Будь – яка діяльність може бути або технологією, або мистецтвом. Мистецтво засноване на інтуїції, технологія – на закономірностях науки. З мистецтва все починається, а технологією закінчується.
Будь – яка діяльність може бути або технологією, або мистецтвом. Мистецтво засноване на інтуїції, технологія – на закономірностях науки. З мистецтва все починається, а технологією закінчується
Ігрові технології – це технології організації навчального процесу, суть яких полягає в ігровій формі взаємодії вчителя та учнів підпорядкованій визначеній меті, через реалізацію певного сюжету.
Необхідність використання ігрових технологій підвищується з кожним роком. Перенасиченість сучасних школярів інформацією помітно зростає у всьому світі, Україна – не виняток. Школа потребує такої організації діяльності, яка б забезпечила розвиток ініціативної, активної, творчої, здатної до саморозвитку, самовиховання, самоосвіти, оцінки та відбору інформації особистості, впровадження різних інноваційних навчальних програм, реалізацію принципу гуманізації освітнього процесу.
Саме ігрові технології є тією формою навчання, яка сприяє практичному використанню знань та позитивно впливає на самореалізацію учнів, що значно підвищує якість навчання і є «рушійною силою» загального розвитку, адже:
− самореалізація учнів можлива тільки у дії і аналізується відносно їхнього особистого простору;
− гра – це спільна діяльність, одна з основних психолого-педагогічних складових процесу самореалізації в навчальній діяльності;
− емоційні переживання, відчуття ситуації успіху, усвідомленість і рефлексія здійснюваної діяльності також є невід’ємною частиною процесу самореалізації особистості.
Використання ігрових педагогічних технологій потребує спеціальних психолого-педагогічних знань з боку педагога щодо специфіки гри як діяльності (її структурно-операційних компонентів, класифікації, особливостей організації та керівництва). Вклавши зміст освіти в ігрову оболонку, можна спрямувати навчальний процес на формування особистості дитини, її соціалізацію, розвиток пізнавальних інтересів, закріплення й удосконалення набутих знань, умінь і навичок природнім для дітей шляхом. Особливості використання ігрових технологій в початковій школі передбачають їх вибір з урахуванням вікових характеристик учнів, забезпечення позитивної мотивації, організацію ігрової діяльності.
Використання ігрових технологій на уроках у початкових класах буде ефективним, якщо:
− сформувати позитивну мотивацію учнів, щодо активної навчально-пізнавальної діяльності засобами ігрових технологій;
− забезпечити обґрунтування вибору ігрових технологій відповідно до вікових індивідуальних особливостей дітей та мети процесу навчання;
− застосовувати різноманітні ігрові технології на уроках.
Мета сучасної освіти полягає не в передачі конкретної інформації знань, а в сприянні саморозвитку дітей, підготовці їх до майбутнього самостійного життя, активної участі в праці, реалізації своїх можливостей. Для цього кожна дитина повинна отримати якісну освіту. Здобуття знань, умінь і навичок починається ще із дошкільного періоду, проте у молодшому шкільному віці закладається та основа, від якої залежить подальше успішне навчання.