Виховний захід "Толерантність"

Про матеріал
Виховний захід на тему "Толерантність" у формі тренінгу з елементами бесіди та груповою самостійною роботою.
Перегляд файлу

                                                Класна година

                                       

                           на тему «Толерантність»
 

Мета: формування в учнів поняття що таке толерантність, практичних навичок толерантної поведінки для ефективної та конструктивної участі у громадському житті; визначення критерій толерантності; ознайомлення учнів з основними ознаками толерантної поведінки у людських стосунках та їх практичним застосуванням.
 

Формування ключових компетентностей: Спілкування державною мовою (вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів). Здатність реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищ – у навчанні, на роботі, вдома, у вільний час. Усвідомлення ролі ефективного спілкування. Соціальні і громадські компетентності (усі форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі у громадському житті, на роботі. Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів)

 

Обладнання:
1. Картки з описом життєвих ситуацій.
2. Плакат «критерії толерантності».
3. Плакат «ознаки толерантної людини».

 

Тип уроку:  тренінг з елементами дискусії та груповими методами самостійної роботи.
 

Хід уроку:

  1. Вступне слово.
  2. Ознаки та критерії толерантності.
  3. Толерантність у людських стосунках (ситуативний та ігровий матеріал)
  4. Підсумки виховного заходу.
  5. Домашнє завдання.

 

1 .Вступне слово вчителя.
     Сьогодні тема нашого виховного заходу «Толерантність» і ми з вами визначемо її основні критерії. Термін толерантність у тлумачному словнику пояснюється як терпимість до чужої думки, вірування, поведінки. Толерантність є основою людських взаємин та уміння жити за принципом: «Стався до людей так, як ти хочеш, щоб вони ставились до тебе.»

     А зараз я хочу звернути вашу увагу на дошку та нагадати або розказати, що 16 листопада у всьому світі відзначається Міжнародний день толерантності. Його запропонували у 1996 році за рішенням Генеральної Асамблеї ООН. Саме цього дня ЮНЕСКО ухвалило Декларацію принципів терпимості. У декларації йдеться про рівність усіх людей, незалежно від їхнього віросповідання, етнічної належності чи кольору шкіри. Та хочу вам за цитувати слова з цієї Декларації: «Толерантність – це свобода в різноманітті. Це не тільки моральний обов’язок, а й політична, правова потреба. Толерантність – це чеснота, яка робить можливим досягнення миру і сприяє заміні культури війни культурою миру.»

 

2. Ознаки та критерії толерантності.
Одним з завдань нашого уроку є визначення основних критеріїв толерантності. На дошці висить плакат, де ми разом з вами визначимо ці критерії.
 

Вчитель: Пропоную вам підібрати синоніми до слова толерантність (терпимість). 
Наприклад: співчуття, повага до чужої думки  т.д.
(Кожен учень називає по одному слову - синоніму.
Після цього учні стараються обрати 8-9 слів, які б найкраще розкривали суть терміну толерантність.

(Доброта, чуйність, терпимість, щирість, мудрість, людяність, взаєморозуміння, взаємоповага, небайдужість)

 Ці слова записуються на дошці навколо плакату.

    Надалі ці слова будуть основними критеріями оцінки життєвих ситуацій з точки зору дотримання толерантності у відносинах між людьми.

 

Вчитель: Німецький поет, драматург Йоганн Гете щодо толерантності писав наступне: «Перед великим розумом я схиляю голову, перед великим серцем я стаю на коліна». Чи згодні ви з цими словами? Як ви розумієте ці слова? (відповіді дітей). Просто кажучи, набиратися доброти у серце не менш важливо ніж набиратися розуму. І, як ми виховуємо себе щодо набуття нами знань та вмінь, також ми повинні виховувати себе щодо набуття доброти, людяності, терпимості у наші серця.
     

     Хочу попросити когось з вас зачитати нам ознаки толерантної людини. Тобто яка вона толерантна людина? Будь ласка.
      Ознаки толерантної людини:

  1. Добре співпрацює з іншими на засадах партнерства;
  2. Готова сприймати думки інших;
  3. Поважає права інших;
  4. Поважає людську гідність;
  5. Сприймає іншого таким, яким він є;
  6. Здатна поставити себе на місце іншого;
  7. Поважає право бути іншим;
  8. Визнає різноманітність;
  9. Визнає рівність інших;
  10.  Терпима до чужих думок, вірувань, поведінки;
  11.  Відмовляється від домінування й насильства.

 

3. Толерантність у людських стосунках.
Вчитель: Хочу спитати вас, діти, чи завжди ви є терпимими один до одного? А до своїх рідних, до родини?

(Відповіді учнів)  

 

Тож я пропоную вам таке групове завдання.

Розділіться на три групи. Групам пропонуються для обговорення ситуації з життя людей.

(Див. додаток 1).
Завдання: Визначити як саме у цих ситуаціях проявилась нетерпимість людини до людини, та спробувати виправити ситуацію, запропонувати свою модель.
Кожна група працює окремо. При вироблені своїх моделей ви повинні користуватися критеріями оцінки толерантності, що є на плакаті та ознаками толерантної людини. По завершенні кожна група презентує результати своєї роботи та обговорює з класом.

(Обговорення ситуацій)
 

Зараз пропоную вам пограти у цікаві ігри

                                     

                                                      "Чуття"
Учні беруться за руки. Повертаючись до свого сусіда і дивлячись йому у вічі, висловіть йому свої думки щодо нього, пам`ятаючи про критерії на плакаті.
 

                                          "Несимпатична людина"

Згадайте когось, хто вам є не симпатичним. Уявіть, що з цією людиною вам треба буде сидіти за партою. Опишіть своє ставлення до цієї людини.
Виступає 2-3 чол., а решта учнів, користуючись плакатом, визначають наскільки толерантними були промовці.
                                

                                               "Мої проблеми"
Вчитель пропонує пригадати і расказати ті випадки, коли вони відчували найбільший дискомфорт, а потім розповісти про них. Решта учасників стараються змоделювати вирішення таких проблем.
 

                                                 "Гаряче місце"
Вчитель пропонує висловити думку про них інших. Висловитись один про одного рекомендується приблизно в такій формі: "Коли ти робиш чи говориш те і те, в мене виникають такі і такі відчуття". Один із учасників, за бажанням, сідає в центр кола. Після того, як всі сказали, він коротко розказує, що відчував, коли про нього говорили.

 

 

                На завершення заняття гра: "Дякую, за співпрацю".

Кожен учень повинен одним словом подякувати своєму сусіду за роботу на уроці.
 

4. Підсумки виховного заходу:

Вчитель: отже, ми ознайомилися з ознаками толерантної людини, з основними критеріями толерантної поведінки у людських стосунках та їх практичним застосуванням.
 

5.Домашнє завдання: написати міні твір "Чи потрібні мені вміння толерантно ставитися до інших людей?.
 


Допоміжні матеріали
Додаток. №1
І.Ситуативний матеріал.
Я - вісімнадцятирічний хлопець. Моє ім'я Дмитро. Я - лівша. У всьому, чим би я не займався, а саме: коли малюю, пишу, б'юсь — я віддаю перевагу лівій руці. Права ж на другорядних ролях. Як може здатися нічого незвичного в цьому немає, але пояснити це іншим є досить важко.
В початкових класах, я довго не міг зрозуміти, чому вчителька б'є мене лінійкою по руках, заставляючи перекладати ручку в праву руку. "Чому"? - питав я.
"Так треба!" - відповідали мені. Я не розумів. За те пам’ятаю сльози, з якими я, затиснувши ручку правою рукою, малював каракулі в зошиті, а потім знову отримував зауваження за мазанину.

Пасажири звертаються до школяра:
- Поступися місцем, он дідусь втомлении стоїть.
- А я не втомився? І звідки я знаю, може цей дідусь зовсім негідний того, щоб йому поступитися місцем.

 

Надійка з болем у серці розповідає:
Мене подруга запросила на день народження. Гостей було багато. Подарунки - дорогі сувеніри, прикраси, біжутерія. Я подарувала книгу. І... залишилася без подруги, вона відвернулася від мене, їй не сподобався мій подарунок. Як мені бути?
 


       Додаток. №2       Ігровий матеріал.
 

1. Вправа "Привіт! Я радий тебе бачити".
Учасники заняття звертаються по черзі одне до одного, закінчуючи висловом "Привіт! Я радий тебе бачити." Треба сказати щось гарне, приємне, обов’язково від усього серця.
 

2. "Мої проблеми".
Учасникам заняття пропонують пригадати і записати ті випадки, коли вони відчували найбільший дискомфорт, а потім розповісти про них. Решта учасників стараються змоделювати вирішення таких проблем.
 

3. " Гаряче місце".
Ведучий пропонує учасникам думку про них інших. Висловитись один про одного він рекомендує приблизно в такій формі: "Коли ти робиш чи говориш те і те, в мене виникають такі і такі відчуття". Один із учасників, за бажанням, сідає в центр кола. Після того, як всі сказали, він коротко розказує, що відчував, коли про нього говорили.

 

 

 

 

Я - вісімнадцятирічний хлопець. Моє ім'я Дмитро. Я - лівша. У всьому, чим би я не займався, а саме: коли малюю, пишу, б'юсь — я віддаю перевагу лівій руці. Права ж на другорядних ролях. Як може здатися нічого незвичного в цьому немає, але пояснити це іншим є досить важко.
В початкових класах, я довго не міг зрозуміти, чому вчителька б'є мене лінійкою по руках, заставляючи перекладати ручку в праву руку. "Чому"? - питав я.
"Так треба!" - відповідали мені. Я не розумів. За те пам’ятаю сльози, з якими я, затиснувши ручку правою рукою, малював каракулі в зошиті, а потім знову отримував зауваження за мазанину.
 

 

 

 

 

 

 

Пасажири звертаються до школяра:
- Поступися місцем, он дідусь втомлений стоїть.
- А я не втомився? І звідки я знаю, може цей дідусь зовсім негідний того, щоб йому поступитися місцем.
 

 

 

 

 

 

 

Надійка з болем у серці розповідає:
Мене подруга запросила на день народження. Гостей було багато. Подарунки - дорогі сувеніри, прикраси, біжутерія. Я подарувала книгу. І... залишилася без подруги, вона відвернулася від мене, їй не сподобався мій подарунок. Як мені бути?
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Олексієво-Дружківська загальноосвітня санаторна школа-інтернат

I-III ступенів №13

Донецької обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КЛАСНА ГОДИНА

 

на тему:

 

«Толерантність»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                Підготувала:

Вихователь 8-А класу

                                                                                   Волжина А.О.

 

 

 

                                                         2018

doc
Додав(-ла)
Волжина Анна
Додано
27 вересня 2020
Переглядів
1336
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку