Перший урок "Хай в серці кожної людини живе любов до Батьківщини"

Про матеріал

Урок побудовано у вигляді усного журналу та складається з трьох сторінок:"Патріотичної", "Трагічної" та "Оптимістичної". Серед іншого на сторінці "Патріотичній" дітей чекає зустріч з представниками нової патрульної поліції та екскурсія до патрульної машини, де є можливість познайомитися з її обладнанням, особистим спорядженням патрульного, спробувати посидіти за кермом та одягти бронежилет.

Перегляд файлу

Перший урок  02.09.2016

4Б клас

Вчитель: Круглицька Л.П.

 

Усний журнал «Хай в серці кожної людини

живе любов до Батьківщини»

 

Мета: закріплювати знання учнів про поняття «Батьківщина», «патріот»; закріпити зміст понять Конституція України, права і обов’язки громадянина, розширити знання учнів про державні символи України (герб, прапор, гімн); викликати в учнів зацікавленість історією свого народу, постатями видатних українців, історією боротьби українського народу за свободу і незалежність, історією рідного краю; вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину, бажання стати на її захист; виховувати в учнів патріотичні почуття, національну свідомість, гордість та шанобливе ставлення до героїв – захисників незалежної України; викликати прагнення  бути справжнім патріотом рідної землі.

Обладнання: малюнки сторінок журналу, відео та запис пісень «Білі лебеді», «Моє ім*я - Україна»

На свято запрошені гості – представники нової патрульної поліції України, батьки.

Зміст уроку

 

  1. Вітання вчителя та вступне слово

Дорогі діти, батьки, гості! Вітаю Вас на першому уроці у 4 класі!

  • Діти, як ви вважаєте, про що буде йти мова на цьому уроці?
  • Правильно, мова буде йти про нашу Батьківщину – Україну. Прочитайте слова, які записані на дошці. Чи згодні ви з ними?
  • Сьогодні я пропоную вам невеличку подорож сторінками усного журналу. Готові? Тоді вирушаймо.

 

  1. Перша сторінка «Патріотична»

(на дошці відкривається назва сторінки)

 

  • Наша Батьківщина – Україна, багата й щедра українська земля, стала здавна місцем проживання для представників більше 130 національностей; крім самих українців. Це і росіяни, німці, кримські татари, естонці, болгари, греки, молдавани, румуни, угорці, албанці, гагаузи, євреї. Усі вони представники нашого українського народу, мирно й у злагоді живуть на Україні, пройшовши нелегкі випробування часом, голодом, війнами і, навіть, переселеннями народів (кримських татар, німців, навіть самих українців). Український народ зумів дати притулок усім, хто живе у нас, тим, хто повернувся додому після довгих поневірянь (наприклад, кримськотатарському народу до Криму), зумів зберегти рідну українську мову, яка стала державною у молодій незалежній українській державі згідно Конституції, надає постійну допомогу інших народам у розвитку їхньої мови, культури, збереженні історії, побуту, традицій.

 

  • Діти, ви вже учні 4 класу і багато знаєте про Україну, рідну землю, нашу державу. Тому, щоб не повторюватися, сьогодні ми послухаємо вас. Пропоную поділитися на дві команди та провести бліц-турнір  на кращих знавців рідної країни.

 

  1. Назвіть державні символи України (гімн, герб, прапор)
  2. Як називається основний закон держави?
  3. Яке свято ми відзначаємо 28 червня? (День Конституції України)
  4. Що ми відзначаємо 23 серпня? (День Прапора).
  5. Коли ми святкуємо День незалежності України? (24 серпня).
  6. Скільки років виповнилося нашій країні? (25)
  7. У якому році була прийнята Конституція незалежної української держави? (1991 рік)
  8. Із скількох областей складається Україна? (24 і Республіка Крим)
  9. Як називається гімн України?
  10.                    Як називається головна площа столиці України, міста Києва? (майдан Незалежності)
  11.                    Назвіть прізвище першого космонавта України? (Леонід Каденюк)
  12.                    Що символізує герб України?
  13.                    Чи правда, що географічний центр Європи знаходиться в Україні? (Так, у Карпатах)
  14.                    Чи правда, що  символом найвищої влади на Січі був меч? (Ні, булава)
  15.                    Як називається збірка, до якої увійшли поетичні твори поета та художника-кріпака? («Кобзар» Т.Г.Шевченка)
  16.                    Чи правда, що початок Україна взяла з держави, яка називалася Київська Русь? (так, правда)
  17.                    Пам*ятник якому князю стоїть у нашому місті в парку на Райдузі? (князю Святославу)
  18.                    Пам*ятник якому гетьману стоїть у Києві на Софіївській площі? (Богдану Хмельницькому)
  19.                    Які народні символи України ви знаєте?
  20.                    Хто такий патріот?
  • Ну, що ж, дякую всіх учасників. Ви гарно попрацювали і дуже багато  знаєте.
  • Діти, а можете ви вважати себе патріотами?

 

  1. Друга сторінка – «Трагічна» (відкривається на дошці назва другої сторінки)

 

У 1991 році збулася мрія багатьох століть українських патріотів. Наша Україна – стала соборною, незалежною, самостійною  державою. В цьому році 24 серпня їй виповнилося 25 років. Але шлях до незалежності був дуже довготривалим і тяжким. Нашим предкам  довелося захищати  рідну землю від дуже багатьох ворогів: турків, татар, поляків, німців та інших. І завжди знаходилися тисячі і тисячі героїв - патріотів своєї Батьківщини, які захищали рідну землю від ворогів навіть ціною свого життя. Згадуючи про славетну історію України, хіба можна забути про козаків, козацьку Січ. Слово «козак» означає «вільна людина». Хто ж вони такі? На долю козаків випала велика i тяжка праця - бути оборонцями рідної землі від турків та татар та інших іноземців. Українці завжди були оборонцями своїх кордонів, але ніколи не зазіхали на землі інших народів, не були загарбниками. Жили козаки за своїми законами, наприклад, «Сам помирай, а братчика (товариша) виручай». В боях козаки-побратими бились поруч, рятуючи один одного і прикриваючи своїм тілом в разі небезпеки.

  •  На жаль, на 23-ому році мирної незалежності українському народові, найкращим його представникам знову довелось зі зброєю в руках  відстоювати свою національну гідність та незалежність. Навіки у пам’яті народу залишаться герої Небесної сотні. А день 20-го лютого (саме тоді відбулись найжорстокіші бої між протестуючими і силовиками) за Указом Президента України П.Порошенка, офіційно став днем пам’яті загиблих на київському Майдані – Днем Героїв Небесної сотні. Серед героїв Небесної сотні були, крім українців, вірмени, грузини, росіяни, білоруси, але всіх їх об’єднувало єдине бажання – відстояти свободу і незалежність української держави.

 

Так як наші пращури–козаки ревно обороняли кордони наших земель, так і сьогодні наші українські воїни, учасники АТО у боротьбі з російськими загарбниками, борються за нашу державу, відстоюють її суверенітет і територіальну цілісність.  Вони проявляють великий героїзм і відвагу та є справжніми патріотами України – славними нащадками героїчних козаків.

  •  Діти, а що означає вислів, який зараз часто лунає скрізь: «Шануймося, бо ми того варті»? Це найчастіше говорять між собою дорослі. Що це означає?

Любити свій край, свою землю, знати рідну мову, шанувати традиції і звичаї, свій рід, пам’ятати своїх національних героїв. Але цей вираз має ще глибше значення, бо він стосується і кожного з вас. Ви повинні вирости справжніми дочками й синами свого народу, стати найбільш свідомими, ніж теперішнє покоління, пам’ятати і берегти все те, що нам у спадок залишити минулі покоління.

- Мабуть, ви часто чули чудовий, величний заклик «Слава Україні!»? Що лунає у відповідь. Чи пам’ятаєте ви ці слова? («Героям слава!») Що означають ці слова?  (Це також згадка про пам’ять свого народу, його історію, ваших рідних, життя яких складало долю нашої Батьківщини.)

4. Хвилина мовчання

- Давайте хвилиною мовчання вшануємо і ми світлу пам’ять воїнів, які загинули за наше мирне життя, за те, щоб ми ходили до школи, вчилися, гралися.

(звучить пісня «Білі лебеді». Всі встають.)

 

5.Третя сторінка – «Оптимістична»

- Ми переходимо до третьої, останньої сторінки нашого журналу. Як ви розумієте її назву?

(Відкривається назва третьої сторінки)

  • Все ж, не дивлячись на такі тяжкі часи, на проблеми, яких ще дуже і дуже багато, ми віримо, що нашу країну не зламати.

 

Україна бореться і розвивається:

  • проходять реформи,
  • досить великі досягнення у нас в машинобудуванні,
  • розвиваються комп*ютерні технології,
  • ми прямуємо в Євросоюз,
  • наша країна ввійшла в семірку країн світу, де найкраще розвинене авіабудування,
  • Україна – активно виконує миротворчу місію, прийняла участь в 21 миротворчій операції,
  • чорноземи України становлять 70% всіх родючих земель планети, ми експортуємо наші сільськогосподарські продукти в 190 країн світу,
  • розвивається культура, освіта (про деякі зміни ви уже дізнаєтесь у цьому році).
  • Проходять позитивні зміни, і, я вірю, настане такий час, коли життя в нашій країні буде радісним і щасливим.

 

6. Колективне виконання пісні «Моє ім*я - Україна»

(відеосупровід)

 

7. Виступ гостей, представників нової Патрульної поліції України.

 

- Ще одним досягненням стало створення нової патрульної поліції в Україні. Давайте привітаємо наших гостей: Харченко Катерину, рядового поліції та Попова Дениса, старшого сержанта та надамо їм слово.

Виступ патрульних.

 

8. Екскурсія до патрульної машини.

 

9. Підведення підсумків уроку  Ласування печивом (у вигляді синьо-жовтих сердечок), приготовленим батьками.

 

doc
Додано
29 липня 2018
Переглядів
1388
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку