16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Перший урок - квест в 4 класі "Краса людини- її доброта"

Про матеріал
Конспект уроку допоможе вчителю формувати уявлення дітей про добро,вчити учнів оцінювати вчинки людей на основі життєвих ситуацій,вміння робити добро.
Перегляд файлу

Вчитель – методист вищої категорії початкових класів Пісківської ЗОШ І-ІІІ ст. Новопсковського району, Луганської області- Мордовцева Тетяна Володимирівна

 

                                     ПЕРШИЙ УРОК- КВЕСТ В 4 КЛАСІ

                                       « КРАСА ЛЮДИНИ- ЇЇ ДОБРОТА»     

ЕПІГРАФ УРОКУ: « Той, хто творить Добро, творить саме Життя».                                                                               

Мета: формувати уявлення дітей про добро,розкрити моральний зміст доброти, вчити учнів оцінювати вчинки людей на основі життєвих ситуацій,вміння робити добро;  розвивати творчі здібності молодших школярів, прагнення до самовдосконалення; виховувати у дітей чуйне ставлення до людей і всього навколишнього світу;віру у силу добра, бажання творити добро, бути милосердними,  співчутливими.

Обладнання: ноутбук,презентація «Вчимося бути добрими людьми», презентація «Чудесами повниться світ», відеокліп «А я бажаю вам добра», картки з завданнями, кольорові клейкі папірці у вигляді сердечок.

 

Інтерактивні технолоігї

Методичні стратегії:«Дискусія в групах», «Мікрофон», «Асоціативний кущ», «Радість пізнання», «Скринька Доброти», «Ессе», «Комплімент».

 

                                                                Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Привітання вчителя

Сьогодні свято завітало в школу,

Бо Перше вересня і пролунав дзвінок.

Змужнілі, сонцем зласкані улітку,

Ми розпочнемо перший свій урок.

Пісня « Дон-дін-дон».

2.Хвилинка «ДОБРОТИ» емоційного налаштування на урок

(На фоні музики вчитель читає поезію)
 

Врятує світ краса -
Завжди так говорили.
Тепер врятує світ лиш доброта,
Бо однієї  краси занадто мало,
Бо стільки всюди зла - людина вже не та…
Тож, люди на землі!
Спішіть добро творити,
Щоб нам не згинути у морі зла,
Щоб кожен міг серед краси прожити
У царстві справедливості й добра.

Сьогодні ми проведемо Перший урок на тему «Краса людини- її доброта».А епіграфом до уроку будуть такі слова:»Той, хто творить Добро, творить саме Життя».Цей епіграф запрошує нас до уроку-квесту,на якому ми будемо розвивати мовленн,мислення, уяву, фантазію, увагу.

ВПРАВА « ДОЛОНЬКИ»

Давайте налаштуємось на урок.Візьміть товариша за руки.Закрийте очі і подумки пошліть один одному добрі думки,відчуття.

-Подаруйте посмішку для стоврення гарного настрою.

-А я хочу подарувати вам маленькі сердечка із побажаннями:

«Мені приємно тебе бачити після літнього відпочинку».

«У тебе дуже гарна посмішка, тож даруй її людям.»

« У тебе такі добрі очі,ти молодець!»

« Дякую, що ти завжди говориш добрі слова людям.»

«Дякую, що ти завжди допомагаєш товаришам в навчанні.»

« Ти щедрий друг, завжди з усіма ділишся.Мені це дуже приємно.»

« Спасибі тобі за доброту твоєї маленької душі.»

«В тобі все є: краса душі, доброта,милосердя.»

« Ти неповторний: веселий вдачею, чистий душею,добросердечний.»

«Твої добрі справи завжди всім допомагають. Роби ДОБРО!»

  • Я сподіваюся, що сьогоднішній урок  буде уроком роздумів радості,добра і любові.У вас на партах лежать сердечка.Напишіть на ньому добрі побажання на зворотній стороні і подаруйте його товаришу.

ВПРАВА « ОЧІКУВАННЯ»

  • А що ви очікуєте від уроку?

/Відповіді учнів/

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  - Дорогі діті! Працювати будемо під девізом:

«Хай сьогодні в кожне серце наш урок додасть тепла,

Хай прийде до нас натхнення, в очах сяє доброта.»

А формулою успіху на уроці буде:

У+С+П+І+Х=УСПІХ

УВАГА+СПІЛКУВАННЯ+ПРАЦЬОВИТІСТЬ+ІНІЦІАТИВА+ХОРОБРІСТЬ

-Притуліть свою долоньку до сердечка. Відчуйте в собі тепло, доброту. Потріть долоньки одна об одну,щоб відчути ще більше тепло.»Зліпіть кульку» з вашого тепла і добра і передайте її товаришу.

ІІІ. Робота над темою уроку

1. Стратегія «Асоціативний кущ»
Вчитель:

- Діти, з чим у вас асоціюється слово « добро»? ( Діти називають)

              світло, радість, щастя                               краса ,щирість ,чистота

 

                                                                ДОБРО

                    •підтримка ,подяка ,сонечко                        співчуття, допомога ,милосердя                               -хороший вчинок              - щира усмішка                            -лагідне слово             

   2.     ВПРАВА « МІКРОФОН»

Давайте з’ясуємо,що таке доброта?

/Добре,чуйне ставлення до інших./

-Що ви відчуваєте,коли вам роблять добро?

-Чи можна доторкнутися до добра?

-Чи можна купити добро?

- Що сталося б зі світом,якби в ньому не залишилось добра?

Вчитель:

 - Так, людина приходить у світ для добра. Головне призначення кожного на землі – творити добро.Добро це один із найсвітліших виявів людської душі. Добро  виражається у нашому ставленні до людей і до навколишнього світу. Що ми

залишимо після себе, залежить від нас.

-Добра людина схожа на ясне сонечко,тому що вона вміє всіх зігріти своєю добротою,ласкою,щирістю,щедрістю.

3.ПІСНЯ» ЩО ТАКЕ ДОБРОТА».

4.ТВОРЧА ГРА « ЧИМ Я ЗІГРІЮ ОТОЧУЮЧИХ»

Перед вами велике сонечко. Але воно без промінчиків. У вас на партах лежать маленькі промінці. Напишіть на них, що є гарного в кожному з вас, чим ви можете зігріти оточуючих.

/Діти озвучують свої слова і прикріплюють промінчики навколо сонечка./

-   Подивіться,наше сонечко засяяло ясніше і в класі стало тепліше і веселіше.

Шлють промінчики вітання і найкращі побажання!

Все найкраще, що в серцях, сяє хай на промінцях!

5.  Гра «ТАК» чи «НІ» .

Вчитель:

- Ми своє сердечко також повинні наповнювати добрими справами, бути щедрими на гарні слова. Пропоную вам пограти  в гру «ТАК» чи «НІ» . Я читатиму речення, а ви говоритимете «ТАК» чи «НІ».

- Коли вам краще жити:
  Коли сміються діти? ( Так)

- А чи тоді, як всі кричать,
   І їм не можна ради дать. і)

- Бабусі хлопчик допоміг.

  Він, діти, добрий хлопчик? (Так)
- Тепер усі скажіть мені:

  У сварці жити добре? (Ні)

- А як немає забіяк,

  Тоді усім прекрасно? (Так)
- А як серця у всіх ясні,

  То вам погано, діти? (Ні)

- Співає хлопчик гарно як!

  А вам подобається? (Так)

- А як обличчя всіх пісні,

  Похмурі, злі? Вам добре? (Ні)

- Реве і трощить все хлопчак,

  Це теж погано, діти? (Так)

- Тоді іще скажіть мені:

  Як діти б'ються, добре? (Ні)

Вчитель:

- Тепер я впевнена, що ви добре розумієте різницю між гарним і поганим.

6. ВПРАВА « ЗАКІНЧИ РЕЧЕННЯ»

- Поміркуйте, як би ви закінчили речення,яке починається такими словами:»Якби я…»

-Якби я мав багато грошей, то я б…»

«Якби я був президетном,….

«Якби я була чарівницею…»

7.  Гра «Навчаємось доброти»

Вчитель:

- Пограємо в гру. Якщо добра дитина  повинна робити те, що я називаю, то ви плескаєте в долоні, а якщо ні, то нічого не робите.

• Робити комусь зле,  якщо цього ніхто не бачить.
• Допомагати мамі, татові, бабусі,  дідусеві.
• Берегти рідну природу та охороняти її.
• Шанувати працю інших людей.
• Галасувати, коли хтось відпочиває.
• Бути вихованою, стриманою людиною.
• Обманювати, сваритися, хвалитися.
• Насміхатися з чужого горя.
• Не слухати батьків.
• Ділитися тим, що в тебе є.
• Ображати інших.
• Красти.
• Захищати слабшого.
• Допомагати друзям у біді.

Вчитель:

-  Бачу, що ви знаєте, що має робити добра людина. Молодці. Я вами пишаюсь.

8. Фізкультхвилинка «Добро»(відео)

Вчитель:

- Я бачу ви всі ростите добрими і чуйними дітками, і завжди готові прийти на допомогу. Щира усмішка,  добре слово і хоча б краплиночка тепла мають дуже велику силу. Пам’ятайте про це щодня, щохвилини, щомиті.

- Щоб ще  веселіше і тепліше стало навкруги,  пропоную вам відпочити під веселу музику. (Руханка «Добро»)

9. Інсценізація вірша  «Татова порада»

                                            «Татова порада»

              Прибіг щодуху син додому, до тата голосно гука:

             «А я провідав у лікарні свого товариша-дружка!

             То ж правда, тату, я чутливий і маю серце золоте?»

             Замисливсь тато на хвилину і так сказав йому на те:

             «Коли тебе в тяжку годину, людина виручить з біди,

             Про це добро, аж поки віку, ти, синку, пам’ятай завжди.

             Коли ж людині щиросердно ,  ти зробиш сам добро колись,

             Про це забудь, аж поки віку,  мовчи й нікому не хвались».

10.СТВОРЕННЯ ДЕРЕВА ДОБРОТИ

- Дорога добра — це дорога, якою повинна йти кожна людина.  Тобто вона починається з кожного із нас.Тож давайте  щодня  намагатися робити добрі справи, щоб це увійшло в наше життя, як потреба в їжі, повітрі, спілкуванні. І почнемо з того, що ми своїми добрими справами створимо ДЕРЕВО ДОБРОТИ.

У кожного з вас на парті є листочок. Напишіть , які добрі справи ви робили під час літніх канікул .Коли розповісте про свої добрі справи, похваліть себе словами  :» Я- молодець!» і  прикрепіть листочок до дерева .

Молодці!Наше дерево затріпотіло зеленим листячком від ваших добрих сердець і теплих слів. Дякую вам за ваші добрі справи і вчинки. Робіть їх постійно,не чекаючи, коли зявиться нагода. Не ждіть за них подяки.

11.ТАНОК ДРУЗІВ.

12.КВЕСТ «СТЕЖИНАМИ ДОБРА»

/Утворюються 2 групи./

1СТЕЖИНА «СТЕЖИНА ДОБРОТИ»

Завдання: Підібрати слова, в яких «заховалось» добро./Доброта,добродушний,добросердечний, добропорядний,добросовісний,добрий./

2   стежина»Подружимось з посмішкою»

До нас прийшла ПОСМІШКА.Лагідна,добра,привітна.Щоб з нею подружитись, кожен з вас повинен назвати лагідно ІМЯ свого друга і при цьому посміхатися.             

3 СТЕЖИНА « КОМПЛІМЕНТИ»

Кожен з вас повинен сказати щось добре і приємне другу. Друг повинен

відповісти :»Спасибі, мені дуже приємно».

4 стежина « Добрі слова»

Підібрати антоніми до слів:

1 група                                 2 група

Грубий/ласкавий/            злий/добрий/

Горе/радість/                    жорстокий/добрий/

Сумний/веселий/             брехня/правда/

5 стежина « Прислівя про добро»

Складіть прислівя з розсипанки.

1 група                                                      2 група

діло,роби,Добре,сміло.             одяг,Не,красить,добрі,людину,діла,а.

6 СТЕЖИНА « ГРА В АСОЦІАЦІЇ»

Заповніть таблицю. Напишіть,що у вас асоціюється з добром.

КОЛІР-           СЛОВО-             ГЕРОЙ-             ВЧИНОК-

7. Стежина «ВЕСЕЛИЙ ПОРТРЕТ»

Намалюйте портрет найрадіснішої й найвеселішої людини зі своїх друзів.

8.СТЕЖИНА» МУДРІСТЬ»

Вчитель:

 До слів з лівої колонки відповідно дібрати слова з правої колонки, щоб утворилися можливі фразеологічні звороти , які означатимуть риси  поведінки  доброї людини.

- Що повинна вміти робити добра людина?

 

 

                            1 пробачити                 А горе

                            2 допомогти                 Б  добре слово

                                  3 поділитися               В навчання

                            4 сказати                      Г розпач

                            5 пожертвувати           Д  знедолена людина

                            6 утішити                     Е образа

                           7 розрадити                  Є  радість

13.ПІДСУМОК КВЕСТУ.

14. ПІСНЯ « ПРОМІНЧИК ДОБРОТИ»

15. Складання правил доброти

Вчитель:

- Пропоную вам скласти правила доброти. ( Діти вносять пропозиції )

- Я згодна з вами. Молодці! Підсумуємо вами сказане і прочитаємо ще раз правила.

     • Стався до людей так, як хочеш щоб вони ставилися  до тебе.

     Поважай інших.

     • Допомагай  слабким, маленьким, старим, хворим.
     • Не будь жадібним.
     • Вибачай іншим їх помилки.

     Умій вибачатись.

     • Ніколи не заздри.

     Будь добрим з іншими.

     Будь ввічливим. Даруй оточуючим привітні слова.

     Цінуй своїх друзів.

     Піклуйся про братів наших менших.

 -Люби і бережи природу.

16. ГРА « ЗА-ПРОТИ»

-Якщо ти добра людина.то повинен…

/учні сигналізують картками. Якщо погоджуються-зелений сигнал «світлофора»,ні- червоний./

-Допомагати мамі по господарству.

-Робити комусь зле,якщо ніхто не бачить.

- Не вмиватися.

-Бути вихованою, стриманою.

-Берегти рідну природу та охороняти її.

-Шанувати працю інших людей.

-Вихваляти самого себе.

- Допомагати друзям у біді.

-Насміхатися з чужих помилок,з чужого горя.

-Вміти прощати,просити вибачення.

-Любити своїх рідних.

-Поважати старших.

-Галасувати там, де інші працюють,відпочивають.

-Добре вчитися,багато читати.

- Обманювати,хвалитися.

-Не слухати батьків.

- Спати на уроках.

-Красти.

-Захищати слабкого.

Ображати інших.

Ділитися тим,що в тебе є.

17. Інтерактивна  вправа « Острови».

Кожна людина повинна робити власний вибір у житті.Подивіться на ці острови. Де б ви хотіли оселитися?Прикріпіть свою долоньку на обраний острів.

/На острові плакат з островами з написами:»Друзі»,»Гроші»,»Доброта»,»Здоровя»,»Іграшки»,»Родина»./

18 .Створення квітника Доброти

Діти, у мене на столі лежать різнокольорові квіти, колір яких відповідає  чеснотам людини. Кожен з вас  повинен обрати квітку ДОБРОТИ.

довіра- фіолетовий               чесність-голубий              щедрість- рожевий

вірність- оранжевий              співчуття- синій               повага- червоний 

чуйність- жовтий                   взаємопорозуміння- білий   

-Подивіться, як розквітнув наш квітник «квіточками чесноти».

19. Метод « Незакінчене речення»

- Уявіть собі,що у вас є можливість перетворитися у Добро.Закінчіть речення про свої дії в образі Добра.

Я-Добро. Я-живу….. Я-знаю……Я-бажаю….Я роблю….. Я мрію……   

20. Створення Серця Доброти

Вчитель:

- У вас на партах лежать паперові  рожеві сердечка,  які символізують ваші маленькі добрі сердечка. Напишіть коротеньке ессе на сердечках на тему: «Якби я був добрим ангелом світу…». Спробуємо утворити  велике Серце Доброти. Прикріпимо на дошці

маленькі сердечка.  (Діти прикріплюють на дошці уявні свої сердечка.Вчитель допомагає,щоб вийшло велике Серце Доброти).

1 учень. Я вважаю.що добро починається з батьківських сердець.Тому я віддаю у серце доброти сердечко поваги, вдячності та шани батькам.

2 учень.Я віддаю у серце доброти сердечко взаєморозуміння.

У мене є мрія-велика вона:щоб дрцжно ми в світі жили, як сімя.

Щоб людство раділо всьому,що росте,

Щоб вічно дитинство було золоте.

Щоб завжди на світі було лиш добро.

Щоб сонце світило у наше вікно.

3 учень.Співчуваю, серцем співчуваю я чужому горю та біді.

Руку допомоги простягаю всім,хто потребує на путі.

Візьміть моє сердечко співчуття та допомоги.

4 учень. Кожен з нас повинен зробити вибір- як чинити в тих чи інших ситуаціях. Який шлях обирати в житті- добра чи зла?Кожен із нас вирішує для себе сам!

Я хочу віддати до серця доброти сердечко вибору.

5 учень.Лише добро прагне миру і злагоди з усіма! Добро ніколи не будує свого щастя на чужій біді. Тому сердечко миру і злагоди я вкладаю в серце доброти.

6 учень. Основою будь- яких справ повинна бути любов. Тож і я віддаю до серця доброти сердечко любові і хочу, щоб вона «розлилася рікою» у кожну добру справу і в усій повноті увійшла у ваші серця.

7 учень. Виношу з серця вірність доброти і обіцяю вірність цю плекати:

Всіх шанувати, всім нести тепло,завжди добро всмі людям дарувати.

Я дарую серцю доброти вірність свого серця.

8 учень. Мені так добре і спокійно на душі. Мені не хочеться згадувати про образи та непорозуміння. Я не ображаюсь ні на кого, я прошу пробачення у всіх, кого образив. Пробачте мені, будь ласка!

Зі свого серця  я віддаю саме цінне- уміння прощати!

9  учень.А мені так хочеться щось зробити, допомогти комусь! І мені не шкода часу,який витрачу на це. Я хочу бути причетною до щастя і успіху інших.

Я дарую серце підтримки.

10 учень. Я стала бачити красу добра в усьому.Я дарую серце краси та щастя.

Добро творити вчитель нас навчає.

Добра удома тато й мама вчить.

З глибин віків народ наш помічає,

Що доброму на світі добре жить.

Бо в нього серце світле та чудове,

Воно дарує радість і тепло.

І кожну мить допомогти готове,

Щоб всім на світі затишно було.
- Вийшло велике  Серце  Доброти.  І це свідчить про те, що якщо всі люди будуть мати добрі серця, то наша планета  буде квітучою. На ній пануватиме мир і добро. Світ врятує тільки добро. Памятайте про це !!!

Твори добро та будь завжди привітна.
Дитино! Ти приходиш для добра.
Любов у серденьку хай сонцем квітне
Збагнути це тобі уже пора.

-Яке ж серце ми отримали?

/Щасливе, чуйне,любляче,ніжне,здатне вибачати,здатне сподіватись,вірне, відкрите для всіх,здатне творити добро./

- Кажуть, що коли народжується дитина, Бог запалює свічку на небі й посилає до неї ангела-охоронця. У ві сні ангел цілує немовля тричі: в чоло – аби воно зростало розумним, в личко – щоб було красивим, та в груди – аби здоров’я ,любов та доброта вселились в його серце та душу. Я бажаю вам, щоб краплинку людської доброти ви пронесли через усе своє життя, щоб зло покинуло вашу душу, а натомість щоб завжди в ній панувало добро і совість. Будьте справжніми людьми! Все, про що ми згадували та розмовляли, нехай залишить слід у вашому серці.

- Я хочу закінчити наш урок  віршем Любові Забашти:

 Сказав мудрець:

- Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай…

Хай оживає iстина стара:

Людина починається з добра.

ІУ.ПІДСУМОК УРОКУ

-Сьогодні йшла мова про справжню людську красу- доброту.Ми намагались розібратись у людських вчинках.

Доброта з роками не старіє,

Доброта від холоду зігріє.

І якщо вона,як сонце,світить,

То радіють і дорослі,й діти.

ПІСНЯ « ЧУДЕСАМИ ПОВНИТЬСЯ СВІТ»

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пахоменко Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 липня
Переглядів
383
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку