Урок 25. Обробка даних різних типів в середовищі Lazarus.
Складання та виконання лінійних алгоритмів.
Формування компетентностей:
предметна компетентність:
ключові компетентності:
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Інтерактивна вправа «Інформатичний футбол»
Учитель ставить запитання, на які учні відповідають по черзі, не встаючи зі своїх місць. Підводяться тільки ті учні, які не змогли відповісти на запитання. Після першого кола допуску в класі стоять лише кілька учнів. Учитель пропонує класу не залишати товаришів у біді, пропонує учням кинути «рятувальні кола», - поставити їм запитання, які вже звучали сьогодні. Рятувальна операція триває доти, доки кожен учень не дасть правильної відповіді. Важливо, щоб вправа проводилась без тиску, створювала ситуацію успіху, зміцнювала в дітей переконаність, що їм це під силу.
Орієнтовний перелік запитань
- Що таке алгоритм?
- Хто або що може бути виконавцем алгоритму?
- Які основні об’єкти використовуються на form ?
- Інспектор об’єктів служить для..?
- Процедура зазвичай створюється для об’єкта ?
- Що таке програма?
- Чи можна edit.text використовувати для запису чисел? Тексту?
- Для запуску проекта потрібно…?
- Обов’язковим символом для завершення вводу рядка використовується…?
- Який алгоритм називаємо лінійним?
Для проведення цього етапу уроку вчителеві заздалегідь необхідно роздрукувати скрiншоти елементів інтерфейсу:
IV. Мотивація навчальної діяльності
Залежно від складності, команди в алгоритмах виконуються по-різному. У деяких алгоритмах вони можуть повторюватися певну кількість разів (посадити 10 дерев), у інших - виконуватись залежно від якоїсь умови (якщо йде дощ, то взяти парасольку). Але велику кількість алгоритмів можна подати у вигляді команд, які виконуються в строгій послідовності, одна за одною і тільки один раз. Такі алгоритми ми розглянемо на цьому уроці.
V. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку
VІ. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
Виконання колективної онлайн-роботи по пошуку помилок в програмному коді проекту
https://jamboard.google.com/d/11LqPy7nMsaV_amPGSRXKZLQxEZt_DW7EpxOdkRKe4wc/viewer?f=0
«Інформатичний дитакт» В якому рядку виводиться результат виконання програми
Який рядок описує всі змінні в проекті
Які рядки містять помилки запису
В якій змінній збережеться результат виконання програми
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: § 21
V. Фізкультхвилинка
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Робота за комп’ютером
Підручник ст. 149 Вправи для очей.
VIІ. Узагальнення та систематизація знань
Питання для самоперевірки
Edit1.text ('а=', а, 5, '3 * b', 3*b)
а) y = 2; x = y; в) x = 5; x = –x;
б) x = 8; x = x + 2; г) x = 10; x = x + 3?
VIІI. Домашнє завдання
Підручник § 30 ст. 153
ІX. Підсумки уроку
Виконання інтерактивної вправи https://learningapps.org/3094409 для узагальнення основних цілей уроку
Рефлексія
Прикріплення нотаток на дошку jamboard
https://jamboard.google.com/d/1pUHCNTm6a65bb4vMThicoSaKcsTtv7ud9c5qYe_N41k/viewer?f=0
1. Під час уроку я
2. Найбільше мені сподобалося…
3. На уроках найкраще в мене виходило…
4. Я мав (*ла) труднощі з…
5. Я хотів би ще дізнатися про…
X. Оцінювання роботи учнів