Перетворення величин одного типу на інший в середовищі Lazarus

Про матеріал
Формування компетентностей: предметна компетентність:  навчальна  розвивальна  спілкування державною мовою  основні компетентності у природничих науках і технологіях  уміння вчитися впродовж життя  соціальна та громадянська компетентності Тип уроку: засвоєння нових знань. Залежно від складності, команди в алгоритмах виконуються по-різному. У деяких алгоритмах вони можуть повторюватися певну кількість разів (посадити 10 дерев), у інших - виконуватись залежно від якоїсь умови (якщо йде дощ, то взяти парасольку). Але велику кількість алгоритмів можна подати у вигляді команд, які виконуються в строгій послідовності, одна за одною і тільки один раз. Такі алгоритми ми розглянемо на цьому уроці.
Перегляд файлу

Урок 25. Обробка даних різних типів в середовищі Lazarus.

Складання та виконання  лінійних алгоритмів.

Формування компетентностей:

предметна компетентність:

  • навчальна: формувати вміння використовувати середовище для опису та виконання алгоритмів; сформувати поняття лінійного алгоритму; формувати вміння використовувати лінійний алгоритм для розв’язання завдань; сприяти усвідомленню значущості алгоритмів у житті; формувати вміння робити висновки про відповідність результату виконання алгоритму до поставленої задачі;
  • розвивальна: розвивати інформаційну культуру учнів;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.

ключові компетентності:

  • спілкування державною мовою: формувати вміння висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій із використанням відповідної термінології;
  • основні компетентності у природничих науках і технологіях: формувати вміння застосовувати логічне, алгоритмічне, структурне та системне мислення для розв’язування життєвих проблемних ситуацій;
  • уміння вчитися впродовж життя: формувати вміння організовувати свою діяльність із використанням програмних засобів для планування та структурування роботи;
  • соціальна та громадянська компетентності: формувати вміння дотримуватися правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ*пристроями;

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Інтерактивна вправа «Інформатичний футбол»

Учитель ставить запитання, на які учні відповідають по черзі, не встаючи зі своїх місць. Підводяться тільки ті учні, які не змогли відповісти на запитання. Після першого кола допуску в класі стоять лише кілька учнів. Учитель пропонує класу не залишати товаришів у біді, пропонує учням кинути «рятувальні кола», - поставити їм запитання, які вже звучали сьогодні. Рятувальна операція триває доти, доки кожен учень не дасть правильної відповіді. Важливо, щоб вправа проводилась без тиску, створювала ситуацію успіху, зміцнювала в дітей переконаність, що їм це під силу.

Орієнтовний перелік запитань

- Що таке алгоритм?

- Хто або що може бути виконавцем алгоритму?

- Які основні об’єкти використовуються на form ?

- Інспектор об’єктів служить для..?

- Процедура зазвичай створюється для об’єкта ?

- Що таке програма?

- Чи можна edit.text використовувати для запису чисел? Тексту?

- Для запуску проекта потрібно…?

- Обов’язковим символом для завершення вводу рядка використовується…?

- Який алгоритм називаємо лінійним?



Для проведення цього етапу уроку вчителеві заздалегідь необхідно роздрукувати скрiншоти елементів інтерфейсу:

IV. Мотивація навчальної діяльності

Залежно від складності, команди в алгоритмах виконуються по-різному. У деяких алгоритмах вони можуть повторюватися певну кількість разів (посадити 10 дерев), у інших - виконуватись залежно від якоїсь умови (якщо йде дощ, то взяти парасольку). Але велику кількість алгоритмів можна подати у вигляді команд, які виконуються в строгій послідовності, одна за одною і тільки один раз. Такі алгоритми ми розглянемо на цьому уроці.

V. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку

VІ. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

Виконання колективної онлайн-роботи по пошуку помилок в програмному коді проекту

https://jamboard.google.com/d/11LqPy7nMsaV_amPGSRXKZLQxEZt_DW7EpxOdkRKe4wc/viewer?f=0

«Інформатичний дитакт» В якому рядку виводиться результат виконання програми

Який рядок описує всі змінні в проекті

Які рядки містять помилки запису

В якій змінній збережеться результат виконання програми

(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

Робота з підручником: § 21

V. Фізкультхвилинка

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами. (Розробка програмного коду задачі «Піцерія»)

Підручник ст. 149 Вправи для очей.

VIІ. Узагальнення та систематизація знань

Питання для самоперевірки

  1. Для чого призначена команда  inttostr ()?
  2. Для чого призначена команда  strtoint ()?
  3. Назвіть константи та зміннi у списку виведення:

Edit1.text ('а=', а, 5, '3 * b', 3*b)

  1. Чому дорівнює значення  х після виконання послідовності присвоювань:

а)  y = 2;  x = y;      в)  x = 5;  x = –x;

б)  x = 8;  x = x + 2;     г)  x = 10;  x = x + 3?

  1. Після виконання оператора  x = y + x нові значення змінних  x = 10,  y = 3. Чому дорівнювали  х і  у до виконання оператора присвоєння?
  2. Після виконання оператора  x = y + x нові значення змінних  x = 3,  y = 10. Чому дорівнювали  х і  у до виконання оператора присвоєння?

VIІI. Домашнє завдання

Підручник § 30 ст. 153

ІX. Підсумки уроку

 Виконання інтерактивної вправи https://learningapps.org/3094409 для узагальнення основних цілей уроку

https://learningapps.org/qrcode.php?id=peym9n4o517

Рефлексія

Прикріплення нотаток на дошку jamboard

https://jamboard.google.com/d/1pUHCNTm6a65bb4vMThicoSaKcsTtv7ud9c5qYe_N41k/viewer?f=0

1. Під час уроку я

  • дізнався…
  • зрозумів…
  • навчився…

2. Найбільше мені сподобалося…

3. На уроках найкраще в мене виходило…

4. Я мав (*ла) труднощі з…

5. Я хотів би ще дізнатися про…

X. Оцінювання роботи учнів

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 8 клас, Розробки уроків
Інкл
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
28 лютого 2021
Переглядів
552
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку