Перший урок: "Інтелектуальна фітовітальня "Феєрична Україна"

Про матеріал
Цікавий сценарій для Першого уроку, виховної години, який містить різноманітний матеріал: вікторини на екологічну та патріотичну теми, знайомство з рослинним світом України та рецепти приготування фіточаїв, повторення правил безпечної поведінки під час карантину.
Перегляд файлу

                         Конспект  Першого  уроку                2020-21 н.р

        « Інтелектуальна  фітовітальня «Феєрична Україна»

             I

. Вступне слово  учителя: Доброго дня, дорогі мої діти. Ось  уже  вкотре ви переступаєте поріг  школи, залишаючи позаду 3 веселі місяці літніх канікул. Сподіваюсь, що час відпочинку, мої семикласники, був проведений з користю. Я розраховую, що ви з новими силами, з радістю продовжите подорож у різнобарвний світ знань. Бажаю вам, діти, міцного здоров’я, витримки та палкого бажання навчатися і зростати розумними людьми.

                  Кожного року ми з вами проводимо перший урок. Цей урок завжди незвичайний, тому що йдеться на ньому про найдорогоцінніше, найсвятіше, що є на Землі в кожного народу. Ми говоримо про нашу Батьківщину, адже Батьківщина – це рідні степи, лани, озера, це рідні куточки, рідна домівка та родина. Тому і не дивно, що мова піде саме про нашу славну, прекрасну, неповторну Україну. 

                 Діти, пригадайте, а що ми знаємо про Україну? Що нас вирізняє з-поміж інших країн? 

                             II.  Вікторина «Я знаю  Україну»

Учитель. А зараз я пропоную перевірити ваші знання про Україну.

Питання для гри:1. Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються на Великдень. (Писанка)

1.Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Великоднем як засіб від злих сил. (Верба)

2.Кущ, оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (Калина)

3.Поширене в Україні дерево, з яким в українських народних піснях і переказах порівнюють струнких дівчат. (Тополя)

4.Чим прикрашають голову українські дівчата? (Вінок)

5.Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (Рушник)

6.Яку назву мала козацька держава, створена за дніпровськими порогами? (Запорозька Січ)

7.Який із найдревніших знаків є Малим Державним Гербом України? (Тризуб)

8.Автор слів Гімну України. (П. Чубинський)

9.Яка назва Гімну України? («Ще не вмерла України»)

10.Як називалась перша слов’янська держава? (Київська Русь)

11.Як називається Основний Закон України? (Конституція)

 12.Які кольори Державного прапора України? (Синій, жовтий)

 13.Назвіть найбільшу святиню українського народу в музичній символіці. (Гімн)

14.Назвіть велике зібрання творів Т. Шевченка. («Кобзар»)

15. Що означає слово «козак»? (Вільна ,незалежна людина)

 Учитель. Отже, є нам чим пишатися. І багато ми знаємо про нашу державу. Залишається нам, теперішнім і прийдешнім поколінням, зберігати та примножувати дорогоцінні скарби нашої неньки України.

 

Учитель. А зараз я даю вам чарівну квітку, яка здійснює бажання. Тримаючи її в руках, спробуйте сформулювати побажання Україні. 

                                         

III. Вправа «Квітка бажань») 

 (Діти передають квітку, промовляючи побажання Україні)
 

Учитель. Україна – наша рідна земля. Земля краси, вишуканості та тендітності. Земля, що зігріває нашу душу теплом та відчуттям рідного дому. І  зараз  ми  переходимо  до  вікторини  на  екологічну  тему.

                               

                              IV. Вікторина  на  екологічну  тему: 

                            Тема 1 «Сміття, що забруднює Землю»

1.Є дуже багато іграшок, виготовлених з неї. Вона буває різнокольоровою, і її дуже легко зламати. Предмети, виготовлені з неї, легкі. Якщо її підпалити, то з’явиться багато чорного диму, який має неприємний запах. (Пластмаса)

2.Його винайшли китайці. У нас його виготовляють з дерева. Він легко горить. На ньому звичайно малюють чи пишуть. (Папір)

3.Його виробляють з піску. Найчастіше воно прозоре. Коли падає, розбивається. Якщо його кинути у лісі, воно може викликати пожежу. (Скло)

3.Це те, без чого ми вже не зможемо прожити. Цим ми користуємося кожного дня. Коли це потрапляє у воду, утворюється багато піни. За допомогою цього все стає чистішим. (Синтетичні миючі засоби)

4.Найчастіше забруднює воду. На поверхні води утворює темну пляму. У річці його стає багато, коли в ній миють машини. Воно заважає дихати рибам. (Машинне мастило)

                            Тема 2  «Корисна і шкідлива хімія»

1.Без цієї речовини не можуть жити люди. Деякі жителі Африки платили за її 1 кг таку ж кількість золотого піску. За рік людина споживає близько 6-8 кг цього продукту. Речовина добре розчиняється у воді. (Натрій хлорид – кухонна сіль)

2.Цей газ діє як скло в теплиці чи парнику: він пропускає на поверхню Землі сонячні промені, але утримує тепло розігрітої Сонцем планети. За останні 120 років вміст цього газу в повітрі збільшився на 17%. Цей газ у великій кількості утворюється при спалюванні листя. Він є одним з основних чинників, що викликають парниковий ефект. (Вуглекислий газ)

3.І проста речовина, і сполуки цього елемента надзвичайно отруйні. Ця речовина може бігати по гладенькій поверхні. Цей метал використовують у приладах для вимірювання температури. Сполуки цього елемента викликають руйнування хромосом, впливають на розвиток ембріонів. (Меркурій – ртуть)

4.Бактерицидна дія елемента відома з давніх давен. Персидський цар Кір, що жив понад 2 тис. років тому, під час походів їв і пив лише з посуду,

виготовленого з простої речовини, що утворює елемент, і не хворів на розлади травлення, як його воїни. Назва елемента походить від назви південноамериканської країни. Метал використовують церковнослужителі для освячення води. Елемент пасивний, стійкий до дії окисників. (Аргентум – срібло)

5.В організмі людини вміст цього елемента становить близько 3,2 г в крові. Первісним джерелом простої речовини, що утворює даний елемент, були метеорити, що впали на Землю. Земне ядро практично повністю складається з цього елемента. Без цього елемента неможливе транспортування кисню до тканин і клітин організму людини. Цей елемент надає крові червоного забарвлення. (Ферум – залізо)

                                      Тема 3 «Дерева»

1.«Патріарх лісів», «могутній велетень» – так часто називають це дерево, бо й справді, в лісі воно здається найсильнішим. Крім того, що це дерево-богатир, воно ще й довгожитель. В Україні найбільш відомий – Священний Червоний ВІН запорізьких козаків. (Дуб)

2.Часто люди називають це дерево «солодким». Ні, цукерки на ньому не ростуть, але подивись уважно – як багато бджілок ласують солодким нектаром з його квітів, а у вулику той нектар перетвориться на запашний цілющий мед. Нарви обережно жменьку квіток з цього дерева і завари, як чай. Він буде смачний, ароматний і також цілющий. (Липа)

3.ЦЕ дерево цвіте найпізніше. Назвіть місяць, назва якого похідить від цього дерева. (Липень)

4.Там, де в лісі є озерце, ростуть високі й розлогі дерева. Аж схиляються до води. Ніби хочуть помилуватися, які ж то вони гарно прикрашені ранонавесні! Он, майже на кожному з них і бджілка сидить, золотавий пилок збирає, бо  ще  ж  квітів  немає.  Яке  дерево  квітує  так  рано? (Верба)

5.Назвіть хоча б одну з деревних порід, які використовуються в Україні, як лікарські рослини. (Дуб, кедр, ялина, береза, крушина)

                          Тема 4  «Наші друзі – птахи»

1.Пташенята ЦІЄЇ пташки не знають своєї матері. (Зозуля)

2.ЦЮ пташку називають лісовим лікарем. (Дятел)

3.ЦІ птахи добре бачать в темряві. (Сова)

4.ЦЮ пташку називають літаючим барометром. (Ластівка)

5.Ці птахи годують пташенят «пташиним молоком». (Голуби)

                       Тема 5  «Квітковий водограй»

1 .ЦЯ рослина є народним символом України. (Калина)20. ЦЯ квітка повертається за сонцем. (Соняшник)

2. Які квіти мають «людські» імена? (Лілія, Іван та Мар’я)

3. Які ви знаєте отруйні рослини, що ростуть в Україні? (Дурман, вороняче око, чемериця, вовча ягода)

4. ЦЯ кімнатна рослина за повір’ям живе 100 років. (Алое)

                            Тема 6  «Знайди зайве»

 (логічний ланцюжок– потрібно знайти зайве слово)

1.Ведмідь, бурундук, борсук,білка – впадають у сплячку. (Білка)

2.Горобець, соловейко, жайворонок,   дрізд     це    співочі   птахи.(Горобець) 3.Глід, калина, ліщина, спірея, осика– це  кущі. (Осика)

4.Рослинам для росту потрібні: світло, тепло, волога, вітер, поживні    речовини. (Вітер)

5.Під час потопу, що тривав сорок днів і ночей, Господь Бог наказав Ноєві взяти в свій ковчег пари таких птахів: голубів, ластівок, пінгвінів, круків, папуг, страусів і сов. (Круки)

6.Мати-й-мачуха, ромашка, деревій, кропива, кульбаба, вовче лико – це лікарські рослини. (Вовче лико)

                      Тема 7  «Природні провісники»

1.Якщо риби занурюються на дно водойми, а качки поспішають до води, поглядаючи на небо, то… (Буде сильний дощ)

2.Такою буде погода, якщо ластівки літають високо над землею(Сонячною ,без опадів)

3.Коли кульбаба закриває свої пелюстки і схиляє голівку… (Перед дощем)

4.Це можна визначити за кільцями пенька. (Вік дерева, сторони світу і

зміни  кліматичних  умов)    

5. Якщо вранці легкий туман, то день буде таким. (Погожим)

Учитель: Молодці!  Ви  добре впоралися  із завданнями. Але  сьогодні  ми  ще  повинні  згадати правила  безпечної  поведінки  під  час епідеміі  коронавірусу.

Хто  з  вас  почне?

https://kyivcity.gov.ua/img/item/general/4933.jpeg

 Начало формыКонец формыУчитель: Ось  ми  і  поділилися  своїми  знаннями,  кожен  з  вас  почув щось  нове  для  себе.  А  зараз  ми  запрошуємо  вас  до  нашої  фітовітальні. Що  таке  вітальня?  Це місце зустрічі. А що таке фітовітальня? Це незвичайне місце зустрічі з тихою заспокійливою музикою, з чашечкою смачного чаю, приготовленого з лікарських рослин, зібраних власноруч у рідному краї.  А  для нас усіх сьогодні – це  можливість у позитивній теплій атмосфері обмінятися враженнями та емоціями після канікул та спекотного літа. А ще – це можливість  якомога більше дізнатися про лікарські та ефіроолійні рослини та особливості їх збору . Я  запрошую  дівчаток  запропонувати  рецепти приготування смачних, цілющих, оздоровчих та запашних фіточаїв  та  пригостити чаями  однокласників.

                                      V.Запрошуємо  до  фітовітальні.

           ( На  фоні  музичного  супроводу  звучать  слова  ведучих)

 

 1 уч.    Чай «Холодок»

Він не лише утамує спрагу, а й посприяє зміцненню імунітету. Для його приготування   необхідний   лише    тандем    м’яти    (3 листочки),    лимону    (1 шматочок)  та  200 мл окропу. Чай можна вживати охолодженим. Смачного!

 2 уч.  Чай «Ранкова  насолода»  

Внести багато літа в тихий осінній ранок буде дуже корисно. Кілька гілочок малини, гілочка з трьома-чотирма листочками м’яти, половина чайної ложки меду та 0,5 л окропу. Ви отримаєте свіжість і душевну рівновагу. М’ята і малина чудово поєднуються за смаком, і при цьому доповнюють корисні властивості один одного. При цьому такий чай можна пити без обмежень. Такий чай гарантує гарний настрій протягом дня.

 1 уч. «Тисячі   думок  за   один урок»  

Ви   бажаєте   зміцнити     нервову систему? Тоді ми вам пропонуємо рецепт чаю-асорті «Тисячі думок за один урок».  Склад:   трава звіробою – 1 ч. ложка листя м’яти – 1 ч. ложка трава чебрецю – 1 ч.,  трава  меліси, ложка окріп – 250 мл   Спосіб приготування. Обдати окропом фарфоровий чайник. Висипати в нього необхідні інгредієнти. Залити кип’ятком. Залишити на 10 хвилин. Смачного!

 2 уч. Чай-асорті  «Сучасні   ритми» 2 уч.

 Для зміцнення опорно-рухової системи рекомендуємо приготувати та спробувати чай-асорті «Сучасні ритми» за таким рецептом: у фарфоровий чайничок  всипати   по  ½   чайної  ложечки  суцвіття   ромашки   та   кульбаби, 1 гілочку верби. Залити суміш 200 мл.окропу. Настояти 10 хвилин. Чай готовий. Смачного!

1 уч. Чай «Полівітамінний

Для приготування такого напою можна враховувати особисті вподобання та смак. Усе надзвичайно просто: у фарфоровий чайничок всипати ½ чайної ложечки суцвіття ромашки, 2 листочки чорної смородини, 3-5 шт. плодів шипшини, горобини чорноплідної та калини. Залити суміш 500 мл. окропу. Настояти 10 хвилин. Чай готовий! За бажанням можна додати мед чи лимон. Смачного!

Пам’ятка збирачеві лікарських рослин

Лікарські трави зберігають свої цілющі властивості недовго.  Кора,  корені – 3-4 роки, листки; трава – 1-2 роки. Отже, не заготовляй трави про запас!

Збирати лікарські рослини можна тільки в суху погоду, краще зранку, після того як підсохне роса.

Сушити – в теплому, добре провітрюваному приміщенні, на горищі чи  під навісом.

Збирай тільки нижні листки, щоб не зашкодити цвітінню й плодоношенню рослини.

Не поспішай заготовляти корені, кореневища. Нехай поспіне насіння.

Зірвеш усі квіти – не буде насіння, плодів, а отже, не буде сходів на наступний рік. Так само не можна зламувати всі квітучі пагони.

Якщо збираєш кору, акуратно зріж гілку з куща чи дерева з того боку, де вони густіші, зріз замасти садовим варом, фарбою для підлоги чи хоч би жовтою глиною.

Заготовляти лікарські рослини на одному і тому самому місці можна не частіше, ніж один раз на три роки.

Серед лікарських рослин є також отруйні, а тому не можна торкатися губ, носа, очей, не вимивши добре рук.

Збираючи лікарські рослини, пам’ятай, що не тільки тобі одному вони потрібні. Вони необхідні багатьом людям сьогодні, завтра, через рік, завжди.

        

    ( Дівчатка  пригощають  однокласників   фіточаями. Учні  діляться  спогадами  про  літній відпочинок.)
 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 вересня 2020
Переглядів
793
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку