Мета: поглибити знання учнів про різні куточки України, її державність; сприяти вихованню патріотичних почуттів, любові до Батьківщини, формувати національну свідомість; розвивати творчість та креативність.
Хід уроку
І. Організація класу. Привітання учнів з Днем знань.
Дорогі мої учні! Ми живемо з вами в 21 столітті, в час новітніх технологій, безмежних можливостей, наукового прогресу. Але в усі часи, в усі століття шанували найбільше в людині її освіченість, її знання та вміння. Саме навчання дає можливість людині здійснити її мрії: подорожувати світом, відкривати нові обрії, досліджувати природу, вносити свою частку у процвітання рідної країни, долучатися до її розвитку, до покращення життя на її теренах.
Я впевнена, що кожен із вас, з часом, внесе свою лепту у розвиток нашої країни, нашої Батьківщини. Нехай кожен ваш день буде світлим, веселим, наповненим незабутніми враженнями, а кожен урок зросить ваші юні душі зернами мудрості, чемності, добродушності та надихне на особливу співпрацю з учителями. Здоров’я, натхнення, МИРУ та досягнень високих результатів у навчанні!
ІІ Вступне слово вчителя
Цьогоріч новий навчальний рік зустрічаємо зі сльозами на очах. Він розпочинається в умовах війни, у часи, коли Україна виборює свою незалежність, своє право на існування ціною людського життя. Нині наша країна протистоїть одній із найпотужніших армій світу, аби зберегти свою цілісність, свої кордони, своє право на існування, як незалежна та вільна держава.
Ми і вся Україна живемо в умовах найжорстокішої війни, яку вся Європа, та й світ, могли бачити після часів Другої світової війни.
Вчитель: Перед початком пропоную розв’язати невеликий кросворд, який допоможе нам зрозуміти, про що сьогодні буде йти мова.
Питання:
1. Як називається герб нашої держави? (Тризуб).
2. Які гори України ви знаєте? (Карпати).
3. Як називається найбільша річка України? (Дніпро).
4. Який птах є символом України? (Лелека).
5. Столиця України? (Київ).
6. Кущ-символ України? (Калина).
7. Збірка віршів Т.Г. Шевченка? (Кобзар).
Тема нашого сьогоднішнього уроку «Ми – українці: честь і слава незламним!». Стійкість та незламність українців на шляху до Перемоги сьогодні захоплюють весь світ. Ми об’єдналися, ми згрупувалися, від малого до старого, в боротьбі з ворогом. Наша любов до України за останній час зросла до неймовірних розмірів, кожен із нас додав свою частинку, яка безпосередньо наближає всіх до Перемоги, кожен показав свою любов, свій патріотизм по відношенню до нашої Батьківщини. А що ж для вас є Україна?
Вправа «Асоціативний кущ»
(Діти на пелюстках ромашки пишуть свої асоціації до слова УКРАЇНА)
Україна перемагає завдяки героїзму.
Героїзм слід розглядати як найвище виявлення самовідданості й мужності у виконанні громадянського обов’язку, як окремою особою, так і підрозділами, та містами загалом.
Це героїзм Збройних сил України, Національної гвардії, прикордонників, формувань територіальної оборони, які з перших хвилин ціною власних життів стримували натиск ворога.
Наші герої незламні та мужні, вони боронять наше життя та свободу на передовій. Але є й ті, хто обороняє та допомагає в тилу.
Бесіда з учнями:
- Як ви гадаєте, про кого зараз піде мова? (волонтери)
- Хто такі волонтери у вашому розумінні? (ті, хто допомагає)
Вчитель: Так, ви молодці, бо волонтер це дійсно людина, яка за власним бажанням готова витратити свої сили, час і талант на користь суспільству або конкретній людині, не чекаючи винагороди.
Під чай війни волонтери охопили багато сфер людського життя та допомагають усім, чим можуть не тільки в України, а й за її межами.
Давайте поміркуємо, чим саме волонтери допомагають під час війни?
(В’яжуть сітки, збирають кошти нашим захисникам, готують їжу для них, та звичайних людей, дають прилисток для тих, хто втратив домівку, допомагають із продуктами медикаментами та іншими необхідними речами, пишуть пости в міжнародні СМІ, репостять пости в соціальних мережах, допомагають грошима на потреби тощо).
ІІІ . Основна частина.
Бесіда
- Коли відзначають День Героїв? (29 серпня)
- Про яких героїв ви знаєте або чули?
Герої України
- Як можна підтримати бойовий дух наших воїнів?
- Чи вірите ви в нашу перемогу? Що можна робити, щоб її наблизити?
- Що ви знаєте про дітей, які допомагають ЗСУ? (плетуть маскувальні сітки, роблять вироби своїми руками, продають їх, співають…)
- Чому ми, українці, не шкодуємо ні коштів, ні здоров'я, ні навіть життя заради свободи нашої держави?
Вікторина
Хвилина мовчання
ІV. Підсумок уроку
- Давайте пригадаємо, яке слово стало візиткою нашого сьогоднішнього уроку? (Україна)
- Яким чином в ньому зашифроване наше минуле, теперішнє і майбутнє?
- Що для вас означає бути справжнім українцем?
V. Заключне слово вчителя. Висновок
Вчитель: Завершити най урок хочу уривком вірша Володимира Сосюри «Любіть Україну».
1