Песпективний план роботи соціального педагога на 2018-2019 навчальний рік за новими вимогами, згідно рекомендацій Листа Міністерства освіти і науки України від 05.09.2018 №1/9-529 "Про документацію працівників психологічної служби у системі освіти"
Вступ
Діяльність психологічної служби школи ґрунтується на таких нормативних документах:
І Аналіз діяльності за минулий рік
Робота соціального педагога школи у 2017-2018 н.р. проводилась згідно річного і щомісячного планів роботи навчального закладу. Пріоритетні напрямки роботи: профілактика правопорушень, насильства та агресії серед учнів ,попередження негативних явищ серед учнів, захист прав дитини . Проблемна тема соціального педагога у 2017-2018 н.р. «Гармонізація відносин підлітків з оточуючими в умовах навчально-виховного процесу».
Найчастіше звернень за минулий період було від вчителів : 52 звернення, а саме: девіантна поведінка учнів, пропуски уроків без поважної причини, налагодження стосунків у колективі. З боку учнів було 31 звернень : агресивна поведінка однолітків, налагодження міжособистісних стосунків та стосунків із педагогами. Батьки зверталися 22 рази з питань: вирішення внутрішньо сімейних конфліктів, поради щодо виховання дитини, причини відхилень у поведінці дітей, захист прав дитини..
У 2017-2018 н.р. на внутрішкільному обліку перебувало 2 учні, та учні які потребують підсиленої педагогічної уваги – 2 учні. З даною категорією дітей проводились профілактичні бесіди, учні залучалися до позашкільной діяльності.
Профілактична робота соціального педагога з учнями школи здійснювалась згідно запланованим місячникам: «Охорона дитинства», «Профілактика правопорушень серед учнівської молоді», «За здоров’я дітей та молоді», « Світ без насильства», « Боротьба з туберкульозом», « Протидія торгівлі людьми».
Двічі на рік складався соціальний паспорт закладу, з метою виявлення учнів вразливих категорій та охороні прав дитинства.
На сьогоднішній день не всі завдання вдається виконувати в повному обсязі. Ускладнення в роботі соціального педагога полягає у :
ІІ Цілепокладаюча частина
Метою діяльності соціального педагога у навчальному закладі є
збереження та зміцнення психічного та соціального здоров’я, сприяння особистісному, інтелектуальному, фізичному і соціальному розвитку здобувачів освіти шляхом доповнення сучасних методів навчання та виховання ефективними психолого-педагогічними технологіями;
сприяння забезпеченню психологічної безпеки, надання психологічної і соціально-педагогічної допомоги всім учасникам освітнього процесу.
Завдання соціального педагога :
1.Соціально-педагогічний супровід здобувачів освіти, колективу та мікрогруп, осіб, які потребують піклування чи перебувають у складних життєвих обставинах
2.Просвітницька та профілактична робота серед учасників освітнього процесу з питань запобігання та протидії домашньому насильству, у тому числі стосовно дітей та за участю дітей, злочинності, алкоголізму, наркоманії тощо;
3.Вивчення та аналіз соціальних умов розвитку здобувачів освіти, мікроколективу (класу чи групи), шкільного, студентського колективу в цілому, молодіжних і дитячих громадських організацій
Соціальний педагог закладу, сприяє:
1.Взаємодії закладів освіти, сім’ї і суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечує консультативну допомогу батькам (законним представникам);
2.Захисту прав здобувачів освіти від будь-яких видів і форм насильства, представляє їхні інтереси у правоохоронних і судових органах тощо;
3.Формуванню у здобувачів освіти відповідальної поведінки, культури здорового способу життя, збереження репродуктивного здоров’я;
4.Попередженню конфліктних ситуацій, що виникають під час освітнього процесу, запобіганню та протидії домашньому насильству.
Запит адміністрації закладу освіти у 2018-2019 навчальному році:
1.Адаптація учнів 1 та 5 класів. Виявлення учнів вразливих категорій ;
2. Соціальна паспортизація класів;
3.Профілактична робота щодо суіцилальних намірів, насильства в сім’ях, шкільного булінгу, вживання тютюнових алкогольних та наркотичних речовин.;
4. Формування здорового способу життя у учасників навчально – виховного процесу;
5. Попередження конфліктних ситуацій, що виникають під час освітнього процесу.
ІІІ Змістова частина
№ п/п |
Напрям діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти |
Термін проведення |
Де і з ким проводиться |
1. |
Діагностика |
|
|
1.1 |
Соціальна паспортизація класів. Складання соціального паспорту школи |
Вересень, січень |
1-11 класи |
1.2 |
Аналіз літнього відпочинку дітей – сиріт, позбавлених батьківського піклування |
вересень |
1-11 класи |
1.3 |
Створення банку даних дітей з особливими освітніми потребами |
Вересень, січень |
1-11 класи |
1.4 |
Анкетування учнів, які знаходяться на внутрішкільному обліку |
жовтень |
|
1.5 |
Соціометричні дослідження учнів де навчаються діти «групи ризику» |
Грудень січень |
8-А, 9-А, 7-А |
1.6 |
Створення банку даних учнів закладу вразливих категорій |
Жовтень Протягом року за потребою |
1-11 класи |
1.7 |
Анкетування «Обізнаність учнів з питань торгівлі людьми» |
квітень |
10-11 класи |
1.8 |
Уточнення списків учнів вразливих категорій, щодо літнього відпочинку у пришкільному таборі |
травень |
1-11 класи |
1.9 |
Моніторинг відвідування учнями навчальних днів, уроків. |
Грудень, травень |
1-11 класи |
1.10 |
Робота за програмою «Мікрорайон» |
Вересень, За потребою |
Територія обслуговування школи, навчальний заклад |
2. |
Профілактика |
|
|
2.1 |
Відвідування сімей учнів, які не приступили до навчальних занять |
Вересень |
За межами школи |
2.2 |
Проведення місячника «Урок». |
вересень |
Мікрорайон школи Учнівський колектив |
2.3 |
Рада з профілактики правопорушень. |
Раз на місяць |
1-11 класи |
2.4 |
Місячник Охорони дитинства:
- Оформлення карток персоніфікованого обліку дітей сиріт, під опікою, з обмеженими можливостями.
|
Жовтень
Протягом року
Вересень
Вересень жовтень |
1-11 класи
Учнівський та Педагогічний колектив |
2.5 |
Проведення індивідуальних консультацій з учнями та їх батьками з питань вирішення нагальних життєвих ситуацій, зняття стресів, поради у вихованні дітей в сім’ї |
Протягом року За потребою |
Кабінет психолога, Класні кімнати |
2.6 |
Місячник Превентивного виховання:
|
Листопад, грудень |
2-4 класи 7-8 класи
9-10 класи
5-8 класи
|
2.7 |
Вирішування конфліктних ситуацій які виникають в учнівському середовищі, між батьками, вчителями. |
Протягом року |
Учні 1-11 класів |
2.8 |
Рейди – перевірки по дотриманню учнями правил і норм внутрішкільного розпорядку |
Два рази на місяць |
Територія школи |
2.9 |
Проведення консультативних бесід з батьками, учнями щодо профілактики пропусків закладу без поважної причини. |
Протягом року |
Батьки учнів |
2.10 |
підготовка тематики та проведення коррекційних бесід з дітьми « групи ризику». Складання плану роботи з даною категорією дітей ,
|
жовтень |
Учні «групи ризику» |
3 |
Навчальна діяльність |
|
|
|
- |
|
|
4. |
Консультування |
|
|
4.1 |
- проведення індивідуальних консультацій з батьками, надання індивідуальних рекомендацій щодо виховання дитини та організації життєдіяльності; |
Протягом року |
Кабінет психолога |
4.2 |
проводити профілактичні індивідуальні та групові бесіди по самовихованню з учнями «групи ризику»; |
протягом року за потребою |
Учні «групи ризику» |
4.3 |
проведення індивідуальних бесід із класними керівниками для надання їм необхідної методичної допомоги щодо врегулювання конфліктних ситуацій між учнями, агресивності учнів, проявам насильства серед учнів, та проявам булінгу в учнівському середовищі. |
Протягом року За потребою |
Класні керівники Кабінет психолога |
4.4 |
консультативні бесіди для батьків у яких є діти з особливими освітніми потребами, щодо особливостей розвитку, спілкування, навчання, професійної орієнтації, соціальної адаптації їх дитини. |
Протягом року За потребою |
Батьки учнів |
4.5 |
Консультування учнів закладу з питань охорони дитинства, та шкільного булінгу. |
Протягом року |
1-11 класи |
5 |
Зв’язки з громадськістю |
|
|
5.1 |
Участь у засіданнях опікунської ради Вільнянської міської ради Вільнянського Виконавчого комітету |
Раз на місяць |
Вільнянська міська рада |
5.2 |
Відвідування сімей де виховуються діти групи ризику, з’ясування причин невідвідування учнями навчальних днів, уроків та причини девіації дітей. |
Протягом року |
За межами школи |
5.3 |
Обстеження житло – побутових умов учнів позбавлених батьківського піклування, складання актів обстеження. |
Жовтень, Квітень За потребою |
За межами школи |
5.4 |
Співпраця із Вільнянською службою справ дитини. Сумісне відвідування сімей які опинилися у складних життєвих обставинах. |
Протягом року |
За межами школи |
5.5 |
Відвідування батьків учнів за місцем роботи |
За потребою |
За межами школи |
5.6 |
Супровід неповнолітніх при допиті у Вільнянському відділенні поліції Пологівського відділу поліції ГУНП в Запорізькій області |
За потребою |
Відділення поліції Районний суд |
5.7 |
Співпраця з Вільнянським центром соціальних служб для дітей, сім’ї та молоді. Профілактичні заходи щодо негативних явищ в учнівському та сімейному середовищі. |
За потребою Протягом року |
Сім’ї вразливих категорій |
5.8 |
Співпраця з відділенням Вільнянського Червоного креста. Запрошення на години спілкування по місячнику боротьби з туберкульозом. |
березень |
1-11 класи |
6 |
Просвіта |
|
|
6.1 |
Проведення годин спілкування в рамках місячника « Превентивного виховання» «Мої права і обов’язки» |
Листопад |
4-5 клас |
6.2 |
Європейський день проти торгівлі людьми |
жовтень |
10-11 класи |
6.3 |
Що таке булінг? Безпечна поведінка у навчальному закладі. |
Листопад Протягом року |
1-11 класи |
6.4 |
Відповідальність неповнолітніх адміністративний та кримінальний кодекси України щодо відповідальності учнів. |
Листопад-грудень |
8-11 класи |
6.5 |
Оформлення інформаційної виставки До Міжнародного дня інвалідів |
грудень |
1-11 класи |
6.6 |
До Дня порозуміння з ВІЛ та СНІД. Жити в світі де є ВІЛ та СНІД |
грудень |
5-11 класи |
6.7 |
Години спілкування « Здоров’я – мій скарб», «Мій вибір - здорове майбутнє». |
лютий |
8 класи
9 класи |
6.8 |
Що ти знаєш про туберкульоз? |
березень |
4-5 класи |
6.9 |
Захисти себе від туберкульозу. |
березень |
7-8 класи |
6.10 |
Світ без насильства |
квітень |
5-9 класи |
6.11 |
Виступи на педагогічних радах:
|
жовтень жовтень січень
лютий |
Класні керівники вчителі |
7 |
Організаційно – методична робота |
|
|
7.1 |
Проходження курсу Едера «Робота вчителів початкових класів з дітьми з особливими освітніми потребами» |
вересень |
За межами школи |
7.2 |
Проходження курсу Едера «Недискрімінаційний підхід у навчанні» |
вересень |
За межами школи |
7.3 |
Участь у тренінгах професійного спрямування |
протягом року |
ЗІППО |
7.4 |
Проходження дистанційних вебінарів на сайті видавництва «Ранок», «Освіта» |
Протягом року |
Інтернет сайти |
7.5 |
Підготовка матеріалів до проведення просвітницьких бесід з учнями, вчителями |
Протягом року |
Кабінет психолога, бібліотека |
7.6 |
Підготовка виступів перед педагогічним колективом |
Протягом року |
Кабінет психолога |
7.7 |
Контроль харчування, складання списків учнів, які харчуються, наказів, оформлення необхідної документації. |
Протягом року За потребою |
Кабінет психолога Шкільна їдальня |
7.8 |
Супровід учнів до шкільних автобусів. |
щоденно |
Учні 1-11 класів |
7.9 |
Робота зі шкільною документацією |
щоденно |
Кабінет психолога |