розминкаб) Продовжіть фразу. Усі перемоги починаються… (з перемоги над собою). Хто не дивиться вперед… (той залишається позаду).Істина народжується в суперечках, та коли пристрасті вирують, істина… (зникає). Щоб вести людей за собою… (йди за ними). Якщо можеш виправити наслідки помилки… (ти не помилився)
В. Сухомлинський вважав,що джерелом і рушійною силою самоосвітньої діяльності вчителя є потреба в знаннях: “Знати більше, ніж я знаю сьогодні”. Неодноразово він наголошував: «Учень має бачити в учителеві розумну, знаючу, думаючу, закохану в знання людину. Чим глибші знання, чим ширший кругозір, ширша всебічна наукова освіченість учителя, тим більшою мірою він не тільки вчитель, а й вихователь».
Компетентність:походить від латинського «competens», що в перекладі означає «належний», «здібний»;спроможність кваліфіковано здійснювати діяльність, виконувати завдання або роботу;набір знань, умінь, навичок і відносин, що дають змогу особистості здійснювати діяльність або виконувати певні функції, що підлягають досягненню певних стандартів у галузі професії чи виду діяльності;певна база знань особистості, яка дозволяє їй судити про що-небудь, висловлювати переконливу, авторитетну думку.
Компетенція –це коло повноважень будь-якої установи чи особи; коло питань, у яких ця особа має знання, досвід. Компетенція є складовою компетентності. Компетенції є двох видів: базові (фізичні, моральні);похідні (трудові, технологічні, політико-правові), які розвиваються на основі базових. Поняття «компетенція» вживають, як правило, у значенні «коло повноважень». Компетентність пов’язують з обізнаністю, авторитетністю, кваліфікованістю. Тому в педагогічному сенсі рекомендують користуватися терміном «компетентність».
ПРОФЕСІЙНА СПРЯМОВАНІСТЬ УЧИТЕЛЯ Комунікатор. Реалізується через пошук механізмів сумісності з учнем, через неформальне спілкування. Сильні сторони – комунікативна функція. Головні риси – товариськість, доброта, зовнішня привабливість, емоційність, висока моральність, низька конфліктність, спрямованість на взаємодію
Предметник. Предметник. Реалізується в навчальній місії, виховує засобами досліджуваного предмета шляхом зміни сприйняття учнем наукової картини світу, поглиблення знань з предмету. Сильні сторони – конструктивна, методична, навчальна функціїГоловні риси – спостережливість, раціоналізм, переконаність у необхідності та значимості знань, прагнення до творчості, самореалізація, спрямованість на себе, на завдання
оранізатор. Реалізується в позакласній діяльності, у сфері ділового співробітництва, колективної зацікавленості, дисципліни. Сильні сторони – виконавча, мобілізаційна, організаторська функціїГоловні риси – вимогливість, сильна воля, енергійність, самодисципліна, лідерство, авторитетність, спрямованість на взаємодію
Інтелігент. Реалізується у високоінтелектуальній просвітницькій діяльності, що розвиває місію популяризації науки, мистецтва, культури Сильні сторони – виховна, інформаційна, розвивальна, дослідницька, пропагандистська функції Головні риси – високий інтелект, висока загальна культура, висока моральність, принциповість, духовність, пріоритети волі й саморозвитку