Персективний План роботи соціального педагога навчального закладу на 2018-2019 навчальний рік.

Про матеріал

Песпективний план роботи соціального педагога на 2018-2019 навчальний рік за новими вимогами, згідно рекомендацій Листа Міністерства освіти і науки України від 05.09.2018 №1/9-529 "Про документацію працівників психологічної служби у системі освіти"

Перегляд файлу

Вступ

Діяльність психологічної служби школи ґрунтується на таких нормативних документах:

  •      Наказ МОН України №509 від 22.05.2018 “Про затвердження Положення про психологічну службу в системі освіти України”
  •      Лист МОН України №1/9-487 від 07.08.2018 “Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2018/2019 н.р.”
  •      Лист Міністерства № 2/3-14-1572-15 від 07.08.2014 «Щодо профілактики учинення дітьми навмисних само ушкоджень»
  •      Лист Міністерства № 1/9-179 від 28.03.14 «Щодо профілактики суїцидальних тенденцій серед учнів»
  •      Лист Міністерства № 1/9-135 від 11.03.14 «Про надання психологічної допомоги учасникам навчально-виховного процесу»
  •      Наказ МОН України  609  від 08.06.18 «Про затвердження примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти»
  •      Закон України «Про освіту» від 05.09.17 №2145-VIII
  •      Наказ МУ у справах сім’ї молоді та спорту Про затвердження Порядку взаємодії  суб’єктів соціальної роботи із сім’ями , які опинилися  у складних життєвих обставинах №824/12698 від 12.08.2006 р.
  •      Закон України від 15.1.2001 №2789ІІІ» Про попередження насильства в сім’ї»

І Аналіз діяльності за минулий рік

Робота соціального педагога школи  у 2017-2018 н.р. проводилась згідно річного і щомісячного планів роботи навчального закладу. Пріоритетні напрямки роботи: профілактика правопорушень, насильства та агресії  серед учнів ,попередження негативних явищ серед учнів, захист прав дитини . Проблемна тема соціального педагога  у 2017-2018 н.р. «Гармонізація відносин підлітків з оточуючими в умовах навчально-виховного процесу».

Найчастіше звернень за минулий період було від вчителів  :  52 звернення, а саме: девіантна поведінка учнів, пропуски уроків без поважної причини, налагодження стосунків у колективі. З боку учнів було 31 звернень  : агресивна поведінка однолітків, налагодження міжособистісних стосунків та стосунків із педагогами. Батьки  зверталися 22 рази з питань: вирішення внутрішньо сімейних конфліктів, поради щодо виховання дитини, причини відхилень у поведінці дітей, захист прав дитини..

 У 2017-2018 н.р. на внутрішкільному обліку перебувало 2 учні, та учні які потребують підсиленої педагогічної уваги – 2 учні. З даною категорією дітей проводились профілактичні бесіди, учні залучалися до позашкільной діяльності.

Профілактична робота соціального педагога з учнями школи  здійснювалась згідно запланованим місячникам: «Охорона дитинства», «Профілактика правопорушень серед учнівської молоді», «За здоров’я дітей та молоді», « Світ без насильства», « Боротьба з туберкульозом», « Протидія торгівлі людьми».

Двічі на рік складався соціальний паспорт закладу, з метою виявлення учнів вразливих категорій та охороні прав дитинства.

На сьогоднішній день не всі завдання вдається виконувати в повному обсязі. Ускладнення в роботі  соціального педагога полягає у :

  •      Нестабільній економічній ситуації країни, великий відсоток безробіття серед населення, як наслідок  ¼ сімей  школи – це сім’ї  «групи ризику» ( неповні сім’ї, багатодітні, сім’ї, які опинилися в складних сімейних умовах,  матері – одиначки та інші).
  •      Низькій педагогічно - освітній рівень батьків. Часто батьки не мають впливу на дитину, не знаходять необхідних методів та прийомів виховання,
  •      Зайнятість батьків. Діти  часто неконтрольовані у своїх діях і поступках.
  •      Низький  рівень авторитету педагога у сімї.
  •      Оформлення документації, яка часто дублює інформацію.

ІІ Цілепокладаюча частина

Метою діяльності соціального педагога у навчальному закладі є

збереження та зміцнення психічного та соціального здоров’я, сприяння особистісному, інтелектуальному, фізичному і соціальному розвитку здобувачів освіти шляхом доповнення сучасних методів навчання та виховання ефективними психолого-педагогічними технологіями;

сприяння забезпеченню психологічної безпеки, надання психологічної і соціально-педагогічної допомоги всім учасникам освітнього процесу.

Завдання соціального педагога :

1.Соціально-педагогічний супровід здобувачів освіти, колективу та мікрогруп, осіб, які потребують піклування чи перебувають у складних життєвих обставинах

2.Просвітницька та профілактична робота серед учасників освітнього процесу з питань запобігання та протидії домашньому насильству, у тому  числі стосовно дітей та за участю дітей, злочинності, алкоголізму, наркоманії тощо;

3.Вивчення та аналіз соціальних умов розвитку здобувачів освіти, мікроколективу (класу чи групи), шкільного, студентського колективу в цілому, молодіжних і дитячих громадських організацій

Соціальний педагог закладу, сприяє:

1.Взаємодії закладів освіти, сім’ї і суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечує консультативну допомогу батькам (законним представникам);

2.Захисту прав здобувачів освіти від будь-яких видів і форм насильства, представляє їхні інтереси у правоохоронних і судових органах тощо;

3.Формуванню у здобувачів освіти відповідальної поведінки, культури здорового способу життя, збереження репродуктивного здоров’я;

4.Попередженню конфліктних ситуацій, що виникають під час освітнього процесу, запобіганню та протидії домашньому насильству.

Запит адміністрації закладу освіти у 2018-2019 навчальному році:

1.Адаптація учнів 1 та 5 класів. Виявлення учнів вразливих категорій ;

2. Соціальна паспортизація класів;

3.Профілактична робота щодо суіцилальних намірів, насильства в сім’ях, шкільного булінгу, вживання тютюнових  алкогольних та наркотичних речовин.;

4. Формування здорового способу життя у учасників навчально – виховного процесу;

5. Попередження конфліктних ситуацій, що виникають під час освітнього процесу.

 

 

ІІІ Змістова частина

п/п

Напрям діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти

Термін проведення

Де і з ким проводиться

1.

Діагностика

 

 

1.1

Соціальна паспортизація класів. Складання соціального паспорту школи

Вересень,

січень

1-11 класи

1.2

Аналіз літнього відпочинку дітей – сиріт, позбавлених батьківського піклування 

вересень

1-11 класи

1.3

Створення банку даних дітей з особливими освітніми потребами

Вересень,

 січень

1-11 класи

1.4

Анкетування учнів, які знаходяться на внутрішкільному обліку

жовтень

 

1.5

Соціометричні дослідження  учнів де навчаються діти «групи ризику»

Грудень

січень

8-А, 9-А, 7-А

1.6

Створення банку даних учнів закладу вразливих категорій

Жовтень

Протягом року за потребою

1-11 класи

1.7

Анкетування  «Обізнаність учнів з питань торгівлі людьми»

квітень

10-11 класи

1.8

Уточнення списків учнів вразливих категорій, щодо літнього відпочинку у пришкільному таборі

травень

1-11 класи

1.9

Моніторинг відвідування учнями навчальних днів, уроків.

Грудень,

травень

1-11 класи

1.10

Робота за програмою «Мікрорайон»

Вересень,

За потребою

Територія обслуговування школи, навчальний заклад

2.

Профілактика

 

 

2.1

Відвідування сімей учнів, які не приступили до навчальних занять 

Вересень

За межами школи

2.2

Проведення місячника «Урок».

вересень

Мікрорайон школи

Учнівський колектив

2.3

Рада з профілактики правопорушень.

Раз на місяць

1-11 класи

2.4

Місячник Охорони дитинства:

  • проведення місячника огляду умов життя та написання актів матеріально-побутових умов дітей – сиріт, під опікою;

- Оформлення карток персоніфікованого обліку дітей сиріт, під опікою, з обмеженими можливостями.

  • продовжити роботу магазину безкоштовних речей «Доброта»;
  • оформлення документів на безкоштовне харчування дітей. Підготувати проекти наказів;
  • Вивчення індивідуальних особливостей дітей з особливими освітніми потребами, використання алгоритму взаємодії педагогічних працівників як у межах навчального закладу, так і поза його межами щодо забезпечення потреб вихованців та учнів на основі мультидисциплінарного  підходу

 

Жовтень

 

 

 

 

 

 

 

 

Протягом року

 

Вересень

 

 

Вересень

жовтень

1-11 класи

 

 

 

 

 

 

 

 

Учнівський та

Педагогічний колектив

2.5

Проведення індивідуальних консультацій з учнями та їх батьками з питань вирішення нагальних життєвих ситуацій, зняття стресів, поради у вихованні дітей  в сім’ї

Протягом року

За потребою

Кабінет психолога,

Класні кімнати

2.6

Місячник Превентивного виховання:

  • Безпечна поведінка у школі;
  • Шкідливість куріння , вживання психотропних речовин;
  • Відповідальність неповнолітніх;
  • Міжнародний день відмови від куріння;
  • Шкільний булінг;
  • Життя без насильства

Листопад,

грудень

 

2-4 класи

7-8 класи

 

9-10 класи

 

 

5-8 класи

 

2.7

Вирішування конфліктних ситуацій які виникають в учнівському середовищі, між батьками, вчителями.

Протягом року

Учні 1-11 класів

2.8

Рейди – перевірки по дотриманню учнями правил і норм внутрішкільного розпорядку

Два рази на місяць

Територія школи

2.9

Проведення консультативних бесід з батьками, учнями щодо профілактики пропусків закладу без поважної причини.

Протягом року

Батьки учнів

2.10

підготовка тематики та проведення  коррекційних бесід з  дітьми « групи ризику». Складання плану роботи з даною категорією дітей ,

 

жовтень

Учні «групи ризику»

3

Навчальна діяльність

 

 

 

-

 

 

4.

Консультування

 

 

4.1

-   проведення інди­відуальних кон­сультацій з батьками, надання індивідуальних рекомендацій щодо виховання дитини та організації життєдіяльності;

Протягом року

Кабінет психолога

4.2

проводити профілактичні індивідуальні та групові бесіди по самовихованню з учнями «групи ризику»;

протягом року

за потребою

Учні «групи ризику»

4.3

проведення індивідуальних  бесід із класними керівниками для надання їм необхідної методичної допомоги щодо врегулювання конфліктних ситуацій між учнями, агресивності учнів, проявам насильства серед учнів, та проявам булінгу в учнівському середовищі.

Протягом року

За потребою

Класні керівники

Кабінет психолога

4.4

консультативні бесіди для батьків у яких є діти   з особливими освітніми потребами, щодо  особливостей розвитку, спілкування, навчання, професійної орієнтації, соціальної адаптації їх дитини.

Протягом року

За потребою

Батьки учнів

4.5

Консультування учнів закладу з питань охорони дитинства, та шкільного булінгу.

Протягом року

1-11 класи

5

Зв’язки з громадськістю

 

 

5.1

Участь у  засіданнях опікунської ради Вільнянської міської ради Вільнянського Виконавчого комітету

Раз на місяць

Вільнянська міська рада

5.2

Відвідування сімей де виховуються діти групи ризику, з’ясування причин невідвідування учнями навчальних днів, уроків та причини девіації дітей.

Протягом року

За межами школи

5.3

Обстеження житло – побутових умов учнів позбавлених батьківського піклування, складання актів обстеження.

Жовтень,

Квітень

За потребою

За межами школи

5.4

Співпраця із Вільнянською службою справ дитини. Сумісне відвідування сімей які опинилися у складних життєвих обставинах.

Протягом року

За межами школи

5.5

Відвідування батьків  учнів за місцем роботи

За потребою

За межами школи

5.6

Супровід неповнолітніх при допиті у Вільнянському відділенні поліції Пологівського відділу поліції ГУНП в Запорізькій області

За потребою

Відділення поліції

Районний суд

5.7

Співпраця з Вільнянським центром соціальних служб для дітей, сім’ї та молоді. Профілактичні заходи щодо негативних явищ в учнівському  та сімейному середовищі.

За потребою

Протягом року

Сім’ї вразливих категорій

5.8

Співпраця з відділенням Вільнянського Червоного креста. Запрошення на години спілкування по місячнику боротьби з туберкульозом.

березень

1-11 класи

6

Просвіта

 

 

6.1

 Проведення годин спілкування в рамках місячника « Превентивного виховання» «Мої права і обов’язки»

Листопад

4-5 клас

6.2

Європейський день проти торгівлі людьми

жовтень

10-11 класи

6.3

Що таке булінг? Безпечна поведінка у навчальному закладі.

Листопад

Протягом року

1-11 класи

6.4

Відповідальність неповнолітніх адміністративний та кримінальний кодекси України щодо відповідальності учнів.

Листопад-грудень

8-11 класи

6.5

Оформлення інформаційної виставки До Міжнародного дня інвалідів

грудень

1-11 класи

6.6

До Дня порозуміння з ВІЛ та СНІД.

Жити в світі де є ВІЛ та СНІД

грудень

5-11 класи

6.7

Години спілкування « Здоров’я – мій скарб», «Мій вибір  -  здорове майбутнє».

лютий

8 класи

 

9 класи

6.8

Що ти знаєш про туберкульоз?

березень

4-5 класи

6.9

Захисти себе від туберкульозу.

березень

7-8 класи

6.10

Світ без насильства

квітень

5-9 класи

6.11

Виступи на педагогічних радах:

  • Адаптація 1 та 5 класів;
  • Моніторинг соціального середовища учнів 1-11 класів;
  • Причини виникнення девіації у дітей;

 

 

жовтень

жовтень

січень

 

лютий

Класні керівники

вчителі

7

Організаційно – методична робота

 

 

7.1

Проходження курсу Едера «Робота вчителів початкових класів з дітьми з особливими освітніми потребами»

вересень

За межами школи

7.2

Проходження курсу Едера «Недискрімінаційний підхід у навчанні»

вересень

За межами школи

7.3

Участь у тренінгах професійного спрямування

протягом року

ЗІППО

7.4

Проходження дистанційних вебінарів  на сайті видавництва «Ранок», «Освіта»

Протягом року

Інтернет сайти

7.5

Підготовка матеріалів до проведення просвітницьких бесід з учнями, вчителями

Протягом року

Кабінет психолога,

бібліотека

7.6

Підготовка виступів перед педагогічним колективом

Протягом року

Кабінет психолога

7.7

Контроль харчування, складання списків учнів, які харчуються, наказів, оформлення необхідної документації.

Протягом року

За потребою

Кабінет психолога

Шкільна їдальня

7.8

Супровід учнів до шкільних автобусів.

щоденно

Учні 1-11 класів

7.9

Робота зі шкільною документацією

щоденно

Кабінет психолога

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Планування
Додано
22 листопада 2018
Переглядів
2254
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку