Перевірні роботи з української мови для 4 класу

Про матеріал
Перевірка мовних знань і вмінь з української мови для учнів 4 класу. для вчителів початкових класів, батьків і студентів
Перегляд файлу

                                                                                                       Зелена Лариса Євгенівна,

 вчитель початковихкласів

Соледарської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів №13,

 спеціаліст «вищої категорії», «старший учитель»

 

Перевірка мовних знань і вмінь з української мови, 4 клас

 

Мовна тема 1. Іменник  

 

Варіант 1

1. Познач правильне твердження.  Іменник вказує на: 

а) дію предмета;               б) ознаку предмета;              в) назву предмета.

2. Пишається калинонька, явір молодіє, а кругом їх верболози й лози зеленіють.

У даному реченні іменниками є:      

 а) калинонька, молодіє, лози; 

 б) явір, кругом, верболози;       

 в) калинонька, явір, верболози, лози.

2.Яке закінчення мають подані іменники в орудному відмінку однини:

 гай, іній, Юрій:     

 а) ом;                      б) ем;                 в) єм.

4. У яких відмінках іменники вживаються з прийменниками?

а) У називному і знахідному;      б) у називному;        в) в усіх, крім називного.

5. Запиши іменники в орудному відмінку однини: ніжність, кров, річ, тінь.

6. Спиши речення, вставляючи пропущені закінчення.   

     Берег заріс очерет… . Мій дідусь працює сторож… . Під круч..  в’ється річечка. За ліні… горизонту сховався катер.

7. Іменники, подані в дужках, постав у потрібній формі. Визнач їх відмінок. 

  Немає (лід). Багато (сіль). Загуркотіло в (поле). 

8. Випиши іменники. Визнач їх число, рід, відмінок.

Калина любить рости у лузі, біля верби та черемхи. Весною калина розквітає і стає гарною, мов дівчина в білому вбранні. 

 

Варіант ІІ

1. Познач правильне твердження.

Слова, що позначають назву предметів, називаються:

а) прикметниками;    б) дієсловами;     в) іменниками.

2. На узліссі довелося наполохать Лесі лося. 

У даному реченні іменниками є: 

а) узліссі, Лесі, лося;     б) довелося, Лесі, лося;  в) на, узліссі, лося.

3. Яке закінчення мають подані іменники в орудному відмінку однини:

 кінь, ніж, калач:                    

а) -ом,                 б) -ем ,                    в) -єм 

4.У  яких відмінках іменники ніколи не вживаються з прийменниками? 

а) у знахідному і називному;   б) у місцевому;  в) у називному. 

5. Запиши іменники в орудному відмінку однини:  

юність,  любов,  ніч,  молодь.

6. Спиши речення, вставляючи пропущені закінчення. 

       Володя завів годинник ключ.. .   За га..   в’ється   річечка.   Сонце з’явилося над горизонт.. .    Мене пригостили груш.. .  

7. Іменники, подані в дужках, постав у потрібній формі. Визнач їх відмінок. 

     Біля теплої (піч).   На теплій (піч).    Намело багато (сніг). 

8. Випиши іменники. Визнач їх число, рід, відмінок.

Ягоди калини люблять і люди, і птахи.  Коли в домі свято, посередині столу  кладуть їх.

 

Мовна тема 2. Займенник. Числівник

Варіант І 

1. Займенник — це: 

а) частина мови, що вказує на предмет, але не називає його; 

б) частина мови, яка називає предмет; 

в) службове слово. 

2. У якому рядку записані тільки займенники? 

а) Один, я, ви, вона, дерево; 

б) я, ти, вона, воно, ми, ви, вони; 

в) він, птах, шість, п’ятий. 

3. Займенники з прийменниками пишуться: 

а) окремо; 

б) разом; 

в) разом або окремо. 

4. До 1-ї особи належать займенники: 

а) ти, ви, вас; 

б) я, ми, мене, нас; 

в) він, вона, воно, вони. 

5. Утворіть і запишіть словосполучення словами: 9 (зошит), о 16 (година), 5 (брат), 18 (сестра). 

6. Запишіть приклади словами, вживаючи прийменники від, до. 

90 – 37 = 53 65 + 96 = 161 

7. Випишіть займенники. Визначте їх особу і число. 

Про що співаємо ти і я? Про маму і про мир. 

8. Поставте займенники у потрібному відмінку, запишіть словосполучення. 

Усміхнувся до (вона), згадав про (він), радію за (вона). 

 

Варіант ІІ 

1. Що таке числівник? 

а) частина мови; 

б) частина слова; 

в) цифра. 

2. Особові займенники відповідають на ті самі питання, що й: 

а) дієслово; 

б) іменник; 

в) прикметник. 

3. До 2-ї особи належать займенники: 

а) ти, ви, вас; 

б) я, ми, мене, нас; 

в) він, вона, воно, вони. 

4. Числівник 16 пишеться правильно так: 

а) шіснадцять; 

б) шіснадцят; 

в) шістнадцять. 

5. Утворіть і запишіть словосполучення словами:

9 (парта), о 14 (година), 5 (вікно), 11 (зошит). 

6. Запишіть приклади словами, вживаючи прийменники від, до. 

90 – 56 = 34 68 + 12 = 80 

7. Випишіть займенники. Визначте їх особу і число. 

Хліб ми їмо з вами кожного дня. А як роблять хліб, ви, мабуть, не знаєте? 

8. Поставте займенники в потрібному відмінку, запишіть словосполучення. 

Дивитися на (ми), приходити до (ти), розсердився на (ви). 

 

Мовна тема 3. Дієслово

Варіант І

1. Позначте правильне твердження.

     а) У реченні дієслово найчастіше є підметом;

     б) у реченні дієслово найчастіше є присудком;

     в) у реченні дієслово найчастіше є другорядним членом.

2. Позначте групу слів, яка складається тільки з дієслів неозначеної форми.

      а)Дружать, вивчають, говорять;

      б)  дружить, вивчає, говорить;

      в) дружити, вивчати, говорити.

3. Позначте групу дієслів теперішнього часу.

      а) Малював, перечитає, літає;  

      б) говорить, слухає, співає;      

      в) бажає, іде, біжить.

4. Вибери правильне твердження: Не з дієсловами пишеться

       а)  через рисочку ;     

       б) окремо;       

       в) разом; 

5. Прочитай. Випиши дієслова теперішнього часу. Визнач їх особу та число.

          У високій траві ростуть лісові дзвіночки. Я дуже люблю ці квіти. Їх ніжний запах приваблює бджілок. Дивишся на них і радієш!

       6. Від поданих дієслів утвори дієслова минулого, теперішнього і майбутнього часів.

Малювати, грати, хворіти.

7.  З’єднай  слова з відповідними синонімічними висловами.

червоніти •           • лускати зі сміху
базікати •              • пекти раків
реготати •              • молоти язиком

8. Спиши. Встав пропущені дієслова. Добери заголовок.

     Сірі хмари … небо.  … холодний вітер. … сильний дощ.  … грім. Від вітру … додолу дерева і кущі. По тротуарах … річки води.

 

 

Варіант ІІ  

1. Позначте правильне твердження.

     а)  Початковою формою дієслова є майбутній час;

     б) початковою формою дієслова є неозначена форма;

     в)  початковою формою дієслова є теперішній час.

2. Позначте групу слів, яка складається тільки з дієслів неозначеної форми.

  а)Працюють, думають, знають;  

  б) працювати, думати, знати;

  в)працювали, думали, знали.

3. Позначте групу дієслів теперішнього часу.

     а) Купую, бачив, спить;   

     б) будує, вчиться, біжить;  

     в)забуде, скаже, стриже.

  4.Вибери правильне твердження: Найчастіше у реченні дієслово пов’язане з :

      а)прикметником ;   

      б) іменником ;      

      в)числівником ;

5.Випиши з тексту дієслова. Визнач їх особу  та число.

         Навесні рясно цвітуть сади. Гудуть джмелі, весело щебече соловейко. Я люблю його спів. Сидиш, слухаєш. Краса!.

6. Від поданих дієслів утвори дієслова минулого, теперішнього і майбутнього часів.

Співати, читати, кричати.

7. З’єднай слова з відповідними синонімічними висловами.

  зазнаватися •       • літати у хмарах;   

  фантазувати •      • шкірити зуби
   сміятися •              • задирати носа

8. Спиши. Встав пропущені дієслова. Добери заголовок.

        … весна. … від зимового сну. … лагідне сонечко. … зелені листочки.  … дзвінкоголосі пташки.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гусак Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Зелёная Лариса
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
13 травня 2020
Переглядів
7739
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку