Перший урок "Діти єднають Україну!

Про матеріал
Мета: поглибити знання дітей про Батьківщину, формувати уявлення про Україну як суверенну державу з давньою історією, багатою культурною спадщиною; розвивати в учнів творче мислення, комунікабельність; формувати громадянські якості, патріотизм, виховувати любов і повагу до України, її символів; налаштувати учнів на плідну співпрацю протягом навчального року, налагодити емоційний контакт як із класом, так і учнів між собою.
Перегляд файлу

Тема: Діти єднають Україну

Мета: розширювати та уточнювати знання учнів про Україну як незалежну суверенну і
єдину державу, державні і народні символи, обереги України, фольклор; ознайомити дітей з творчістю сучасних українських митців: художника та співака Юрія Журавля, поетів Дмитра Павличка та Надії Красоткіної;
розвивати творчі навички;
формувати  почуття патріотизму, національної гідності та самосвідомості;
виховувати любов і повагу до своєї Батьківщини – України, її символів, традицій, обрядів, а також почуття глибокої поваги до видатних українців, своїх рідних і близьких, воїнів АТО, а також гордість за свій народ і країну.

Обладнання: інтерактивна панель (дошка), цеглинки LEGO,  презентація,
пісня «Два кольори», відео або текст для читання (за вибором) «Виникнення України», відео «Флешмоб до Дня вишиванки у Дніпрі»,  завдання на онлайновому сервісі LearningApps.org :  кросворд «ПРАПОР», кросворд «ТРИЗУБ», гра «Вгадай слово» (Славетні українці), вправа «Заповни пропуски» (вірш Надії Красоткіної «Моя Батьківщина – найкраща у світі»); знаряддя для малювання: фарби гуаш, пензлики, скляночки для води, аркуш А4 з контуром пам’ятника Кию, Щеку, Хориву та Либеді; плакат «Вишиванка – Україна»: аркуш А1 зі схемою для наклеювання візерунка, паперові квадратики червоного, чорного кольорів, клей; оздоблення дошки: надпис «Діти єднають Україну» та маки великого розміру.

Тип: урок-мандрівка.

                                                   ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ

І. Організація класу

Вже минуло літо променисте,
Й дзвоник знов до школи кличе нас.
В класі все святково і врочисто.
Тож в щасливу путь і в добрий час!

ІІ. Актуалізація знань

  1. Вступне слово вчителя.

Швидко промайнуло тепле літечко і ось вже першовересень покликав вас до школи.    За літо ви набралися сил, подорослішали. Нас чекає цікава і напружена робота в 3 класі, пізнавальні уроки читання, математики, української та англійської мов. Продовжимо з вами досліджувати світ.  А сьогодні ми звами поговоримо про ті найважливіші речі, без яких не може існувати кожна людина. Як ви думаєте, про що буде йти мова сьогодні на уроці?

  1. Оголошення теми та мети уроку.
    Читання акровірша

От бачите, яка гарна наша Україна!!! Справжній рай!!! А ви знаєте, що в наша країна дуже велика ? Вона найбільша в Європі! В нашій країні багато маленьких сіл та великих міст. Україна поділена на 24 області та одну автономну
республіку Крим. Кожна область унікальна: має свою вишивку, має свої костюми, навіть деякі предмети в різних областях можуть по-різному називатись. Саме це і робить нашу Україну неймовірно гарною!!! Вона схожа на великий букет з чарівних квітів. І чим більше різних квітів, тим і букет гарніший та яскравіший. Сьогодні а  нас з вами чекає важлива справа… Ми поєднаємо нашу таку різну Україну в одне ціле. Побачимо самі і покажемо іншим, що кращої країни у світі немає.

Зверніть увагу, якими гарними квітами прикрашена наша дошка. Що це за квіти?

Саме маки сьогодні будуть з нами протягом всього дня.
Я вам відкрию невеличкий секрет. В українському віночку мак вплітається не просто, як гарна квітка, а як символ мрій, краси та молодості. Адже наша Україна ще така молода, не дивлячись на свою тисячолітню історію. Їй всього 28 років. Така вона в нас красива !!! І ми з вами, як і всі жителі нашої Батьківщини, мріємо, щоб Україна тільки цвіла і процвітала.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
 

Сьогодні ми з вами спробуємо помандрувати. Сама наша  подорож буде складатися з кількох станцій. Всі завдання будуть дуже різні. І вам буде ду-у-уже складно. Але за всі правильні відповіді я буду вам давати паперові квадратики. І вам їх потрібно буде приклеїти на ось цей великий ватман. Кожен колір потрібно буде приклеїти на своє місце. І, якщо ви всі завдання правильно виконаєте, то у вас вийде справжня картина.

ІV. Основна частина
1. Зупинка «Музично – кольорова»


  Погляньте,  діти,  на  Україну. Простір  нашої землі, такий великий, що аби перетнути його пішки із заходу на схід, треба йти 90 днів.  А ми з вами перетнемо Україну з одного краю в інший за один день. І рухатись ми будемо ось у такому чарівному паровозику. Ну що ? Поїхали? Перша наша зупинка «Музично-кольорова». Зараз ми з вами прослухаємо пісню на слова видатного українського поета Дмитра Павличка. Ця пісня стала відомою на весь світ. До речі в цьому році Дмитро Павличко ювіляр. Всього через 28 днів йому виповниться 90 років. Так от  після прослуховування пісні ви мені повинні будете назвати кольори, якими ми сьогодні будемо створювати картину. А також потрібно буде пояснити,  що ці кольори означають.

Пісня у виконанні Михайлика Царя на передачі «Голос. Діти»

– Про які кольори ця пісня?
– Що означає червоний колір?
– А що означає чорний колір?
– Пригадайте, що в пісні було вишите цими кольорами.   Сорочка  – це не просто гарно вишитий одяг – це оберіг. Вишиванка – це символ здоров’я, добробуту та краси, щасливої долі й родової пам’яті, любові та святковості. Тому не дарма, коли говорять, що людина народилася в сорочці, означає, що ця людина дуже щаслива. Вірять, що сорочка оберігає від всіляких негараздів. Пригадайте, коли у нас було свято вишиванки.
– Так от сьогодні і ми з вами будемо вишивати ще один оберіг – рушник. Щоб наша доля була щаслива. І вишиватимемо ми його саме двома кольорами.

   червоний                                      чорний

     2 зупинка «Виникнення України»

                        Показ презентації  або читання легенди

Багато планет, різних і таких не схожих одна на одну,створив  Бог. Та всі вони були мертві. Але якось набрав Творець пригорщу добра, родючих ґрунтів і голубих вод та й кинув чудодійний дар на планету, що пролітала поблизу. За мить та планета ожила і заграла всіма барвами. Минуло багато часу, і вирішив Творець провідати ту планету. Дістав він із Божой скрині  мішок  і  склав  у  нього  весь  свій  скарб:  золото  і  срібло,  діаманти  й  кришталь, руду і сіль, вугілля і граніт…   

І кинув свій мішок у напрямку живої планети, яку щойно назвав Землею.
Раптом мішок зі скарбом розв’язався, і почали висипатися з нього Божі дари на планету. А найбільше їх потрапило на слов’янську землю. Минули тисячі років. Якось зібрався Творець поглянути на цю маленьку планету. Облетів довкола неї й побачив дивовижний куточок, кращого від якого не було на всій цій Землі. Що навіть вигукнув Господь:
  Це справжній рай!

Ступив на казкову землю, яка так припала йому до душі, й нарік  її Україною. Адже  у  цій  назві  було  слово  «рай».  Ось  так  і  виникла  українська  земля,  яку  сам Творець хотів би мати за рай.
Потім Бог  створив  народи  і кожному наділив землю. Наші ж предки кинулися на  розподіл  пізніше, тому що як раз відбивали напади сусідніх племен, тому й землі  їм  уже  не дісталося.

От  вони  й  пішли  до  Бога.  А  він  у  цей  час молився, і вони не сміли йому щось сказати. Стали чекати.

Через  деякий  час  Бог  обернувся,  сказавши,  що  вони  чемні  діти,  хороші. Дізнавшись,  чого  прийшли  до  нього,  запропонував  їм  чорну  землю.  «Ні,  – відповіли наші предки, – там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці…»
«Тоді я вам дам землю ту, що залишив для раю, там усе є: річки, ліси, степи, море,  гори.  Але  пам’ятайте,  якщо  будете  берегти  її,  то  вона  буде  ваша,  а  ні  – ворога.»

Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. У справжньому раю.

 Відповіді на запитання
А щоб ви могли отримати перші «хрестики» для
нашої вишиванки, вам потрібно правильно
відповісти на запитання. Для цього вам потрібно
піднімати цеглинки LEGO з правильними
відповідями на запитання.

1. Скільки планет, різних і таких не схожих одна на одну, створив  Бог ?
     А) Багато
Б) Мало
В) Дев’ять

2. Які спочатку були планети ?
А) Живі
     Б) Мертві
В) У вогні

3. Який чудодійний дар кинув Бог на планету, що пролітала поблизу ?
А) Вогонь, воду та мідні труби
Б) Повітря, вода та рослинність
В) Добро, землю та воду

4.  Що стало після цього з планетою ?
А) Вона почала рухатися швидше
Б) На ній зійшов перший урожай картоплі
В)  Вона ожила

5. Куди поклав свій дорогоцінний скарб Господь, коли захотів провідати цю планету ?
А) У кишеню
     Б) У мішок
В) У скриню

6. Як Творець назвав цю живу планету ?
А) Венера
Б) Марс
     В) Земля

7. Що сталося з багатствами, що були у мішку ?
     А) Вони розсипалися на Землю
Б) Мішок розірвався, тому вони не долетіли
В) Через те, що розірвався мішок, багатства впали на іншу планету

8. На яку землю потрапило найбільше Божих дарів ?
А) На індійську
Б) На африканську
 В) На слов‘янську

9. Що вигукнув Господь, коли побачив дивовижний куточок, кращого від якого не було на всій Землі ?
А) Еврика !
Б) Аллах акбар !
 В) Це справжній рай !

10. Як назвав Творець цю землю ?
А) Україна, від слова рай
Б) Словенія, від слова слава
В) Уругвай, від слова Ура

11. Що потім зробив Бог ?
А) Створив людей
Б) Створив звірів
В) Дав назву іншим країнам

12. Чому наші предки запізнилися на розподіл землі ?
А) Проспали
Б) Відбивали напади сусідніх племен
В) Хотіли жити по всій планеті

13. Що сталося через те, що наші предки запізнилися ?
А) Їх вигнали за запізнення
Б) Бог їх не вислухав, щоб наказати
В) Їм просто не дісталось земель

14. Що в цей час робив бог ?
А) Їв
Б) Малював
В) Молився

15. Що зробили наші прапрадіди ?
А) Почали вимагати зустрічі
     Б) Не заважали Богу
В) Хотіли жити разом з Богом

16. Що сказав Бог після молитви ?
   А) Що вони чемні і хороші божі діти
Б) Що з них вийдуть хороші раби божі
В) Що потрібно було не запізнюватись

17. Яку землю спочатку запропонував їм Господь ?
А) Червону
     Б) Чорну
В) Зелену

18. Чому від цієї землі відмовились наші предки ?
А) Тому що не любили чорного кольору
Б) Тому що там жили чорні люди
 В) Тому що там вже жили німці, французи, іспанці, італійці

19. І Господь відповів: «Тоді я вам дам землю ту, що залишив для раю, там усе є:
А)  Золото  і  срібло,  діаманти  й  кришталь
Б)  Руда і сіль, вугілля і граніт
      В)  Річки, ліси, степи, море,  гори

20.  Але що потрібно робити, щоб залишитись в цьому раю ?
А) Поливати землю
     Б) Берегти землю
В) Вирощувати квіти на цій землі

21. Хто може забрати цю землю, якщо її не берегти ?
А) Бог
Б) Вороги
В) Інші, хто наступний стояв за ними  у черзі на землею

22. Що ж зробили наші предки ?
А) Пішли на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня.
Б) Пішли на ту землю, оселилися і жили, поки землю не забрали вороги
В) Не захотіли брати на себе таку відповідальність 

                3 зупинка «Символічна»

Ваше завдання розв’язати кросворди та прочитати
слова, які є символами України. А також розповісти
все, що ви знаєте про ці символи.

Кросворд «ПРАПОР»  
Найбільша річка України
2. Універсальний оберіг, з яким у українців
пов’язано все – від народження до останнього
шляху.
3. Човен козаків.
4. Назва гір на заході України
5. Плетена з квітів прикраса дівчат.
6. Традиційна українська страва.

Кросворд «ТРИЗУБ»  (інтерактивна панель)
1. Основний закон України
2. Дерево – символ України
3. Кущ – символ України
4. Захисник України на Січі
5. Український музичний інструмент з великою
кількістю струн
6. Зброя – символ влади України від гетьмана
до президента

 4 зупинка  «ЗНАЙ НАШИХ»


     Подивіться, ми з вами вже на нашому чарівному паровозику  проїхали половину нашої України. Залишилось ще чотири не менш цікавих зупинки. І так, наступна зупинка «ЗНАЙ НАШИХ». Наша Україна багата не тільки плодючими землями, глибокими річками, високими горами та неосяжними степами. Наша земля багата людьми, які колись  прославляли і продовжують прославляти зараз нашу Батьківщину. Хто віршами, хто піснями, хтось перемогами в спорті. Прославляли нашу землю і чоловіки, і жінки. Впевнена, що на цій зупинці ви дізнаєтесь багато нового. І перший з ким ми сьогодні познайомимось буде сучасний художник та співак Юрій Журавель.

Спочатку за допомогою портретів Юрія Журавля ми пригадаємо або познайомимось з видатними українцями. А потім дорогою до наступної зупинки ми з вами потанцюємо під запальну пісню у виконанні гурту Юрія Журавля «От вінта» під вже знайому вам кумедну українську народну пісню. А тепер до справи. На цій зупинці вам знову знадобляться цеглинки  LEGO. Але тепер вам не просто потрібно буде піднімати одну цеглинку з кольором правильної відповіді, тепер вам потрібно буде поєднувати цеглинки правильних кольорів. Щоб вам було зрозуміліше, ми виконаємо перше завдання разом.

Бачите  тут у нас є два портрети. Кожен обведений рамочкою  якогось кольору.
Зараз ми з вами дізнаємось ім’я поета та музиканта, який написав чудову пісню, що була написана цілих 47 років тому, але й досі залишається однією з найулюбленіших пісень всіх українців. Це пісня «Червона рута». А також дізнаємось ім’я співачки, яка прославилась виконанням цієї пісні. Як ви гадаєте, на першому портреті хто зображений: Софія Ротару чи Володимир Івасюк? Звичайно, на першому портреті зображена Софія Ротару, а на другому – Володимир Івасюк.

Починаємо з верхньої цеглинки. Вона повинна бути кольору рамочки, а нижня – кольору прямокутника з правильною відповіддю. 

 Ось так має виглядати правильна відповідь.
А тапер спробуйте відповісти ви самостійно.

А тепер, як я і говорила, у нас є час, щоб відпочити.  Піднімаємось зі своїх місць і нумо танцювати під запальну українську народну пісню «Посіяла баба конопель» у виконанні Юрія Журавля з його гуртом «От вінта».
 

    5 зупинка «ПІЗНАВАЛЬНА»

Метод «Робота в групах» . Гра «Шифрувальник»

- Зараз я пропоную вам об’єднатися у групи за кольором квіток. На ваших партах –  картка із зашифрованими словами, які вам потрібно відшукати.  Підказка : зашифровані  слова – символи України. (Учні, об’єднавшись в групи, заштриховують слова).

к

р

у

ш

н

и

к

и

т

ь

п

н

т

о

ш

з

а

е

р

о

р

е

т

п

л

е

л

е

к

а

п

т

к

т

н

к

и

м

і

ь

в

е

р

б

а

д

н

р

д

у

б

в

и

ш

и

в

а

н

к

а

 

 

 

 

 

 

  • Молодці, групи справились із завданням. Прочитайте слова, які вам вдалось розшифрувати. (Діти зачитують слова : рушник, калина, лелека, верба, вишиванка. На слайді з’являються  відповідні малюнки).                                                                    

Яким словом можна об’єднати всі ці слова (Народні символи України). Які ще є символи ? (державні символи). Що належать до державних символів України? (Герб, Гімн та Прапор).  Ми українці, як і кожен народ пишаємося своїми символами, а ще народними звичаями та традиціями, легендами які сягають сивої давними. Одну із таких легенд про виникнення України пропоную вам послухати.  

 6 зупинка  «СЛАВЕТНІ УКРАЇНЦІ»
 

На цій зупинці, як кажуть в народі, вам потрібно буде чуприну погріти над
завданнями. Пограємо з вами в гру «відгадай слово». Якщо одразу слово ви не вгадаєте, то у вас буде можливість його відгадати по літерам. Але за кожну невірно відгадану літеру у вас буде зменшуватись кількість пелюсточок
на квіточці. Нумо спробуймо відповісти на всі запитання, залишивши квіточки хоча б з однією пелюсточкою.

7 зупинка «ПОЕТИЧНА»

Нам з вами  потрібно дописати вірш Надії Красоткіної «Моя Батьківщина» .

Перед вами вірш. В ньому немає тільки останніх слів кожного рядочка. Вам будуть запропоновані три варіанти відповідей. Вам потрібно буде обрати не просто гарне слово, а слово-риму. Щоб лилась мова вірша чисто і гарно, ніби пісня солов’я. Не даремно ж українську мову називають солов’їною.

Ви просто молодці!!!! Ось так, проїхавши на нашому чарівному паровозику всю Україну зі сходу на захід, ви дійсно поєднали всю нашу країну від краю до краю!!!
Ви не тільки  показали гарні знання, але й дізналися багато нового !!!
Давайте подивимось, чи змогли ви повністю вишити візерунок.

8 Зупинка   «Мальовнича країна»
 

Наша країна дуже мальовнича, із заходу на схід та з сходу на захід вона розквітає для нас своїми барвами. Кожна наша область як якась дивна квітка. Давайте візьмемо шматочки нашої держави та прикрасимо квітами. А поті зберемо її в велику міцну державу.

Ви просто молодці!!!! Ось так, проїхавши на нашому чарівному паровозику всю Україну зі сходу на захід, ви дійсно поєднали всю нашу країну від краю до краю!!!
Ви не тільки  показали гарні знання, але й дізналися багато нового !!!
Давайте подивимось, чи змогли ви повністю вишити візерунок.

Підсумок


Подивіться, всього двома кольорами ви змогли вишити  нашу державу. Ми з вами двома ниточками зшили, вишили, поєднали воєдино всю нашу чарівну Україну.
Як  в червоному та чорному кольорах маків, як  в червоному та чорному кольорах вишиванки, так і зараз в нашій Україні сплелись кольори  радості і смутку. Зараз на сході нашої країни багато смутку. Але давайте вірити, що скоро війна у нас закінчиться, повернуться всі наші захисники, наші воїни АТО живими та здоровими і вже непотрібно буде додавати чорного кольору в наше життя.  Нехай у вашому житті буде більше червоного кольору радості. Хай буде ваше життя таким гарним та яскравим, як наші квіти.
А наостанок ми з вами подивимось відео. Ви побачите, як чорним та червоним кольорами можна вишити візерунки кожного регіону нашої мальовничої України.
і добіг до кінця наш перший день. Ви піднялися на одну сходинку Країни знань. А попереду  таких кроків буде ще  дуже багато. Нехай цей шлях буде для Вас радісним і цікавим.

 

docx
Додано
19 серпня 2019
Переглядів
942
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку