                7 + 3 = 10

20 – 3 = 17                                                4 + 3 = 7

За правильно виконане завдання у винагороду ви отримуєте цікавий факт: 

Число 7 вважається самим щасливим числом. У Древньому Вавилоні були відомі сім планет, до яких відносили і Сонце з Місяцем. По них стали рахувати і час. Так народився семиденний тиждень.

2.Математика самостійно. 

Танграм.

    -повторити назви геометричних фігур (трикутник, квадрат, чотирикутник       або паралелограм)

-         пригадати, які свійські тварини були и є в українців?

-         виберіть схему і складіть таку фігуру самостійно.

Гуска

image 

Півень

image 

Курка

image 

Кішка

image 

 

Качка

image 

Корова

image 

Кінь

image 

Собака

image 

 

Друга наша перешкода – це каліграфічна хвилинка. 

Каліграфічна хвилинка

Вам потрібно записати один рядочок каліграфічно число 7. Пишемо охайно і не забуваємо про те, що кожна цифра має свій будиночок  - свою клітинку.

Давайте охарактеризуємо число 7 ( одноцифрове, сусіди: 6,8, не парне, першого десятка…)

-         Скажіть, а як англійською мовою буде цифра 7?

За старанне написання ви знову отримуєте цікавий факт:

Сім стало священним числом. Його вважали магічним. Це чарівне число «сім» використовують у казках та міфах давнього світу. Одисей сім років був у полоні. «Вовк і 7 козенят», «Білосніжка і 7 гномів», «Казка про сплячу красуню і 7 богатирів».

Третя перешкода

Математичний диктант

1.        Запишіть суму чисел 7 і 4

2.        До якого числа треба додати 7, щоб отримати 10

3.        На скільки 4 менше за 8

4.        Знайдіть різницю чисел 12 і 5

5.        На скільки треба збільшити 11, щоб отримати 17

6.        На галявині росло 17 квітів. Галя зірвала 3. Скільки квітів залишилося?

7.        Школярі біля школи посадили 6 дубків і 9 лип. Скільки всього дерев посадили школярі?

8.        Знайдіть різницю чисел 5 і 3

9.        На скільки 7 більше за 6

10.   Напишіть, яке число більше 7 на 3 

11.   Запишіть сусідів числа 17

Давайте перевіримо: 11, 3, 4, 7, 6, 14, 15, 2, 1, 10, 16, 18

Подолавши цю перешкоду ми дізналися, що існує 7 чудес античного світу, таких як:

-         Піраміди Хеопса

-         Висячі сади Семіраміди -Статуя Зевса в Олімпії -Храм Артеміди у Ефесі

-         Олександрійський маяк -Мавзолей у Галікарнасі

-         Колосс Родоський

ІІІ Оголошення теми та мети уроку

На цьому уроці ви продовжите додавати та віднімати числа частинами.

ІУ. Вивчення нового матеріалу

1.     Математика з другом.

Четверта перешкода «З’єднай пари виразів з однаковими значеннями»

9+2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9+3

8+3

 

 

 

 

 

 

 

 

9+4

8+4

7+4

 

 

 

 

 

 

 

9+5

8+5

7+5

6+5

 

 

 

 

 

 

9+6

8+6

7+6

6+6

5+6

 

 

 

 

 

9+7

8+7

7+7

6+7

5+7

4+7

 

 

 

 

9+8

8+8

7+8

6+8

5+8

4+8

3+8

 

 

 

9+9

8+9

7+9

6+9

5+9

4+9

3+9

2+9

 

 

-Яким виразам немає пари?

2.     З’єднай:

7+8      7+9      8+6     9+6    8+8     9+8      9+7   9+8     8+8    8+7  9+7   9+9

 

                15        16          17              18 

- За правильне вирішення прикладів ми отримуємо ще один цікавий факт:

На землі ми бачимо веселку як півколо, але якщо летіти на літаку або піднятися високо в гори, то можна побачити веселку цілком і виглядає вона як правильне коло.

2. Математика самостійно.

Наступна наша перешкода називається «Попрацюй самостійно» Заповни таблицю:

-

9

8

7

6

5

4

3

2

18

 

 

 

 

 

 

 

 

17

 

 

 

 

 

 

 

 

16

 

 

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-            А чи знали ви, що музика для кожної пісні складається всього з 7 нот?

-            Тому я пропоную трошки відпочити та потанцювати!

3. Руханка танець "Marshmallow Dance»

У.    Закріплення та узагальнення знань учнів

Шоста перешкода – Розв’яжи задачу

1.   Математика з другом.

      Робота в парі   Розв’яжіть задачі.

image 

image 

 

— Подивіться на дошку, чи так ви розв’язали задачі?

    

image 

image 

 

2.   Математика письмово.

 Виберіть з трьох завдань по одному.

1.       Запиши вирази у порядку зростання їхніх значень

9+5      7+4           6+6

10+8       8+7         7+9 4+9      8+11          9+8

2.Розглянь таблицю. Дай відповіді на питання:

Ім’я 

Прочитали книжок

Сергій 

5

Дарина

8

Марія

7

Микола

6

1.Скільки книжок прочитали дівчатка?

2.Скільки книжок прочитали хлопці?

3.     На  кільки більше книжок прочитали дівчата, ніж хлопці?

3.Знайди і виправ помилки:

9+3=13

3+8=12

12-7=9

8+5=13

7+8=15

2+9=11

7+4=12

15-9=7

5+7=14

6+6=14

17-10=27

14-6=8

       

4.     Сьома – остання перешкода – художники

Слайд 19

Вам потрібно замалювати сузір’я собі у зошит.

-         Скажіть, зі скількох зірок складається сузір’я?

-         Дійсно, сузір’я Великої Ведмедиці складається з 7 великих зірок.

-         Що таке лінія? (геометрична фігура, що не має ні початку, ні кінця)

-         Що таке ламана лінія? (лінія, яка складається з відрізків)

-         Що таке точка? (найпростіша геометрична фігура)

-         Що таке відрізок? (це частина прямої лінії, яка з обох боків обмежена точкою)

УІ Підсумок

Давайте перевіримо, чи змінився ваш настрій протягом уроку, якщо настрій змінився, то у ліву руку візьміть цеглинку того кольору, який настрій у вас був на початку, а в праву  цеглину такого кольору, який настрій у вас зараз, якщо настрій не змінився, то просто підніміть цеглинку, яка зараз характеризує його

Рефлексія

Кубик: Мені було цікаво…

Мені було складно…

Мені сподобалось…

Я дізнався нового…

Я навчився… 

4.СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ:

1.   Большакова І., Пристінська М.  Інтегроване навчання: тематичний та діяльнісний підходи.

2.   Сухарева Л.С. Логічні ігри.1-4 класи.- Х..: Видавництво «Ранок», 2012- 192 с.

3.   Типова освітня програма  початкової школи за Р.Шияном. Нова українська школа: порадник для вчителя/ Під заг.ред. Бібік Н.М.-К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017.- 206 с.

4.   Яшина Н.В. Нестандартні задачі з математики 2 клас : Методичний посібник.- 2018.

5.   Сайт «Розвиток дитини» https://childdevelop.com.ua/

6.   Навчальний сайт з математики https://formula.co.ua/uk

7.   Математичні розмальовки https://razmolyovki.raskraski.link/1625/%D0%9C%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BC

%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96-

%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BE%D0%B

2%D0%BA%D0%B8.html

 

 

 

 

pdf
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
28 лютого 2023
Переглядів
506
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку