Урок 8.
Тема: Перевіряємо свої досягнення
Мета:
Навчальна: узагальнити знання учнями матеріалу теми «Музика як вид мистецтва»;
- Перевірити рівень знань і вмінь учнів, знання основних понять;
Розвиваюча: розвивати розуміння учнями музичної мови, співацькі та слухацькі навички;
Виховна: продовжувати прищеплювати любов до музичного мистецтва.
Музичний матеріал: твори, що вивчали та виконували впродовж чверті.
Наочні посібники: тестові завдання; нотна хрестоматія.
Обладнання: ТЗН; фонохрестоматія.
Тип уроку: урок узагальнення знань.
Хід уроку
Учні заходять до класу під музичний супровід Н.Май «Золота зіронька»
1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання
2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель: Сьогодні в нас заключний урок чверті, під час якого ви відповідатимете на запитання тестів. Під час уроку ви також продемонструєте свої знання, уміння та навички в музичній галузі, що сформувалися у вас упродовж цієї чверті.
3. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ ЗА ТЕМОЮ «Музика як вид мистецтва»
Варіант №1
Початковий рівень (кожна правильна відповідь – 1 бал)
1. Пісню О.Янушкевич «Веселкова» слід виконувати:
а) радісно;
б) урочисто й піднесено;
в) суворо;
г) траурно.
2. Позначте правильне твердження: мелодія – це:
а)співзвуччя, елемент музичної мови;
б) музична думка, образний зміст якої виражений одним голосом;
в) об’єднання звуків, різних за висотою, що тяжіють один до одного.
3. Співати без слів можна:
а) так;
б) ні.
4. На уроках музичного мистецтва ви слухали твір П.Чайковського, який називається:
а) «Італійська пісенька»;
б) «Німецька пісенька»;
в) «Іспанська пісенька».
Середній рівень (кожна правильна відповідь – 2 бали)
5. Дайте визначення понять.
а) Вокаліз – це …
б) Тембр – це …
Достатній і високий рівні (правильна відповідь – 4 бали)
6. Дайте змістовну відповідь на одне із запитань на вибір.
а) Які засоби виразності зустрічаються в музиці?
б) Яку роль відігравала музика у житті давніх греків?
Варіант №2
Початковий рівень (кожна правильна відповідь – 1 бал)
1. На якому інструменті було виконано твір К.Дебюссі «Місячне сяйво»
а) Скрипка;
б) фортепіано;
в) арфа.
2. Чи можна перетворити на вокаліз будь-яку пісню?
а) Так;
б) Ні.
3. Ритм – це …
а) упорядковане чергування музичних звуків;
б) об’єднання звуків, різних за висотою, що тяжіють один до одного;
в) музична думка, образний зміст якої виражений одним голосом
4. Пісню «Музика» Г.Струве слід співати:
а) повільно;
б) швидко;
в) помірно.
Середній рівень (кожна правильна відповідь – 2 бали)
5. Дайте визначення понять.
а) Динаміка – це …
б) Темп – це…
Достатній і високий рівні (правильна відповідь – 4 бали)
6. Дайте змістовну відповідь на одне запитання на вибір.
а) Як поділяють за тембрами людські голоси?
б) Яку роль відігравала музика у житті Давнього Китаю?
Вокально-хорова робота
Розспівування
Робота над виразним виконанням пісень, що вивчали впродовж чверті.
4. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Учні виходять із класу під музичний супровід Н.Май «Золота зіронька»