На думку науковців, успішне виконання домашніх завдань учнями залежить насамперед від учителя, який дає ці завдання, його здібності, досвіду, творчих якостей. Домашні завдання потрібно систематизувати і планувати з урахуванням особливостей змісту навчальної програми, яка вивчається, оптимальних можливостей учнів,їх статевих та вікових особливостей тощо.
Педагогічний контроль виконання домашніх завдань
з фізичної культури
На думку науковців, успішне виконання домашніх завдань учнями залежить насамперед від учителя, який дає ці завдання, його здібності, досвіду, творчих якостей. Домашні завдання потрібно систематизувати і планувати з урахуванням особливостей змісту навчальної програми, яка вивчається, оптимальних можливостей учнів,їх статевих та вікових особливостей тощо.
Пропаную добірку вправ, які можуть послужити змістовним наповненням домашніх завдань. Їх виконання не потребує специфічного обладнання та інвентарю, зате забезпечує ефективний розвиток сили, координації рухів, витримки та витривалості. Додаю також нормативи педагогічного контролю виконання домашніх завдань, для оцінювання фізичних досягнень учнів, розроблених з урахуванням стандартних вимог. А також, на основі зазначених показників домашніх завдань мною застосовується система нарахування «бонусних балів», що може використовуватися як один із аспектів при виконання основної задачі щодо диференційованого підходу к оцінюванню успішності учнів з фізичної культури.
Таблиця 1.
Нормативи педагогічного контролю виконання
домашнього завдання для школярів V класу *
Тест |
Рівні компетентності |
Хлопчики
|
Дівчата
|
||||||
** |
I |
II |
III |
IV |
I |
II |
III |
IV |
|
Стрибки через скакалку за 20 с |
С |
36 |
38 |
40 |
42 |
38 |
40 |
42 |
44 |
Д |
38 |
40 |
42 |
44 |
40 |
42 |
44 |
46 |
|
В |
40 |
42 |
44 |
46 |
42 |
44 |
46 |
48 |
|
Підтягування у висі (хлопчики) і підтягування у висі лежачи (дівчата) |
С |
6 |
7 |
8 |
9 |
12 |
13 |
14 |
15 |
Д |
7 |
8 |
9 |
10 |
13 |
14 |
15 |
16 |
|
В |
8 |
9 |
10 |
11 |
14 |
15 |
16 |
17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Згинання і розгинання рук в упорі (на підлозі – хлопчики; на опорі 50-60 см – дівчата) |
С |
13 |
14 |
15 |
16 |
12 |
14 |
16 |
18 |
Д |
18 |
19 |
20 |
21 |
14 |
16 |
18 |
20 |
|
В |
23 |
24 |
25 |
26 |
16 |
18 |
20 |
22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Присідання на одній нозі (з підтримкою) |
С |
13 |
14 |
15 |
16 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Д |
14 |
15 |
16 |
17 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
В |
15 |
16 |
17 |
18 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
Стрибки у довжину з місця, см |
С |
150 |
155 |
160 |
165 |
130 |
135 |
140 |
145 |
Д |
155 |
160 |
165 |
170 |
135 |
140 |
145 |
150 |
|
В |
160 |
165 |
170 |
175 |
140 |
145 |
150 |
155 |
|
Стрибки вгору з напівприсіду |
С |
5 |
6 |
7 |
8 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Д |
6 |
7 |
8 |
9 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
В |
7 |
8 |
9 |
10 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
Нихил уперед з положення сидячи (см) |
С |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Д |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
В |
5 |
6 |
7 |
8 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|
Піднімання тулуба в сід за 30 с. |
С |
15 |
17 |
19 |
21 |
12 |
14 |
16 |
18 |
Д |
18 |
22 |
26 |
28 |
18 |
21 |
24 |
27 |
|
В |
28 |
30 |
31 |
32 |
27 |
29 |
30 |
31 |
Примітка:
* - у вправах, де не вказуються одиниці виміру, враховуються кількісні показники виконання вправ (кількість разів)
** - чверті навчального року
Таблиця 2.
Нормативи педагогічного контролю виконання
домашнього завдання для школярів VІ класу *
Тест |
Рівні компетентності |
Хлопчики
|
Дівчата
|
||||||
** |
I |
II |
III |
IV |
I |
II |
III |
IV |
|
Стрибки через скакалку за 20 с |
С |
40 |
42 |
44 |
46 |
42 |
44 |
46 |
48 |
Д |
42 |
44 |
46 |
48 |
44 |
46 |
48 |
50 |
|
В |
44 |
46 |
48 |
50 |
46 |
48 |
50 |
52 |
|
Підтягування у висі (хлопчики) і підтягування у висі лежачи (дівчата) |
С |
7 |
8 |
9 |
10 |
14 |
15 |
16 |
17 |
Д |
8 |
9 |
10 |
11 |
15 |
16 |
17 |
18 |
|
В |
9 |
10 |
11 |
12 |
16 |
17 |
18 |
19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Згинання і розгинання рук в упорі (на підлозі – хлопчики; на опорі 50-60 см – дівчата) |
С |
17 |
18 |
19 |
20 |
13 |
15 |
17 |
19 |
Д |
21 |
22 |
23 |
24 |
15 |
17 |
19 |
21 |
|
В |
25 |
26 |
27 |
28 |
17 |
19 |
21 |
23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Присідання на одній нозі
|
С |
3 |
4 |
5 |
6 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Д |
4 |
5 |
6 |
7 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
В |
5 |
6 |
7 |
8 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
Стрибки у довжину з місця, см |
С |
160 |
165 |
170 |
175 |
140 |
145 |
150 |
155 |
Д |
165 |
170 |
175 |
180 |
145 |
150 |
155 |
160 |
|
В |
170 |
175 |
180 |
185 |
150 |
155 |
160 |
165 |
|
Стрибки вгору з напівприсіду |
С |
7 |
8 |
9 |
10 |
5 |
6 |
7 |
8 |
Д |
8 |
9 |
10 |
11 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
В |
9 |
10 |
11 |
12 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
Нихил уперед з положення сидячи (см) |
С |
3 |
4 |
5 |
6 |
6 |
8 |
10 |
11 |
Д |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
10 |
11 |
12 |
|
В |
6 |
7 |
8 |
9 |
11 |
13 |
14 |
15 |
|
Піднімання тулуба в сід за 30 с. |
С |
16 |
18 |
20 |
22 |
13 |
15 |
17 |
19 |
Д |
19 |
23 |
27 |
29 |
19 |
22 |
25 |
28 |
|
В |
29 |
30 |
31 |
32 |
28 |
29 |
30 |
31 |
Примітка:
* - у вправах, де не вказуються одиниці виміру, враховуються кількісні показники виконання вправ (кількість разів)
** - чверті навчального року
Таблиця 3.
Нормативи педагогічного контролю виконання
домашнього завдання для школярів VІІ класу
Тест |
Рівні компетентності |
Хлопчики
|
Дівчата
|
||||||
** |
I |
II |
III |
IV |
I |
II |
III |
IV |
|
Стрибки через скакалку за 25 с |
С |
46 |
48 |
50 |
52 |
52 |
54 |
56 |
58 |
Д |
48 |
50 |
52 |
54 |
54 |
56 |
58 |
60 |
|
В |
50 |
52 |
54 |
56 |
56 |
58 |
60 |
62 |
|
Підтягування у висі |
С |
8 |
9 |
10 |
11 |
- |
- |
- |
- |
Д |
9 |
10 |
11 |
12 |
- |
- |
- |
- |
|
В |
10 |
11 |
12 |
13 |
- |
- |
- |
- |
|
Підтягування на низькій перекладині із вису лежачи |
С |
- |
- |
- |
- |
8 |
9 |
10 |
11 |
Д |
- |
- |
- |
- |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
В |
- |
- |
- |
- |
10 |
11 |
12 |
13 |
|
Згинання і розгинання рук в упорі (на підлозі – хлопчики; на гімнастичній лаві – дівчата) |
С |
19 |
20 |
21 |
22 |
13 |
15 |
17 |
19 |
Д |
23 |
24 |
25 |
26 |
15 |
17 |
19 |
21 |
|
В |
27 |
28 |
29 |
30 |
17 |
19 |
21 |
23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Присідання на одній нозі *
|
С |
5 |
6 |
7 |
8 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Д |
6 |
7 |
8 |
9 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
В |
7 |
8 |
9 |
10 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
Стрибки у довжину з місця, см |
С |
170 |
175 |
180 |
185 |
150 |
155 |
160 |
165 |
Д |
175 |
180 |
185 |
190 |
155 |
160 |
165 |
170 |
|
В |
180 |
185 |
190 |
195 |
160 |
165 |
170 |
175 |
|
Стрибки вгору з присіду |
С |
10 |
12 |
14 |
16 |
8 |
9 |
10 |
11 |
Д |
12 |
14 |
16 |
18 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
В |
14 |
16 |
18 |
20 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|
Нихил уперед з положення сидячи (см) |
С |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
10 |
11 |
12 |
Д |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
11 |
12 |
13 |
|
В |
14 |
16 |
18 |
20 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|
Піднімання тулуба в сід за 30 с. |
С |
17 |
19 |
21 |
23 |
14 |
16 |
18 |
20 |
Д |
20 |
24 |
28 |
30 |
20 |
23 |
26 |
29 |
|
В |
30 |
31 |
32 |
33 |
29 |
30 |
31 |
32 |
Примітка:
* - якщо дівчата не можуть виконати присідання без підтримку, то вини виконують його з підтримкою, але кількість присідань збільшується.
** - чверті навчального року
Таблиця 4.
Нормативи педагогічного контролю виконання
домашнього завдання для школярів VІІІ класу
Тест |
Рівні компетентності |
Хлопчики
|
Дівчата
|
||||||
** |
I |
II |
III |
IV |
I |
II |
III |
IV |
|
Стрибки через скакалку за 20 с |
С |
48 |
50 |
52 |
54 |
56 |
58 |
60 |
62 |
Д |
50 |
52 |
54 |
56 |
58 |
60 |
62 |
64 |
|
В |
52 |
54 |
56 |
58 |
60 |
62 |
64 |
66 |
|
Підтягування у висі (хлопчики) і підтягування у висі лежачи (дівчата) |
С |
9 |
10 |
11 |
12 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Д |
10 |
11 |
12 |
13 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|
В |
11 |
12 |
13 |
14 |
11 |
12 |
13 |
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Згинання і розгинання рук в упорі (на підлозі – хлопчики; на опорі 50-60 см – дівчата) |
С |
21 |
22 |
23 |
24 |
14 |
16 |
18 |
20 |
Д |
25 |
26 |
27 |
28 |
16 |
18 |
20 |
22 |
|
В |
29 |
30 |
31 |
32 |
18 |
20 |
22 |
24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Присідання на одній нозі *
|
С |
7 |
8 |
9 |
10 |
4 |
5 |
6 |
7 |
Д |
8 |
9 |
10 |
11 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
В |
9 |
10 |
11 |
12 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
Стрибки у довжину з місця, см |
С |
180 |
185 |
190 |
195 |
160 |
165 |
170 |
175 |
Д |
185 |
190 |
195 |
200 |
165 |
170 |
175 |
180 |
|
В |
190 |
195 |
200 |
205 |
170 |
175 |
180 |
185 |
|
Стрибки вгору з присіду |
С |
12 |
14 |
16 |
18 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Д |
14 |
16 |
18 |
20 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|
В |
16 |
18 |
20 |
22 |
11 |
12 |
13 |
14 |
|
Нихил уперед з положення сидячи (см) |
С |
4 |
6 |
7 |
8 |
10 |
11 |
12 |
13 |
Д |
6 |
7 |
8 |
9 |
11 |
12 |
13 |
14 |
|
В |
8 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
|
Піднімання тулуба в сід за 30 с. |
С |
18 |
20 |
22 |
24 |
15 |
17 |
19 |
21 |
Д |
21 |
25 |
29 |
31 |
21 |
24 |
27 |
33 |
|
В |
31 |
32 |
33 |
34 |
30 |
31 |
32 |
33 |
Примітка:
* - якщо дівчата не можуть виконати присідання без підтримку, то вини виконують його з підтримкою, але кількість присідань збільшується.
** - чверті навчального року
Таблиця 5.
Нормативи педагогічного контролю виконання
домашнього завдання для школярів IX класу
Тест |
Рівні компетентності |
Хлопчики
|
Дівчата
|
||||||
** |
I |
II |
III |
IV |
I |
II |
III |
IV |
|
Стрибки через скакалку за 30 с |
С |
56 |
58 |
60 |
62 |
66 |
68 |
70 |
62 |
Д |
58 |
60 |
62 |
64 |
68 |
70 |
72 |
74 |
|
В |
60 |
62 |
64 |
66 |
70 |
72 |
74 |
76 |
|
Підтягування у висі (хлопчики) і підтягування у висі лежачи (дівчата) |
С |
10 |
11 |
12 |
13 |
10 |
11 |
12 |
13 |
Д |
11 |
12 |
13 |
14 |
11 |
12 |
13 |
14 |
|
В |
12 |
13 |
14 |
15 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Згинання і розгинання рук в упорі (юнаки на підлозі – дівчата на лаві) |
С |
23 |
24 |
25 |
26 |
14 |
16 |
18 |
20 |
Д |
27 |
28 |
29 |
30 |
16 |
18 |
20 |
22 |
|
В |
31 |
32 |
33 |
34 |
18 |
20 |
22 |
24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Присідання на одній нозі
|
С |
8 |
9 |
10 |
11 |
5 |
6 |
7 |
8 |
Д |
9 |
10 |
11 |
12 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
В |
10 |
11 |
12 |
13 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
Стрибки у довжину з місця, см |
С |
180 |
195 |
200 |
205 |
165 |
170 |
175 |
180 |
Д |
195 |
200 |
205 |
210 |
170 |
175 |
180 |
186 |
|
В |
200 |
205 |
210 |
215 |
175 |
180 |
185 |
190 |
|
Біг на місці протягом 10 с, кількість кроків |
С |
17 |
18 |
19 |
20 |
16 |
17 |
18 |
19 |
Д |
18 |
19 |
20 |
21 |
17 |
18 |
19 |
20 |
|
В |
19 |
20 |
21 |
22 |
18 |
19 |
20 |
21 |
|
Нихил уперед з положення сидячи (см) |
С |
5 |
7 |
8 |
9 |
11 |
12 |
13 |
14 |
Д |
7 |
8 |
9 |
10 |
13 |
14 |
15 |
16 |
|
В |
9 |
10 |
11 |
12 |
14 |
15 |
16 |
17 |
|
Піднімання тулуба в сід за 30 с. |
С |
19 |
21 |
23 |
25 |
16 |
18 |
20 |
22 |
Д |
22 |
26 |
30 |
32 |
22 |
25 |
28 |
31 |
|
В |
32 |
33 |
34 |
35 |
31 |
32 |
33 |
34 |
Примітка:
** - чверті навчального року
Домашні завдання з фізичної культури є однією з форм залучення школярів до систематичних самостійних занять фізичними вправами. Здійснення постійного контролю до виконання домашніх завдань підтримує стійкий інтерес до його виконання, завдяки цьому зростає рівень загальної фізичної підготовленості.
1