«Переваги Нової української школи?»

Про матеріал
«Переваги та недоліки Нової української школи». Закон України «Про освіту», Державний стандарту початкової освіти, затверджений постановою КМУ від 21.02.2018 р № 87 з 1 вересня 2018 року
Перегляд файлу

 «Переваги Нової української школи?»

Відповідно Закону України «Про освіту», Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 р № 87 з 1 вересня 2018 року в усіх школах запровадили нову програму навчання. 

Нова українська школа  це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета  створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті.

Концепція НУШ має на меті розкрити потенціал кожної дитини та надалі допомогти успішно реалізувати себе у житті. Навчатися діти будуть 12 років. Спочатку дитина в 6 років приходить до 1 класу, і навчається 4 роки в початковій школі.  Потім, переходить до середньої школи, в якій навчатиметься 5 років. Закінчивши 9 клас, учні складають профорієнтаційні тести та зовнішнє незалежне оцінювання.

На мою думку, головними перевагими Нової української школи є:

  • Схожість з європейською системою освіти. Український атестат про загальну середню освіту будуть визнавати у ЄС. Завдяки цьому буде легше втупити у Європейський вищий навчальний заклад.
  • Автономія вчителя. Концепція НУШ передбачає велику свободу у виборі методів, прийомів та засобів навчання та виховання.
  • Учні будуть здобувати не тільки знання, а й вміння практично застосовувати їх в повсякденному житті.
  • Автономія школи.  Школи зможуть вносити зміни до навчальних планів, освітніх програм та програм з навчальних предметів.
  • Інклюзивна освіта. Учні з особливими потребами зможуть навчатися разом зі своїми однолітками. Для них в НУШ створяться спеціальні умови для навчання.
  • Ранкові зустрічі. Діти в захваті від них, вони спрямовані на розвиток співпраці, допомагають працювати в команді, мають гарний емоційний вплив на дітей.
  • Відкрита до батьків школа. Звичних для всіх батьківських зборів не буде. Взаємодія між батьками та вчителями виходить на новий рівень.
  • Новий простір класу. Зонування класу та зручна організація простору класу, мобільні парти. Ігрові кімнати в школах де будуть різноманітні засоби навчання, матеріали для дітей (коврики, дидактичні та розвивальні ігри, картки, іграшки тощо).

А найголовнішим я вважаю, є те що в НУШ прислухаються до учнівської думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Серед її переваг – розвиток емоційного інтелекту, формування комунікативної компетентності (вміння дружити, вибачатися, вирішувати конфліктні ситуації тощо), розвиток співпраці/командоутворення, формування довірчих стосунків.  Головна мета запровадження реформи: виховати “інакше” нове покоління українців!

 

 

 «Недоліки Нової української школи?»

Самі по собі описані вище принципи хороші. І так, навчання за новою системою дає і позитивний результат. Дітвора із задоволенням йде в школу і нудьгує по урокам на канікулах. При цьому є нюанси, на які хотілося звернути увагу.

Наприклад, таке питання, як фінансування шкіл. "Спонсорами" виступають державний і місцевий бюджети. Зарплата педагогам, а також цільові стимулюючі дотації (закупівля меблів та обладнання для першокласників) йде з держбюджету. З місцевого бюджету платять технічного персоналу школи і інші витрати, пов'язані з утриманням школи.

Також, якщо почитати відгуки, зокрема, батьків в групі "Батьки.SOS", то складається відчуття, що стався запуск ще однієї станції МКС, а не старт освітньої реформи (настільки діаметрально протилежні відгуки).

Так, у великих містах діти дійсно сидять за одномісними чудо-партами. Так, в деякі школи їх довезли до жовтня-листопада, але довезли. У багатьох селах малеча досі сидить за звичайними двомісними партами.

Більш немає поняття "учень", є - слухач. Більшість уроків проходить в ігровій формі. І багато чого залежить від вчительки. Хтось до кінця першого класу вміє рахувати і віднімати в межах ста, читає самостійно книжки обсягом до 100 сторінок, може близько до тексту переказати тексти і події в школі. А хтось ніяк не читає 25 слів за хвилину, 2 + 2 складає 5 хвилин і не розуміє, чому в школі він спокійно може пересуватися по класу під час уроку, в той час як вдома потрібно робити домашні завдання строго за столом.

Замість висновку: так, діти із задоволенням йдуть в школу, їм весело і легко, але отриманий за підсумком першого класу багаж знань вельми скромний. Як то кажуть, рано робити висновки. Подивимося що буде далі

Головні недоліки НУШ:

  • швидкоплинні зміни планів. З одного боку, ми щойно згадали про обіцяний 2018 рік у перевагах, з іншої – спочатку 12-річку обіцяли ввести у 2016 році, потім у 2017, наразі ж йдеться про 2018 рік. Є побоювання, що терміни і умови будуть змінюватися швидше, ніж ми встигатимемо їх відслідковувати;
  • недофінансування освіти. Проблема дуже гостра. Буде складно створити матеріальну базу для профільної школи. Це одна з головних причин, чому 12-річку, яку впровадили в 2002 році, відмінили у 2010-му. Уряду не вдалося знайти гроші на розробку та друк нових програм, підручників, додаткові кошти на оплату праці вчителям, обладнання приміщень тощо. Щоправда, в 2010-му, коли МОН очолював Дмитро Табачник, на це не було політичної волі, чи є вона зараз – покаже час;
  • школу закінчуватимуть 18-річні дорослі люди. Думками вони будуть далеко за межами випускного класу. Вже став популярним жарт про те, що дівчата приїжджатимуть на випускні з колясками, а хлопці одразу на святі отримуватимуть повістку;
  • можливо, дітей будуть перевантажувати безпідставно. Противники реформи зазначають, що достатньо забрати з розкладу непотрібні та застарілі предмети, щоб додати нові та сучасні;
  • навчання повинно розпочинатися обов’язково у 6 років. Для великої кількості дітей це може стати стресом, якщо вони неготові йти до школи;
  • втратять свій статус навчальні заклади І і ІІ рівня акредитації (скоріше неприємний для багатьох факт, ніж мінус). Адже до них можна було вступати одразу після 9 класу – не закінчивши середню освіту. Такі заклади не перестануть існувати. Їхній статус буде змінено;
  • існує ризик формального підходу до запровадження 12-річки. Тобто лише косметичні зміни, без зміни якості навчання. Можливе саботування з боку вчителів. Вони з недовірою ставляться до будь-яких нововведень уряду;
  • концепція та проект базового Закону «Про освіту» все ще знаходяться на стадії розробки. Тож навіть після презентації до них можуть вноситися значні зміни. Щоб не допустити саботажу реформи, що відбувається в Україні регулярно (останній приклад – е-декларування), необхідне максимальне долучення громадськості до обговорення та контролю за процесом.

Кожен сам повинен вирішувати, чи підтримувати реформу. Ми ж спробували надати максимально повний перелік її плюсів та мінусів, щоб зробити вибір стало легше. Головне – зробити його і не бути байдужим, адже йдеться про освіту українських дітей!

Отже, НУШ - це принципово інший підхід до освіти дітей, буквально розворот на 180 градусів. У такій школі хлопців вчать мислити критично, вміти висловлювати свою думку, виробляють соціальні цінності. І загальна мета реформи - це школа, в якій учням комфортно навчатися, яка вчить застосовувати отримані знання і вміння в житті.

 

 

docx
Додано
11 липня
Переглядів
750
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку