Мовна тема «Іменник»
І варіант
А.Назву предмета.
Б.Ознаку предмета.
В. Дію предмета.
А.Вікно, місто, комар.
Б. Тато, парта, небо.
В. Диктант, степ, квадрат.
А. Степи, гори, учень.
Б. Буряки, ножиці, джмелі.
В. Пам'ять, м'ячі, козаки.
А. Густий ліс, біжить час.
Б. Плаче берізка, золотий годинник.
В. Ліс рук, плаче небо.
5. Прочитай іменники. Запишіть їх у родовому відмінку. Познач закінчення. Підкресліть приголосний основи перед закінченням.
Фанера, пшениця, вежа, дача , миша, машина.
6. Поставь подані іменники у форму в орудного відмінка однини, познач закінчення, запиши слова в стовпчик:
Картина – помічник-
земля – хлопець-
круча- слухач-
лінія- гай-
7. Запишіть подані іменники у давальному відмінку однини:
подруга —
скринька —
завірюха —
Запишіть подані іменники в місцевому відмінку однини:
поріг —
вухо—
урок —
8. Постав іменники в дужках у потрібному відмінку. Запиши утворені речення. Визнач відмінок іменників, які було змінено.
Оленка пошила (лялька) платтячко. Стоїть лелека на одній ( нога ).
Діти слухали розповідь про (кінь).
Мовна тема «Іменник»
ІІ варіант
1.Вибери правильну відповідь. Іменник відповідає на питання:
А. Хто? Що робить?.
Б. Хто? Що?
В. Який? Яка? Яке?
2.Вибери рядок, у якому всі іменники записані у середньому роді:
А. Вікно, диван, дуб.
Б. Село, сонце, небо.
В. Степ, око, кран.
3.Обери рядок, у якому всі іменники записані у формі однини.
А. Цукор, місяць, м’яч.
Б. Тінь, гора, озера.
В. Тиждень, час, сани.
4.Вибери рядок із словосполученнями, вжитими в прямому значенні.
А. Золоте листя, біжить хлопчик.
Б. Плаче дитина, золотий годинник.
В. Гостре слово, сяє обличчя.
5. Прочитай іменники. Запиши їх у родовому відмінку. Познач закінчення. Підкресліть приголосний основи перед закінченням.
Верба, криниця, круча,людина, груша, вода.
6. Поставь подані іменники у форму в орудного відмінка однини, запиши слова в стовпчик:
Річка – сік-
зоря – день-
вежа- душ-
мрія- чай-
7. Запиши подані іменники у давальному відмінку однини:
відлига —
річка—
муха —
Запиши подані іменники в місцевому відмінку однини:
ріг—
кожух —
око —
8. Постав іменники в дужках у потрібному відмінку. Запиши утворені речення. Визнач відмінок іменників, які було змінено.
Мама купила (донечка) черевики. Стоїть лелека на одній (нога). Я люблю запивати печиво ( сок ) .