# Педагогічні стратегії розвитку самоефективної особистості в освітньому просторі Нової української школи: Інтегрований захід "Знавці фізики та хімії"

Про матеріал

«Педагогічні стратегії розвитку самоефективної особистості в освітньому просторі Нової української школи».

Інтелектуальна гра – це вид гри, який заснований на застосуванні гравцями своєї ерудиції, інтелекту. Кожен із учнів має чудову нагоду довести свою вірність і відданість хімії та фізиці. Це цікаві науки. Їм притаманні математична точність, екологічна стурбованість, різнобарвність і різноманітність. Можна провести у вигляді позакласного заходу.

Перегляд файлу

# «Педагогічні стратегії розвитку самоефективної особистості в освітньому просторі Нової української школи»

 

 

Інтелектуальна гра

«Знавці фізики й хімії»

 

 

 

images (1)

 

 

 

Мета: розширити, поглибити й узагальнити знання з хімії та фізики; закріпити знання про властивості хімічних елементів; розвивати швидкість логічного мислення, здібність учнів узагальнювати та порівнювати, вміння працювати в колективі; розвивати інтерес до природничих наук; виховувати почуття колективізму та відповідальності.

ХІД ГРИ

  1. Усі учні заздалегідь розподілені до команд, де також визначено капітана команди.
  2. Розминка «Відгадай елемент».
  3. «Фізичний крокодил»
  4. «Я знаю періодичну систему!»
  5. Експеримент
  6. Бій капітанів «Таємничий світ хімічних елементів»
  7. Підведення підсумків. Заключне слово
  8. Кожен етап має відповідні бали. Відповідь за команду дає не один і той же учень, участь приймають усі.

 

Просто знати – це ще не все,

знання потрібно використовувати.

Гете.

Вступне слово

 

Інтелектуальна гра – це вид гри, який заснований на застосуванні гравцями своєї ерудиції, інтелекту.

Кожен із вас має чудову нагоду довести свою вірність і відданість хімії та фізиці. Це цікаві науки. Їм притаманні математична точність, екологічна стурбованість, різнобарвність і різноманітність.

Ким би ви не стали в майбутньому, вам будуть потрібні знання природничих наук. Без них неможлива екологічно грамотна поведінка у побуті, у природі й на виробництві.

Сьогодні в цьому залі присутні дві команди, учні 8-А класу та учні 8-Б класу, які будуть змагатися між собою. Для визначення команди – переможця нам допоможе журі в складі,

Тож розпочинаємо!А розпочнемо ми з розминки. Так як в цьому році Періодичній системі виповнюється 150 років,

 

І. РОЗМИНКА «Відгадай елемент»

Представник команди обирає зірку із зазначеним номером. Зачитується питання, на відповідь якого дається 2-3 хв. За кожну правильну відповідь присуджується 1 бал. Максимальна кількість балів – 5 балів.

 

Перше завдання.

1. Як самостійний хімічний елемент він був відкритий 200 років тому. Просту речовину, утворену цим елементом, відкрили незалежно один від одного двоє відомих хіміків XVIII ст. – англієць Джозеф Прістлі і швед Карл Шеєле. Але вони лише описали речовину, навіть не здогадуючись, що описують. По-справжньому її відкрив французький хімік Антуан Лоран Лавуазьє. Він пояснив процеси дихання і горіння, а також дав назву цьому елементу.

2. Цей елемент найпоширеніший на Землі.

3. У повітрі вміст простої речовини, утвореної цим елементом, становить 21%.

Правильна відповідь: Оксиген (кисень).

Друге завдання.

1. Цей легкий, сріблясто-білий метал уперше добув 1808 року англійський хімік Г.Деві. Він змішав зволожену магнезію з оксидом ртуті і отримав сплав цього металу з ртуттю.

2. Цей метал має одну незвичайну властивість – він здатний горіти. Ошурки чи дрібні стружки легко займаються й інтенсивно горять сліпучим яскравим полум’ям. Тому його використовують у ракетах і феєрверках.

3. В електронній оболонці атома цього елемента є 12 електронів.

Правильна відповідь: Магній.

Третє завдання.

  1. Вперше його відкрили на Сонці і назвали «сонячним газом».
  2. Легкий, але негорючий він став незамінний у повітроплаванні. Ним наповнюють дирижаблі, стратостати, повітряні кулі.
  3. В ядрі цього елемента є 2 протони.

Правильна відповідь: Гелій.

Четверте завдання.

  1. Це найпоширеніший метал на Землі.
  2. Він легко піддається обробці: витягується в тонкий дріт, відливається, прокатується в фольгу.
  3. Літаки на 2/3 складаються із сплавів цього металу, тому його називають крилатим металом.

Правильна відповідь: Алюміній.

П’яте завдання.

  1. Назва елемента повертає нас до гірницьких легенд, які оповідають, що гном на прізвисько Старий Нік, який жив у горах Саксонії, любив вводити гірників в оману, дражнити їх, підсовував замість повноцінної мідної руди схожий на неї мінерал, з якого середньовічним металургам не вдавалось хоч щось виплавити. За ім’ям цього гнома й назвали елемент.
  2.  Щоб запобігти корозії, цей метал наносять тонким шаром на інший.
  3. Ядро цього елемента містить 28 позитивно заряджених елементарних частинок.

Правильна відповідь: Нікол (нікель).

Шосте завдання.

  1. Про який елемент писав Конан Дойль? «…Так! Це був пес, величезний, чорний, як смола. З його розкритої пащі виривалось полум’я, з очей сипались іскри, по писку й загривку переливався мерехтливий вогонь. Я торкнувся до цієї голови, що світилась, і, відсмикнувши руку, побачив, що мої пальці засвітилися в темряві».
  2. Його разом з крейдою і клеєм наносять на бокові поверхні сірникової коробки.
  3. Цей неметал утворює виший оксид R2O5.

Правильна відповідь: Фосфор.

Сьоме завдання.

  1. Французький хімік Антуан Балар так схарактеризував цю речовину: «Точнісінько так само як ртуть – єдиний метал, що є рідким за кімнатної температури, ця речовина – єдиний рідкий неметал».
  2. Медичні препарати, що містять цей елемент, застосовують як заспокійливий засіб.
  3. Це галоген з четвертого періоду.

Правильна відповідь: Бром.

Восьме завдання.

  1. Цей елемент – один з найголовніших елементів неживої природи. Він займає друге місце за поширеністю на Землі.
  2. Його часто застосовують для виготовлення сонячних батарей.
  3. Це неметалічний елемент з IV групи Періодичної системи.

Правильна відповідь: Силіцій (кремній).

Дев’яте завдання.

  1. В 1602 р. болонський алхімік Касціароло підібрав у горах важкий камінь. Добути золото з нього не вдалося, але було отримано речовину, що світилась у темряві червоним світлом.
  2. В 1774 р. шведські хіміки Карл Шеєле і Юхан Ган дослідили «болонський камінь» і встановили, що в ньому міститься особлива «важка земля», яку вони назвали «барит».
  3. Це лужноземельний метал з 6-го періоду.

Правильна відповідь: Барій.

Десяте завдання.

  1. Китайський кодекс 1567 року до н.е. рекомендував для лікування зобу морські водорості. Завдяки якому елементу водорості мають лікувальні властивості?
  2. Спиртовий розчин цієї речовини має антисептичні властивості, тому використовується для обробки ран.
  3. Електрони в атомі цього елемента розташовані на п’ятьох енергетичних рівнях. На останньому рівні рухається 7 електронів.

Правильна відповідь: Йод.

 

ІІ. «ФІЗИЧНИЙ КРОКОДИЛ»

За кожне питання команда отримує бал.

Перший блок слів: Температура, Вода, Сила, Тертя, Швидкість,

Другий Блок: Холод, Лампочка,  Об’єм,  Час, Терези, Кипіння, 

ІІІ. «Я ЗНАЮ ПЕРІОДИЧНУ СИСТЕМУ!»

Правильно заповнена таблиця – 4 бали. Час на виконання – 5 хвилин.

Заповнити таблицю

 

Назва хімічного елемента

Порядковий номер

Період

Група

Електронна формула

1

 

4

 

 

 

2

 

 

 

 

1s22s22p3

3

 

 

2

IV

 

4

 

 

 

 

1s22s22p63s23p6

 

ІV. «ЕКСПЕРИМЕНТ»

Завдання: визначити питому теплоємність речовини у твердому стані.

Обладнання: мірний циліндр, терези з важками, термометр, калориметр, металевий циліндр(інше тіло) із ниткою, склянка з водою, електричний чайник із водою паперові серветки, мішалка.

Учні мають експериментально знайти питому теплоємність речовини.

Критерії оцінювання:

1. Правильно проведено дослід-1 бал.

2. Вірний розрахунок за формулою-1 бал.

В кого більше балів той переможець

 

V. БІЙ КАПІТАНІВ

«ТАЄМНИЧИЙ СВІТ ХІМІЧНИХ ЕЛЕМЕНТІВ»

Від кожної команди викликається один учасник – капітан. Капітан вибирає елемент із завданням і дає відповідь.

Кожна правильна відповідь – 1 бал.

ЗАПИТАННЯ:

  1.          Чому опік шкіри від киплячої олії сильніший, ніж від киплячої води?
  2.          Чому вода, розлита на підлозі, випаровується значно швидше, ніж та сама кількість води у склянці?
  3.          Для чого собака висуває язика у спеку?
  4.          Одиниці вимірювання кількості теплоти?
  5.          Чи залежить кількість теплоти, необхідна для нагрівання речовини, від маси цієї речовини?
  6.          Газ займає весь наданий об’єм. Так чи ні?
  7.          Кількість теплоти, яка потрібна для плавлення тіла, залежить від його маси? Так чи ні?
  8.          Якщо температура плавлення алюмінію 660 градусів цельсія то що можемо сказати про температуру кристалізації алюмінію?
  9.          Чому лід не відразу тане, коли його занести з морозу в теплу кімнату?
  10.     Навіщо кущі троянд взимку вкривають тирсою?
  11.     Чому нитку розжарення електричної лампи виготовляють із вольфраму?
  12.     Який метал пов'язаний із двадцятип’ятирічним ювілеєм одруження? (Срібло)
  13. Який метал називають металом консервної банки? (Станум, олово)
  14. Назвіть метал, вимірювач температури. (Ртуть)
  15. Який метал використовують для захисту від рентгенівських променів? (Свинець)
  16. Який метал має бактерицидні властивості? (Срібло)
  17. Який метал входить до складу хлорофілу? (Магній)
  18. Який хімічний елемент називають «царем живої природи»? (Карбон)
  19. Як називається хімічна речовина жовтого кольору, що утворюється у слуховому каналі? (Сірка)
  20. Замініть першу букву в назві хімічного елемента і отримайте назву протоки між Європою і Азією. (Фосфор — Босфор)
  21. Замініть останню літеру в назві радіоактивного хімічного елемента і отримайте назву гірської системи, що є кордоном між Європою і Азією. (Уран — Урал)

VІ. Підведення підсумків. Заключне слово.


Хімія – дивна наука.

В ній таємна прихована суть.

Простягає вона свої руки

У найглибші глибини, щоб буть,

Чарувати сучасну людину,

Дарувати їй блага земні.

З нею людство ніколи не згине,

Якщо вивчить закони її.

 

 

 

Фізика — слово дзвінке і разюче:

В нім хмаринка і сонце палюче,

Все, що літає, дзвенить і блищить,

Плаває в водах, холоне, кипить.

На всі боки озирнись

І уважно подивись,

Ти побачиш тоді враз

Фізику навколо нас!

Поєднаємо ми, звісно,

І цікаве, і корисне!


Оголошення команди-переможця.

doc
Пов’язані теми
Хімія, Інтегровані уроки
Додано
18 березня
Переглядів
209
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку