Перевірка мовних знань і вмінь “Іменник. Прикметник”

Про матеріал
Перевірка мовних знань і вмінь “Іменник. Прикметник” . Робота складена відповідно вимог. 4 завдання закритого типу і 4 - відкритого типу.
Перегляд файлу

Перевірка мовних знань і вмінь  “Іменник. Прикметник”

I варіант

 

1. Іменники змінюються за:

      А) за числами і відмінками;        Б) за родами, числами і відмінками;

В) за числами і родами.

 

 2. У якому рядку всі наведені слова – іменники?

       А) літера, галасливий, крик, дощ;   Б) дерева, соняшник, добро, ворота;

В) гнів, чалапає, влітку, джміль.

 

3. Вибери словосполучення, у якому прикметник вжито у переносному значенні.

         А) пшеничне поле;    Б) пшеничне борошно;   В) пшеничне волосся.

 

4. Познач рядок прикметників-синонімів.

       А) радісний, веселий, усміхнений;

       Б) широкий-вузький, рідний-чужий;

       В) сильний, гарний, розумний.

 

5. Списати, уставляючи пропущені закінчення.

     Петрик був слухнян… і чемн… син…  . Ганнуся накрилася від дощу гумов… плащ…  . Зимовий ліс зустрів нас казков… тиш…  . Над висок… круч… літали галасливі птахи.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Склади і запиши словосполучення, розкриваючи дужки.

       Жовтий (папір, листя, диня, квіти).

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Перевірка мовних знань і вмінь  “Іменник. Прикметник”

II варіант

 

1. Як змінюються іменники?

         А) за родами й числами;          Б) за відмінками й родами;

В) за відмінками й числами.

 

2. У якому рядку всі іменники подано у формі множини?

         А) ручки, задачі, краї, річки;     Б) пальми, бур’яни, цвяхи, дорога;

В) вокзал, заєць, юність, зошити.

 

3. Вибери словосполучення, у якому прикметник вжито у переносному значенні.

            А) залізна руда;     Б) залізна ложка;     В) залізний характер.

 

4. Познач рядок прикметників-антонімів.

        А) потужний, сильний, міцний;

        Б) широкий-вузький, рідний-чужий;

        В) сильний, гарний, розумний.

 

5. Списати, уставляючи пропущені закінчення.

  Учень замислився над складн… задач…  . Кіт ласував спійман… миш…  . Івасик був розумн… і кмітлив… школяр…  . Діти пригощалися рум'ян… калач…  .

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

6. Склади і запиши словосполучення, розкриваючи дужки.

Червоний (яблуко, сукня, олівець, вишні).

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

7. Спиши, розкриваючи дужки. Визнач відмінок підкреслених слів

     Дідусь випив (джерельна) води. (Кращий) читачеві бібліотеки вручили цінний подарунок. На (сонна) землю падає сніг. Древні слов'яни вважали дуб (священне) деревом. У (хвойний) лісі легко дихається.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

8. Від іменників, що в дужках, утвори прикметники із суфіксами -ськ-, -зьк-, -цьк-. З одним утвореним словосполученням склади речення.

(Карпати) гори, (море) берег, (Суми) область.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Спиши, розкриваючи дужки. Визнач відмінок підкреслених слів

     Проміння (вечірнє) сонця освітлювало соснові верхівки. На (вечірнє) небі з'явилися перші зорі. У лісі діти бачили (прудка) білочку. Сніг укрив (біла) ковдрою чорну землю. (Маленький) котику налили молочка.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

8. Від іменників, що в дужках, утвори прикметники із суфіксами -ськ-, -зьк-, -цьк-. З одним утвореним словосполученням склади речення.

(Україна) мова, (козак) слава, (Тростянець) район.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

docx
Додано
16 грудня 2020
Переглядів
3334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку