Спортивні змагання проводяться з метою цікавого дозвілля дітей та заохочення гімназистів до постійних занять фізичною культурою та спортом; з метою розвитку фізичних якостей і рухових здібностей учнів; підвищення соціальної активності та формування колективів 2-х, 3-х та 4-х класів з метою патріотичного виховання учнів у позаурочний час.
Затверджую:
Директор гімназії №9
Топчій І.В.
ПОЛОЖЕННЯ
про проведення спортивних змагань присвячених Дню Збройних сил України в Черкаській гімназії №9 для учнів-кадетів 2,3,4-х класів.
Мета: спортивні змагання проводяться з метою цікавого дозвілля дітей та заохочення гімназистів до постійних занять фізичною культурою та спортом; з метою розвитку фізичних якостей і рухових здібностей учнів; підвищення соціальної активності та формування колективів 2-х, 3-х та 4-х класів з метою патріотичного виховання учнів у позаурочний час.
Керівництво спортивних змагань: головний суддя – Топчій І.В., директор гімназії; суддя змагань: Захарчук В.В., заступник директора з навчально-виховної роботи; секретар – Попова С.М., заступник директора з навчально-виховної роботи.
Учасники спортивних змагань: в спортивних змаганнях приймають участь всі кадетські класи початкової школи ( 2-К, 3-К, 4-Б) у повному складі, незалежно від кількості їх у класі та до якої медичної групи вони належать.
Склад команди: 4 кадети другого, 4 кадети третього, 4 кадети четвертого класів. Кількість команд – 4. Учасники спортивних змагань повинні мати єдину форму, емблему, назву команди. Загальна кількість учасників змагань в команді – 12.
Умови проведення спортивних змагань для учасників команд: переможець визначається за найменшою кількістю набраних балів. За І місце – 1 бал, за ІІ місце – 2 бали, за ІІІ місце – 3 бали , за ІV місце – 4 бали.
Нагородження переможців: всі команди нагороджуються грамотами, призами та солодощами.
Загальні положення та методична робота: класних керівників початкових класів завчасно попереджують про спортивні змагання. Під керівництвом учителів на уроках літературного читання учні придумують назву та девіз команди, на уроках образотворчого мистецтва – виготовляють емблему команди (цю роботу можна виконати як вдома з батьками, так і на додаткових уроках, у групі продовженого дня, у гуртках гімназії). На уроках фізичної культури учителі проводять методичну роботу щодо конкурсів та естафет, нагадують правила безпечної поведінки та правила безпечного використовування спортивного інвентарю під час спортивних змагань. Спортивний інвентар підбирається відповідно до вікових особливостей учнів, розташовується у залі згідно техніки безпеки, спортивний зал прикрашається повітряними кульками, малюнками учнів на тему Дня Збройних сил України, плакатами з назвами та емблемами команд. Судді отримують програму проведення спортивних змагань (додаток №1). Команди шикуються у 4 колони та організовано заходять до залу.
Інвентар: канат – 1, обручі малі – 4, кеглі малі – 16, кеглі великі – 16, м’ячі великі – 4, скейти – 4, кошики – 4, мішки – 4, кульки повітряні – 4, ракетки – 4. Хід спортивних змагань:
Святково прибраний зал. Під музику маршу команди заходять до залу, проходять коло пошани, стають на відведені місця.
Показовий виступ учнів-кадетів (таеквондо) Ведуча: - Гімназіє, рівняйсь! Рівняння на право! До внесення Державного Прапору стояти струнко! (Звучить Гімн України та вноситься Прапор України). Вільно!
1. Рапорт директору гімназії № 9 Топчій І. В.
2. Привітання директора гімназії № 9 Топчій І. В.
Ведуча: 6 грудня в Україні відзначається загальне професійне свято усіх українських військовослужбовців – День Збройних сил України. Збройні сили України – це військове формування, на яке відповідно до Конституції України покладаються оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності. Збройні сили України забезпечують стримування збройної агресії проти України та відсіч їй, охорону повітряного простору держави та підводного простору у межах територіального моря України.
I учень: Збройні сили України – слава, гордість, міць країни!
Захищають мир, свободу, служать рідному народу!
II учень: Щира шана і подяка хлопцям, молодим солдатам,
Що строкову службу чесно сприйняли, як борг почесний!
IІІ учень: Тож вшануймо в день святковий всіх без винятку військових!
Завдяки їх чесній службі живемо у мирі, дружбі!
Адже мир тоді панує, коли армія чатує!
ІV учень: За нашу рідну Україну, що зберегли за всі віки –
Низький уклін і тричі «СЛАВА!», українські захисники! Ведуча: - Доброго дня Вам, любі наші діти, шановні учителі та гості свята. Як завжди, ми раді бачити Вас у нашій гімназії на спортивних змаганнях присвячених Дню Збройних сил України. Сьогодні ми зібралися, щоб позмагатися в спритності, силі та швидкості. У змаганнях беруть участь кадети 2-х, 3-х, 4-х класів. В програмі змагань цікаві естафети та конкурси.
До складу почесного журі змагань увійшли: 1) Топчій І.В., директор гімназії; 2) Захарчук В.В., заступник директора з навчально-виховної роботи; 3) Попова С.М., заступник директора з навчально-виховної роботи; 4) учителі початкових класів; 5) медсестра гімназії. Ведуча: - Прошу капітанів представити свої команди (команди промовляють свої назви, девізи, показують емблеми) ( додаток №2).
І . Правила техніки безпеки під час естафет та конкурсів.
ІІ . Правила безпечного використовування спортивного інвентарю.
ІІІ . Естафети та конкурси (оцінювання додаток №3).
1. Естафета «Сапери»
Сапер – це (фр. Saper – робити підкоп) – військовослужбовець інженерних військ. Саперні підрозділи призначені для ведення інженерної розвідки противника та місцевості, обладнання та утримання мінно-вибухових загороджень, проробки проходів у загородженнях противника та перевезення мінних тралів. Завдання саперів: 1)створення підкопів під оборонні споруди або риття траншей для таємного наближення до позицій супротивника; 2)створення власних фортифікаційних споруд на лінії фронту; 3)забезпечення переправ через річки, болота, озера; 4)налагодження ліній постачання й відновлення зруйнованих об'єктів інфраструктури; 5)знешкодження мін, ракет та снарядів.
Завдання: За командою учителя І-й учень кожної команди з лінії старту починає рукою котити по підлозі м’яч до лінії фінішу, обводячи кожну кеглю «змійкою». Повертаються назад до лінії старту гравці з м’ячем у руках. Перемагає та команда, яка закінчила естафету першою та збила найменшу кількість кеглів. Підсумок. Інвентар: м’ячі – 4, кеглі малі – 16
2.Естафета «Снайпери»
Снайпер – це (англ. sniper) – спеціальний боєць піхоти, або інших родів військ чи правоохоронних органів що вражає важливі цілі з першого пострілу, як правило із замаскованої засідки. Снайпери зазвичай використовують спеціальні снайперські гвинтівки обладнані оптичним прицілом. Досвідчені снайпери мають великий досвід у прицільній стрільбі, навичках маскування, прихованого пересування, спостереження, розрахунку траєкторії польоту кулі та інших чинників – вітру, температури, різниця у висоті. Слово «снайпер» походить від назви дрібної та швидкої пташки – бекаса (англ. snipe). Оскільки полювання на цю птицю було доволі складним, то тих, кому це вдавалося, називали снайперами.
Завдання: За сигналом учителя перший гравець кожної команди з лінії старту з чотирма кеглями у руках біжить по прямій до лінії фінішу. На лінії фінішу він ставить в обруч 4 кеглі, повертається бігом до лінії старту та передає естафету (рукою) наступному учаснику естафети. Другий гравець кожної команди з лінії старту біжить по прямій лінії до лінії фінішу. На лінії фінішу він забирає з обруча 4 кеглі, повертається бігом до лінії старту та передає естафету (4 кеглі) наступному учаснику естафети і т. д. Перемагає та команда, яка закінчила естафету першою та отримала найменшу кількість штрафних балів. Підсумок. Інвентар: кеглі великі – 16, обручі малі – 4
3.Конкурс «Десантники»
Десантник (парашути́ст) – це військовослужбовець, що здійснює десантування повітрям за допомогою парашутних систем, спускових пристроїв або іншим способом, та веде активні бойові дії в тилу противника. У Збройних силах держав належить до складу повітряно-десантних військ, високомобільних військ, сил спеціальних операцій, морської піхоти та інших родів військ. Озброєнні легкою стрілецькою зброєю, засобами зв'язку, спостереження, вибуховими речовинами, засобами індивідуального захисту. При веденні бойових дій можуть діяти від декількох годин до кількох діб автономно.
Завдання: 1. На лінії старту взяти ракетку та повітряну кульку в руки. 2. Торкаючись ракеткою повітряної кулі, проштовхнути її в повітрі вперед, рухаючись до лінії фінішу. 3. Дійшовши до лінії фінішу, заштовхнути повітряну кулю у кошик. 4.Повернутися з ракеткою в руках до лінії старту. 5.Передати естафету (ракетку) наступному гравцю. 6.Наступний гравець біжить з лінії старту до лінії фінішу. 7.На лінії фінішу забирає повітряну кульку і проштовхує її в повітрі вперед, рухаючись до лінії старту. Перемагає та команда, яка завершила конкурс найшвидше і найменше разів помилялась. Підсумок. Інвентар: ракетки – 4, повітряні кульки – 4, кошики – 4
4. Естафета «Розвідники»
Розвідник – це узагальнена назва особового складу, що здійснює розвідувальну діяльність, а також різнорідних технічних засобів ведення розвідки. Розвідувальна діяльність або розвідка – діяльність, яка здійснюється спеціальними засобами і методами з метою забезпечення органів державної влади розвідувальною інформацією, сприяння реалізації та захисту національних інтересів, протидії за межами держави зовнішнім загрозам національній безпеці.
Завдання: За сигналом учителя перший гравець кожної команди з лінії старту застрибує в мішок на рівні колін. Тримаючи мішок в руках, стрибає по прямій до лінії фінішу (до малого обруча). Дострибавши, знімає мішок, залишає його на лінії фінішу (в обручі) та бігом повертається до своєї команди до лінії старту. Наступний гравець, прийнявши естафету рукою, біжить з лінії старту по прямій до лінії фінішу (до малого обруча). Продовжуючи естафету, стрибає в мішку до лінії старту і передає мішок наступному гравцю. Естафета продовжується доти, доки направляючий кожної команди не стане першим, тримаючи мішок в руках. Перемагає та команда, яка першою закінчила естафету та найменшу кількість разів порушила правила естафети. Підсумок.
Інвентар: мішки – 4, обручі малі – 4
5. Естафета «Танкісти»
Танкіст – це солдат танкових військ, який належить до екіпажу танку. Екіпа́ж – група людей, об'єднаних в якусь структуру або ієрархію з метою виконання спільної роботи або сумісного завдання. Слово «екіпаж» походить з практики мореплавання, де на парусних судах люди, що виконують різні функції, об'єднувалися, для сумісного управління судном. Танк – броньована бойова машина на гусеничному шасі, зазвичай з гарматним основним озброєнням. Завдання: На відстані 10 метрів перед кожною командою стоїть кегля. У руках першого гравця кожної команди – скейт. За сигналом учителя перший учасник лягає животом на сноуборд та, відштовхуючись руками від підлоги, з лінії старту рухається до лінії фінішу, до кеглі. Об’їхавши кеглю, так само повертається до лінії старту, передає сноуборд наступному гравцю, а сам стає в кінець колони і т. д. Естафета продовжується доти, доки направляючий кожної команди не стане першим, тримаючи скейт у руках. Перемагає та команда, яка першою закінчила естафету та найменшу кількість разів порушила правила естафети. Підсумок.
Інвентар: скейти – 4, кеглі – 4
6.Конкурс «Найсильніший загін»
I місце – 1 бал. II місце – 2 бали. III місце – 3 бали. IV місце – 4 бали.
Перетягування канату за Олімпійською системою (з вибуванням) (додаток №4) І переможець за І місце
ІІ ІІІ переможець ІV
Інвентар: канат – 1, кеглі – 2
IV. Підведення підсумків спортивних змагань (додаток №5). Ведуча: - Прошу команди вишикуватися для нагородження. Слово для оголошення результатів спортивних змагань присвячених Дню Збройних сил України надається заступнику директора з навчально-виховної роботи Поповій С.М. (оголошення результатів).
Ведуча: - Заключне слово надається директору гімназії №9 Топчій І.В. (нагородження).
Ведуча: - Гімназіє, рівняння на право! До винесення Державного Прапора стояти струнко! (Виноситься Прапор України та звучить Гімн України).
Ведуча: - Спортивні змагання присвячені Дню Збройних сил України оголошуються закритими. Дякуємо за увагу! До нових зустрічей! (під музику маршу команди виходять із залу).
Додаток №1
Програма проведення спортивних змагань присвячених Дню Збройних сил України
1.Вихід команд на шикування; коло пошани команд-учасниць.
2.Показовий виступ учнів-кадетів (таеквондо).
3.Гімн України. Внесення Прапору України.
4.Рапорт директору гімназії; привітання директора учасників, вболівальників та гостей змагань.
5.Вступне слово учнів.
6.Ознайомлення учасників, вболівальників, гостей та суддів з програмою спортивних змагань.
7.Представлення команд (назва, девіз, емблема).
8. Правила техніки безпеки під час спортивних змагань та правила безпечного використовування спортивного інвентарю.
9.Естафети та конкурси:
1)естафета «Сапери»; 2)естафета «Снайпери»; 3)конкурс «Десантники»; 4)естафета «Розвідники»; 5)естафета «Танкісти»; 6)конкурс «Найсильніший загін».
10.Підведення підсумків спортивних змагань: нагородження команд, заключне слово керівників гімназії.
11.Гімн України. Винесення Прапора України.
12.Коло привітання команд. Організований вихід команд, вболівальників та гостей із залу.
Додаток №2
Назви, девізи та емблеми (на футболках) команд-учасниць
1.Команда: «Танкісти»
Девіз: Ми танкісти круті, веселі, заводні.
Знайте всі ви, що танкісти – це ми!
2.Команда: «Десантники»
Девіз: Ми літаємо як птахи,
Серед нас нема невдахів.
Сильні, спритні та завзяті –
У майбутньому солдати.
3.Команда: «Сапери»
Девіз: Сапери – це супер-клас!
Переможемо всіх вас!
4.Команда: «Розвідники»
Девіз: «Розвідники» – команда наша.
Сильні, дужі, любим спорт,
Бо їмо багато каші,
Мрії наші – про рекорд.
Додаток №3 Оцінювання естафет та конкурсів Оцінювання: перемагають команди, які закінчили естафети та конкурси першими та не порушували правил або допустили найменшу кількість помилок; переможець визначається за найменшою кількістю набраних балів.
Судді оцінюють естафети та конкурси, підраховують бали та оголошують результати спортивних змагань.
Показові виступи не оцінюються.
Додаток №4
Перетягування канату за Олімпійською системою (з вибуванням) «Танкісти» переможець «Сапери»
за І місце «Десантники» «Розвідники» переможець
І місце – 1 бал, ІІ місце – 2 бали, ІІІ місце – 3 бали, ІV місце – 4 бали.
Додаток №5 Протокол спортивних змагань присвячених Дню Збройних сил України
№ п\п |
Спортивні естафети та конкурси |
«Танкісти» |
«Сапери» |
«Десантники» |
«Розвідники» |
0 |
Назва, девіз, емблема команди. Підсумок. |
|
|
|
|
1 |
Естафета «Сапери». Підсумок. |
|
|
|
|
2 |
Естафета «Снайпери». Підсумок. |
|
|
|
|
3 |
Конкурс «Десантники». Підсумок. |
|
|
|
|
4 |
Конкурс «Розвідники». Підсумок. |
|
|
|
|
5 |
Естафета «Танкісти». Підсумок. |
|
|
|
|
6 |
Конкурс «Найсильніший загін» (перетягування канату). Підсумок. |
|
|
|
|
|
Сума всіх балів |
|
|
|
|
Головний суддя: Топчій І.В.
Суддя: Захарчук В.В.
Секретар: Попова С.М.
Використана література
3.Розвідник — Вікіпедія https://uk.wikipedia.org/wiki/Розвідник
5.Снайпер — Вікіпедія https://uk.wikipedia.org/wiki/Снайпер
6.Танкіст — Вікіпедія https://uk.wikipedia.org/wiki/Танкіст
1