«Перлина Сумщини» в рамках шкільного STEM проєкту "Досліджуємо рідний край. Михайлівська цілина"

Про матеріал
. Розширювати знання учнів про заповідник “Михайлівська цілина”, що в Сумській області;  поглибити знання дітей про рослинний та тваринний світ;  збагачувати активний словник, удосконалювати вміння  активізувати пізнавальну діяльність дітей;  розвивати самостійне мислення, уміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування;  виховувати бережливе ставлення до природи, естетичний смак.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований урок

«Перлина Сумщини»

в рамках шкільного STEM проєкту "Досліджуємо рідний край. Михайлівська цілина"

 

 

 

 

 

 

 

                                                                               Мозгова Людмила Дмитрівна

                                                                               вчитель початкових класів,

                                                                               вчитель вищої категорії,

старший учитель

                                                                               комунальної організації

                                                                               «Шосткинська спеціалізована

                                            школа І cтупеня №13

                                              Шосткинської міської ради

                                                                          Сумської бласті»

 

 

Шостка – 2023

 

 

 

Мета. Ознайомити дітей із заповідником “Михайлівська цілина”, що в Сумській області;

                розширити й поглибити знання дітей про рослинний та  тваринний світ;

                збагачувати активний словник, удосконалювати вміння

                активізувати пізнавальну діяльність дітей;

                розвивати вміння досліджувати, самостійне мислення, уміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування;

                виховувати  бережливе ставлення до природи, естетичний смак.

 Очікувані результати.

                об’єднується з іншими дітьми у групи, пари для спільної діяльності;

                висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших і дослухаючись до спільних рішень;

                підтримує діалоги з тем, пов’язаних із важливими життєвими ситуаціями;

                зіставляє почуте з власним досвідом, висуває гіпотези;

                наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами;

                проявляє ініціативу, продуктивно працює з членами групи, точно висловлює думки під час організації спільної навчально-пізнавальної діяльності;

                розуміє, для чого створюються заповідники;

                знає, де розташований заповідник “Михайлівська цілина”;

                знає, які тварини мешкають у заповіднику “Михайлівська цілина”;

                створює  сенкан «Степ»;

                за допомогою конструктора LEGO конструює моделі рослин і тварин за особистим дизайном ;

Форми роботи: робота в парах, в групах, колективна.

Обладнання:  презентація, конструктор LEGO, контурна мапа Сумської області.

                                                       

Хід уроку

         I.Емоційне налаштування. 

 1.Вправа “Усмішка”.

         Якщо всміхнутися перехожому, він усміхнеться у відповідь.
         Якщо всміхнутися небу і сонцю — розійдуться хмари.
         Якщо всміхнутися Всесвіту — трапиться щось казкове.
         Усміхніться одне одному губами, очима, серцем.

 2. Вправа «Очікування»

         Розкажіть, чого ви чекаєте від нашої сьогоднішньої подорожі. Оберіть    одне із  тверджень, що записані на дошці.

            Я хочу дізнатися щось нове і цікаве.
            Я хочу побачити гарні місця.
            Я хочу отримати знання.
            Я хочу цікаво провести час.
            Я нічого особливого не очікую.

  3. Передбачення теми уроку.

Прочитайте лист. Від кого він?

Привіт друзі! Запрошуємо вас до одного з степових заповідників України, розташованого на півдні Сумської області. Це справжня перлина української природи, яка вже давно набула всесвітньої слави.

        Чи здогадалися ви, куди вас запрошують жевжики?

   4. Вправа «Третя буква»

         Закресліть кожну третю букву в словах і дізнайтеся, куди нас  зпрошують жевжики.

 Ми продовжимо мандрувати  областю й завітаємо до заповідника “Михайлівська  цілина”, дізнаємося багато цікавого про цей унікальний куточок Сумщини.

         II. Повідомлення теми уроку.

  1. Віртуальна подорож до заповідника «Михайлівська цілина»

Вступне слово вчителя.

 Михайлівська цілина – це невеличка ділянка цілинного степу площею 202,48 га, розташована у лісостеповій зоні.

Починаючи з ранньої весни і до пізньої осені степ змінює свої кольори.

З першими весняними променями наче зірочки, спалахують первоцвіти. Швидко змінюється весняний степ, перетворюється на смарагдово-зелене море, розмальоване жовтими, фіолетовими, рожевими, блакитними та білими барвами..

Далі, протягом спекотного літа, сонце додає зеленому кольору вже більше жовтого відтінку, що нагадує про осінь. А потім – осіннє жовтіння, мряка дощів та зимова далечінь безмежного простору.

1 зупинка « Флора степу» (презентація 1 групи)

Навесні, одразу після танення снігу, з’являються перші квіти – яскраво-лілові квіточки брундушки різнокольорової. А далі на початку  квітня, розкриваються квіти сон-трави.

Під весняним вітром погойдуються пурпурові дзвоники рябчика руського. Справжньою окрасою весняного степу є квітучий терен.

    З початку червня додають степу синіх барв заквітчані шавлії. Чудовим   витонченим духмяним ароматом наповнюється степ перед літніми зливамию це пахне чебрець Маршала. Неповторне явище у степу – цвітіння льону австралійського, що триває протягом червня-липня.

Наприкінці липня виколошується ковила волосиста. Під час її цвітіння степ набуває блідо-зеленого кольору з металевим відтінком. Літній степ причаровує різноманіттям кольорів.

   Все змішалося у літньому коктейлі кольорів та відтінків.

   Літо змінила осінь. А за нею пора спокою – зима. Та навесні все розпочнеться  спочатку.

      2 зупинка

«Степова гармонія звуків» (слухання спів птахів, презентація 2 групи)

 

Степ – це не тільки калейдоскоп квітів, а й неперевершена гармонія звуків. Від початку весни степ наповнюється пташиним співом.

Просто з неба ллється чаруюча пісня жайворонка польового, озивається перепілка, часом чується гукання припутня. Прислухавшись можна почути голос вівсянки звичайної, який вона подає з чагарників. А той, хто хоч раз залишався в степу до заходу сонця, обов’язково чув терпкий скрипучий голос деркача.

      3 зупинка  «Фауна степу» ( презентація 3 групи)

 Степ ще приховує життя маленьких тварин і обережних хижаків. Важко побачити крота і сліпака, та їх присутність завжди можна виявити по   численних горбочках свіжо викинутої землі.

     Степ живе своїм тихим непомітним життям. Ось несподівано ніби       нізвідки, вигулькнула і зникла рухлива, з чорними намистинками-очима миша, промайнула зеленою блискавкою  ящірка, визирнув лякливий, але цікавий хом’як. Життя в степу вирує цілий рік. Ті, хто влітку був прихований від вашого погляду, взимку стають помітними. Сніг, це відкрита книга, написана слідами усіх тварин. Ось пройшов борсук, а там пробігла лисиця.

    

4 зупинка  «Літературна» (презентація 4 групи)

Свої поезії заповіднику  «Михайлівська цілина»  присвячували  багато поетів – сумчан: Олекса Ющенко, Дмитро Білоус, Анатолій Таран, Анатолій Гризун, Микола Грищенко, Володимир Чубур.

Декламування уривка з вірша Д.Білоуса Михайлівська цілина.

Закрита книга цілини,

      Однак це не кінець,

Це лише початок.

Для всіх звучить оцей наказ:

Перлину нашу ви охороняйте.

Нехай буденність нашого життя

Не перекреслює цілинну ніжну вроду.

     Нехай живе природа у тобі,

     А ти живи достойно у природі.

Не забувай ніколи рідний край,

Де народився, зріс, пішов у люди.

Ти не ганьби його а прославляй

До тебе доля тоді прихильнішою буде.

  Складання сенкану «Степ» (робота в групах).

  Як ви уявляли заповідник? Чи таким, яким побачили його у відео?     Розкажіть, що вас найбільше вразило.

 Чи сподобався вам цей заповідник? Чим саме?

      Чи захотілося побувати в ньому?

5 зупинка “П’ять слів»

             Запишіть 5 слів, які асоціюються у вас із темою нашого уроку. Поясніть     свій  вибір.

          6 зупинка «Практична» Нанести на контурну мапу Сумщини місце розташування  унікального заповідника Михайлівська цілина.

     7 зупинка «Робота з LEGO»

Сконструювати моделі рослин і тварин за особистим дизайном, які знаходяться в заповіднику.(Робота в групах)

          III. Рефлексія.

З яким настроєм ви закінчуєте урок?

          Які таємниці подорожі відкрили сьогодні?

  У якому мальовничому куточку України ми побували?

 Які факти вас вразили?

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
5 листопада 2023
Переглядів
238
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку