«Педагогічні стратегії розвитку самоефективної особистості в освітньому просторі Нової української школи».
Інтелектуальна гра – це вид гри, який заснований на застосуванні гравцями своєї ерудиції, інтелекту. Кожен із учнів має чудову нагоду довести свою вірність і відданість хімії та фізиці. Це цікаві науки. Їм притаманні математична точність, екологічна стурбованість, різнобарвність і різноманітність. Можна провести у вигляді позакласного заходу.
Мета: розширити, поглибити й узагальнити знання з хімії та фізики; закріпити знання про властивості хімічних елементів; розвивати швидкість логічного мислення, здібність учнів узагальнювати та порівнювати, вміння працювати в колективі; розвивати інтерес до природничих наук; виховувати почуття колективізму та відповідальності.
ХІД ГРИ
Просто знати – це ще не все,
знання потрібно використовувати.
Гете.
Вступне слово
Інтелектуальна гра – це вид гри, який заснований на застосуванні гравцями своєї ерудиції, інтелекту.
Кожен із вас має чудову нагоду довести свою вірність і відданість хімії та фізиці. Це цікаві науки. Їм притаманні математична точність, екологічна стурбованість, різнобарвність і різноманітність.
Ким би ви не стали в майбутньому, вам будуть потрібні знання природничих наук. Без них неможлива екологічно грамотна поведінка у побуті, у природі й на виробництві.
Сьогодні в цьому залі присутні дві команди, учні 8-А класу та учні 8-Б класу, які будуть змагатися між собою. Для визначення команди – переможця нам допоможе журі в складі,
Тож розпочинаємо!А розпочнемо ми з розминки. Так як в цьому році Періодичній системі виповнюється 150 років,
І. РОЗМИНКА «Відгадай елемент»
Представник команди обирає зірку із зазначеним номером. Зачитується питання, на відповідь якого дається 2-3 хв. За кожну правильну відповідь присуджується 1 бал. Максимальна кількість балів – 5 балів.
Перше завдання.
1. Як самостійний хімічний елемент він був відкритий 200 років тому. Просту речовину, утворену цим елементом, відкрили незалежно один від одного двоє відомих хіміків XVIII ст. – англієць Джозеф Прістлі і швед Карл Шеєле. Але вони лише описали речовину, навіть не здогадуючись, що описують. По-справжньому її відкрив французький хімік Антуан Лоран Лавуазьє. Він пояснив процеси дихання і горіння, а також дав назву цьому елементу.
2. Цей елемент найпоширеніший на Землі.
3. У повітрі вміст простої речовини, утвореної цим елементом, становить 21%.
Правильна відповідь: Оксиген (кисень).
Друге завдання.
1. Цей легкий, сріблясто-білий метал уперше добув 1808 року англійський хімік Г.Деві. Він змішав зволожену магнезію з оксидом ртуті і отримав сплав цього металу з ртуттю.
2. Цей метал має одну незвичайну властивість – він здатний горіти. Ошурки чи дрібні стружки легко займаються й інтенсивно горять сліпучим яскравим полум’ям. Тому його використовують у ракетах і феєрверках.
3. В електронній оболонці атома цього елемента є 12 електронів.
Правильна відповідь: Магній.
Третє завдання.
Правильна відповідь: Гелій.
Четверте завдання.
Правильна відповідь: Алюміній.
П’яте завдання.
Правильна відповідь: Нікол (нікель).
Шосте завдання.
Правильна відповідь: Фосфор.
Сьоме завдання.
Правильна відповідь: Бром.
Восьме завдання.
Правильна відповідь: Силіцій (кремній).
Дев’яте завдання.
Правильна відповідь: Барій.
Десяте завдання.
Правильна відповідь: Йод.
ІІ. «ФІЗИЧНИЙ КРОКОДИЛ»
За кожне питання команда отримує бал.
Перший блок слів: Температура, Вода, Сила, Тертя, Швидкість,
Другий Блок: Холод, Лампочка, Об’єм, Час, Терези, Кипіння,
ІІІ. «Я ЗНАЮ ПЕРІОДИЧНУ СИСТЕМУ!»
Правильно заповнена таблиця – 4 бали. Час на виконання – 5 хвилин.
Заповнити таблицю
№ |
Назва хімічного елемента |
Порядковий номер |
Період |
Група |
Електронна формула |
1 |
|
4 |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
1s22s22p3 |
3 |
|
|
2 |
IV |
|
4 |
|
|
|
|
1s22s22p63s23p6 |
ІV. «ЕКСПЕРИМЕНТ»
Завдання: визначити питому теплоємність речовини у твердому стані.
Обладнання: мірний циліндр, терези з важками, термометр, калориметр, металевий циліндр(інше тіло) із ниткою, склянка з водою, електричний чайник із водою паперові серветки, мішалка.
Учні мають експериментально знайти питому теплоємність речовини.
Критерії оцінювання:
1. Правильно проведено дослід-1 бал.
2. Вірний розрахунок за формулою-1 бал.
В кого більше балів той переможець
V. БІЙ КАПІТАНІВ
«ТАЄМНИЧИЙ СВІТ ХІМІЧНИХ ЕЛЕМЕНТІВ»
Від кожної команди викликається один учасник – капітан. Капітан вибирає елемент із завданням і дає відповідь.
Кожна правильна відповідь – 1 бал.
ЗАПИТАННЯ:
VІ. Підведення підсумків. Заключне слово.
Хімія – дивна наука.
В ній таємна прихована суть.
Простягає вона свої руки
У найглибші глибини, щоб буть,
Чарувати сучасну людину,
Дарувати їй блага земні.
З нею людство ніколи не згине,
Якщо вивчить закони її.
Фізика — слово дзвінке і разюче:
В нім хмаринка і сонце палюче,
Все, що літає, дзвенить і блищить,
Плаває в водах, холоне, кипить.
На всі боки озирнись
І уважно подивись,
Ти побачиш тоді враз
Фізику навколо нас!
Поєднаємо ми, звісно,
І цікаве, і корисне!
Оголошення команди-переможця.