Удосконалення самоосвіти вчителя Педагогічний тренінг
Номер слайду 2
Завдання:забезпечити учасників заняття знаннями про професійні компетентності вчителів;формувати вміння командної взаємодії;допомогти в організації професійного самовдосконалення й самоосвіти.
Номер слайду 3
Очікувані результати:поглиблення знань, запровадження інноваційних методик в практику методичної роботи;формування конкурентоспроможного вчителя;створення відкритого інформаційного простору в освітній системі школи.
Номер слайду 4
Девіз заняття: «Неможливо жити краще, ніж проводячи життя в прагненні стати досконалішим. Хто хоче зрушити світ, нехай зрушить себе» (Сократ)
Номер слайду 5
Правила учасників тренінгу:будьмо позитивними;толерантність – це повага, у першу чергу, до самого себе;точність – ввічливість королів;світ навколо вирує, а ми – на занятті ТУТ і ЗАРАЗ – вчимося;найдорогоцінніше, що в нас є, це – час, використаймо його для себе найефективніше.
Номер слайду 6
Розминкаа) Хто автор цих слів?Щоб стати справжнім вихователем дітей, треба віддати їм своє серце. Учитель як фахівець живе доти, поки вчиться. Учитель, який передає дитині лише знання – ремісник; той, хто виховує характер, - справжній митець у своїй справі.
Номер слайду 7
розминкаб) Продовжіть фразу Усі перемоги починаються… Хто не дивиться вперед… Істина народжується в суперечках, та коли пристрасті вирують, істина… Щоб вести людей за собою… Якщо можеш виправити наслідки помилки…
Номер слайду 8
розминкаб) Продовжіть фразу. Усі перемоги починаються… (з перемоги над собою). Хто не дивиться вперед… (той залишається позаду).Істина народжується в суперечках, та коли пристрасті вирують, істина… (зникає). Щоб вести людей за собою… (йди за ними). Якщо можеш виправити наслідки помилки… (ти не помилився)
Номер слайду 9
асоціаціїУР ОК
Номер слайду 10
В. Сухомлинський вважав,що джерелом і рушійною силою самоосвітньої діяльності вчителя є потреба в знаннях: “Знати більше, ніж я знаю сьогодні”. Неодноразово він наголошував: «Учень має бачити в учителеві розумну, знаючу, думаючу, закохану в знання людину. Чим глибші знання, чим ширший кругозір, ширша всебічна наукова освіченість учителя, тим більшою мірою він не тільки вчитель, а й вихователь».
Номер слайду 11
Конверт проблем. Сформулюйте на аркуші найбільші проблеми чи страх у роботі з дітьми . Обміняйтесь. Дайте поради, як краще вирішити це питання (Вони повинні бути конкретними і дієвими.)
Номер слайду 12
Робота в групах Вправа «Джерело знань»Перша група – «Компетентність – це…»Друга група – «Компетенція – це…»Третя група – «Компетентний учитель – це…»
Номер слайду 13
Компетентність:походить від латинського «competens», що в перекладі означає «належний», «здібний»;спроможність кваліфіковано здійснювати діяльність, виконувати завдання або роботу;набір знань, умінь, навичок і відносин, що дають змогу особистості здійснювати діяльність або виконувати певні функції, що підлягають досягненню певних стандартів у галузі професії чи виду діяльності;певна база знань особистості, яка дозволяє їй судити про що-небудь, висловлювати переконливу, авторитетну думку.
Номер слайду 14
Компетенція –це коло повноважень будь-якої установи чи особи; коло питань, у яких ця особа має знання, досвід. Компетенція є складовою компетентності. Компетенції є двох видів: базові (фізичні, моральні);похідні (трудові, технологічні, політико-правові), які розвиваються на основі базових. Поняття «компетенція» вживають, як правило, у значенні «коло повноважень». Компетентність пов’язують з обізнаністю, авторитетністю, кваліфікованістю. Тому в педагогічному сенсі рекомендують користуватися терміном «компетентність».
Номер слайду 15
Компетентний учитель – той, хто володіє необхідною сумою знань, умінь, навичок, які виражають сформованість педагогічної діяльності, педагогічного спілкування й особистості вчителя як носія визначальних цінностей, ідеалів і педагогічної свідомості.
Номер слайду 16
ПРОФЕСІЙНА СПРЯМОВАНІСТЬ УЧИТЕЛЯ Комунікатор. Реалізується через пошук механізмів сумісності з учнем, через неформальне спілкування. Сильні сторони – комунікативна функція. Головні риси – товариськість, доброта, зовнішня привабливість, емоційність, висока моральність, низька конфліктність, спрямованість на взаємодію
Номер слайду 17
Предметник. Предметник. Реалізується в навчальній місії, виховує засобами досліджуваного предмета шляхом зміни сприйняття учнем наукової картини світу, поглиблення знань з предмету. Сильні сторони – конструктивна, методична, навчальна функціїГоловні риси – спостережливість, раціоналізм, переконаність у необхідності та значимості знань, прагнення до творчості, самореалізація, спрямованість на себе, на завдання
Номер слайду 18
оранізатор. Реалізується в позакласній діяльності, у сфері ділового співробітництва, колективної зацікавленості, дисципліни. Сильні сторони – виконавча, мобілізаційна, організаторська функціїГоловні риси – вимогливість, сильна воля, енергійність, самодисципліна, лідерство, авторитетність, спрямованість на взаємодію
Номер слайду 19
Інтелігент. Реалізується у високоінтелектуальній просвітницькій діяльності, що розвиває місію популяризації науки, мистецтва, культури Сильні сторони – виховна, інформаційна, розвивальна, дослідницька, пропагандистська функції Головні риси – високий інтелект, висока загальна культура, висока моральність, принциповість, духовність, пріоритети волі й саморозвитку
Номер слайду 20
вправа Числа, що правлять світом
Номер слайду 21
Хай кожен скаже: Я — Вчитель. Я — Любов і Відданість, Віра і Терпіння. Я — Радість і Співрадість, Страждання і Співстраждання. Я — Істина і Серце, Совість і Благородство. Я — Той, хто Шукає і Дарує, Вбогий і Багатий.
Номер слайду 22
Хай кож. Ен скаже: Я — Вчитель і Учень, Вихователь і Вихованець. Я — Той, хто Прокладає Шлях, і Художник Життя. Я — Захисток Дитинства і Колиска Людства. Я — Посмішка Майбутнього і Факел Сущого. Я — Вчитель від Бога і Співробітник у Бога.
Номер слайду 23
Молюсь тобі, серце моє, дай мудрості осягати моменти істини в житті дітей!