ПЕДАГОГІЧНИЙ ТРЕНІНГ «НАСТУПНІСТЬ У РОБОТІ ДИТЯЧОГО САДКА І ШКОЛИ»

Про матеріал
Шановні колеги, ми сьогодні зібралися з вами, щоб провести педагогічний тренінг. Присутні гості: вихователі методисти дошкільних установ міста, спеціаліст управління освіти , до речі вони теж можуть взяти участь у цьому тренінгу. Тренінг буде проходити під девізом: «Щасливий той, хто вміє любити, працювати і гратися». У тренінгу беруть участь вчителі початкових класів, спеціалісти та вихователі дошкільного відділу.
Перегляд файлу

ПЕДАГОГІЧНИЙ ТРЕНІНГ

«НАСТУПНІСТЬ У РОБОТІ

ДИТЯЧОГО САДКА І ШКОЛИ»

 

- Шановні колеги, ми сьогодні зібралися з вами, щоб провести педагогічний тренінг.

- Присутні гості: вихователі методисти дошкільних установ міста, спеціаліст управління освіти Лазебна Н.І., до речі вони теж можуть взяти участь у цьому тренінгу.

- Тренінг буде проходити під девізом: «Щасливий той, хто вміє любити, працювати і гратися».

У тренінгу беруть участь вчителі початкових класів, спеціалісти та вихователі дошкільного відділу.

Тема нашого педагогічного тренінгу: «Наступність у роботі дитячого садка і школи».

- Перш, ніж приступити до роботи, ми повинні вибрати секретаря, який в ході заняття буде виконувати роль писаря. Ваші пропозиції:

- Секретаря вибрали. А тепер нам потрібно виробити правила спілкування. І ці правила запропонуєте ви самі. (Робота в групах).

- Поспілкуйтеся і запропонуйте свої правила взаємоспілкування:

  1. Право піднятої руки.
  2. Кожна думка вірна або вірно сприймається.
  3. Кожен один одному вчитель, партнер, чарівник.
  4. Полюби ближнього – як себе.
  5. Сприймайте усе з вдячністю.
  6. Відпускай емоції від серця.
  7. Будьте, як діти.

- На мою думку, чудові ми вибрали правила, і я впевнена, будемо їх виконувати на протязі всієї нашої роботи.

- В ході педагогічного тренінгу в нас будуть завдання як теоретичного змісту так і практичного. Також виробимо регламент. Я пропоную на теорію давати до 5 хвилин, на практичні завдання до 10 хвилин. Всю роботу закінчити в межах 50 хвилин.

тож почнемо роботу.

У Законі «Про освіту та Державній національній програмі «Освіта» говориться, що однією з необхідних умов безперервної освіти є наступність роботи дитсадка і школи. У НВК ми з вами працюємо вже 4 роки, у тісному взаємозв’язку довкілля і школи. Тож давайте розглянемо поняття наступність у контексті розуміння кожного з нас. (Вивішую таблицю).

1. Використання досвіду.

2. Творча спадщина В.О. Сухомлинського.

3. Побутові умови.

4. Використання новітніх методів.

5. Створення емоційної атмосфери.

6. Професіоналізм педагогів.

7. Диференційований підхід.

8. Інтеграція.

9. Спільність ідей і завдань обох етапів освіти.

10. Систематизація навчально-виховної роботи вчителя і вихователя.

11. Взаємозв’язок дитячого закладу і сім’ї.

- Шановні педагоги, ось ми з вами склали гроно (асоціативний кущ) наступності двох ланок.

- Чи є потреба говорити про наступність більш детальніше? (Ні)

- Уважно розглянувши асоціативний кущ, ми бачимо, що одним із критеріїв наступності, на мою думку, не мало важливим є побутові умови.

- Тож зараз ми з вами побуваємо у ролі архітекторів.

Група вчителів і група вихователів повинні спроектувати і презентувати навчально-виховний заклад майбутнього. У вас є все необхідне для роботи. (Час виконання роботи 15 хвилин), (малюють презентують).

Я вважаю, чудові ви спроектували заклади нового типу – ми створили сприятливі побутові умови для наступності двох ланок. Але не стіни роблять школу великою, а люди, які в ній працюють.

- Я думаю ви всі з цим погодитесь.

Запитання: Яким ви уявляєте сучасного педагога? (Кожна група одержує шаблон обличчю, але воно розділене на дві половини: чорна і біла).

Стикуючись у групах ви повинні записати на білій половині, ті риси, які притаманні сучасному педагогу, на чорній – які заважають роботі з дітьми. (Вчителі записують і коментують свій запис).

- Шановні колеги – це визначили обличчя сучасного вчителя з педагогічної точки зору. Але педагог повинен бути ще і артистом. От з точки зору психологів: є педагог – соліст,

               педагог – камертон,

               педагог – імпровізатор. 

У кожного з вас є карточки трьох кольорів. Хто вважає, що ви є педагогом-соціалістом, підніме жовту карточку, педагог-камертон – зелену карточку, педагог-імпровізатор – червону. (Піднімають карточки).

Так, педагог повинен бути імпровізатором (миттєво переключатися).

- Уявить, що вчора ви закінчили педагогічний інститут, училище, молоді, красиві, без досвіду роботи прийшли на свій перший урок, заняття. Діти на вас не реагують, шумлять, зайняті своїми справами. Які б методи ви використали, щоб привернути свою увагу:

  1. Велика пауза.
  2. Жест.
  3. Зацікавленість.
  4. Заспівати.
  5. Я від вас хочу заховатися під парасолькою.

- Звернути на себе увагу дітей. Викликати в них інтерес. Але для того, щоб діти успішно вчилися треба створити емоційну атмосферу (підійшли ще до одного критерію наступності) – емоційність.

Всі ми з вами родом з дитинства, і хоча з кожним роком ми мудрішаємо, але працюючи з дітьми ми завжди в душі залишаємося дітьми. А діти найбільше люблять що робити? (гратися).

Завдання:

- Я знаю, що ігри і ігрові моменти є одним із методів вашої роботи. Отже, ви повинні обговорити і вирішити, яку б гру ви провели на уроці, занятті з математики (виготовити наочний матеріал, презентувати цю гру і визначити мету гри). На цю роботу відводиться 15 хвилин.

Отже, гра потрібна  для знань, так як і знання для гри.

- Зараз ми з вами відпочинемо і проведемо інтерактивну гру-тренінг «Чарівна кружка». Сядьте зручно, закрийте очі, дихайте спокійно, рівно і глибоко. Розслабтесь. Уявіть великий білий екран, зосередьте увагу на ньому. Уявіть, що ви бачите на ньому свою улюблену кружку. Розфарбуйте її так, як вам бажається. Ще раз уважно погляньте на свою кружку. Наповніть її до країв улюбленим напоєм. Уявіть, що поряд з вашою чашкою стоїть інша – порожня, поряд ще і теж порожня і та ще, і ще. Відлийте із своєї кружки в порожні і не жалійте. А тепер погляньте у свою чашку. Диво! вона знову повна до країв! Що з нею трапилося? Ваша кружка – особлива. Ми можемо відлити з неї, а вона завжди буде повною. Ця кружка – твоя! Вона наповнена твоєю добротою! Відкрийте очі. Спокійно і впевнено скажіть: «Це Я! У мене є така кружка!».

Гра «Чарівний клубочок»

Гра найкраща і чудова

Забавля малят вона

І у ній можливі всякі чудеса

Ось тому вона і гра.

- Я впевнена, що тут зібралися досвідчені педагоги, творчі люди, які постійно працюють над втіленням у своїй роботі новітніх методів роботи. адже це теж є один із аспектів наступності двох ланок.

 Завдання: обговорити і продемонструвати елемент уроку, заняття з використанням інноваційних методів навчання грамоти.

Підсумок.

Так, впровадження нових методів у навчально-виховний процес є актуальною проблемою для нашого колективу. Але ми сподіваємося не зупинятися на досягнутому і продовжувати розпочату справу, використовуючи досвід педагогів-практиків, творчу спадщину В.О. Сухомлинського.

- Навчання тісно переплітається з вихованням. Тож зупинимося на виховному процесі. Деякі батьки по-різному виховують своїх дітей. Народна мудрість говорить: «Розумні батьки іноді дозволяють своїм дітям обпікати пальці».

- Як ви розумієте це прислів’я? (індивідуально).

- Ми зібралися – всі жінки, у нас є крім дітей, яких ми навчаємо, виховуємо, ще і власні діти, яких ми теж навчаємо і виховуємо. Тож, хочете дізнатися які ви є батьки для своїх дітей?

Проведемо тест «Які ми батьки?»

  1. Що Вам найбільше подобалося робити в дитинстві?

а) грати в рольові ігри;     2

б) читати книжки;             3

в) гратися ляльками;         4

г) гратися в рухливі ігри.  5

2. Ваші діти такі ж самі, якими були Ви?

а) так;           4

б) ні;             0

в) не знаю.   1

3. Які діти Вам подобаються?

а) спокійні, слухняні;     1

б) розумні, розвинені;    2

в) добрі, комунікативні; 3

г) активні, веселі.            4

4. Вам подобається спостерігати за своїми дітьми?

а) так;                                         4

б) ні;                                           0

в) не замислювалися над цим. 1

5. Ви любите розмовляти з дітьми?

а) так;    4

б) ні;      0

в) іноді. 1

6. Ви читаєте (читали) дітям книжки?

а) так;    4

б) ні;      0

в) іноді. 1

7. Чи буває, що Ваші діти Вас дратують?

а) так;    2

б) ні;      4

в) іноді. 3

8. Якщо Вас мало цікавить те, що зараз говорить з Вами дитина, чи можете Ви це приховувати?

а) так;    4

б) ні;      0

в) іноді. 1

9. Скільки часу на Ваш погляд дитина проводить біля телевізора?
     а) не більше 30 хв.;                                1

б) доки не пройдуть дитячі передачі;  3

в) не більше як 2 годин.                        4

10 Дитина повинна твердо засвоїти певні правила поведінки і строго їх дотримуватися, чи не так?

а) так;    2

б) ні;      3

в) іноді. 3

11. Чи доцільно з виховною метою наводити приклад поведінки іншої дитини?

а) так;    1

б) ні;      4

в) іноді. 0

12. Коли дитина робить щось не так, чи обов’язково виправляти її помилки?

а) так;    2

б) ні;      4

в) іноді. 4

Підрахуйте набрану кількість балів.

Більше 40 – Ви хороші батьки. У Вас є не тільки любов до дітей, але й незвичайні педагогічні здібності. Ваша інтуїція і тактовність допомагають Вам правильно зрозуміти дітей і успішно виховати їх. Одне зауваження: часом Ви буваєте непослідовним, часом занадто м’яким, що знижує виховний ефект Вашої діяльності. Від 33-39 – Ви усвідомлюєте потребу в педагогічних знаннях. Щоб отримувати радість від спілкування з дітьми, намагайтеся бути більш безпосередніми, емоційними. У вас є здібності до виховання, однак воно не можливе без любові і тепла. Це від 18-33.

Підсумок.

- Думаю кожен отримав лише позитивну відповідь. Ви хороші батьки, мудрі вихователі, люблячі мами.

І вся ця любов, доброта, чуйність зосереджується водному органі людського тіла, який іноді радіє, болить, стогне, щемить, рветься від горя і радості.

ЦЕ – СЕРЦЕ!

- Але як Ви вважаєте, на які дві половинки повинно бути поділене серце?

доброта        врівноваженість

довіра           любов

- Це все є у Вас. Ви талановиті педагоги, досвідчені, знаєте свою роботу, любите свою професію. Майбутнє наших вихователів у Ваших руках. Та ниточка взаємозв’язку між дошкільниками і школярами буде міцною  і ніколи не порветься.

 

 

 

 

Ділова гра

«Педагогічно-телевізійний калейдоскоп»

 

Методист

Шановні гості! Любі друзі!

Раді всіх вітати Вас,

У цьому залі, у гостях у нас.

Сьогодні наші педагоги своє слово скажуть

Знання методичні вони Вам покажуть.

Завдання складні професійно розкажуть.

Тут  розум і сила, знання і уміння,

Технології в дії інноваційні.

Всі педагоги умілі в роботі,

За наших дітей у постійній турботі.

Формувати, вдосконалювати, навчати, закріпити.

І виховувати так, щоб Вітчизну любити.

Сьогодні у дружнім, цікавім змаганні

Вам представляєм команди дві гарні.

Перша команда «Педагогічний вісник»,

Так себе назвали вони,

В професії щастя своє віднайшли.

Команда друга професійна не менш,

Діточок наших люблять безмеж.

«Педагогічна палітра» так зветься команда оця,

Віддані справі своїй до кінця.

Представлення журі.

Журі залюбки представляю вам я,

Досвідченим оком поглянуть здаля,

Хто кращий, спритніший, уміліший хто,

Все визначать вірно процентів на сто.

Як в кожній суддівській бригаді

Є вних голова, їй ми дуже раді.

Вона у міськвно спеціаліст дошкільний

В своєму ділі майстер професійний

Із того ж таки міськвно при нагоді

До нас методист завітала сьогодні,

Досвідчена, грамотна жінка вона,

В журі гарна з неї суддя

За сиріт-дітей у постійну турботу

Завжди вона в методичній роботі

Як кожну дитину таку зрозуміть,

Жити мистецтва я можну навчить.

Активна, уважна, досвідчена пані,

З садка номер 8 до нас завітала.

Методична робота їй не байдужа,

Професію педагога вона любить дуже

Сьогодні у неї інша посада.

Вона – член журі і цьому дуже рада.

В садочку у третьому є методист

Досвідчений, творчий, ніби артист

Наставник мій вона й колега,

Допоможе скрізь, де треба

Тож побажаємо успіхів всім,

В журі роботі нелегкій.

ОТЖЕ Я ОГОЛОШУЮ ГРУ, ГРУ НЕЗВИЧАЙНУ, ГРУ ДІЛОВУ.

Конкурсів буде багато у грі,

Робота серйозна для вас журі

Балів найбільше – це «5»

Можуть команди у вас зароблять.

Конкурс перший – привітання.

 

Методист:

Починає він змагання

В ньому команди про себе розкажуть

Творчість свою вони вам покажуть

Критерії оцінювання: оригінальність, влучність, професійність (слово журі)

Професія чудова у нас є,

На місці засидітись нам не дає

Постійний пошук і єднання,

Надії, мрії, сподівання.

Зробити хочеться багато

Бо з дітьми кожен день як свято

Віддаємо їм всі знання,

Святі і вічні почуття

Хочем зробити як найбільше

Посіять в душах добре, вічне

Все на світі може вихователь,

Будь-яке завдання розв’язати.

 

Другим конкурсом у нашій грі є «Бліц-турнір»

Умови конкурсу:

За  1 хвилину, яка буде вимірюватися піщаним годинником, кожна команда повинна дати як найбільше правильних відповідей.

Критерії оцінювання:

Кількість балів команді нараховується відповідно кількості даних правильних відповідей (слово журі).

 

Методист:

Людина творча не відпочиває,

Навчаючись сама, дітей навчає,

Програма всі змістові лінії включає,

І кожен з вихователів їх знає

Щоб діточки розумні виростали,

Цей компонент нам базовий

Включить в роботу запропонували,

Він у житті всі сфери охопив,

Знання поповнювати нас навчив.

 

Наступний конкурс має назву: «Радуга знань»

Умови конкурсу:

Капітани команди кидають кубик на поле із секторами, на яких позначені Змістові Лінії БК. В кожному секторі конверт із запитаннями. На підготовку відповіді надається 2 хвилини. Відповідає будь який член команди. Першою відповідає команда, на кубику якої випаде менше число.

Критерії оцінювання:

Змістовність, точність, конкретність (слово журі).

 

Методист:

Вихователь…молодий і той що досвід має,

Тісний зв'язок їх всіх єднає

Допомагати, разом працювати,

Щоб результати добрі мати

Такий у всіх у них девіз.

Єднання і колективізм,

Щоб було все на благо дітям,

Серцю нашому на втіху.

 

Слідчий конкурс носить назву «Підказка».

Умови конкурсу:

За допомогою влучної і точної характеристики даної наставником, молодий вихователь повинен назвати те, що зображено на картинці.

Критерії оцінювання:

За 1 хвилину повинно бути відгадано якнайбільше картинок, точність відповіді, чіткість і влучність характеристики. (слово журі).

 

Методист:

Різні друзі ми із вами,

Спокійні й навіть дуже жваві,

Працює хтось давно, а хтось не дуже.

Та всіх єднає милий друже

Любов ота, що дітям віддається

Бо серце наше неспокійно б’ється

Хвилюємомось ми за дітей усі,

Навчаємо любові, доброти.

Малечі очі відкриваємо на світ

Крила народу навчаєм любити

Вчимо мистецтва серед людей жити.

 

Отже, наступний конкурс називається: «В гостях у казки».

Умови конкурсу:

Представники команд на аркушах паперу повинні схематично зобразити дві народні казки, назву яких відгадає потім протилежна команда. Поки вони працюють над схемами, команди демонструють знання українських народних казок. В разі затримки відповідні члена однієї команди, черга відповідати переходить до члена протилежної команди.

Критерії оцінювання:

Складність схеми, оригінальність зображування, швидкість відгадування, кількість названих казок (слово журі).

 

Методист:

Вихователь завжди ас,

Вміє показувати клас

Може шити і в'язати

Щось нове фантазувати

Може вірш він написати

Загадки вміє відгадати

І за описом предмет

Відгадає не секрет

Завжди в будь-якому ділі

Вихователі умілі.

 

До вашої уваги конкурс: «Чорна скринька».

Умови конкурсу:

За поданою короткою характеристикою, команда повинна назвати предмет, який знаходиться у «Чорній скринці». Час на обдумування відповіді 1 хвилина. В разі необхідності команда може взяти підказку, але в такому випадку з неї буде знято один бал.

Критерії оцінювання:

Точність назви предмету, конкретність назви (слово журі).

 

Методист:

Злагоджені педагоги в нас,

Працюєм дружно повсякчас.

Радість чи сумний мотив,

Завжди разом колектив.

Заповідь у нас не нова

Розуміємось з півслова.

Тож слідуючий конкурс покаже, як наші педагоги розуміють один одного.

Він називається «Андестен мі», що в перекладі з англійської означає «Зрозумій мене».

Умови конкурсу:

Капітан протилежної команди називає слово, написане на аркуші паперу, останньому члену команди-суперника. Завдання команди дати таку характеристику даного слова один одному, щоб капітан команди, що стоїть попереду, міг безпомилково назвати це слово. Причому члени команди знаходяться у нвушниках і не чують, яка характеристика слова дається попередньому гравцю.

Критерії оцінювання:

Оригінальність опису, неповторності (слово журі).

 

Методист:

Конкурсів пройшло багато,

Журі втомилось працювати.

Тож для них момент сюрпризний

І цікавий і незвичний.

Трохи можна відпочити

Ще й продуктів заробити

Щоб поповнити запаси

В холодильниках у вас

Бо ціни в нас такі «гарні»

Продукти будуть вам не зайві.

То  увага! Гостя зустрічайте,

Оплесками привітайте.

 

Вихід «Галкіна»

Гра з журі «Продуктовий вернісаж»

(Команди в цей час готуються до слідуючого конкурсу).

 

Методист:

Вихователі майстерні

Добрі мами, господині

Роблять гарно все вони

А артисти ще й які!

Добре всі пісні співають,

І на ранках ролі грають

Тож побачим залюбки

Як сьогодні гратимуть вони.

 

Наш наступний конкурс «Весела мультляндія». Цей конкурс був для команд домашнім завданням.

Умови конкурсу:

Суть конкурсу полягає у тому, що обидві команди повинні були обіграти дитячу пісеньку на вибір. Як їм це вдалося, ми з вами зараз побачимо.

Критерії оцінювання6

Артистичність, оригінальність, творчість (слово журі).

 

Методист:

Конкурси сьогодні закінчились всі,

Думаю педагоги були молодці.

На закінчення ми вам розкажем усім

Дружний який у нас колектив.

Від рук і до рук ти клубочок коти.

«Колектив в нас який розкажи?».

Гра «Клубочок»

 

Методист:

Для підведення загальних підсумків і визначення

Переможця нашої ділової гри слово надається нашому вельмишановному журі, його голові спеціалісту дошкільного виховання міського управління освіти Лазебній Наталії Іванівні.

 

Методист:

Я всім дякую сердечно

А гостей прошу всіх гречно

В методичний кабінет завітати

І там ще трохи попрацювати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
470
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку