Перший урок. День знань. Розробка першого уроку

Про матеріал
Дана розробка призначена для зустрічі вчителя та дітей 1 вересня. Містить цікаві вправи для знайомства та згуртування діток.
Перегляд файлу

Дата: 01.09. Клас: 1-Б  Предмет: перший урок

Урок №1

 

Мета.

-          Навчальна (пізнавальна): Створити святковий мікроклімат в класі для перебування дітей; сформувати уявлення учнів про школу як країну знань і мрій; розширити кругозір учнів про мрії; викликати інтерес до пізнання себе

-          Розвивальна: Розвивати почуття любові; заохочувати творити добро,

-          Виховна: Виховувати справжнього учня і громадянина своєї держави.

Обладнання. Паперові квіти, стрічки, малюнок посмішки

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань учнів. Урок-бесіда

 

СТРУКТУРА УРОКУ

І. Організаційний етап

Енергізатор «Посмішка».

-          Зараз  ми обміняємося посмішками. Я беру свою посмішку і кидаю вам. Ловіть! Зараз ви візьміть свою посмішку і киньте мені. Я ловлю!

 

ІІ. Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань

-          Подивіться навколо, як багато учнів у класі. Можливо, ви ще не всі один одного знаєте, не з усіма знайомі. Звичайно, у кожного своє ім’я, і відразу буває важко запам’ятати, кого як звуть. Але ж складно розмовляти з людиною, якщо не знаєш його імені. А ми разом вчитимемося, і тому потрібно знати всіх учнів свого класу.

-          Давайте знайомитися. Я ваша вчителька. Мене звати Неля Анатоліївна. А тепер  дізнаємося, як звати кожного з вас. Коли я скажу: “Три-чотири”! – кожен по команді вигукне своє ім’я. Ну-мо, спробуємо! (Діти вигукують своє ім’я) Ой-ой-ой!. Начебто голосно кричали, а я жодного імені не розчула! А ви всі імена розчули? Давайте спробуємо по-іншому.Подивіться на дошку. Чого тут не вистачає? Бачите лісову галявину, але на ній немає квітів. Давайте виростимо на нашій дошці велику квіткову галявину. У вас в кожного на парті лежить квітка, Зробимо  так: я викликатиму до дошки декілька учнів, ви вийдете сюди і прикріпите квіти на галявину. Вам потрібно слухати уважно: чи не вас я назву. Я прошу вийти до дошки усіх, кого звуть… . (і так далі, потрібно 22 магнітики).

ІІІ. Етап засвоєння нових знань

-          Жив собі хлопчик, в якого було все: іграшки, комп’ютер, книжки, телевізор, солодощі…Зранку до вечора він міг робити все, що заманеться. Але хлопчик зовсім не радів. Навпаки, –  сумував. А чому? Бо в тому царстві, він був один однісінький…Уявіть, що кожний із вас залишився самотнім на Землі, навколо лише природа. Чи добре бути одному? Чому?( Відповіді дітей)

-          Так, людина, навіть маленька, може по-справжньому відчувати, пізнавати, оцінювати себе тільки спілкуючись з іншими людьми. Разом можна бігати досхочу, сміятися, розповідати свої таємниці,гратися…Першого вересня минулого року ви прийшли до школи, об’єдналися і стали називатися класом (колективом). За час навчання  ви краще пізнали один одного, згуртувалися, подружилися.

Вправа «Єдиний дружній клас».

-          - Діти, мабуть, найбільше ви сумували за своїми однокласниками та друзями. Тому з нетерпінням чекаєте на розмову з ними.

-          У мене в руках дві стрічки. Пропоную передавати їх один одному та  звертатися  з теплими, ніжними словами. А почну я із себе.

-          Діти, ви найкращі.

 (Учні передають жовті та сині стрічки один одному, називаючи теплі слова або даруючи комплімент.)

-          Ось стрічка повернулася до мене. Завдяки їй ми  утворили велике, єдине коло, як символ дружньої класної родини.

-          Мені дуже приємно, що всі ми разом зібралися в одному класі. Сьогоднішній урок у нас незвичайний.  Ми наш клас уявно  перетворили на галявину.

-          Діти, подивіться, як багато кольорів у нас вийшло і всі квіти різні, але яку красиву і єдину галявину вони створили. Подивіться один на одного, посміхніться. Ми теж всі різні – маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас буде багато спільного. Нас об’єднала наша школа, наш клас, ми будемо вчитися, співати, танцювати, веселитися. Тепер ми одна родина, один колектив. Ця галявина буде символізувати міцну дружбу нашого класу. Від сьогодні вона буде з нами, щоб нагадувати про те, що наша дружба міцна й непорушна, всі ми житимемо у мирі й злагоді. Саме в цю хвилину народився наш клас (учитель поміщає табличку над кольорами). Ось він який – наш клас!

(Учитель дістає табличку з написом “НАШ КЛАС”).

-          А ви знаєте…За дрімучим – дрімучим лісом, за довгим – довгим полем, за кам’яною горою знаходиться місто Дружби. Ось ми й опинилися у ньому. Жити тут – велика втіха. Всі мешканці цього містечка казково ввічливі. Навіть собаки соромляться голосно гавкати, а горобці – не сміють битися. Люди розмовляють найввічливішими словами. Це найдобріше місто з усіх казкових міст на білому         світі. Мандруючи цим містечком, ми бачимо щирі посмішки, гарний настрій та серця, сповнені любов’ю. 

-          Дорогою на нас можуть чатувати небезпеки, труднощі, тому ми повинні завжди допомагати один одному, адже недаремно говорять: «Якщо поруч біля тебе справжній друг, дорога стає набагато легшою».

 

Вправа «Як пахне дружба?»

Учитель : Як  пахне дружба?

– Яка вона на дотик?

– На смак?

– З  якою погодою ви б порівняли дружбу?

– З  якими тваринами можна пов’язати слово дружба?

– Які фарби ви візьмете, щоб «намалювати» дружбу? ( Словесне  малювання)

-          Тож, давайте зараз разом складемо «Правила життя в нашій родині».

  • Щоб наша родина була доброю, потрібно (не сваритися, не битися)
  • Щоб вона була розумною, потрібно (гарно вчитися, багато читати)
  • Щоб вона була щедрою (ділитися, допомагати один одному)
  • Щоб вона була веселою (посміхатися, радіти за всіх)

Отже, будемо гарно вчитися, дружно жити, посміхатися. Скажемо такі слова:

У нас немає «ти»,

У нас немає «я».

Ми – єдиний клас,

Ми – одна сім’я!

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Гра «Якщо ти добрий друг»

– Якщо людина повинна робити те, що я називаю – плескайте в долоні, а якщо ні – зберігайте тишу.

  • Що вимагаєш від друга, насамперед вимагай від себе.
  • Вмієш добре щось робити, то навчи іншого.
  • Обманювати, сваритися, хвалитися.
  • Допомагати друзям у біді.
  • Насміхатися з чужого горя.
  • Ображати інших.
  • Бути терплячим, вихованим, стриманим.
  • Поважати тих, з ким дружиш.
  • Давати порожні обіцянки, не дотримувати слова.
  • Думати не лише про себе, а й про інших.
  • До усіх чіплятися, грати нечесно, дражнитися.
  • Радіти за успіхи товаришів.
  • Відповідати за кожен свій вчинок.

 

ІV. Етап закріплення нових знань

Гра у колі друзів «Чарівні окуляри»

Діти стають у коло. Передаючи з рук в руки чарівні сонячні окуляри (через них можна бачити лише хороше), діти розповідають, що вони бачать гарного в учневі, який стоїть поруч.

Гра «Малюємо словом»

Ведучий пропонує слово «квардок».

Завдання: намалювати, яким гравці уявляють це слово. Можна запитувати ведучого про розміри, форму. Потім аркуші із записами можна передати по колу, порівняти свою фантазію з фантазіями інших.

Гра «Асоціації»

Ш – шахи,

К – колесо,

О – очі,

Л – ліс,

А – автор.

V. Етап інформації учнів про домашнє завдання й інструктаж з його виконання


docx
Додав(-ла)
Малиш Неля
Додано
28 січня
Переглядів
39
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку