Тема уроку: Чому зникають рослини/тварини?
Природний заповідник «Михайлівська цілина»
Клас: 3 клас
Форма проведення: STEAM – урок
S - Дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації. Знаходить інформацію про зникаючих рослин та тварин, використовуючи різноманітні джерела. Має уявлення про заповідники ( території або акваторії, на яких зберігається в природному стані весь її природний комплекс).
T - Розповідає про свої загальні враження, почуття від прочитаного, почутого(що саме сподобалося / не сподобалося, що було цікаво / нецікаво, що нового дізнався / дізналась), підтверджує свої думки фактами з тексту.
Використовує цифрові пристрої у близькому для себе середовищі
E - Працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії. Виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; здійснює розмічання ліній на папері і картоні.
З’єднує деталі та оздоблює їх з використанням традиційних та сучасних технологій; дотримується послідовності виготовлення виробу з допомогою вчителя.
A – Використовує всю площину аркуша; використовує основні, похідні, ахроматичні, теплі й холодні кольори; експериментує з кольорами, лініями, формами тощо. Презентує результати власної творчості
M - Володіє навичками додавання і віднімання чисел у межах 100, розв’язує прості задачі.
Тип уроку: урок практичного застосування знань, навичок і вмінь
Освітні галузі, які інтегруються: мовно-літературна( українська та англійська мови), математична, природнича, , інформатична, технологічна, мистецька.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійна дошка, кольорові олівці, кольоровий папір, клей, ножиці.
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності
- Розгадайте ребус
- Складіть слово- відгадку з «розсипаних» літер(українською)
- In English?- nature reserve
- Як ви розумієте це слово?
(Заповідник — це територія або акваторія, яка зберігається в природному стані без втручання людини. Заповідники — зразки недоторканої дикої природи — називають природними лабораторіями. Це місце, яке оберігається законом і в якому є занесені до Червоної Книги тварини та рослини.)
ІІ. Оголошення теми уроку
- У нашій Сумській області є місце, якого жодного разу не торкався плуг. Це луговий степ площею в 880 гектарів називається Природний заповідник «Михайлівська цілина» (1/5 частина нашого міста ( 44 кв.км : 5 = 9 кв.км). Про цей заповідник і піде мова на сьогоднішньому уроці з ЯДС в інтеграції з англ. мовою
- -So, today we are going to talk about nature reserve “Mykhaylivska virgin land”
ІІІ. Робота над темою урокуу.
Подивіться відео. Дайте відповіді на запитання:
- В якому районі Сумської області знаходиться? (Лебединському)
- Скільки видів тварин зафіксовано? (1157)
- Скільки видів рослин описано? (866)
- Для чого був створений цей заповідник?
- Якої товщини шар чорнозему? (до 3 м)
- Назви яких рослин запам’яталися? (Рябчик, косарики тонкі, півники борові, брандушка різнокольорова)
-Among plants you can see Sumy cornflower, wedge-shape delphinium, astragalus, hyacinth pale, spring gorse, forest anemone)
-Let’s repeat these words after me.
- Які тварини живуть в цьому заповіднику?(Дикий кабан, козуля, вовк, лисиця, сова, зяблик, джміль лезус, махаон, горностай, медянка, звичайна, тушканчик, тхір, сліпак)
- Can you name these animals in English? (Wild boar, roe deer, wolf, fox, owl, finch, lezus bumblebee, mahaon)
Ковила золотиться
Промінцями осоння ранкового,
Наче пір'я жар-птиці
Із дитячого саду казкового
Над блакиттю волошок
Кущик спекою дихає зморено
Зеленіє горошок
Там, де плугом ніколи не орано
Степе любий та милий,
глянеш, повний душевного трепету,-
Та ж колись тут ходили
Тільки коні козацькі та стрепети!
Ти не міг, дивний степе,
Серця не розтривожити чулого,
Та ж зберіг ти під небом
Цілий світ золотого минулого!
Цілина, цілина,
Наших сивих віків дивина!
- Прочитайте вірш, виділіть рядочки, які описують красу первозданного степу, які вас вразили. Прочитайте їх.
- Прокладіть шлях від Шостка-Глухів-Путівль -Білопілля -Лебедин.
- Знайдіть відстань за цим шляхом від Шостки до Лебедина, якщо Шостка-Глухів (40км), Глухів-Путивль(43 км),
- Путивль – Білопілля (55 км), Білопілля-Лебедин (94 км)
- Now tell numbers in English, please.
Створення лепбуку «Михайлівська цілина»
- Опрацьовування підготовлених матеріалів.
- Презентація роботи.
ІІІ. Рефлексія
- Розфарбувати метелика «Махаон»
-Look at the butterfly. What colour is it? (Yellow, black, red, purple…)
-Do you like this butterfly?
- Ok. Now colour this butterfly, please.
ІV. Домашнє завдання
- Виготовити поробку - оригамі «Лисичка» (за зразком)
https://www.youtube.com/watch?v=15JoDsBU6tU
IV. Додатки
Ковила золотиться
Промінцями осоння ранкового,
Наче пір'я жар-птиці
Із дитячого саду казкового
Над блакиттю волошок
Кущик спекою дихає зморено
Зеленіє горошок
Там, де плугом ніколи не орано
Степе любий та милий,
глянеш, повний душевного трепету,-
Та ж колись тут ходили
Тільки коні козацькі та стрепети!
Ти не міг, дивний степе,
Серця не розтривожити чулого,
Та ж зберіг ти під небом
Цілий світ золотого минулого!
Цілина, цілина,
Наших сивих віків дивина!
Д. Білоус
Михайлівська цілина
Ковила золотиться
Промінцями осоння ранкового,
Наче пір'я жар-птиці
Із дитячого саду казкового
Над блакиттю волошок
Кущик спекою дихає зморено
Зеленіє горошок
Там, де плугом ніколи не орано
Степе любий та милий,
глянеш, повний душевного трепету,-
Та ж колись тут ходили
Тільки коні козацькі та стрепети!
Ти не міг, дивний степе,
Серця не розтривожити чулого,
Та ж зберіг ти під небом
Цілий світ золотого минулого!
Цілина, цілина,
Наших сивих віків дивина!
Д. Білоус
- Проклади шлях Шостка-Глухів-Путивль -Білопілля -Лебедин.
- Знайди відстань за цим шляхом від Шостки до Лебедина, якщо Шостка-Глухів (40км), Глухів-Путивль (43 км),
Путивль – Білопілля (55 км), Білопілля-Лебедин (94 км)
- Проклади шлях Шостка – Глухів- Путивль – Білопілля – Лебедин.
- Знайди відстань за цим шляхом від Шостки до Лебедина, якщо Шостка-Глухів (40км), Глухів-Путивль (43 км),
Путивль – Білопілля (55 км), Білопілля-Лебедин (94 км)