Матеріал для гри-вікторини, для виховної години з основ здоров'я для учнів 4 класу. Також буде допомогою класному керівнику при підготовці занять з безпеки життєдіяльності.
«Перший мільйон»
Гра-вікторина з основ здоров'я .
І. Представлення учасників.
ІІ. Відбірковий тур. До наведення складових довкілля вибрати 5 природних: дерево, річка, будинок, дорога, автобус, повітря, праска, маяк, море, трава.
1. Розташуйте ці види моніторингу за розмірами: регіональний, глобальний, локальний, місцевий.
2. Безпека – це стан людини? Стан організму? Стан довкілля?
Відібравши учасника продовжуємо гру. Запитання:
1. Що таке життєдіяльність?
а) створення людиною умов життя;
б) створення людиною багатства;
в) створення людиною різних організмів.
2. Найважливіші фактори використання природних факторів?
а) свіже повітря, сонце, блискавка.
б) грім, спека, повітря.
в) свіже повітря, сонце, вода.
3. Особливості купання у морі, ставку, озері, джерела?
а) стрімкі течії, вири, хвилі, холодні джерела;
б) водяні рослини, мулисте дно, стрімкі течі;.
в) стрімкі течії, вири, хвилі, холодні джерела, водяні рослини, мулисте дно, слизьке каміння.
4. Вам необхідно викликати пожежників, ви телефонуєте за номером?
а) 101;
б) 103;
в) 102.
5. Поділіть небезпеку на три групи:
1) природні;
2) техногенні;
3) соціальні.
а) землетрус; б) транспортна аварія; в) пограбування; г) шторм; д) війна; е) аварія на промислову підприємстві, ж) вибух газу; з) гроза; и) бійка; к) повінь.
6. Як ти думаєш, куди треба рухатися після того, як вибрався з ополонки:
а) туди, куди рухався;
б) туди, звідки прийшов;
в) в інший бік.
7. Як ти гадаєш, коли в овочах і фруктах менше вітаміну С?
а) влітку;
б) восени;
в) взимку;
г) навесні.
8. Отруєння грибами.
Твоєму товаришеві недобре, напередодні він з’їв гриби. Твої дії?
а) будеш давати ліки;
б) виносити на свіже повітря;
в) викличеш “швидку допомогу”.
9. Вибираючи харчовий продукт, ти звернеш увагу на:
а) цілість упаковки;
б) привабливість етикетки;
в) наявність обов’язкових відомостей українською мовою.
10. Ти – пішохід. На яке світло ти переходиш вулицю:
а) червоне;
б) зелене;
в) жовте.
11. Вийшовши з тролейбуса, як ти переходиш вулицю?
а) попереду тролейбуса;
б) ззаду тролейбуса;
в) чи дочекатися, коли він поїде?
12. Назвати головну причину, чому не можна обходити транспорт на зупинці?
а) через велике скупчення людей;
б) через те, що люди на зупинках часто поспішають і не досить уважні;
в) тому, що транспорт, який стоїть на зупинці обмежує огляд дороги.
13. Розташуй місце в автобусі за рівнем безпеки, починаючи з найнебезпечнішого?
а) кабіна водія і передні сидіння;
б) задній майданчик, проходи і виходи;
в) сидіння в середній частині автобуса.
14. Ти став свідком дорожньо-транспортної пригоди автомобіля, який перевозив небезпечний вантаж. Ти?
а) спостерігатимеш за розвитком подій;
б) допомагатимеш рятувальникам;
в) намагатимешся як найшвидше залишити місце аварії і попередити про неї перехожих.
15. Сталася дорожньо-транспортна пригода. Постраждали люди. Але в автомобілях не було аптечки. Що ти зробиш?
а) надаватимеш першу допомогу підручними засобами;
б) нічого не робитимеш;
в) зупиниш будь – який автомобіль і попросиш автомобільну аптечку у водія?
16. Чим можна захистити органи дихання під час пожежі?
а) протигазом чи респіратором;
б) поліетиленовим пакетом;
в) руками.
17. Трапляється, що в ліфті виникають непередбачувані ситуації. Наприклад, що робити, якщо ліфт раптово зупинився між поверхами. Хто вчинив вірно?
а) той, хто намагається силоміць відчинити двері;
б) той хто плаче;
в) той, хто повідомляє диспетчера.
18. На твоє запитання незнайомий голос сказав, що це прийшов сантехнік або працівник служби газу?
а) відчиниш двері;
б) попросиш прийти пізніше;
в) запросиш до квартири.
19. Чим не можна загасити бензин?
а) піском;
б) ковдрою;
в) водою.
20. Скільки годин на добу треба спати у твоєму віці?
а) 7 годин;
б) 9 годин;
в) 11 годин.
21. Яке покарання порушує права дитини?
а) позбавлення солодкого;
б) позбавлення обіду;
в) заборона дивитись телевізор.