Перший урок ,,Моя Батьківщина - Україна''

Про матеріал
Мета: поглибити знання учнів про нашу державу, знання про державні і народні символи; формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси; виховувати любов до рідного краю, його історичного минулого і сучасного.
Перегляд файлу

Тема: Моя Батьківщина – Україна.

Мета: поглиблювати  знання учнів про нашу державу, державні і народні символи; формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси; вихову-вати любов до рідного краю, його історичного минулого і сучасного.

                                                               Хід уроку

  1. Вступне слово вчителя.

-         Я рада знову вас бачити в стінах рідної школи. За літо ви всі підросли, відпочили, набралися сил і з гарним настроєм прийшли знову вирушати в далеку і мудру країну Знань. Я вам бажаю гарних успіхів у навчанні, радості від пізнання нового, а батькам – міцного здоров’я, терпіння, і щоб ваші дітки завжди вас радували зразковою поведінкою, добрими вчинками і своїми досягненнями.

  1. Оголошення теми і мети уроку.

-         Сьогодні ми з вами поведемо мову про найдорожче серцю кожної людини. Нехай тему нашої розмови вам підкажуть рядки вірша Ліни Костенко:

Буває, часом сліпну від краси

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,-

Оці степи, це небо, ці ліси –

Усе так гарно, чисто, незрадливо,

Усе, як є – дорога, явори

Усе моє – все зветься Україна.

Читання акровірша:

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

-         Про яку святиню говориться у вірші?

-         В цьому акровірші ми знайшли назву своєї Батьківщини.

-         Отже, тема нашого першого уроку в цьому навчальному році ,, Україна – моя Батьківщина’’. А допоможе у розгляді цієї теми  ,,усний журнал’’.

-         Прочитаємо, як називаються його сторінки.

Ст.1 Рідний край

Ст.2 Державні символи України

Ст.3 Народні символи України

Ст.4 Народна скарбничка

Ст.5 Пройди лабіринт

  1. Організація групової роботи.

Представлення груп. Девізи.

,,Колосок’’ За синєє небо, за жовте колосся, боротися треба, щоб краще жилося’’

,,Козаки’’ Ми – козаки, велика родина, мова і пісня у нас солов’їна’’

  1. Основна частина. Усний журнал.

Ст. 1 Рідний край.

Святою для кожної людини є земля, де вона зробила свій перший крок, вимовила перше слово, почула мамину пісню-колисанку, а потім народну пісню, пішла стежкою до школи. Ці почуття – вічні, вони оспівані в піснях і віршах.

Вірші учнів про Батьківщину.

-         Діти, якби вам треба було намалювати свою Батьківщину, то що б ви намалювали?

Відповіді дітей.

-         Кожен намалював би те, що йому найдорожче, найрідніше.

Фізкультхвилинка

Робота в групах ,,Складання тематичних павутинок’’

-         А зараз кожній групі дається завдання: скласти тематичні ,,павутинки’’ до слова ,, Батьківщина’’ та  словосполучення ,,Рідний край’’.

Ст.2  Державні символи України.

-         Кожна країна світу обов’язково має три символи. Символ – це предмет, який характеризує державу, відображає її побут, традиції, господарювання, історичне минуле, прагнення народу.

-         - Назвіть символи України. Що вони означають?

Слухання казки про символи.

Віршики дітей про символи.

-         Цікаво, а чому саме тризуб вважають гербом України? На що він схожий?

Ст.3 Народні символи України.

-         А ще у кожного народу є інші символи – це дерева, птахи,речі, які полюбились понад усе.

-         Які рослини  є символами України? В якому прислів’ї про це говориться?

-         До них наш народ ставиться з великою любов’ю та повагою. І в цьому є велика мудрість: як верба та калина ростуть біля води, так і народ України селився біля річок та озер, бо без води нема життя, а ці рослини очищають воду, допомагають людині у важкі хвилини і в час радості.

       Приказки та прислів’я про калину.

-         А який птах є символом України?

-         Люблять українці гарного птаха лелеку, який є символом добра, сімейного затишку і щастя.

-         А як по-іншому називають лелеку? (бусол, чорногуз, бузько)

-         В народі говорять ,,Дім без рушників, як сім’я без дітей’’. Рушники – це теж символи українського народу, старовинні обереги дому.

Ст.4 Народна скарбничка. Робота в групах.

Складання прислів’їв про рідний край.

Кожному мила своя сторона

Де не є добре, а вдома краще.

Кожен край має свій звичай.

Де рідний край, там і рай.

Людина без Вітчизни, як соловей без пісні.

Ст.5 Пройди лабіринт

-         На останній сторінці підіб’ємо підсумок усього сказаного, написаного. Якщо правильно пройдете лабіринт, то переконаєтесь у цьому.

Красивий , щедрий рідний край

І мова наша солов’їна

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься Україна!

  1. Підсумок уроку

-         Ось і закінчується наш перший урок у новому навчальному році. Давайте підведемо підсумки. Я вважаю, що всі учні старалися, кожна група намагалася бути кращою. Я дуже вдячна вам за роботу. Хай ваша любов до України виявляється в старанному навчанні,повазі до людей праці, до українських традицій, любові до природи. Дякую всім за увагу! Миру всім нам!