Педрада-теоретичний семінар з елементами тренінгу"Реалізація принципу дитиноцентризму в умовах Нової української школи"

Про матеріал
Педрада-теоретичний семінар з елементами тренінгу " Реалізація принципу дитиноцентризму в умовах Нової української школи " розкриває виникнення нового поняття у педагогіці в минулому столітті та пояснює сучасне трактування дитиноцентризму. Практична частина педради(тренінг) навчає нових професійних навичок та умінь, визначає рівень та обсяг компетентності з даного питання кожного учителя, відкриває безліч варіантів для саморозвитку, змінює погляд на процес навчання та освіту.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Педрада-теоретичний семінар з елементами тренінгу. Реалізація принципу дитиноцентризму в умовах Нової української школи

Номер слайду 2

Емоційна хвилинка. Вправа «Різдвяна зірочка»Знайди пару за кольором зірочки та зроби комплімент

Номер слайду 3

Історична довідка. Питання дитиноцентризму як у зарубіжній, так і вітчизняній педагогіці не є чимось новим. Наукового змісту воно набуло з виникненням нового педагогічного напряму педоцентризму (від грец. pais – дитина і лат. centrum - центр), згідно з яким організація та методи навчання визначаються безпосередніми, спонтанними інтересами й потребами дітей. «Дитиноцентризм – це забезпечення процесу виховання і навчання кожної дитини на основі розвитку її природних здібностей», – писав видатний педагог О. А. Захаренко.

Номер слайду 4

На рубежі ХІХ–ХХ-го століть дитиноцентризм стає одним із найбільш важливих постулатів, що були визначальними для більшості тогочасних педагогічних напрямів. Він увійшов в історію виховання як педагогічна течія або своєрідний світогляд щодо виховання дитини. Ідею дитиноцентризму на засадах гуманізму вивчали П. Блонський, А. Венцель, С. Гессен, А. Дістервег, Д. Дьюї, І. Зязюн, Я. Коменський, В. Кремень, Я. Корчак, А. Макаренко, І. Песталоцці, К. Роджерс, В. Сухомлинський, К. Ушинський.

Номер слайду 5

Нове значення дитиноцентризм в наші дніУ сучасному трактуванні термін дитиноцентризм – особистісно-орієнтована модель виховання дитини, призначення якої розширення її можливого життєвого шляху та саморозвитку на засадах гуманізації реального буття дитини, посилення уваги до системи її цінностей та інтересів задля формування в неї основ життєвої компетентності. Сучасна школа орієнтована на дитину, яка прагне до знань. А ми, вчителі, повинні створити сприятливі умови для саморозвитку, розвитку індивідуальних творчих можливостей та самореалізації особистості.

Номер слайду 6

Головні нормативні документи Міністерства освіти та науки України визначають принцип дитиноцентризму як ключовий принцип сучасної школи1. Концепція НУШ (2016р.) ставить на перший план психологічний комфорт учнів, підтримка їх педагогами, розкриття потенціалу та здібностей кожної дитини.2. Закон України «Про освіту» (2017) декларує дитиноцентризм та індивідуальну освітню траєкторію. Це означає, що спільно вчителі, батьки та учні зможуть обирати темп навчання, ступінь складності та заглиблення в той матеріал, який найбільш цікавий дитині.3. Закон України «Про Повну загальну середню освіту» (2020)встановлює принципи дитиноцентризму та педагогіки партнерства на законодавчому рівні

Номер слайду 7

Головне завдання сучасної школи – не вкласти в дитину максимум знань, а навчити її оперативно отримувати інформацію, яка потрібна їй у кожній конкретній ситуації, виховати її з інноваційним типом мислення, інноваційним типом культури, здатною діяти креативно

Номер слайду 8

Перегляд відеоролика «Рірег»Вправа «Хмара слів» (Mentimeter)Завдання: Записати три слова, що характеризують ідею дитиноцентризму

Номер слайду 9

Дитиноцентризм –  ключовий принцип сучасної школи. Нова українська школа буде працювати на засадах особистісно орієнтованої моделі освіти, реалізуючи цей принцип лише тоді, коли учитель навчиться працювати по-новому!!!«Ми не відповідаємо часу, в якому живуть наші діти».

Номер слайду 10

1. Нові ролі для вчителя. Робота в групах Вправа «Встанови відповідність»

Номер слайду 11

2. Педагогіка партнерства3. Формування нового освітнього середовища 4. Оновлення  методичного інструментарію вчителя  - застосування методів навчання, заснованих на співпраці, активній участі дитини у навчанні5. Зміна підходів  до оцінювання результатів навчання.

Номер слайду 12

Сучасні діти прагнуть:1) Свободи, поваги, справедливості.2) Самостійного пошуку рішень.3) Творчості (змінювати себе і світ).4) Партнерської взаємодії зі старшим поколінням.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

ПРИНЦИПИ дитиноцентризму:•  повага до особистості;• доброзичливість і позитивне ставлення;• довіра у відносинах, стосунках;• діалог – взаємодія – взаємоповага;• розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв’язків);• принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей

Номер слайду 15

Напрямки дитиноцентризму:свобода педагогічної творчості;активність учнів у навчально-виховному процесі,інтереси учнів, створення навчального середовища, яке б перетворило навчання на яскравий елемент життя дитини;практична спрямованість навчальної діяльності,обов’язкове врахування інтересів кожної дитини;виховання “вільної незалежної особистості”, яка “запалюється любов’ю та керується розумом” (за Д. Дьюї);забезпечення свободи і права дитини в усіх проявах її діяльності,урахування її вікових та індивідуальних особливостей,забезпечення морально-психологічного комфорту дитини.

Номер слайду 16

Практична частина педради1. Повідомлення експертів за методом «Прес» з власного досвіду.2. Тренінг. Розподіл на групи: (зірочки холодного, теплого кольору, різнокольорові)1. Інтерактивна вправа з цеглинками " Закінчити кольорового вірша".2. Врава «Поміняйтеся місцями…», 3. Вправа « Розмова крізь скло»,4. Складання історії за допомогою кубиків Рорі. «Один день із життя учителя»5. Гра «Політ на повітряній кулі»6. Практична вправа «Сім разів відміряй, а один-відріж7. Вправа “Блобси”.

Номер слайду 17

Рефлексія. Вправа «Сердечко» (записати 2# по темі) Притча«Якось равлик почав підніматися на верхівку вишневого дерева у холодний день весни, що ніяк не наставала. Горобці на сусідньому дереві від душі сміялися, спостерігаючи за равликом. Один із них підсів ближче і запитав: -Гей, невже ти не бачиш, що на цьому дереві немає вишень?Не перериваючи руху равлик відповів: - Будуть, коли я туди дістануся.» Тож, нехай кожна дитина зуміє дістатися своєї верхівки, зі своєю швидкістю та з вірою у себе.І в цьому допоможемо їй ми.

Номер слайду 18

Притча«Якось равлик почав підніматися на верхівку вишневого дерева у холодний день весни, що ніяк не наставала. Горобці на сусідньому дереві від душі сміялися, спостерігаючи за равликом. Один із них підсів ближче і запитав: -Гей, невже ти не бачиш, що на цьому дереві немає вишень?Не перериваючи руху равлик відповів: - Будуть, коли я туди дістануся.» Тож, нехай кожна дитина зуміє дістатися своєї верхівки, зі своєю швидкістю та з вірою у себе.І в цьому допоможемо їй ми.

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
2 квітня
Переглядів
46
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку