Перший урок 1 класу. День Народження нашого класу.

Про матеріал
Тема:Урок-квест «День народження нашого класу». Мета:ознайомити дітей із класним кабінетом,активізувати знання, навики та життєвий досвід дітей; визначити разом з дітьми нову «навчальну» задачу; виявити рівень знань про школу та «навчання» як новий вид діяльності досі невідомий; організувати навчальні дії з аналізу проблемної ситуації, що виникла на уроці; розвивати пізнавальні інтереси; виховувати любов до батьків, до рідної школи, шкільної сім'ї, бажання постійно здобувати знання. Форма проведення: урок-квест
Перегляд файлу

 

Тема:Урок-квест «День народження нашого класу».

          Мета:ознайомити дітей із класним кабінетом,активізувати  знання,  навики та життєвий досвід дітей; визначити разом з дітьми нову «навчальну» задачу; виявити рівень   знань про школу та «навчання» як новий вид діяльності досі невідомий; організувати навчальні дії з аналізу проблемної ситуації, що виникла на уроці; розвивати пізнавальні інтереси; виховувати любов до батьків, до рідної школи, шкільної сім'ї, бажання постійно здобувати знання.

        Форма проведення: урок-квест

 

        Обладнання: плакат «З Днем Знань», зірочки із фотографіями дітей, смайлик, лист, карта скарбів, малюнки до гри «Загадки Мудрого портфеля», посвідчення, відео фізхвилинки «А ти прикольний?, фонограма «з Днем народження!»;сонечко, промінчики до сонечка, листівки «З Першовереснем», презентація до уроку, подарунки першокласникам, прислів'я:

 

Клас прибраний великою розгорткою «Знання – це скарб, а вміння вчитись – ключ до нього».

 

Хід уроку

1.Організація класу до уроку.

1.1. Привітання з учнями. Побажання у прозовій формі.

Любі діти щиро вітаю вас зі святом – Днем Знань. Від усієї душі бажаю Вам міцного здоров’я та здійснення всіх ваших бажань. Щойно пролунав дзвоник на перший урок у вашому житті.

Я дуже рада вас бачити у нашому класі. А цікаво, всі зібралися? Давайте перевіримо!

Старанні дівчатка тут?

Розумні хлопчики тут?

Сьогодні ваш ранок розпочавсь цікаво

І навіть сонечко світило ласкаво

Тому, що знає сонце гомінливе,

Що день сьогодні особливий.

Цікаво ж, чому сьогодні день особливий.

 

1.2.Створення сприятливого психологічного комфорту.

За виразом Ваших облич бачу, що у вас усе гаразд і ваш настрій можна зобразити ось так.

- Яке ж сьогодні число, місяць ?  А рік?(Вивішую у щоденних новинах)

- А чому ви посміхаєтесь? Зараз спробую відгадати, чому ви веселі та радісні . Якщо відгадаю, плесніть у долоні, домовились?

- У вас сьогодні день народження?

- Ви виграли приз в лотерею?

- Ви повернулися з космічної подорожі?

- У вас є новий портфель?

- Вам купили шкільну форму?

- Ви стали школярами?

- Ось чим особливий сьогоднішній день, ось чому усмішки сяють на ваших обличчях, ви прийшли у 1 клас. Ще вчора про вас казали «малеча», а сьогодні ви вже сидите за партами і всі кличуть вас – ПЕРШОКЛАСНИКИ.

1.3 Гра «Будьмо знайомі».

- Нехай кожен із вас зустріне в школі багато гарних і вірних друзів. Нехай школа стане для вас рідною домівкою. В якій тепло та затишно. Багато хто з вас вже знає один одного. Але когось ви бачите вперше, тому давайте познайомимося.

- Я ваша перша вчителька. Мене звати Уляна Миколаївна. Ми з вами будемо разом 4 осені, 4 зими, 4 весни, 816 днів, проведемо багато цікавих уроків, свят та екскурсій.

- Давайте за моєю командою скажіть хором кожен своє ім’я. Увага, приготувалися. Як вас звуть? Нічого не розібрати . Може ми голосно говорили . Давайте скажемо пошепки. Знову не зрозуміло. Це тому, що разом гарно співати пісні, грати, а відповідати краще по одному, тоді тебе зрозуміють. Це перше шкільне правило. Так приємно, коли тебе уважно слухають.  Якщо ми навчимося один одного слухати, усім нам стане тепло і затишно. Тож давайте зробимо так. На партах у вас лежать зірочки із вашими фотографіями. А ви знаєте чому саме зірочки, говорять, коли в родині народжується дитина, то на небі з’являється зірочка. Скільки зірочок на небі, стільки і діток на Землі. По черзі виходьте до дошки, і приклеюємо зірочку голосно називайте своє ім’я.

- Ось погляньте скільки зірочок спалахнуло у нашому класі! Двадцять шість зірочок, кожна із них особлива та неповторна! Саме в цю хвилину народилася наша шкільна сім’я! Наш 1 – В клас.

Від сьогодні ми з вами станемо справжніми друзями. Подивіться навкруги. Це все ваші однокласники.

А , щоб закріпити нашу дружбу, я пропоную  піднятися, повернутися один до одного обличчям. І повторюйте за мною слова.

У мене є носик-у тебе є носик.

У мене є вушка-у тебе є вушка.

У мене є губки-у тебе є губки.

У мене є щічки- і в тебе є щічки.

Обіймімося-подружімося.

Ми всі одна – сім’я!

2. Повідомлення теми уроку.

- Сьогодні, переступивши поріг школи ми вирушаємо в захоплюючу, хоча часом і важку мандрівку по Чарівній Країни Знань. Я хочу подарувати вам Чарівний ключ від Країни Знань,  яким ви відкриєте двері у світ цікавих шкільних пригод.

(Учитель дістає коробку з подарунком, але в ній немає ключа. В коробці знаходиться карта пригод, та лист)

 

Лист від учнів,  які навчалися в цьому класі.

Добрий день, маленькі школярики! Сьогодні ви стали учнями 1 – В класу. З цього дня ви будете мандрувати Країною Знань, збираючи усе що вона подарує. А вона даруватиме вам найбільший скарб, без чого ми не можемо жити та працювати – це знання! Але ми вирішили перевірити чи ви дійсно маєте право носити звання «школяр» та отримати ключ від Країни Знань. Ми для вас приготували карту пошуку скарбів, із завданнями. Щоб отримати головний скарб, вам потрібно відкрити чотири скриньки.

Бажаємо успіхів!!!

Перед вами карта скарбів, за кожне виконане завдання рухаємося за стрілкою. Щоб розпочати нам потрібно знати девіз справжніх шукачів пригод.

Домовляймось не шуміти..

Всім рівнесенько сидіти..

Руки гарно піднімати

Чітко враз відповідати.

Отож розпочинаємо.

 

3. Робота над темою уроку

     3.1. Гра «Я – не я».

Щоб відкрити першу скриню, вам потрібно довести, що ви справжні школярі. І для цього ми з вами пограємося.

А щоб грати-треба вам відповідати Я – не я.

Коли правда – кажіть «Я» , а неправда – то «Не я».

Рано-вранці хто піднявся?

А хто сонечку всміхався?

Хто одягатись не хотів?

А зарядку хто робив?

Свої ручки хто не мив?

Добре зранку готувався хто?

А ще й досі не вмивався хто?

Хто здоровим хоче стати?

А знання хто хоче мати?

Ви довели, що ви справжні школярі.

Рухаємося далі, наступна скриня.

3.2. Гра «загадки Мудрого Портфеля»

 

Кожного ранку ваші батьки вирушають на роботу, а ви щодня тепер будете ходити до школи, бо ви від нині школярі. Але кожен школяр повинен вміти, добре підготуватися до уроку, правильно зібрати свої шкільні речі. Наступна скринька «Загадки» Чи любити ви їх відгадувати?Хто знає правильну відповідь, піднімає руку, не викрикує, пам’ятає про девіз справжніх шукачів пригод.

 

Кожен ранок йдеш до школи

І в мене складаєш знову

Ручки, зошити, книжки.

Як ти звеш мене, скажи? (В кого на парті портфелик вішає на дошку)

 

Букви всі від А до Я

На сторінках……(букваря) вивішую

 

Для письма ,сказати прошу,

Що потрібно взяти?.... (зошит)

 

Нею тільки поводи,

Залишаються сліди.

Що за дивна штучка?

Це звичайна…..(ручка)

 

Ручки й олівці,щоб знали,

Ми кладемо у ….(пенали) вивішую

 

Намалювать в альбомі цім

Вам допоможуть (олівці)

 

А ще які речі ми можемо покласти до портфеля?

3.3. Бесіда

- Як треба ставитися до шкільних речей?

- Чого не можна із ними робити?

 

Хочу зачитати вам історію про хлопчика який збирався до 1 класу.

 

Миколка-першокласник

 

Перший раз малий Микола

Став збиратися до школи.

Олівця поклав у сумку,

Книги,ручку,зошит, гумку.

М’яч, граблі, перо,подушку,

На обід м’яку пампушку,

Два ведмедики, лопату,

Білочку руду хвостату,

Лук і стріли і рушницю,

Ще й пухкеньку паляницю,

Ще стільця, стола і парту,

Ще й географічну карту,

Трактора, машину, мило.

Вже й надворі звечоріло.

Сів Микола, дума думку:

«Чи усе поклав у сумку?»      Н.Кир’ян

  •                  Чи потрапив до школи Миколка?
  •                  Що зайвого поклав він до портфеля?
  •                  Чи можна брати в школу зайві речі?Чому?

3.4. Пограємо в гру «Так або ні». 

Рухаємося далі, наступна скринька. Я називатиму різні предмети. Ваше завдання плескати, коли почуєте шкільні предмети ті речі які потрібні до школи, які не потрібні тупаємо ногами.

Готові?

Ручка, лялька, мама, вікно, ведмедик, цукерки, тортик, граблі, портфель, альбом, машинка, фарби…….

3.5 Фізхвилинка.

Наступна скринька. А зараз прийшов час відпочити. Виконайте веселу фізхвилинку «А ти прикольний?»

Молодці! В нас залишилася тільки одна скринька, рухаємося далі!

3.6. Клятва першокласників

Щоб отримати ключ, вам потрібно виконати ще одне завдання. Ви повинні дати  обіцянку виконувати шкільні правила.

 

Прошу всіх першокласників встати.

 Перше правило – учитись

                 Дуже старанно

Першокласники. Обіцяємо!

 Друге правило – трудитись,

                 Батькам вдома помагать.

Першокласники. Обіцяємо!

Бути чесним і правдивим –

                 Третє правило у нас.

Першокласники. Обіцяємо!

Бути другом незрадливим,

                 Клас – за тебе, ти – за клас.

Першокласники. Обіцяємо!

 Мудре правило четеверте:

                 Знай і друзям розкажи,

                 Наполегливо й уперто

                 Економ і бережи.

                 Парту, книгу, кожну річ.

                 Берегти, любіть природу –

                 Це наказ твого народу.

Першокласники. Обіцяємо!

 П’яте правило: читати,

                 Малювати і співати,

                 Грати із товаришами,

                 І дружити з малюками.

Першокласники. Обіцяємо!

 

(стукіт в двері, заношу ключ)

Дорогі діти, ви справилися із всіма завданнями і отримали право називатися «Учнями 1-В класу» та повернули ключ від Країни Знань!

«Знання – це скарб, а вміння вчитись – ключ до нього»

Я хочу вручити Вам посвідчення «першокласника». Сьогодні із звичайних хлопчиків та дівчаток ви перетворилися на учнів, школярів.Вам присвоєно почесне шкільне звання «Учень», «Учениця»

( Викликаю та вручаю посвідчення)

4. Підсумок уроку

Дітки, сьогодні для вас пролунав перший дзвінок, який покликав вас на перший у вашому житті урок. Ми відкрили двері в Країну Знань та зрозуміли, що найцінніший скарб людини - це знання. Саме сьогодні народився наш клас! Гадаю, що не помилюся, якщо скажу, що найулюбленішим святом для кожного з вас є ваш день народження. Дійсно?  У нас сьогодні теж свято – День народження. А як ви гадаєте, на чий день народження ми сьогодні зібралися?

Діти. На День народження нашого класу. Сьогодні народилася нова  шкільна родина 1-В класу.

(Разом)

Нас іменинниками звуть,                   

Вітають з першим днем навчання.

Знайте: малі не підведуть, -

Учитись є  у них бажання.

 

Як і на кожному святі, у нас будуть подарунки! (Роздаю пряники)

- Ось і народилася наша нова шкільна сім'я. Вітаю вас, діти, з цим радісним днем. Бажаю вам успіхів у навчанні. Щоб ви завжди були добрими, слухняними дітьми і ніколи не засмучували своїх батьків.

 

 

 

 

docx
Додано
28 лютого 2023
Переглядів
362
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку