Педрада "Майстерня дистанційного уроку"

Про матеріал
Мета: розглянути теоретичні засади дистанційного навчання, ознайомити учасників із різними методами та засобами віддаленого навчання, різними платформами та ресурсами, які можна використовувати для навчання, розвивати навички вчителів працювати у Інтернет-мережі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Майстерня дистанційного уроку. Підготувала заступник директора з НВР Боржавського НВКПавлище Н. В.

Номер слайду 2

Там, де немає змін і необхідності у змінах, розум гине. Герберт-Джордж Веллс  Людина, яка відчула вітер змін, має будувати не щит од вітру, а вітряк. Стівен Кінг Ми позбавляємо дітей майбутнього, якщо продовжуємо вчити сьогодні так, як вчили цьому вчора. Джон Дьюї

Номер слайду 3

КАРАНТИН ТА ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ (НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ)Лист МОН України 11.03.2020 №1/9-154 “Про карантин” Наказ МОН України  16.03.2020 №460 “Про організаційні заходи для запобігання поширенню короновірусу COVID 19”Лист МОН України 23.03.2020 №1/9-173 “Щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти під час карантину” 

Номер слайду 4

Дистанційне навчання - це одна з форм організації навчального процессу,під час якого всі уроки або частину занять проводять з використанням сучасних інформаційних і телекомунікаційних технологій за умови територіальної віддаленості викладача та учнів.

Номер слайду 5

Кореспондентське навчання було запроваджене1836 року в Лондоні

Номер слайду 6

Заочне навчання –різновид дистанційного навчання, в СРСР запроваджене в 20 –х роках ХХ століття

Номер слайду 7

Класичні принципи дидактики:1. Природовідповідність2. Науковість і доступність3. Наочність4. Свідомість та активність5. Системність6. Систематичність і послідовність7. Зв‘язок теорії з практикою

Номер слайду 8

Сучасні принципи:1. Інтерактивність – передбачає діалог викладача з користувачем.2. Адаптивність –забезпечує індивідуальний темп навчання, передбачає самостійний вибір слухачем курсу, часу навчання, терміну консультацій ;3. Гуманістичність – полягає в спрямованості навчання та освітнього процессу до людини, створенні максимально сприятливих умов навчання; засвоєнні обраної професії для розвитку і прояву творчої індивідуальності,високих громадянських, моральних,інтелектуальних якостей, що забезпечували б слухачеві курсу соціальну захищеність та комфортнее існування.4. Пріоритетність педагогічного підходу під час проектування освітнього процесу – передбачає проектування дистанційного навчання , розробку теоретичних концепцій, створення дидактичних моделей тих явищ, які планують реалізувати;5. Педагогічна доцільність застосування нових інформаційних технологій – вимагає педагогічної оцінки ефективності кожного етапу проектування та створення дистанційного навчання, тому на перший план необхідно винести не впровадження техніки, а відповідне змістове наповнення навчальних курсів та освітніх послуг;

Номер слайду 9

Сучасні принципи:6. Вибір змісту освіти – зміст дистанційної освіти має відповідати нормативним вимогам Державного освітнього стандарту й вимогам ринку;7. Забезпечення захисту інформації, що циркулює в дистанційному навчання - передбачає впровадження організаційних і технічних засобів безпечного та конфіденційного зберігання,передавання й використання потрібних відомостей;8. Стартовий рівень освіти – вимагає певної кількості знань ,умінь,навичок;9. Відповідність технологій до навчання – адекватність технологій навчаннямоделям дистанційного навчання;10. Гнучкість і мобільність – створення інформаційних мереж , баз і банків знань та даних для дистанційного навчання, що дозволяє коригувати та доповнювати освітню програму.

Номер слайду 10

Головне завдання дистанційного навчання Розвиток творчих та інтелектуальних здібностей людини за допомогою відкритого і вільного використання всіх освітніх ресурсів і програм, у тому числі, доступних в Інтернеті.

Номер слайду 11

Вимоги до викладача, що працює в системі дистанційного навчання1. Відповідати дуже швидко на листи;2. Хвалити оперативність слухачів; 3. Встановити чіткий графік спілкування в режимі on-lіne і чітко його дотримуватися;4. Створити атмосферу психологічного комфорту (сприятливий настрій, емоційне піднесення)

Номер слайду 12

Для успішного здійснення процесу дистанційного навчання учитель має володіти технологічними аспектами організації освітньої діяльності школярів( різними прийомами роботи в форумі, чаті, теле- і відеоконференціях, а також з електронною поштою та іншими комунікаційними засобами).

Номер слайду 13

Переваги дистанційного навчання: 1. Синхронний і асинхронний режими взаємодії учасників навчального процесу: викладач – учень, учень – учень, учень – навчальна группа.

Номер слайду 14

2. Можливість залучення до навчання спеціалістів із певних галузей.

Номер слайду 15

3. Одночасне з вивченням інших предметів практичне засвоєння інструментів ІКТ – створення додаткових умов для впровадження ІКТ в освітні системи тощо.

Номер слайду 16

4. Можливість навчатися у будь-який час. Учень, який навчається дистанційно, може самостійно вирішувати, коли і скільки часу упродовж семестру йому приділяти на вивчення матеріалу. Він будує для себе індивідуальний графік навчання.

Номер слайду 17

5. Можливість навчатися у своєму темпі. Не обов’язково навчатися у тому ж темпі, що й інші учні. Дитина завжди може повернутися до вивчення більш складних питань, кілька разів подивитися відео-лекції, перечитати переписку з вчителем, а вже відомі йому теми може пропустити.

Номер слайду 18

6. Доступність навчальних матеріалів. Доступ до всієї необхідної літератури відкривається учневі після реєстрації в системі дистанційного навчання, або він отримує навчальні матеріали електронною поштою. Зникає проблема нестачі чи відсутності підручників, навчальних посібників чи методичок.

Номер слайду 19

7. Мобільність. Зв'язок з викладачами, репетиторами здійснюється різними способами: як on-line, так і off-line. Проконсультуватися з викладачем за допомогою електронної пошти іноді ефективніше та швидше, ніж призначити особисту зустріч.

Номер слайду 20

8. Індивідуальний підхід. При традиційному навчанні вчителеві досить важко приділити необхідну кількість уваги всім учням класу, підлаштуватися під темп роботи кожного. Використання дистанційних технологій підходить для організації індивідуального підходу. Крім того, що учень сам обирає собі темп навчання, він може оперативно отримати від учителя відповіді на питання, що виникли.

Номер слайду 21

Недоліки дистанційного навчання 1. Домашня атмосфера не завжди сприяє ефективному навчанню та запам’ятовуванню. Це не дозволяє достатньо сконцентру ватися на занятті.

Номер слайду 22

2. Курс ДН вимагає хорошого технічного забезпечення: чим якіснішими будуть комп’ютер, мікрофон та веб-камера, тим якіснішими будуть online-уроки . Проблема може виникати через неякісний Інтернет: якщо зв’язок раптом зникне, ваше заняття припиниться через технічні неполадки.

Номер слайду 23

3. Необхідна сильна мотивація. Практично весь навчальний матеріал студент-дистанційник освоює самостійно. Це вимагає достатньої сили волі, відповідальності і самоконтролю. Швидше за все, ніхто його підганяти чи заохочувати до навчання не стане. Підтримувати потрібний темп навчання без контролю з боку вдається не всім.

Номер слайду 24

4. Дистанційна освіта не підходить для розвитку комунікабельності. При дистанційному навчанні особистий контакт учнів один з одним та з учителями мінімальний, а то і цілком відсутній. Тому така форма навчання не підходить для розвитку комунікабельності, впевненості, навичок роботи у команді.

Номер слайду 25

Дистанційне навчання. Синхронне співпраця в режимі реального часу перевага - можна залучати учасників у визначений час відео- чи аудіозв’язок, спілкування в чатіВажливо! Під час дистанційного навчання в синхронному режимі учасники нерухомо сидять біля екрана. Не забуваймо про чергування розумової активності з фізичною, гімнастику для очей. Асинхронне охоплює різноманітні засоби інформації, аудіо- та відеоуроки перевага - здобувачі освіти працюють у власному темпі та у зручний для себе час, забезпечується диференціація Важливо! Педагоги мають зазначити терміни виконання завдань, надати орієнтовний розклад занять.

Номер слайду 26

ПОРІВНЯННЯ СИНХРОННОГО Й АСИНХРОННОГО ФОРМАТІВ

Номер слайду 27

. Змішане навчання - це персоналізоване навчання на основі компетентностей. Змішане навчання. Школа (очне навчання)Онлайн -навчання

Номер слайду 28

Змішане навчання. Основні компоненти: Живі події (передбачають частину звичної роботи “в аудиторії” з вчителями та іншими учнями. Онлайн-контент (самостійне навчання). Учень(-ниця) самостійно опрацьовує матеріали у зручному для нього (неї) темпі та місці. Співпраця. Поєднує два ключових елементи: робота з однолітками і робота з вчителями. Співпраця може відбуватися як у класі під час виконання групових завдань, так і через електронну пошту чи соцмережі. Оцінка. Учні можуть стежити за своїм прогресом, а вчителі натомість — оцінювати їхні знання та корегувати процес навчання через індивідуальне інструктування. Додаткові матеріали. Додаткові матеріали можуть охоплювати роздруковані матеріали, інші ресурси тощо.

Номер слайду 29

Дистанційне Навчання. Синхроннийформат

Номер слайду 30

Дистанційне Навчання. Асинхроннийформат

Номер слайду 31

Взаємодія всіх учасників освітнього процесу — один з найважливіших факторів успішного функціонування будь-якої шкільної спільноти. В умовах дистанційного навчання, коли вчителі й учні не можуть бути поруч, взаємодія між усіма учасниками освітнього процесу: адміністрацією школи, вчителями, учнями та батьками - набуває особливої важливості!

Номер слайду 32

Завдання батьків — створити умови, щоб дитина могла навчатися вдома. Завдання вчителів — навчати і давати зворотній зв'язок.

Номер слайду 33

Сервіси та платформи для дистанційного навчання

Номер слайду 34

Сервіси Google для дистанційного навчання

Номер слайду 35

Gmail — безкоштовна послуга електронної пошти від американської компанії Google. Надає доступ до поштових скриньок через вебінтерфейс і за протоколами POP3, SMTP, IMAP. 

Номер слайду 36

Google Classroom — безкоштовний веб-сервіс, створений Google для навчальних закладів з метою спрощення створення, поширення і класифікації завдань електронним шляхом. Основна мета сервісу — прискорити процес поширення файлів між педагогами та здобувачами освіти. Може використовуватися вчителями та учнями у школах.

Номер слайду 37

Google Calendar — безкоштовний  для тайм-менеджменту розроблений Googlе. Став доступним 13 квітня 2006, і вийшов зі стадії бета в липні 2009. Щоб отримати можливість використання застосунку, користувачі повинні мати аккаунт Google.

Номер слайду 38

Hangouts дозволяє спілкуватися двом і більше користувачам у форматі групових відеоконференцій. За допомогою цієї служби можна проводити ділові наради, вебінари і спілкуватися у відеочатах. У Відеозустрічі можна показати іншим учасникам, що відбувається на екрані вашого комп'ютера, надавши спільний доступ до будь-якого відкритого вікна програми. Сервіс доступний через Gmail, Google+, Youtube, мобільні додатки для Android і i. OS..Історії чатів зберігаються на серверах Google, що дозволяє синхронізувати їх між пристроями. Фотографії, якими учасники обмінюються під час конференції, автоматично завантажуються в закритий альбом Google+. Також учасники можуть ділитися файлами Google-диска, спільно складати замітки до зустрічі і записувати ідеї на загальній віртуальній дошці. Hangouts інтегрований з Google-календарем, так що користувачі можуть планувати відеозустрічі за допомогою календаря

Номер слайду 39

Онлайн навчання. Цифрова платформа.

Номер слайду 40

Viber. Viber став найпоширенішим месенджером під час проведення дистанційного навчання

Номер слайду 41

ДОПОМАГАЄ:

Номер слайду 42

Спільнота активних освітян.

Номер слайду 43

Moodle — навчальна платформа призначена для об'єднання педагогів, адміністраторів і учнів в одну надійну, безпечну та інтегровану систему для створення персоналізованого навчального середовища. Moodle — це безкоштовна, відкрита система управління навчанням.

Номер слайду 44

Zoom - це програма для відеотелефонії, розроблена Zoom Video Communications. Безкоштовна версія надає послугу відеочату, яка дозволяє одночасно до 100 пристроїв, з обмеженням у часі на 40 хвилин для безкоштовних акаунтів, що мають збори трьох або більше учасників.

Номер слайду 45

Безкоштовні ресурси для дистанційного навчання. PROMETHEUS. Близько 100 безкоштовних онлайн-курсів, серед яких курси підготовки до ЗНО, англійської мови та освіти сучасного вчителя. ED-ERA. Проєкт, який створює безкоштовні онлайн-курси (зараз близько 50) та освітній контент широкого спектра з використанням IT (історія, математика, права людини, англійська мова, біологія)i. LEARN. Онлайн курси з основних предметів ЗНО, вебінари з найкращими репетиторами, тести, подкасти, матеріали для самопідготовки. LEARNINGAPPS. Конструктор інтерактивних завдань, що дозволяє зручно й легко створювати електронні інтерактивні вправи, що сприяє активності, самостійності, ефективності, зв'язку теорії з практикою, поєднання колективних та індивідуальних форм навчальної роботи тощо.

Номер слайду 46

Безкоштовні ресурси для дистанційного навчання міжнародний освітній проект з математики, що працює по всьому світу, перекладений 40 мовами світу та відзначений світовими нагородами. Матіфік надає сучасний освітній електронний контент для вивчення математики у 1-6 класі в ігровій формі. електронний ресурс, на якому подано тексти та подкасти на теми фізики, хімії, біології, технологій, космосу та медицини. електронна платформа вивчення мови і перекладу тексту, що має платний та безкоштовний види акаунтів. Сервіс розроблений так, що за мірою проходження уроків користувачі допомагають перекладати веб-сайти, статті та інші документи.

Номер слайду 47

Безкоштовні ресурси для дистанційного навчання Це You. Tube-канал із короткими науково-популярними відео з фізики, астрономії, біології, географії та математики. Це інтерв’ю із сучасними письменниками й письменницями, де вони розповідають про дитинство, знайомлять із книжками, відповідають на запитання. До відео розроблені методичні рекомендації. У них є завдання не лише з мови та літератури, а й з математики, інформатики, дизайну та технологій і навіть образотворчого мистецтва. Англомовний сервіс для розробки вікторин. Для роботи потрібно зареєструватися. На сайті є чимало готових україномовних тестів із різних предметів та тем.

Номер слайду 48

Номер слайду 49

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО УДОСКОНАЛЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ В ШКОЛАХОбговорити у педагогічних колективах недоліки та переваги різних платформ та інструментів, що використовуються для організації дистанційного навчання, з метою вибору єдиної платформи для зручності усіх учасників освітнього процесу. Здійснювати постійних контроль за дотриманням розкладу занять; доводити до відома учнів критерії оцінювання навчальних досягнень; завчасно попереджати про дату та час проведення контрольних робіт, тестувань. Викладання таких предметів, як іноземна мова, алгебра, геометрія, фізика, хімія, по можливості, здійснювати за допомогою онлайн-уроків з поясненням нового матеріалу.

Номер слайду 50

Анкетування

Номер слайду 51

Дякую за увагу!

pptx
Додано
6 лютого 2021
Переглядів
5701
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку